Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 november 2010, 18:03   #21
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.930
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
absoluut onproffessionele reactie

fin de carriere als woordvoerder.
Inderdaad, typisch natrappen van iemand die zijn zin niet krijgt en hierdoor ontslag heeft genomen.

Wie zal deze man nog als woordvoerder nemen, vraag ik mij af. Als hij zijn gedacht niet krijgt stapt hij op, en maakt hij zijn oud werkgever in het openbaar zwart. Nu komt hij daar mee weg omdat het extreem progressieve establishment een karaktermoord aan het plegen is op Leonard.

Maar bij mij is dat het omgekeerde, hoe meer men op Leonard zal kappen, hoe meer ik de man ga steunen.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 18:06   #22
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.930
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Geen spaander laat hij heel van Léonard :

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...nland/1.896926
Uiteraard, meneer heeft zijn gedacht niet gekregen. Ik vind het trouwens goed dat Leonard zijn eerdere controversiële stellingen gaat verduidelijken aan de gelovigen.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 18:10   #23
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Inderdaad, typisch natrappen van iemand die zijn zin niet krijgt en hierdoor ontslag heeft genomen.

Wie zal deze man nog als woordvoerder nemen, vraag ik mij af. Als hij zijn gedacht niet krijgt stapt hij op, en maakt hij zijn oud werkgever in het openbaar zwart. Nu komt hij daar mee weg omdat het extreem progressieve establishment een karaktermoord aan het plegen is op Leonard.

Maar bij mij is dat het omgekeerde, hoe meer men op Leonard zal kappen, hoe meer ik de man ga steunen.
Hij is recht door zee..helaas op een middeleeuwse zelfdestructieve koers..

Wie associeert AIDS nu nog met promiscue homo's, aangezien half hetero Afrika al besmet is...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 18:14   #24
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Eindelijk! Die ketter zou al langer weg moeten zijn.

Zie zijn boek...
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 18:19   #25
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Uiteraard, meneer heeft zijn gedacht niet gekregen. Ik vind het trouwens goed dat Leonard zijn eerdere controversiële stellingen gaat verduidelijken aan de gelovigen.
het ziet er stilaan naar uit dat, gezien de nog resterende gelovigen, hij zijn stellingen aan elke gelovige persoonlijk kan gaan overbrengen.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 19:59   #26
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Als zelfs hij het niet meer ziet zitten, om telkens weer in de bres te moeten springen voor de strapatsen van zijn baas........is toch een serieus teken aan de wand

http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20101102_043
Dit ging hoe dan ook vroeg of laat gebeuren. Van bij het begin heb ik mij al afgevraagd hoe mgr. Léonard ertoe kwam deze persoon tot zijn woordvoerder aan te stellen, daar er een kloof gaapt tussen deze mensen als je hun kerkvisie erop naslaat.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 20:55   #27
Europese Vlaming
Provinciaal Gedeputeerde
 
Europese Vlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2009
Berichten: 894
Standaard Woordvoerder maakt Leonard met de grond gelijk

Zie de aflevering Terzake van dinsdag 2 november die vanaf 3 november op deze link zal verschijnen: http://video.canvas.be/terzake-dinsdag-2-november


indien de eerste videolink fout zou zijn kan je de video via deze link nog terugvinden:

http://video.canvas.be/category/programmas/terzake



Voor de mensen die graag lezen, hier een gedrukte versie van de feiten:

Citaat:

'Léonard gedraagt zich als een spookrijder'



BRUSSEL - Jürgen Mettepenningen, de woordvoerder van aartsbisschop André-Joseph Léonard, neemt met onmiddellijke ingang ontslag. 'Er is geen perspectief op verandering van Léonard', klinkt het.

Dat liet Mettepenningen vanmiddag weten tijdens een toelichting bij zijn ontslag. Hij sprak daar harde taal over Léonard. 'Hij heeft zich soms gedragen als een spookrijder die denkt dat alle anderen fout zijn. Ik ben drie maanden zijn gps geweest, maar het is de chauffeur die het stuur in handen heeft en de koers bepaalt.'




'Gebrek aan vertrouwen'

Volgens Mettepenningen was er een totaal gebrek aan vertrouwen. Zo was met de aartsbisschop afgesproken dat hij twee maanden geen publieke verklaringen zou afleggen, maar Léonard kwam dit weekend toch terug op zijn uitspraken over homoseksuelen en pedofiele priesters. Voor Mettepenningen bewijst dit 'een klaarblijkelijk gebrek aan 100 procent vertrouwen'.

