Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 oktober 2016, 22:31   #341
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.528
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Martelarenlaan aan de kop van Kessel-Lo in Leuven naar de Belgacom-torens in Brussel. Vertrek rond half acht 's morgens, op een weekdag.

Op dit moment volgens Google Maps 25 minuten met OV, 35 minuten met de auto. Da's buiten de spits, op een rustige zondagavond. Maar vertel me gerust hoe jij dat tijdens de spits met je auto in minder dan 25 minuten gaat doen.
Het enige ik geschreven heb is het niet gebruiken van het OV.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2016, 05:15   #342
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Dat is niet waar hoor. Tijdens de stakingen gebeurt dat en de files zijn wat langer maar het valt best mee
Omdat velen dan gewoon thuisblijven.

Citaat:
En bovendien is het argument simpelweg. Asfalteer die spoorlijnen zoals een tramlijn en gebruik ze als.parallele expreswegen voor expressbussen en expressvrachtveevoer te in het centrum. en het zal best wel aardig trafiek ontlasten. En gebruik het budget van drie,miljard voor de,sporen en investeer drie,miljard,in ons wegennetwerk zoals denhollanders,doen en je zult de,files,duidelijk zien smelten
"Den Hollanders" investeren aardig wat in Openbaar vervoer. En het asfalteren van spoorwegen is daar niet aan de orde. Als we deden zoals in Nederland dan lag er een spoorlijn parallel aan de grote ring rond Brussel.
En daar ontlast je inderdaad het verkeer mee.
Want gewoon meer wegen aanleggen lost het probleem niet op. We hebben nu meer wegen dan ooit, en meer files dan ooit. In de VS zijn ze dus nu ook volop in nieuwe spoorlijnen aan het investeren.

Citaat:
Het kan ook nu anders als je weet dat een snelweg met zes stroken ongeveer 60 miljoen per km kost of tien miljoen per lopende kilometer dat met 3 miljard je 300 km filestroken kunt bouwen. 300 km filestroken en shortcuts maakt de files dertig procent korter. Doe je die inspanning gespreid over vijf jaar arato van 600 miljoen per jaar zie je in een,legislatuur het verschil,in beleid
Filestroken maken de files korter uitgedrukt in meter, maar niet als je het in tijd uitdrukt. Als ergens op een bepaald punt maar 2000 autos per uur kunnen passeren, en er bieden zich 3000 autos aan, dan gaan je na een uur een file van 1000 autos hebben, die dus gemiddeld een half uur zullen aanschuiven. En dan maakt het niet uit of je 1. 2 of 100 rijstroken hebt.
Dat zie je ook in Nederland, waar men eerst de knooppunten aanpakt, en dan pas eventueel rijstroken bijlegt.

Citaat:
Nederland bouwt 900km rijstroken om files te bestrijden. Ik beschrijf hier nog niet eens een inspanning die een derde is van wat de Nederlanders investeren in wegenbouw...
Nederland bouwt ook spoorlijnen, en bouwt het spoorwegnet uit tot een landelijke metro. Nederland bouwt ook tramlijnen, en busbanen.

Er is geen enkel land in de wereld dat nog probeert verkeersproblemen enkel maar met meer wegen op te lossen.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2016, 05:20   #343
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En ja Zwitser, zelfs van Gent -Woodrow Wilsonplein - naar Brussel - VRT, met wat geluk en vooral tijdens de ochtensspits ! :
In dit voorbeeld was de auto slechts iets sneller dan de trein.
Dus het OV doet het zelfs in België best goed. Waarvan akte.

Maar het kan natuurlijk veel beter. Men had het Zuidstation in Gent nooit mogen afbreken. En met een goed voorstadsnetwerk (analoog aan de S-Bahn in Duitsland) zou het niet nodig zijn om een trage bus van Brussel Centraal naar de VRT te nemen...

