Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 juli 2017, 09:59   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard Dubbele Turkse nationaliteit en Zuhal

Ik vind het draadje omtrent deze onderwerpen niet direct terug.
Niet om de discussie te heropenen, maar just om de medeforummers te informeren:

Citaat:
Zuhal Demir heeft een dubbele nationaliteit. Ze is Belgische maar ook Turkse, zonder daar ooit om gevraagd te hebben. ‘Na het referendum heb ik de procedure in gang gezet om afstand te doen van mijn Turkse nationaliteit.’ Maar dat blijkt niet zo eenvoudig. Demir heeft er een advocaat opgezet, die heeft een brief geschreven naar de Turkse ambassade. ‘Ik heb net hun antwoord ontvangen met daarin zo’n 40 tot 50 vragen of formaliteiten. Ik moet zelfs de geboorteakte van mijn grootouders opsturen. Zelfs als ik dat allemaal in orde krijg, beslist de Turkse staat of ik al dan niet Turks blijf. Dat is toch geen normale manier van werken.’
Makkelijk gezegd dan gedaan: de geboorteaktes van je grootouders in een ver land terug opsnorren ....
(ze weten dan meteen welke neven en nichten die ginder bleven, met de nodige aandacht bejegend moeten worden ...)

http://www.doorbraak.be/nl/nieuws/zu...zetten-op-unia
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2017, 10:31   #2
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.929
Standaard

Awel dat is goed van Zuhal. Als het goed is zeg ik het ook
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2017, 18:47   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Het was niet zozeer mijn bedoeling om Zuhal in de bloemetjes te zetten,
maar wel Erdogan en zijn Turkije aan te klagen.
(en meteen die forum-apen die genoegen namen met het gegeven dat "ze" hun aanvraag kunnen doen, en de kous is af. De kous is niet af.)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2017, 18:53   #4
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het was niet zozeer mijn bedoeling om Zuhal in de bloemetjes te zetten,
maar wel Erdogan en zijn Turkije aan te klagen.
(en meteen die forum-apen die genoegen namen met het gegeven dat "ze" hun aanvraag kunnen doen, en de kous is af. De kous is niet af.)
Verbaasd dat vele kiezers van uw partij veel bla bla verkopen maar niks zinvol ?
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2017, 18:56   #5
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Verbaasd dat vele kiezers van uw partij veel bla bla verkopen maar niks zinvol ?
Leg uit wat ze juist verkopen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2017, 19:28   #6
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Leg uit wat ze juist verkopen.

Bla bla
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2017, 06:51   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Verbaasd dat vele kiezers van uw partij veel bla bla verkopen maar niks zinvol ?
Het is niet zinvol om dingen die een partij verkoopt, in de winkel van een andere partij te situeren.
Want dan verkoopt men nonsens.

Had u verder nog iets te melden over het recht van een individu om af te raken van een overbodige nationaliteit ?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2017, 07:02   #8
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.712
Standaard

mogelijkheid tot dubbele nationaliteit kan ook een rol gaan spelen in de komende brain-drain-brexodus.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2017, 10:07   #9
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.728
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Uit het artikel:

Zuhal Demir heeft een dubbele nationaliteit. Ze is Belgische maar ook Turkse, zonder daar ooit om gevraagd te hebben. ‘Na het referendum heb ik de procedure in gang gezet om afstand te doen van mijn Turkse nationaliteit.’ Maar dat blijkt niet zo eenvoudig. Demir heeft er een advocaat opgezet, die heeft een brief geschreven naar de Turkse ambassade. ‘Ik heb net hun antwoord ontvangen met daarin zo’n 40 tot 50 vragen of formaliteiten. Ik moet zelfs de geboorteakte van mijn grootouders opsturen. Zelfs als ik dat allemaal in orde krijg, beslist de Turkse staat of ik al dan niet Turks blijf. Dat is toch geen normale manier van werken.’


Wreed laat van Zuhal Demir om er werk van te maken om afstand te doen van haar dubbele nationaliteit.

Ik hoop dat velen haar voorbeeld volgen. Het zou ook onze politieke partijen ook sieren als ze hun leden steunen in hun strijd om afstand te doen van hun dubbele nationaliteit.

Nog een tip voor Zuhal Demir. Het is eenvoudiger om te verkassen naar Koerdistan en afstand te doen van haar Belgische nationaliteit.

Ik wens haar een goede afreis !



