Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 november 2010, 13:33   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard Leonard op te deum neemt politieke stelling in

Dat ventje kan het niet laten.

Hij ging zwijgen tot Kerstmis, maar ook nu weer maakt hij misbruik van het feit dat hij volgens de traditie een liedje (het Te Deum) mag voorzingen aan een paar ministers en andere mensen die graag eens op televisie komen.

Hij moest het weer gezegd hebben:
eerst een andersklinkende opsomming geven van de soorten deelgebieden: in het Nederlands zeggen wij: gemeenschappen en gewesten, maar hij geeft de francofone voorkeur, ook in zijn Nederlandse toespraak aan het eerst vermelden van de gewesten.
Vervolgens moest hij ook benadrukken dat B. een eenheid moet blijven.

Mocht ge nu nog ergens daar iets over lezen in de Bijbel, dan zoudt ge nog kunnen zeggen dat ge het begrijpt.

Maar het betreft hier zeer duidelijk niets religieus.

Dus is het puur politiek.

Een scheiding van kerk en staat.

Van mij mag Leonaarke verhuizen van Mechelen naar ergens in Walenland.

Bron: het nieuws daarnet over het te deum ter gelegenheid van het Feest van de Afgang (dynastie).
Staat nog niets van op de on line kranten.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2010, 13:36   #2
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat ventje kan het niet laten.

Hij ging zwijgen tot Kerstmis, maar ook nu weer maakt hij misbruik van het feit dat hij volgens de traditie een liedje (het Te Deum) mag voorzingen aan een paar ministers en andere mensen die graag eens op televisie komen.

Hij moest het weer gezegd hebben:
eerst een andersklinkende opsomming geven van de soorten deelgebieden: in het Nederlands zeggen wij: gemeenschappen en gewesten, maar hij geeft de francofone voorkeur, ook in zijn Nederlandse toespraak aan het eerst vermelden van de gewesten.
Vervolgens moest hij ook benadrukken dat B. een eenheid moet blijven.

Mocht ge nu nog ergens daar iets over lezen in de Bijbel, dan zoudt ge nog kunnen zeggen dat ge het begrijpt.

Maar het betreft hier zeer duidelijk niets religieus.

Dus is het puur politiek.

Een scheiding van kerk en staat.

Van mij mag Leonaarke verhuizen van Mechelen naar ergens in Walenland.

Bron: het nieuws daarnet over het te deum ter gelegenheid van het Feest van de Afgang (dynastie).
Staat nog niets van op de on line kranten.

schrik jij nu van het Belgicisme van de RKK in B ???


waar zat jij de laatste 100 jaar ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2010, 14:04   #3
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Allez jong, Leonard die een kans mist om te zwijgen. Ik hoop dat ik vannacht ga kunnen slapen na zo'n verrassend nieuws.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2010, 14:48   #4
xrc
Parlementsvoorzitter
 
xrc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2005
Berichten: 2.114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat ventje kan het niet laten.

Hij ging zwijgen tot Kerstmis, maar ook nu weer maakt hij misbruik van het feit dat hij volgens de traditie een liedje (het Te Deum) mag voorzingen aan een paar ministers en andere mensen die graag eens op televisie komen.

Hij moest het weer gezegd hebben:
eerst een andersklinkende opsomming geven van de soorten deelgebieden: in het Nederlands zeggen wij: gemeenschappen en gewesten, maar hij geeft de francofone voorkeur, ook in zijn Nederlandse toespraak aan het eerst vermelden van de gewesten.
Vervolgens moest hij ook benadrukken dat B. een eenheid moet blijven.

Mocht ge nu nog ergens daar iets over lezen in de Bijbel, dan zoudt ge nog kunnen zeggen dat ge het begrijpt.

Maar het betreft hier zeer duidelijk niets religieus.

Dus is het puur politiek.

Een scheiding van kerk en staat.

Van mij mag Leonaarke verhuizen van Mechelen naar ergens in Walenland.

Bron: het nieuws daarnet over het te deum ter gelegenheid van het Feest van de Afgang (dynastie).
Staat nog niets van op de on line kranten.
Scheiding van kerk en staat =/= scheiding van kerk en politieke uitspraken.
xrc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2010, 14:55   #5
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.429
Standaard

Weer een staaltje van de pedofiele Belgicistische kerk.

Leve Belgie!
Waar pedofiele pastoors van hogerhand beschermt worden op een schaal die men in het buitenland zich zelfs niet voor kan stellen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2010, 14:57   #6
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xrc Bekijk bericht
Scheiding van kerk en staat =/= scheiding van kerk en politieke uitspraken.
Zeggen dat je je bakkes gaat houden tot kerstmis =/= half november van je neus staan maken.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2010, 14:59   #7
xrc
Parlementsvoorzitter
 
xrc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2005
Berichten: 2.114
Standaard

