Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 augustus 2005, 11:37   #81
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Ik dacht dat het de vraag was om ze OVERAL in te voeren?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2005, 13:57   #82
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard geconditioneerde jeugd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha
je wilt er dus vroegtijdig bij zijn anders ga je niet meer kunnen conditioneren ?
In conditioneren vinden we "conditie" terug.Ik zou inderdaad willen dat de jonge volwassenen "in goede conditie" in de wereld kunnen starten.Fisieke en mentale konditie.Vind u dat niet goed? Het kan altijd zijn dat u in een gekkenhuis, een gevangenis of een kliniek voor ontwenningskuren werkt en dat u angst heeft dat u klanten , of uw job, gaat verliezen als we eindelijk aan de jeugd de nodige tijd besteden om zich daadwerkelijk te verdedigen in deze samenleving.Ik stelde niet voor om er willoze, gehoorzame robotjes van te maken, maar wel het tegendeel.Het is net vandaag dat de jeugd GEHYPNOTISEERD word door films, publiciteit, leugenpolitiek en geestelijk afgestompt door steeds meer nieuwe chemische drugs.Hun voorschotelen dat dit de vrijheid is, is een misdadige leugen.ik kan begrijpen dat iemand tegen uniforms is, maar trek dan uw ogen eens open, en kijk naar al die dure modemerken die de jongeren dragen, elke etnische groep het zijne.Of klopt dat niet mischien.Niet later dan vandaag zag ik een meisje van 14-15 jaar in een winkel bijna een zenuwaanval krijgen omdat er geen "Quicksilver"schooltassen niet meer waren."Dit is al de 3de winkel"snauwde ze tegen haar moeder"Ik begin het moe te worden!Wat ga ik nu doen?!"in haar groepje dragen de meisjes mischien allemaal van die zakken, weet ik veel, ik veronderstel enkel dat het voor de rest van haar uitrusting wel hetzelfde liedje zal zijn, kleren het eerst.Met een uniform en 1zelfde, reglementaire schooltas is het met zulke zever afgelopen.En dit voorbeeld is natuurlijk maar het kleine, zichtbare topje van de enorme ijsberg van irrationeel wangedrag.Voor mij hebben de jongeren geen enkele kans tegen de consumptiemaatschappij als niemand hun een handje helpt.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2005, 14:35   #83
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard gevang

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Er bestaan geen slechte voorbeelden, iedereen moet voor zichzelf uitmaken wat goed en slecht is.
Uw beeld van school doet mij denken aan een gevangenis. De maatschappij lijkt te bestaan in verschillende graduaties van gevangenis: de zogenaamde "vrijheid", werk, school, internaten, en de gevangenissen zelf. Allemaal troep om mensen in het gareel te houden.
Uw manier van sterke individuen te ontwikkelen lijkt eerder kunstmatig, zo'n samenleving lijkt gedoemd in elkaar te storten. Wat ik natuurlijk reuze vind. De paradox...
"Mijn" school, die met dat uniform,is er om de jeugd UIT de gevangenis te houden , om tijdens hun puberjaren zo weinig als mogelijk onder invloed van mensen als gij te komen staan, die alles vermengen en verkeerd uitleggen.Want slechte voorbeelden bestaan er met hopen, wat gij daar ook over moogt denken.Neem gelijk welk kind, verbied dat nooit niets en zeg het nooit dat iets slecht is, dat ge dit niet moogt doen,dat ge dat niet moogt doen en als dat jong dan het geluk heeft te overleven tot z'n 18de , dat het zich niet verongelukt of dat niemand het doodslaat, dan zult ge daar een echt monsterke , een toonbeeld van egoisme, voor u staan hebben.Men is inderdaad niet vrij in deze maatschappij, hebt ge dat ook opgemerkt?Spijtig genoeg zie ik een gemeenschap zonder regels snel veranderen in een jungle, waar de sterkste de baas is.Ik weet niet of ge dat prettig gaat vinden, dat betekent namelijk uw leven verdedigen , of uw lichamelijke integriteit, of beide, zonder hulp van de (door u gehate, neem ik aan) politie.Hebt ge al eens uw eigen leven verdedigt, met uw blote handen, of met een wapen, zonder enige hulp om op te hopen als uw eigen kracht?Zo ja, en als ge dan nog de zelfde ideen hebt als nu, respekteer ik u.Zo niet, raad ik u aan uzelf eens op de proef te stellen, dat is dikwijls een openbaring.Goede of slechte, naargelang , maar altijd interressant.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2005, 15:31   #84
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Voor mij hebben de jongeren geen enkele kans tegen de consumptiemaatschappij als niemand hun een handje helpt.
Dan weet gij duidelijk niet wat er bij de jeugd allemaal leeft. Als mensen aan die consumptiecultuur blindelings willen deelnemen, moeten ze dat zelf maar weten. Diegenen die dat niet doen moeten daarvoor niet onderdoen voor een eenheidsworst met als flauw excuus dat we "nu eenmaal in een SAMENleving leven".
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2005, 15:38   #85
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
waar de sterkste de baas is
Dat is nu ook het geval. Zulks heet kapitalisme.
Citaat:
Hebt ge al eens uw eigen leven verdedigt, met uw blote handen, of met een wapen, zonder enige hulp om op te hopen als uw eigen kracht?Zo ja, en als ge dan nog de zelfde ideen hebt als nu, respekteer ik u.Zo niet, raad ik u aan uzelf eens op de proef te stellen, dat is dikwijls een openbaring.Goede of slechte, naargelang , maar altijd interressant.
Moest er geen overheid zijn zou die dualiteit niet bestaan die zo'n miserie veroorzaakt. Maar dat snapt gij waarscijnlijk niet.
Citaat:
"Mijn" school, die met dat uniform,is er om de jeugd UIT de gevangenis te houden , om tijdens hun puberjaren zo weinig als mogelijk onder invloed van mensen als gij te komen staan, die alles vermengen en verkeerd uitleggen
Wie zegt dat het verkeerd is? Gij? Gij laat duidelijk zien dat die scholen (allemaal eigenlijk) bedoelt zijn om te brainwashen en denkpatroontjes op te leggen. Allemaal zodat een elite aan de macht kan blijven en de rest van de wereld kan onderdrukken. Fascisme dus, maar dan verborgen.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2005, 15:39   #86
Zwarte Spion
Banneling
 
