Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 juli 2017, 15:56   #81
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht


Voor alle duidelijkheid: Zuhal Demir komt op voor Koerdistan.
Ik ook.

Betekent Vlaming zijn dat men geen enkele mening kan hebben over internationale politiek?

Hebben Belgische politici zich nooit uitgesproken voor of tegen Kosovo?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2017, 17:55   #82
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Dat is de mening en het kwaadspreken van Erdogan, gedenk de opsluiting van de oppositie onder de mom van terroristen. Als jij natuurlijk liever Erdogan gelooft dan Demir is dat uw zaak. Ieder gelooft wat hij wil geloven.
Volgens mij is Demir een VLAAMSE. Punt.
Waarom zou ik Erdogan niet geloven ? Waarom heeft Erdogan en zijn media het zo gericht op Zuhal Demir als het louter een Vlaamse zou zijn ?

Juist ja, Zuhal Demir is een Koerdisch nationaliste en Erdogan keert zich tegen het autonomiestreven van de Koerdische Turken.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2017, 17:57   #83
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Hebben Belgische politici zich nooit uitgesproken voor of tegen Kosovo?
Voor zover ik weet hebben Belgische politici nooit een standpunt ingenomen over Kosovo dat afwijkt van wat de EU in de VN aanhoudt.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2017, 18:03   #84
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Voor zover ik weet hebben Belgische politici nooit een standpunt ingenomen over Kosovo dat afwijkt van wat de EU in de VN aanhoudt.
Niet alle EU-lidstaten erkennen Kosovo.

Wat u zegt doet er trouwens niet toe. De vraag is enkel of een politicus een standpunt mag innemen over het buitenlandse aangelegenheden.

Uiteraard mag dit. Het is zelfs noodzakelijk.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2017, 18:06   #85
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Niet alle EU-lidstaten erkennen Kosovo.
Bron ?
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2017, 18:17   #86
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

[quote=ViveLaBelgique;8490325]Waarom zou ik Erdogan niet geloven ? Waarom heeft Erdogan en zijn media het zo gericht op Zuhal Demir als het louter een Vlaamse zou zijn ?

Juist ja, Zuhal Demir is een Koerdisch nationaliste en Erdogan keert zich tegen het autonomiestreven van de Koerdische Turken.[/QUOTE]
Ach zoooooo???? Het is dat autonomiestreven dat je dwars zit. Doet het je denken aan het autonomiestreven van de Vlamingen? Moet verdomd pijn doen bij u hoor...........
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2017, 18:22   #87
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Bron ?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Intern...en_te_erkennen
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2017, 13:43   #88
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Waarom zou ik Erdogan niet geloven ? Waarom heeft Erdogan en zijn media het zo gericht op Zuhal Demir als het louter een Vlaamse zou zijn ?

Juist ja, Zuhal Demir is een Koerdisch nationaliste en Erdogan keert zich tegen het autonomiestreven van de Koerdische Turken.
Erdogan is tegen elke Kurd die zegt dat hij een Kurd is.
Volgens Erdogan moeten Kurden zeggen dat ze geen Kurd zijn, maar alleen Turk.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2017, 14:48   #89
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Erdogan is tegen elke Kurd die zegt dat hij een Kurd is.
Volgens Erdogan moeten Kurden zeggen dat ze geen Kurd zijn, maar alleen Turk.
Erdogan is zelfs niet opgezet met alles wat GEEN Turk is. Ondertussen krijgt hij het toch maar voor elkaar om de hele oppositie in den bak te steken of zonder inkomen te zetten. Geen inmenging in binnenlandse aangelegenheden zie je. In Duitsland rijzen de Turkse asielaanvragen wel de pan uit. Zelfs zoveel dat ik me afvraag of het Erdogan zelf niet die er achter zit om zijn ' 5 de kolonne' in Europa te versterken. Als je een mislukte staatsgreep kunt organiseren moet dat ook wel lukken.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2017, 15:27   #90
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
.... In Duitsland rijzen de Turkse asielaanvragen wel de pan uit. Zelfs zoveel dat ik me afvraag of het Erdogan zelf niet die er achter zit om zijn ' 5 de kolonne' in Europa te versterken. Als je een mislukte staatsgreep kunt organiseren moet dat ook wel lukken.
Daar zitten we op te wachten. Turken die hun burgeroorlog bij ons gaan uitvechten.

Citaat:
In de voorbije acht maanden hebben al 678 Turken een asielaanvraag hebben ingediend. Dat is meer dan in 2015 en 2014 samen en een stijging met 123 procent tegenover vorig jaar.

Het gaat meestal om hoogopgeleide mannen en vrouwen die in hun thuisland vervolgd worden omdat ze banden zouden hebben met de Gülen-beweging. Daardoor worden ze door het regime van president Recep Tayyip Erdogan gelijkgesteld met terroristen. Velen onder hen zijn advocaten, journalisten, ambtenaren, procureurs, militairen, zakenmensen en leerkrachten.

Volgens de kranten vrezen de asielzoekers ook in ons land vervolgingen, en nemen sommigen van hen onder een valse naam deel aan de inburgeringscursussen. En sinds de zomer stelde de politie al iets meer dan 80 pv's op van Belgen die met de dood bedreigd zijn, aangevallen werden of het slachtoffer werden van vandalisme. De cijfers bewijzen volgens de kranten dat ons land de grootste moeite heeft om de invloed van Erdogan en het bijbehorende conflict buiten onze grenzen te houden.
http://www.knack.be/nieuws/belgie/ex...al-835685.html
__________________
I wish nothing but the best for you too.

