Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 augustus 2005, 10:49   #41
vercetti
Minister
 
vercetti's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juli 2004
Berichten: 3.032
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf
In Rusland wil men terug het uniform invoeren op de school, dit om de verschillen tussen de leerlingen te gommen, en om hen het gevoel te geven ergens bij te behoren, daar elke school zijn eigen uniform zal hebben, allemaal licht verschillend.Goed idee of niet?
Absoluut niet.
In de lagere school heb ik zes jaar een verschrikkelijke donkerblauwe sweater met tussen de elleboog en de schouders een witte streep. Als je het niet gezien hebt kan je je het niet voorstellen.

Nu in mijn huidige school is het uniform 'afgeschaft'. We hebben wel vrijheid van kledij ( \0/ ) maar opdruk (tekeningen, zinnen, letters, cijfers) mogen niet omdat je de kans hebt om aan andere mensen een kwetsend 'statement' te laten weten. Niemand snapt die regel, maar toch is hij er Wat er discriminerend aan een cijfer kan zijn snap ik niet, maar soit.
En dan laten ze van die 'gothics' ongemoeit. Die zijn helemaal int zwart (lelijk) en lijkbleek.
Maar als jij opdruk op je kledij hebt staan die je niet met je duim kan bedekken dan krijg je straf.

Het is ook opvallend dat wij van TSO meer straf krijgen van ASO.
__________________
http://www.petitiononline.com/08091988/
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.


vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2005, 10:54   #42
cashflow
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Berichten: 1.616
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krizis
....en ik ben er toch ook maar gekomen hè ...

lol
cashflow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2005, 11:15   #43
Musketo
Banneling
 
 
Musketo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2004
Locatie: Frankfurt
Berichten: 5.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion
Er is niets mis met een uniform dragen in de scholen! Er is enkel iets mis met de mentaliteitswijziging van de laatste decenia!!!
Ochot, ik had kunnen verwachten dat gij ergens bij wilt horen. Zwak kind.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2005, 11:43   #44
Lutifer
Gouverneur
 
Lutifer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2005
Locatie: Poperinge
Berichten: 1.324
Stuur een bericht via MSN naar Lutifer
Standaard

ik stel voor dat enkele van de lieverdjes hier mekaar eens naakt geselen tot ze er zo ongeveer allebei even blauw uitzien, bespaart de kosten van een uniform
ik vraag me hier op politics hoelanger hoe meer af wat velen hier hebben met het begrip sterk? wat betekent sterk voor hen ? en waarom het zo nastrevenswaardig is?
Lutifer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2005, 11:57   #45
armoede
Burgemeester
 
armoede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2005
Berichten: 580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lutifer
ik stel voor dat enkele van de lieverdjes hier mekaar eens naakt geselen tot ze er zo ongeveer allebei even blauw uitzien, bespaart de kosten van een uniform
ik vraag me hier op politics hoelanger hoe meer af wat velen hier hebben met het begrip sterk? wat betekent sterk voor hen ? en waarom het zo nastrevenswaardig is?
tja ik zou ook niet weten wat sterk inhoud, msshn de moeite om eens een thread op te starten hoe iedereen sterk zijn ziet. Voor mij is sterk zijn zijn eigen zijn en zijn eigen in alle zwakheden durven tonen. Klein zijn en zijn zwakheden tonen betekend in mijn ogen sterk zijn, maar hoe de anderen het zien? geen idee[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by armoede on 27-08-2005 at 12:58
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lutifer
ik stel voor dat enkele van de lieverdjes hier mekaar eens naakt geselen tot ze er zo ongeveer allebei even blauw uitzien, bespaart de kosten van een uniform
ik vraag me hier op politics hoelanger hoe meer af wat velen hier hebben met het begrip sterk? wat betekent sterk voor hen ? en waarom het zo nastrevenswaardig is?
tja ik zou ook niet weten wat sterk inhoud, msshn de moeite om eens een thread op te starten hoe iedereen sterk zijn ziet. Voor mij is sterk zijn zijn eigen zijn en zijn eigen in alle zwakheden durven tonen. Klein zijn en zijn zwakheden tonen betekend in mijn ogen sterk zijn, maar hoe de anderen het zien? geen idee[/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by armoede on 27-08-2005 at 12:57
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lutifer
ik stel voor dat enkele van de lieverdjes hier mekaar eens naakt geselen tot ze er zo ongeveer allebei even blauw uitzien, bespaart de kosten van een uniform
ik vraag me hier op politics hoelanger hoe meer af wat velen hier hebben met het begrip sterk? wat betekent sterk voor hen ? en waarom het zo nastrevenswaardig is?
tja ik zou ook niet weten wat sterk inhoud, msshn de moeite om eens een thread op te starten hoe iedereen sterk zijn ziet. Voor mij is sterk zijn zijn eigen zijn en zijn eigen in alle zwakheden durven tonen. Klein zijn en zijn zwakheden betekend in mijn ogen sterk zijn, maar hoe de anderen het zien? geen idee[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lutifer
ik stel voor dat enkele van de lieverdjes hier mekaar eens naakt geselen tot ze er zo ongeveer allebei even blauw uitzien, bespaart de kosten van een uniform
ik vraag me hier op politics hoelanger hoe meer af wat velen hier hebben met het begrip sterk? wat betekent sterk voor hen ? en waarom het zo nastrevenswaardig is?
tja ik zou ook niet weten wat sterk inhoud, msshn de moiete om eens een thread op te starten hoe iedereen sterk zijn ziet. Voor mij is sterk zijn zijn eigen zijn en zijn eigen in alle zwakheden durven tonen. Klein zijn en zijn zwakheden betekend in mijn ogen sterk zijn, maar hoe de anderen het zien? geen idee[/size]
[/edit]
__________________
[SIZE=5]Liefde en haat zijn niet blind, maar verblind door vuur, dat we in ons dragen.[/SIZE]