 
Zwarte Spion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.997
Standaard

'De jeugd' is geen hol begrip. Het is een algemene naam voor de jonge generaties. Stellen dat "je niet weet wat er bij de jeugd leeft" is dus in mijn ogen een serieuze veralgemening! De jeugd is serieus verdeeld in alle soorten groepen, culturen, poltieke meningen en ga zo maar door.

De jeugd zoals ze bij ons in de media wordt voorgesteld is niet de jeugd die er in Vlaanderen leeft, het is slecht een percentage.

U weet dat mijnheer de anarchist maar hier sluit u zich bij de kudde van de media aan en ik dacht dat jij niet voor kuddegeesten was?!?

Ach ja, 't kan verkeren zei Brederode...
Zwarte Spion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2005, 15:42   #87
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
'De jeugd' is geen hol begrip. Het is een algemene naam voor de jonge generaties. Stellen dat "je niet weet wat er bij de jeugd leeft" is dus in mijn ogen een serieuze veralgemening! De jeugd is serieus verdeeld in alle soorten groepen, culturen, poltieke meningen en ga zo maar door.
Ik zei juist hetzelfde als wat gij hier nu zegt. En dat is juist hetgene wat carlgustaaf blijkbaar niet wilt: teveel verschil.
Citaat:
De jeugd zoals ze bij ons in de media wordt voorgesteld is niet de jeugd die er in Vlaanderen leeft, het is slecht een percentage.
Ik heb noit het tegenovergestelde gezegd.
Citaat:
U weet dat mijnheer de anarchist maar hier sluit u zich bij de kudde van de media aan en ik dacht dat jij niet voor kuddegeesten was?!?
Ik doe dat juist niet. Slaagt nergens op.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2005, 22:17   #88
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard triestig

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Dan weet gij duidelijk niet wat er bij de jeugd allemaal leeft. Als mensen aan die consumptiecultuur blindelings willen deelnemen, moeten ze dat zelf maar weten. Diegenen die dat niet doen moeten daarvoor niet onderdoen voor een eenheidsworst met als flauw excuus dat we "nu eenmaal in een SAMENleving leven".
U heeft duidelijk niks verstaan maar daar verschiet ik niet van.Ik had het niet over jongeren die vrijwillig aan de consumptiemaatschapij deelnemen, maar wel over jongelui aan wie deze opgedrongen word, maar wel dat hen die in-geknuppeld word, niet met een wapenstok maar met t.v., publiciteit en leugenpolitiek.Daartegen moet men hen beschermen, door er hun kennis van te geven.Op school zou dat kunnen, maar word het niet gedaan.Uzelf bent ook een produkt van deze zieke maatschapij, een cynisch,verzuurde , hopeloze mens die met pervers genoegen zit te wachten op de volledige ineenstorting van deze samenleving, een soort zelfmoordkandidaat die er niet toe komt de grote sprong te wagen en in plaats daarvan als onheilsprofeet over het net surft...Een slecht voorbeeld dus, waar men moet voor oppassen, want hij staat altijd klaar om in uw oren te fluisteren:"laat u niks wijsmaken...doe wat ge wilt...wat kan jou dat schelen...het speelt allemaal geen rol...profiteer, hier en nu...ze kunnen allemaal de pot op...enz."Afijn, nooit een poging tot iets positief, altijd afbreken en kappen.Ik beklaag u en zou niet in uw plaats willen zijn
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2005, 08:22   #89
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Juist. Wat is daar mis mee? Denkt gij echt dat ge dat via het onderwijs kunt voorkomen? Dan moest de samenleving mij maar dom genoeg houden opdat ik niet zo zou denken.
Ik zie alleen nog niet hoe uw ge-uniform ziets kan voorkomen. Lukt dat dan in Engeland ofzo? Waarom dan nog de jeugd lastigvallen met zo'n uniformen en kunstmatige kuddementaliteit? Liever een echte...