Laatst gewijzigd door Zucht : 15 juli 2017 om 15:28.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2017, 17:11   #91
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Buiten Spanje, Griekenland en Cyprus erkennen alle EU lidstaten Kosovo. De laatste twee liggen trouwens aan het infuus van het Europees stabliteitsfonds.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2017, 17:17   #92
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Erdogan is zelfs niet opgezet met alles wat GEEN Turk is. Ondertussen krijgt hij het toch maar voor elkaar om de hele oppositie in den bak te steken of zonder inkomen te zetten. Geen inmenging in binnenlandse aangelegenheden zie je. In Duitsland rijzen de Turkse asielaanvragen wel de pan uit. Zelfs zoveel dat ik me afvraag of het Erdogan zelf niet die er achter zit om zijn ' 5 de kolonne' in Europa te versterken. Als je een mislukte staatsgreep kunt organiseren moet dat ook wel lukken.
Daarom is het zo gevaarlijk voor sujetten als Zuhal Demir, die ook in Turkijë de aandacht krijgt van de Erdogan-media om zich in dat potje te roeren.

Wat mij betreft dient elke Turk die zich op ons grondgebied publiek uitspreekt over Turkse politiek gedeporteerd te worden. Indien ze ook de Belgische nationaliteit hebben dient deze hen ontnomen te worden.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2017, 10:53   #93
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Buiten Spanje, Griekenland en Cyprus erkennen alle EU lidstaten Kosovo. De laatste twee liggen trouwens aan het infuus van het Europees stabliteitsfonds.
Je hebt en vraag gesteld, hier was het antwoord. Niet alle EU landen hebben Kosovo erkend. Toch duidelijk?
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2017, 11:00   #94
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Daarom is het zo gevaarlijk voor sujetten als Zuhal Demir, die ook in Turkijë de aandacht krijgt van de Erdogan-media om zich in dat potje te roeren.

Wat mij betreft dient elke Turk die zich op ons grondgebied publiek uitspreekt over Turkse politiek gedeporteerd te worden. Indien ze ook de Belgische nationaliteit hebben dient deze hen ontnomen te worden.
Als je iedere nieuwe Belg die zich hier uitspreekt over eender welke buitenlandse politiek onze nationaliteit moet ontnemen ga je werk hebben. Ik heb Di Rupo ook al zo een uitspraken horen doen.
Erdogan is alleen maar woest omdat "een sterke vrouw" zich tegen hem keert en dat hij er niet aan kan om ze in het gevang te steken. Ze moest zo maar eens de Turkse vrouwen inspireren om zich te verzetten tegen de sluipende invoering van de Sharia. Dat is hij zelfs van mannen niet meer gewoon. Ze moest hem nog meer pesten zodat hij één van dees dagen compleet zijn verstand verliest en dat ze hem met de witte paardjes komen halen......
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2017, 22:21   #95
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Als je iedere nieuwe Belg die zich hier uitspreekt over eender welke buitenlandse politiek onze nationaliteit moet ontnemen ga je werk hebben. Ik heb Di Rupo ook al zo een uitspraken horen doen.
Elio Di Rupo heeft enkel de Belgische nationaliteit. Ik heb het over mensen met de Turkse nationaliteit.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2017, 17:30   #96
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Elio Di Rupo heeft enkel de Belgische nationaliteit. Ik heb het over mensen met de Turkse nationaliteit.
Racist????????
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2017, 17:42   #97
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Daarom is het zo gevaarlijk voor sujetten als Zuhal Demir, die ook in Turkijë de aandacht krijgt van de Erdogan-media om zich in dat potje te roeren.

Wat mij betreft dient elke Turk die zich op ons grondgebied publiek uitspreekt over Turkse politiek gedeporteerd te worden. Indien ze ook de Belgische nationaliteit hebben dient deze hen ontnomen te worden.
Dat is gewoon uit nijd. Verder mag iedereen hier te lande zich uitspreken over eender welke buitenlandse politiek, vrijheid van meningsuiting zie je. Het probleem is dat er Turkse Belgen zijn die liever alleen Turk zouden zijn in Turkije als ze de voordelen van de Belgische Sociale Zekerheid meekrijgen. Andere Turken zouden liever alleen Belg zijn maar dat is volgens de Turkse grondwet onmogelijk, zelfs al verbranden ze al hun papieren. Dat is juist de veroveringsdrang van Erdogan die zo denkt dat hij het overal waar Turken wonen voor het zeggen heeft en zich dus overal gaat bemoeien.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2017, 17:45   #98
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Daarom is het zo gevaarlijk voor sujetten als Zuhal Demir, die ook in Turkijë de aandacht krijgt van de Erdogan-media om zich in dat potje te roeren.
2

Laatst gewijzigd door TREBRON : 17 juli 2017 om 17:47.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2017, 17:46   #99
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Daarom is het zo gevaarlijk voor sujetten als Zuhal Demir, die ook in Turkijë de aandacht krijgt van de Erdogan-media om zich in dat potje te roeren.
Sujetten???
Dat is wel heel onbeleefd van u hoor, zeker tegenover een goede Vlaamse politica. Misschien vind je het spijtig dat het geen francofone is????? Want daar hebben ze tegenwoordig nood aan sterke figuren.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2017, 18:14   #100
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Racist????????
Dat is geen racisme. Zelfs Zuhal Demir heeft, weliswaar rijkelijk laat, stappen ondernomen om afstand te doen van haar Turkse nationaliteit ? Is ze daarom racist ?
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be