Waar maken jullie je eigenlijk druk om? Ik dacht dat de Kerk geen relevantie meer had in België? De kans dat een pastoor nog kinderen zal misbruiken is dan ook zeer klein. Ik zou eerder beginnen oppassen van nonkel Jef, of chiroleider Thomas.
Bovendien luisterde toch niemand nog naar de kerkleiders? Dan toch ook niet naar een oproep tot nationale eenheid?
xrc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2010, 14:59   #8
xrc
Parlementsvoorzitter
 
xrc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2005
Berichten: 2.114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Zeggen dat je je bakkes gaat houden tot kerstmis =/= half november van je neus staan maken.
Sindsdien is wel wat gebeurd.
xrc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2010, 15:00   #9
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xrc Bekijk bericht
Sindsdien is wel wat gebeurd.
Vertel.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2010, 15:33   #10
Dionysus
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 8 augustus 2010
Berichten: 2.863
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Vertel.
Ik meen mij te herinneren dat zijn woordvoerder heeft gezegd dat Leonard zou zwijgen tot Kerstmis, toen heeft Leonard toch gepraat met bekende resultaten. Of zit ik hier nu heel verkeerd?
Dionysus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2010, 15:36   #11
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
Ik meen mij te herinneren dat zijn woordvoerder heeft gezegd dat Leonard zou zwijgen tot Kerstmis, toen heeft Leonard toch gepraat met bekende resultaten. Of zit ik hier nu heel verkeerd?
Nee, je zit helemaal juist. En dan ging hij opnieuw zwijgen tot kerstmis, maar volgens xrc is er intussen heel wat gebeurd. Ik zou graag van hem horen wat dan precies, maar het blijft maar stil aan die kant. Ik hou het erop dat twee maanden niet in de media komen bijzonder moeilijk is voor een aandachtshoer.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2010, 15:37   #12
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Nee, je zit helemaal juist. En dan ging hij opnieuw zwijgen tot kerstmis, maar volgens xrc is er intussen heel wat gebeurd. Ik zou graag van hem horen wat dan precies, maar het blijft maar stil aan die kant. Ik hou het erop dat twee maanden niet in de media komen bijzonder moeilijk is voor een aandachtshoer.
hier doorklinkt toch enige jaloezie, me dunkt
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2010, 15:40   #13
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
hier doorklinkt toch enige jaloezie, me dunkt
Schrijft de man met meer dan 32000 posts.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2010, 15:53   #14
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.826
Standaard

Eigenlijk hoort die draad niet bij het onderwerp 'godsdienst", maar bij het onderwerp 'politiek'.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 15 november 2010 om 15:55.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2010, 15:55   #15
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Eigenlijk hoort die draad niet bij het onderwerp 'godsdienst, maar bij het onderwerp 'politiek'.
Ah, is Leonard tegenwoordig ook al politicus? Hoeveel voorkeursstemmen heeft hij gekregen? Stuur een berichtje naar de mods, dan kunnen ze de draad verzetten.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2010, 16:08   #16
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht

schrik jij nu van het Belgicisme van de RKK in B ???


waar zat jij de laatste 100 jaar ?
Maar meneer de analysator toch,
ik schrok helemaal niet,

de reden waarom ik deze draad opstartte, en deze gegevens hier even in het voetlichtje bracht, is jouw zeker welbekend en zelfs welgevallig.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2010, 16:13   #17
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xrc Bekijk bericht
Scheiding van kerk en staat =/= scheiding van kerk en politieke uitspraken.
Enerzijds is er wel neutraliteit vereist, als er nog zoiets bestaat als het lof zingen in een katedraal, gericht aan een wereldlijks staatshoofd ... dat weet zelfs ieder nog maar één keer misbruikt misdienaartje (maar niet Leonaartje).

Anderzijds is er de Westerse Vlaamse cultuur. En die vereist wel heel degelijk een politieke neutraliteit vanwege godsdienstige leiders, betaald door de gemeenschap.
Als je dat niet ziet, dan behoor je wellicht tot de twee procentjes kerkgaande Vlamingen (vooropgesteld dat de andere paar procentjes niet meetellen wegens zo oud dat ze niet meer beseffen waar ze zijn of wat dag dat het is).
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2010, 16:19   #18
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Enerzijds is er wel neutraliteit vereist, als er nog zoiets bestaat als het lof zingen in een katedraal, gericht aan een wereldlijks staatshoofd ... dat weet zelfs ieder nog maar één keer misbruikt misdienaartje (maar niet Leonaartje).

Anderzijds is er de Westerse Vlaamse cultuur. En die vereist wel heel degelijk een politieke neutraliteit vanwege godsdienstige leiders, betaald door de gemeenschap.
Als je dat niet ziet, dan behoor je wellicht tot de twee procentjes kerkgaande Vlamingen (vooropgesteld dat de andere paar procentjes niet meetellen wegens zo oud dat ze niet meer beseffen waar ze zijn of wat dag dat het is).
Leonard wil dat België één blijft. Hij stijgt in mijn achting. Maar hij staat dan ook zeer zeer laag. Niet dat de man zijn gedacht niet mag zeggen, maar grove misstappen in zijn kerk proberen goed te praten, is toch niet om over naar huis te schrijven.

Laatst gewijzigd door system : 15 november 2010 om 16:21.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2010, 16:53   #19
Glenneke
Provinciaal Statenlid
 
Glenneke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2010
Berichten: 716
Standaard

Die is zot geworden zeker, de kerk moet zich afzijdig houden van politiek

Stel u voor dat Danneels vorig jaar zou zeggen: Bid ervoor dat de Vlaamse Onafhankelijkheid lukt, het kot zou te klein geweest zijn. Nu het in het Belgische kraam past reageert er natuurlijk geen enkele politicus.

(Er staat trouwens ook een versie op Verkiezingen, heb mijn post al overgebracht naar hier, weet iemand hoe je een Slotje moet aanvragen bij de mods)
Glenneke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2010, 17:20   #20
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Dit is gewoon de standaard-procedure. Rome was ook tegen de Belgische revolutie, hoewel het zelfs in het voordeel van de Kerk was.

Laatst gewijzigd door Albrecht : 15 november 2010 om 17:27.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be