Er is dus ruimte voor verbetering, maar je ziet dat voor verplaatsingen van/naar Brussel het OV dus zeker al heel bruikbaar is.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2016, 06:15   #344
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het enige ik geschreven heb is het niet gebruiken van het OV.
...en van wetgeving ga je je dan ook niks mogen aantrekken...
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2016, 10:35   #345
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.245
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
In dit voorbeeld was de auto slechts iets sneller dan de trein.
Dus het OV doet het zelfs in België best goed. Waarvan akte.
Tja wat een perceptie waarvoor je al een grote OV bril moet opzetten..., het OV doet het zelfs van grote stad tot grote stad duidelijk slechter dan de auto die zelfs een half uur fileverkeer had (wat zelfs te vermijden was).
(een kwartier op pakweg een uur rijtijd is voor mij duidelijk slechter, want 25 % ).

Citaat:
Maar het kan natuurlijk veel beter. Men had het Zuidstation in Gent nooit mogen afbreken. En met een goed voorstadsnetwerk (analoog aan de S-Bahn in Duitsland) zou het niet nodig zijn om een trage bus van Brussel Centraal naar de VRT te nemen...
Natuurlijk zou het wat beter kunnen, maar met de auto kan het natuurlijk ook nu al veel beter, men hoeft maar een alternatieve weg te nemen - een andere R0-afslag te nemen en men was zeker al 20 minuten sneller bij de VRT. In de 21 eeuw doet men dat gewoon via zijn gps-navigatie-toestel in de auto, of zelfs via de smartphone.

Citaat:
Er is dus ruimte voor verbetering, maar je ziet dat voor verplaatsingen van/naar Brussel het OV dus zeker al heel bruikbaar is.
Bruikbaar is een heel rekbaar begrip, als je elke dag een halfuur verspild met het OV weet je het wel.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2016, 11:45   #346
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Tja wat een perceptie waarvoor je al een grote OV bril moet opzetten..., het OV doet het zelfs van grote stad tot grote stad duidelijk slechter dan de auto die zelfs een half uur fileverkeer had (wat zelfs te vermijden was).
(een kwartier op pakweg een uur rijtijd is voor mij duidelijk slechter, want 25 % ).
Een uur minder zelf aan het stuur moeten zitten is voor mij altijd veel beter. Het is het verschil tussen bijvoorbeeld na aankomst thuis nog moeten emails beantwoorden en verslagen schrijven, en na aankomst thuis met een biertje op mijn terras zitten. Daar kom ik graag een halfuur later voor aan.
Tijd is relatief.


Citaat:
Bruikbaar is een heel rekbaar begrip, als je elke dag een halfuur verspild met het OV weet je het wel.
Als je met dat halfuur per dag bijvoorbeeld 20 euro per dag bespaart, dan is het alsof je een tweede job hebt die 40 euro per uur betaalt...

Ik ken weinig jobs die 40 euro per uur betalen waarbij je gewoon rustig je krant kan blijven lezen.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...

Laatst gewijzigd door Zwitser : 3 oktober 2016 om 11:45.
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2016, 12:18   #347
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Omdat velen dan gewoon thuisblijven.


"Den Hollanders" investeren aardig wat in Openbaar vervoer. En het asfalteren van spoorwegen is daar niet aan de orde. Als we deden zoals in Nederland dan lag er een spoorlijn parallel aan de grote ring rond Brussel.
En daar ontlast je inderdaad het verkeer mee.
Want gewoon meer wegen aanleggen lost het probleem niet op. We hebben nu meer wegen dan ooit, en meer files dan ooit. In de VS zijn ze dus nu ook volop in nieuwe spoorlijnen aan het investeren.


Filestroken maken de files korter uitgedrukt in meter, maar niet als je het in tijd uitdrukt. Als ergens op een bepaald punt maar 2000 autos per uur kunnen passeren, en er bieden zich 3000 autos aan, dan gaan je na een uur een file van 1000 autos hebben, die dus gemiddeld een half uur zullen aanschuiven. En dan maakt het niet uit of je 1. 2 of 100 rijstroken hebt.
Dat zie je ook in Nederland, waar men eerst de knooppunten aanpakt, en dan pas eventueel rijstroken bijlegt.



Nederland bouwt ook spoorlijnen, en bouwt het spoorwegnet uit tot een landelijke metro. Nederland bouwt ook tramlijnen, en busbanen.