Laatst gewijzigd door armoede : 27 augustus 2005 om 11:58.
armoede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2005, 12:38   #46
Lutifer
Gouverneur
 
Lutifer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2005
Locatie: Poperinge
Berichten: 1.324
Stuur een bericht via MSN naar Lutifer
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armoede
tja ik zou ook niet weten wat sterk inhoud, msshn de moeite om eens een thread op te starten hoe iedereen sterk zijn ziet. Voor mij is sterk zijn zijn eigen zijn en zijn eigen in alle zwakheden durven tonen. Klein zijn en zijn zwakheden tonen betekend in mijn ogen sterk zijn, maar hoe de anderen het zien? geen idee
dat zijn er dan al twee die sterk als hetzelfde begrip zien.
Lutifer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2005, 12:47   #47
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lutifer
dat zijn er dan al twee die sterk als hetzelfde begrip zien.
het zijn er minstens zoveel als dat er vws posters zijn hier ( + minimaal 1). Zwak en sterk zijn ook maar relatieve door de mensen uitgevonden kwaliteiten he.

en nu ben ik weg - tot later allemaal[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 27-08-2005 at 13:49
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lutifer
dat zijn er dan al twee die sterk als hetzelfde begrip zien.
het zijn er minstens zoveel als dat er vws posters zijn hier ( + minimaal 1). Zwak en sterk zijn ook maar relatieve door de mensen uitgevonden kwaliteiten he.

en nu ben ik weg - tot later allemaal[/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 27-08-2005 at 13:48
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lutifer
dat zijn er dan al twee die sterk als hetzelfde begrip zien.
het zijn er minstens zoveel als dat er vws posters zijn hier ( + minimaal 1). Zwak en sterk zijn ook maar relatieve door de mensen uitgevonden kwaliteiten he.[/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 27-08-2005 at 13:47
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lutifer
dat zijn er dan al twee die sterk als hetzelfde begrip zien.
het zijn er minstens zoveel als dat er vws posters zijn hier ( + minimaal 1)[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lutifer
dat zijn er dan al twee die sterk als hetzelfde begrip zien.
het zijn er minstens zoveel als dat er vws posters zijn hier ( + 1)[/size]
[/edit]
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 27 augustus 2005 om 12:49.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2005, 19:03   #48
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti
Absoluut niet.
In de lagere school heb ik zes jaar een verschrikkelijke donkerblauwe sweater met tussen de elleboog en de schouders een witte streep. Als je het niet gezien hebt kan je je het niet voorstellen.

Nu in mijn huidige school is het uniform 'afgeschaft'. We hebben wel vrijheid van kledij ( \0/ ) maar opdruk (tekeningen, zinnen, letters, cijfers) mogen niet omdat je de kans hebt om aan andere mensen een kwetsend 'statement' te laten weten. Niemand snapt die regel, maar toch is hij er Wat er discriminerend aan een cijfer kan zijn snap ik niet, maar soit.
En dan laten ze van die 'gothics' ongemoeit. Die zijn helemaal int zwart (lelijk) en lijkbleek.
Maar als jij opdruk op je kledij hebt staan die je niet met je duim kan bedekken dan krijg je straf.