De opvolger van Danneels mist bovendien leiderschap. Ook de 'surrealistische' houding van Léonard heeft Mettepenningen gestoord. De commotie over zijn uitspraken over homoseksualiteit en pedofilie raken Léonard niet echt. Het stoort Mettepenningen dat Léonard zichzelf in die discussie centraal stelt, en niet de hele geloofsgemeenschap.



Volhouden

Mettepenningen kwam er dit weekend in een interview met De Standaard nog voor uit dat hij het lastig had om de controversiële uitspraken van Léonard over pedofilie en homoseksualiteit te duiden. 'Veel mensen vragen zich af: hoe houdt hij het vol? Welnu, ik stel me die vraag ook.'

Hij gaf toen wel nog aan dat op korte termijn opstappen geen optie was - 'al is de verleiding soms groot'. 'Het is niet verstandig om in volle crisis zulke beslissingen te nemen.'

Mettepenningen gaf in datzelfde interview nog aan dat hij zich wel gesteund voelt door Léonard. 'Hij heeft me vandaag (vrijdag, red.) nog gezegd dat hij soms met me te doen heeft.'

Jürgen Mettepenningen ging pas drie maanden geleden aan de slag als woordvoerder van aartsbisschop André-Joseph Léonard. Daarvoor was hij verbonden aan de KU Leuven als kerkhistoricus.
bron: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20101102_043

Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 2 november 2010 om 20:58.
Europese Vlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 20:57   #28
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Ik verbaas me een beetje aan het feit hoe al die katholieken in Vlaanderen opeens vallen over het feit dat er iemand is die de officiële lijn verdedigt van Rome. Als men consesuent is moet Leonard niet opstappen maar moeten ze zelf opstappen en een eigen Kerk beginnen.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 20:59   #29
Europese Vlaming
Provinciaal Gedeputeerde
 
Europese Vlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2009
Berichten: 894
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ik verbaas me een beetje aan het feit hoe al die katholieken in Vlaanderen opeens vallen over het feit dat er iemand is die de officiële lijn verdedigt van Rome. Als men consesuent is moet Leonard niet opstappen maar moeten ze zelf opstappen en een eigen Kerk beginnen.
Ik verbaas me een beetje dat er nog katholieken zijn in Vlaanderen.
Europese Vlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 21:09   #30
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
wat zou BP aanvangen met een woordvoerder wiens achtergrond beperkt is tot religie en theologie ??
Voor de ene hebt ge het heilig oliesel, en voor de andere de heilige centen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 21:09   #31
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Ik ben blij dat we daar vanaf zijn. Die jongen heeft al vaker uitgehaald naar de Kerk in zijn boek.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 21:14   #32
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dit ging hoe dan ook vroeg of laat gebeuren. Van bij het begin heb ik mij al afgevraagd hoe mgr. Léonard ertoe kwam deze persoon tot zijn woordvoerder aan te stellen, daar er een kloof gaapt tussen deze mensen als je hun kerkvisie erop naslaat.
Heilige Léonard had maar drie aanhangers: de max van dit forum, jijzelf Jan vd Bergaf, en Alexandra de Kool.
Toch koos hij een universitair geschoolde ...

Nu komt mij dat flamingant mopje van de tijd van Leuven Vlaams voor de geest: waarom staat kardinaal Suenens elke ochtend zo lang helemaal naakt voor de spiegel ? Omdat hij dan zijn enig overgebleven aanhanger kan bewonderen.


Maar nu ernstig:
het bedrijf dat de Mettepenning in dienst neemt als woordvoerder, geeft de meest duidelijke boodschap:
wij sturen onze woordvoerder niet met een kluitje in het riet naar het publiek, want met deze woordvoerder moeten wij dat niet proberen. Wij spreken enkel de taal van "parler vrai".
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 21:16   #33
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard Woordvoerder maakt Leonard met de grond gelijk

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Europese Vlaming Bekijk bericht
Zie de aflevering Terzake van dinsdag 2 november die vanaf 3 november op deze link zal verschijnen: http://video.canvas.be/terzake-dinsdag-2-november


indien de eerste videolink fout zou zijn kan je de video via deze link nog terugvinden:

http://video.canvas.be/category/programmas/terzake



Voor de mensen die graag lezen, hier een gedrukte versie van de feiten:

bron: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20101102_043
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Ik ben blij dat we daar vanaf zijn. Die jongen heeft al vaker uitgehaald naar de Kerk in zijn boek.