Er is geen enkel land in de wereld dat nog probeert verkeersproblemen enkel maar met meer wegen op te lossen.
euch de snelwegenbouw gaat zo arato van 2-10km per jaar denk ik in Belgie... om het in procent uit te drukken, de groei van de snelwegen eerder in de grote orde van 0,1-05% per jaar.. De wildgroei aan snelheidsbelemmerende maatregel daarentegen gaat arato van elk jaar minder en minder rijden. De wegstrookcapaciteit wordt ook nauwelijks aan geroerd, of altijd met 'anemische' budgetten.
En volgens mijn informatie wordt er harder en meer spoorwegen/metro's gebouwd dan snelwegen.


De knooppunten zijn gewoon de punten na de file, inderdaad die worden dan jaren niet aangepakt... De file van grootbijgaarden-aalst kun je 50% korter maken door één strook van 1km bij te bouwen op de ring van Brussel. Inderdaad miraculeus dat er daar blijkbaar een stukje bos ligt die zodanig heilig is dat er daar al 30jaar geen cm asfalt bijgekomen is. De pechstrook is opgeofferd en daarmee gedaan..

Kijk wat er in Belgie vooral gebeurt is snelwegen hangen aan de ring. Maar ipv de snelweg volledig door te trekken op de ring zonder mensen te doen samenvoegen en die ontdubbeling van de snelweg vol te houden tot de eerstvolgende snelweg waar voldoende volk dan afrijdt... maken ze liever trechters. Dat is 6 vakken squeezen naar drie vakken.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2016, 16:59   #348
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.528
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
...en van wetgeving ga je je dan ook niks mogen aantrekken...
Toch wel, ik ga geen boetes oplopen in dat traject.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2016, 17:51   #349
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Toch wel, ik ga geen boetes oplopen in dat traject.
Leg eens uit. Je gaat aan 120 de files voorbijsteken op je moto?

Want dan ga je er nog niet komen he...
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2016, 17:54   #350
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Tja wat een perceptie waarvoor je al een grote OV bril moet opzetten..., het OV doet het zelfs van grote stad tot grote stad duidelijk slechter dan de auto die zelfs een half uur fileverkeer had (wat zelfs te vermijden was).
(een kwartier op pakweg een uur rijtijd is voor mij duidelijk slechter, want 25 % ).


Natuurlijk zou het wat beter kunnen, maar met de auto kan het natuurlijk ook nu al veel beter, men hoeft maar een alternatieve weg te nemen - een andere R0-afslag te nemen en men was zeker al 20 minuten sneller bij de VRT. In de 21 eeuw doet men dat gewoon via zijn gps-navigatie-toestel in de auto, of zelfs via de smartphone.


Bruikbaar is een heel rekbaar begrip, als je elke dag een halfuur verspild met het OV weet je het wel.
Waarom BLIJF jij eigenlijk negeren dat dit buiten het spitsuur was, Micele?

Deze vraag nog maar eens negeren gaat ze niet doen weggaan BTW. Ik ga ze blijven stellen...
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2016, 21:37   #351
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Een uur minder zelf aan het stuur moeten zitten is voor mij altijd veel beter. Het is het verschil tussen bijvoorbeeld na aankomst thuis nog moeten emails beantwoorden en verslagen schrijven, en na aankomst thuis met een biertje op mijn terras zitten. Daar kom ik graag een halfuur later voor aan.
Tijd is relatief.
Inderdaad, ik vind het ook altijd veel aangenamer om de trein te nemen dan de wagen. Tijdens de verplaatsing doe je wat je wil: lezen, praten, dommelen... 't Maakt niet uit. Veel is mogelijk.

Bij het autorijden heb je geen keuze: je concentreren op de weg en rijden maar.

Dan verkies ik toch het eerste, ook al zou op het einde van de rit blijken dat je er net iets langer over doet dan met de auto (in ideale omstandigheden).
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2016, 21:38   #352
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Waarom BLIJF jij eigenlijk negeren dat dit buiten het spitsuur was, Micele?
Heel eenvoudig: het past niet in zijn wereldbeeld waarin de auto het summum van mobiliteit vormt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2016, 21:47   #353
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

In feite is de auto dat ook, samen met de snelle e-fiets.