__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 3 juli 2017 om 10:08.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2017, 10:11   #10
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Verbaasd dat vele kiezers van uw partij veel bla bla verkopen maar niks zinvol ?
Van niks zinvol gesproken; stond je voor de spiegel bij het bedenken van die opmerking omdat je niets on-topic vond?
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2017, 10:43   #11
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het is niet zinvol om dingen die een partij verkoopt, in de winkel van een andere partij te situeren.
Want dan verkoopt men nonsens.

Had u verder nog iets te melden over het recht van een individu om af te raken van een overbodige nationaliteit ?
Point taken, de N-VA hun kiezers, ook op dit forum verkopen nonsens als ze veel bla bla verkopen over de dubbele nationaliteit.

Over andere partijen beginnen zal daar niks aan veranderen.

Trouwens zeer beschamend dat je nu pas aan de hand van dit voorbeeld beseft dat de dubbele nationaliteit opgeven moeilijk is, maar ja als je niks beters kan als bla bla verkopen is dat niet eens verwonderlijk.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2017, 10:43   #12
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Van niks zinvol gesproken; stond je voor de spiegel bij het bedenken van die opmerking omdat je niets on-topic vond?
Ik dacht speciaal aan u en zie QED.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2017, 12:36   #13
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

Wie heeft dat eigenlijk uitgevonden, die 'dubbele nationaliteiten'?
Zeker weer een of ander uitvinding van 'rechten van de mens'?
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2017, 12:58   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
...
Wreed laat van Zuhal Demir om er werk van te maken om afstand te doen van haar dubbele nationaliteit.
...
Je klinkt zo bemoeizuchtig als een sos of een extreem katholiek.

Mocht ik emigreren en een vreemde nationaliteit aannemen, ik zou het nog aangenaam vinden om mijn actueel-valse te mogen aanhouden, om ooit nog de Vlaamse te kunnen verkrijgen.

Kan het nu echt niet in je opkomen dat Zuhal pas de beslissing nam, na de sotternijen van Erdogan ?
Of dat ze misschien gewacht heeft tot sommige familieleden die ginder gebleven zijn, hun erfenissen verdeeld hebben? Uit vrees voor wraaknames van de Turken ?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2017, 12:59   #15
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
...
Trouwens zeer beschamend dat je nu pas aan de hand van dit voorbeeld beseft dat de dubbele nationaliteit opgeven moeilijk is, maar ja als je niks beters kan als bla bla verkopen is dat niet eens verwonderlijk.
Ik kan van mijn kant niet begrijpen dat u, met al uw hoogstaande kwaliteiten en qualificaties, zich verlaagt om dingen te komen posten in deze ondermaatse draad, van een beschamende forummer die ik ben.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2017, 13:10   #16
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.728
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mocht ik emigreren en een vreemde nationaliteit aannemen, ik zou het nog aangenaam vinden om mijn actueel-valse te mogen aanhouden, om ooit nog de Vlaamse te kunnen verkrijgen.
Go for it ! Ik heb veel respect voor Belgen die hun vaderland vaarwel zeggen om in het buitenland hun geluk na te streven.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2017, 13:14   #17
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.728
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Wie heeft dat eigenlijk uitgevonden, die 'dubbele nationaliteiten'?
Zeker weer een of ander uitvinding van 'rechten van de mens'?
Nergens in de conventie van de rechten van de mens iets opgenomen over dubbele nationaliteiten.

De dubbele nationaliteit is uitgevonden in ons land na WO II. Toen zijn er massaal gastarbeiders in ons land toegelaten. Het was steeds de bedoeling geweest dat deze terug keerden naar hun thuisland nadat hun arbeid was afgelopen. Er is de fout gemaakt, ondanks het verzet van de Volksunie en het Vlaams Blok, om deze gastarbeiders en hun nageslacht een Belgische nationaliteit te gunnen bovenop deze van hun thuisland.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2017, 13:15   #18
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Go for it ! Ik heb veel respect voor Belgen die hun vaderland vaarwel zeggen om in het buitenland hun geluk na te streven.
Ik ben wel geen b. hé gast.
Maar toch bedankt voor je aanmoediging.
Helaas is het voor mij te laat om te emigreren. Half time hier en half time daar (en dan niet alleen Spanje) is zowat het maximum.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2017, 15:14   #19
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Wie heeft dat eigenlijk uitgevonden, die 'dubbele nationaliteiten'?
Zeker weer een of ander uitvinding van 'rechten van de mens'?
Dubbele nationaliteiten vloeien rechtstreeks voort uit de soevereiniteit van elk land om te bepalen wie ze de nationaliteit willen toekennen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2017, 16:15   #20
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

Kan onze overheid niet op de een of andere manier eenzijdig de Turkse nationaliteit van Zuhal teniet doen ?
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be