Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

 
 
Discussietools
Oud 15 september 2015, 14:20   #1
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard kritiek op islam

Met permissie van de moderator.

Een forummer merkte terecht op dat we sedert WOII geen kritiek meer mogen geven op groepen mensen, volkeren. En de reden waarom niet. Om nationalistische uitbarstingen en volkerenhaat, racisme, genocide etc ten alle prijze te voorkomen. En dat is maar goed ook.
Maaaarrrr...
Waarom mogen we de inherente slechtheid van groepen mensen niet aan de kaak stellen, op objectieve basis, niet ingegeven door racisme of xenofobie. Waarom eigenlijk niet? Dit is mijn eerste vraag.
Mijn tweede vraag is, hoe tonen jullie aan en motiveren jullie dat het haast onmogelijk leven is met moslims, met concrete gevallen uit het dagelijkse leven?
Ik maak alvast de opmerking dat ik eigenlijk nauwelijks samenleven waarneem tussen moslims en niet moslims, in België, voorbeelden:
1. ik zie nooit een arabo-muzelmaan op plaatsen waar ze uit vrije wil kunnen vertoeven, en waar veel niet-moslims aanwezig zijn: festivals, restaurants, musea, optreden, bals, cafés, concerten, ea socio-culturele evenementen. Een uitzondering daarop zijn evt socio-sportieve evenementen zoals voetbalsclubs en voetbalwedstrijden of zo.
2. �*ls arabo-muzelmanen als samenkomen op evenementen waar niet-moslims komen, dan wordt er niet echt gemingeld. Afzonderlijke groepjes blijven bestaan. Er veelal zijn er spanningen.
3. als groep eisen ze steeds meer politieke en andere rechten op, die gelijkberechtiging tussen mensen eigenlijk teniet doen, en verwijzen ze veelal bestaande (grondwet)geving naar de prullenmand.

Ik zal graag jullie aanvullingen lezen.
Alvast nog een paar niet-samenlevings voorbeelden:
1. intimiderende blikken werpen naar niet-moslims
2. vrouwen achterna roepen en behandelen als vuil
3. hun afval overal laten rondslingeren
4. spuwen op straat
5. te pas en te onpas Allahu Akhbar roepen
6. vrouwen sluieren hoewel dat nergens in koran of hadith staat
etc..
Mindset is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be