Het openbaar vervoer biedt mij niet de vervoersmogelijkheden die ik nodig heb, namelijk punt naar punt vervoer. Ik moet steeds vervoer zoeken om tot op het station of bushalte te geraken. En dan weer op lokatie, ook weer van het station naar mijn eindbestemming.

Ik verlies daar ook bijzonder veel tijd mee. En als ik al een half uur tot drie kwartier moet rijden om een station te bereiken, dan ga ik echt geen trein meer instappen. Dan rij ik gewoon door.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2016, 21:50   #354
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
In feite is de auto dat ook, samen met de snelle e-fiets.

Het openbaar vervoer biedt mij niet de vervoersmogelijkheden die ik nodig heb, namelijk punt naar punt vervoer. Ik moet steeds vervoer zoeken om tot op het station of bushalte te geraken. En dan weer op lokatie, ook weer van het station naar mijn eindbestemming.

Ik verlies daar ook bijzonder veel tijd mee. En als ik al een half uur tot drie kwartier moet rijden om een station te bereiken, dan ga ik echt geen trein meer instappen. Dan rij ik gewoon door.
Ik twijfel niet aan uw versie. Daarom ook dat de goedkope veralgemeningen van micele niet opgaan. Bij de ene persoon past het OV als gegoten, bij een andere dan weer niet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2016, 21:56   #355
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.245
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik twijfel niet aan uw versie. Daarom ook dat de goedkope veralgemeningen van micele niet opgaan. Bij de ene persoon past het OV als gegoten, bij een andere dan weer niet.
Dat is heel mooi voor diegenen die het OV als gegoten past. Maar spijtig genoeg met veel zijn ze echt niet. En de trein zou ook het vervoer op de snelweg wat kunnen ontlasten, maar zoals we zien aan de stijgende verliesuren* van bepaalde strukturele files is het maar een druppel op een hete steen.

Bron Inrix Traffic Scorecard*
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 3 oktober 2016 om 22:01.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2016, 21:59   #356
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dat is heel mooi voor diegenen die het OV als gegoten past. Maar spijtig genoeg met veel zijn ze echt niet.
Wat is volgens u "echt niet veel"? Kunt u daar een cijfer op plakken?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2016, 22:06   #357
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.245
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat is volgens u "echt niet veel"? Kunt u daar een cijfer op plakken?
Ik heb cijfers uit mijn krant, van een grote Vlaamse bevraging van iVox, maar dan ga jij die cijfers fijntjes in twijfel trekken, dus sowieso zinloos.

Wat is voor jou eigenlijk "past het OV als gegoten"?

Iemand die quasi dagelijks de trein neemt neem ik aan?

Plak jij daar nu eens een percentage-cijfer op voor Vlaanderen, dat kan toch niet zo moeilijk zijn.
(ik zal die dan voor een Limburger geven, deal ?)
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 3 oktober 2016 om 22:12.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2016, 22:09   #358
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik heb cijfers uit mijn krant, van een grote Vlaamse bevraging van iVox, maar dan ga jij die cijfers fijntjes in twijfel trekken, dus sowieso zinloos.
iVox is een peiling. Ik twijfel nooit aan de cijfers van een peiling; wel aan de toepasbaarheid waarmee ze vervolgens veralgemeend worden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2016, 22:16   #359
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.245
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
iVox is een peiling. Ik twijfel nooit aan de cijfers van een peiling; wel aan de toepasbaarheid waarmee ze vervolgens veralgemeend worden.
Je twijfelt nooit aan de cijfers ?

Dan geef ik enkel het cijfer:

voor 5,3 % van de ondervraagde Vlamingen past de trein als gegoten, want ze nemen quasi dagelijks de trein. Amen.

Specifiek Limburgers was het maar 2,6 % die de trein quasi dagelijks neemt.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 3 oktober 2016 om 22:19.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2016, 22:18   #360
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Je twijfelt nooit aan de cijfers ?

Dan geef ik enkel het cijfer:

voor 5,3 % van de ondervraagde Vlamingen past de trein als gegoten, want ze nemen quasi dagelijks de trein. Amen.
Ja, "van de ondervraagde Vlamingen". En zovele Vlamingen werden niet ondervraagd.

Tot daar de waarde van dit cijfer (dat ik voor het overige niet betwijfel).
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be