Ik kan hem geen ongelijk geven dat hij 't afstapte maar ik zou die man niet aanwerven. Iemand die onenigheden met zijn ex-werkgever aan de grote klok hangt lijkt me niet de werknemer die ik zou zoeken.
Kwestie van loyauteit die IMHO niet eindigt met het arbeidscontract.

Ik appreciëer ook niet al wat mijn werkgevers deden (en daar waren fameuze smeerlapperijen bij) Ik heb er in bedekte termen al wel naar verwezen maar steeds zonder hun (zeer bekende) naam te citeren.

Laatst gewijzigd door filosoof : 2 november 2010 om 21:19.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 21:23   #34
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Maar nu ernstig:
het bedrijf dat de Mettepenning in dienst neemt als woordvoerder, geeft de meest duidelijke boodschap:
wij sturen onze woordvoerder niet met een kluitje in het riet naar het publiek, want met deze woordvoerder moeten wij dat niet proberen. Wij spreken enkel de taal van "parler vrai".
Welke "parler vrai"? De praat van een misnoegd werknemer die zijn gal spuwt voor de camera's? En die tegelijkertijd dan maar eens flink van katoen geeft en alles verbrandt wat hij de dag ervoor nog aanbad? 't Lijkt me eerder op natrapperij uit pure frustratie.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 21:23   #35
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Heilige Léonard had maar drie aanhangers: de max van dit forum, jijzelf Jan vd Bergaf, en Alexandra de Kool.
Hey hey hey, makker. Ik ook nog!

Citaat:
Nu komt mij dat flamingant mopje van de tijd van Leuven Vlaams voor de geest: waarom staat kardinaal Suenens elke ochtend zo lang helemaal naakt voor de spiegel ? Omdat hij dan zijn enig overgebleven aanhanger kan bewonderen.
Ah Suenens, hij heeft van de Belgische kerk deze rommelhoop gemaakt.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 21:26   #36
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Welke "parler vrai"? De praat van een misnoegd werknemer die zijn gal spuwt voor de camera's? En die tegelijkertijd dan maar eens flink van katoen geeft en alles verbrandt wat hij de dag ervoor nog aanbad? 't Lijkt me eerder op natrapperij uit pure frustratie.
Neen vriend,
natrappen is als je zelf ongelijk hebt.
Als men je gepletwalst heeft, en als je zeker van je stuk bent voor de volle 100 procent - dus dat gebeurt maar uiterst uiterst zelden, dan is het van dat.

(dat van die vriend, dat is figuurlijk hé)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 21:27   #37
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Neen vriend,
natrappen is als je zelf ongelijk hebt.
Als men je gepletwalst heeft, en als je zeker van je stuk bent voor de volle 100 procent - dus dat gebeurt maar uiterst uiterst zelden, dan is het van dat.
Gelijk? Ongelijk? Waarop baseert u zich dan wel om een oordeel in die zin uit te spreken?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 21:31   #38
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Gelijk? Ongelijk? Waarop baseert u zich dan wel om een oordeel in die zin uit te spreken?
Een combinatie van mijn intelligentie (die voor religieuse zaken dus best niet te hoog is; daarom kom ik in aanmerking), en van de afstand die ik als ongelovige van de zaak kan nemen.

Daarbij, mijn vrouw heeft mij daarnet nog gelijk gegeven in deze zaak. Als dat niet kan tellen.
Alhoewel, de vrouw heeft niks te zeggen in de kalotenkerk, oei, even bezinnen ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 21:33   #39
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Een combinatie van mijn intelligentie (die voor religieuse zaken dus best niet te hoog is; daarom kom ik in aanmerking), en van de afstand die ik als ongelovige van de zaak kan nemen.

Daarbij, mijn vrouw heeft mij daarnet nog gelijk gegeven in deze zaak. Als dat niet kan tellen.
Alhoewel, de vrouw heeft niks te zeggen in de kalotenkerk, oei, even bezinnen ...
En nu eventjes inhoudelijk: waarom heeft de ene gelijk en de andere ongelijk volgens uw intelligentie?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 21:40   #40
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Hij is recht door zee..helaas op een middeleeuwse zelfdestructieve koers..

Wie associeert AIDS nu nog met promiscue homo's, aangezien half hetero Afrika al besmet is...
Wat zou je eigenlijk nog over AIDS horen, moest de kerk af en toe de knuppel niet in het hoenderhok gooien?

Dankzij de kerk blijft deze nog steeds dodelijke ziekte in de aandacht van de mensen. Hopelijk spoort het hen aan tot voorzichtigheid!
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be