Het is ook opvallend dat wij van TSO meer straf krijgen van ASO.
Mag ik weten in welke school jij zit, vercetti?
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2005, 23:11   #49
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard bont en blauw

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lutifer
ik stel voor dat enkele van de lieverdjes hier mekaar eens naakt geselen tot ze er zo ongeveer allebei even blauw uitzien, bespaart de kosten van een uniform
ik vraag me hier op politics hoelanger hoe meer af wat velen hier hebben met het begrip sterk? wat betekent sterk voor hen ? en waarom het zo nastrevenswaardig is?
Ik dacht eerder aan een kaki uniform eigenlijk, en veel sport om de kinderen sterk te maken.Eventueel kick-boxing of full-contact, daar kan je nu wel eens een paar blauwe plekken mee oplopen, maar dat is niet erg, wie sterk wil zijn moet pijn lijden.Terzeldertijd hardden ze zich tevens mentaal, zeer belangrijk voor later, en kunnen ze hun natuurlijke agressiviteit op een gezonde manier afreageren, onder toezicht van bekwame en verantwoordelijke volwassenen.Een gezonde geest in een gezond lichaam ontwikkelen en 1zelfde kleding voor de groepsgeest te promoteren.Eventueel-sterk aangeraden-pensionnaat van hun 14 tot hun 18, zowel jongens als meisjes.De samenleving zal er wel beter aan toe zijn binnen 10 a 20 jaar!
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2005, 10:33   #50
PAJOT
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Berichten: 6.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf
Ik dacht eerder aan een kaki uniform eigenlijk, en veel sport om de kinderen sterk te maken.Eventueel kick-boxing of full-contact, daar kan je nu wel eens een paar blauwe plekken mee oplopen, maar dat is niet erg, wie sterk wil zijn moet pijn lijden.Terzeldertijd hardden ze zich tevens mentaal, zeer belangrijk voor later, en kunnen ze hun natuurlijke agressiviteit op een gezonde manier afreageren, onder toezicht van bekwame en verantwoordelijke volwassenen.Een gezonde geest in een gezond lichaam ontwikkelen en 1zelfde kleding voor de groepsgeest te promoteren.Eventueel-sterk aangeraden-pensionnaat van hun 14 tot hun 18, zowel jongens als meisjes.De samenleving zal er wel beter aan toe zijn binnen 10 a 20 jaar!
Sterk pleidooi. Proficiat. Blij dat er nog mensen met verstand op het forum zitten.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2005, 10:35   #51
PAJOT
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Berichten: 6.792
Standaard

Meisjes zouden ook kook-en naailes moeten krijgen, zoals Guderian in het verleden al gezegd heeft. Alleen zo kunnen we het rollenpatroon bevestigen.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2005, 10:46   #52
armoede
Burgemeester
 
armoede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2005
Berichten: 580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Meisjes zouden ook kook-en naailes moeten krijgen, zoals Guderian in het verleden al gezegd heeft. Alleen zo kunnen we het rollenpatroon bevestigen.
Waarom halstarrig vasthouden aan rollenpatronen, zou het ook niet wenselijk zijn dat jongens ook kook en naailessen krijgen. Het zou een hele eer zijn dat jongens ook leren koken en naaien.
__________________
[SIZE=5]Liefde en haat zijn niet blind, maar verblind door vuur, dat we in ons dragen.[/SIZE]
armoede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2005, 11:24   #53
Liesje1984
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 24 augustus 2005
Locatie: Herne (Pajottenland)
Berichten: 72
Standaard

Ben tegen het schooluniform.

Ieder mens heeft zen stijl,en die stijl moet iedereen kunnen behouden. Heb ook nooit geen uniform moeten dragen. Ik zie het nut er niet van in...
Liesje1984 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2005, 11:33   #54
armoede
Burgemeester
 
armoede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2005
Berichten: 580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liesje1984
Ben tegen het schooluniform.

Ieder mens heeft zen stijl,en die stijl moet iedereen kunnen behouden. Heb ook nooit geen uniform moeten dragen. Ik zie het nut er niet van in...
Ik zie het nut van een uniform ook niet direct in, is het omwille van gelijkheid dan denk ik dat het onzin is. Dan moet men ook iedereen dezelfde kaften papier pennen etc laten gebruiken. En waar eindigt het dan. Zal er dan gelijkheid zijn? Denk het niet, daar ongelijkheid zal blijven bestaan als is het maar door de dure studiereizen.
__________________
[SIZE=5]Liefde en haat zijn niet blind, maar verblind door vuur, dat we in ons dragen.[/SIZE]
armoede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2005, 11:37   #55
Liesje1984
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 24 augustus 2005
Locatie: Herne (Pajottenland)
Berichten: 72
Standaard

Dat is waar,daar heb je 100% gelijk in!

Mensen zijn niet gelijk,dat is juist de charme van de mensheid
Liesje1984 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2005, 11:42   #56
armoede
Burgemeester
 
armoede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2005
Berichten: 580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liesje1984
Dat is waar,daar heb je 100% gelijk in!

Mensen zijn niet gelijk,dat is juist de charme van de mensheid
Inderdaad is ongelijkheid de charmes van het het menszijn doch alles zou toegankelijk moeten blijven voor iereen dus betaalbaar. Iedereen heeft recht op goed onderwijs ongeacht zijn origine of maatschappelijke afkomst.
__________________
[SIZE=5]Liefde en haat zijn niet blind, maar verblind door vuur, dat we in ons dragen.[/SIZE]
armoede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2005, 20:42   #57
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard plan trekken

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armoede
Waarom halstarrig vasthouden aan rollenpatronen, zou het ook niet wenselijk zijn dat jongens ook kook en naailessen krijgen. Het zou een hele eer zijn dat jongens ook leren koken en naaien.
Om hun plan te kunnen trekken als er geen vrouwen in de buurt zijn, waarom niet hé?Ik ken ook vrouwen die karate en kickboxen beoefenen.Vind ik best goed.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2005, 20:59   #58
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard negatief-positief

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armoede
Ik zie het nut van een uniform ook niet direct in, is het omwille van gelijkheid dan denk ik dat het onzin is. Dan moet men ook iedereen dezelfde kaften papier pennen etc laten gebruiken. En waar eindigt het dan. Zal er dan gelijkheid zijn? Denk het niet, daar ongelijkheid zal blijven bestaan als is het maar door de dure studiereizen.
Iedereen behoud zijn eigen persoonlijkheid, vermits ze NA de school de kleren kunnen aantrekken die ze willen.Maar mij dunkt dat als ze zich op school gelijk voelen , er van binnenin een verandering gaat komen die mischien met zich meebrengt dat ze zich NA de school ook minder verschillend gaan vinden, en er tevens minder problemen van geweld tussen pubers zal zijn als ze op school-onder toezicht zoals ik al zei-reeds de gelegenheid hebben gehad zich met elkaar te meten.U weet ik niet, maar ik heb op school dikwijls gevochten enkel om te zien of m'n tegenstander sterker als ik was.En ik was geen uitzondering, jongens zijn dikwijls zo en daar is niets verkeerd aan volgens mij.Enkel moet dit spontane-en onvermijdelijke -geweld in goede banen geleid worden.Voor de rest, jongeren dragen nu ook dikwijls een uniform, elk bendeke heeft het zijne en daar gaat het nu allemaal juist om.Allemaal dezelfde uniform voorkomt deze "negatieve" bendevorming , die moet veranderen in een "positieve"groepsgeest.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2005, 20:59   #59
vercetti
Minister
 
vercetti's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juli 2004
Berichten: 3.032
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Mag ik weten in welke school jij zit, vercetti?
Waarom, denk je dat je er ook zit?
Annuntia-instituut, Wijnegem.
__________________
http://www.petitiononline.com/08091988/
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.


vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2005, 21:03   #60
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf
Iedereen behoud zijn eigen persoonlijkheid, vermits ze NA de school de kleren kunnen aantrekken die ze willen.Maar mij dunkt dat als ze zich op school gelijk voelen , er van binnenin een verandering gaat komen die mischien met zich meebrengt dat ze zich NA de school ook minder verschillend gaan vinden, en er tevens minder problemen van geweld tussen pubers zal zijn als ze op school-onder toezicht zoals ik al zei-reeds de gelegenheid hebben gehad zich met elkaar te meten.U weet ik niet, maar ik heb op school dikwijls gevochten enkel om te zien of m'n tegenstander sterker als ik was.En ik was geen uitzondering, jongens zijn dikwijls zo en daar is niets verkeerd aan volgens mij.Enkel moet dit spontane-en onvermijdelijke -geweld in goede banen geleid worden.Voor de rest, jongeren dragen nu ook dikwijls een uniform, elk bendeke heeft het zijne en daar gaat het nu allemaal juist om.Allemaal dezelfde uniform voorkomt deze "negatieve" bendevorming , die moet veranderen in een "positieve"groepsgeest.
Gij zijt duidelijk voor een kudde-mentaliteit.
Vroeger werden er ook mensen in elkaar geslagen, uniformen invoeren zou een stap terug zijn... wat me nu meemaken met die verschillen en conflicten is gewoon effe op de tanden bijten: mensen moeten zich onwikkelen tot sterke individuen die elkaar gaan respecteren. Bezie het als een harde maatregel.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be