Ik vraag mij ook af: hoe gaat gij mensen voorkomen te denken zoals ik? Brainwashen? Mensen denken zo uit reactie op een mentaliteit als dat van u.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Bhairav on 30-08-2005 at 09:50
Reason:
--------------------------------

Juist. Wat is daar mis mee? Denkt gij echt dat ge dat via het onderwijs kunt voorkomen? Dan moest de samenleving mij maar dom genoeg houden opdat ik niet zo zou denken.
Ik zie alleen nog niet hoe uw ge-uniform ziets kan voorkomen. Lukt dat dan in Engeland ofzo? Waarom dan nog de jeugd lastigvallen met zo'n uniformen en kunstmatige kuddementaliteit? Liever een echte...

Ik vraag mij ook af: hoe gaat gij mensen voorkomen te denken zoals ik? Brainwashen? Mensen denken zo uit reactie op een mentaliteit als dat van u.[/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Bhairav on 30-08-2005 at 09:22
Reason:
--------------------------------

Juist. Wat is daar mis mee? Denkt gij echt dat ge dat via het onderwijs kunt voorkomen? Dan moest de samenleving mij maar dom genoeg houden opdat ik niet zo zou denken.
Ik zie alleen nog niet hoe uw ge-uniform ziets kan voorkomen. Lukt dat dan in Engeland ofzo? Waarom dan nog de jeugd lastigvallen met zo'n uniformen en kunstmatige kuddementaliteit? Liever een echte...

Ik vraag mij ook af: hoe gaat gij mensen voorkomen te denken zoals ik? Brainwashen?[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Juist. Wat is daar mis mee? Denkt gij echt dat ge dat via het onderwijs kunt voorkomen? Dan moest de samenleving mij maar dom genoeg houden opdat ik niet zo zou denken.
Ik zie alleen nog niet hoe uw ge-uniform ziets kan voorkomen. Lukt dat dan in Engeland ofzo? Waarom dan nog de jeugd lastigvallen met zo'n uniformen en kunstmatige kuddementaliteit? Liever een echte...[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Bhairav : 30 augustus 2005 om 08:50.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2005, 09:03   #90
Pier den Drol
Provinciaal Statenlid
 
Pier den Drol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2005
Berichten: 610
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Ik ben geen voorstander van schooluniformen maar ik vind wel dat de school kledijvoorschriften mag opleggen aan haar studenten. Een student met stijl draagt trouwens uit zichzelf wel sobere kledij.
Vind ik ook. Ik ben trouwens nog naar een middelbare school geweest waar ik een uniform moest dragen, of die toch een eigen 'dresscode' had: de meisjes moesten een rok (tot onder de knieën) dragen, of een broek. Bij de jongens was die keuze iets beperkter, maar in beide gevallen was de kleur blauw, jeans was niet toegelaten. daarboven kwam een hemd, die wit of blauw diende te zijn, en altijd netjes in de broek (of rok) gestoken. Daarboven kwam dan een pull, die - je raad het nooit - blauw diende te zijn. Geen echt 'uniform' dus (al werd het door de leerlingen steeds zo genoemd), maar wel zeer strikte voorschriften. Zelf heb ik daar nooit problemen mee gehad, maar vele van mijn medeleerlingen wel. Tja, niet klagen denk ik dan, iedereen wist het van toen hij zich daar ging inschrijven.
__________________
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello
Pier den Drol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2005, 09:04   #91
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
iedereen wist het van toen hij zich daar ging inschrijven.
ALsof die daar zelf voor kiezen.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2005, 09:41   #92
Lutifer
Gouverneur
 
Lutifer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2005
Locatie: Poperinge
Berichten: 1.324
Stuur een bericht via MSN naar Lutifer
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf
"Mijn" school, die met dat uniform,is er om de jeugd UIT de gevangenis te houden , om tijdens hun puberjaren zo weinig als mogelijk onder invloed van mensen als gij te komen staan, die alles vermengen en verkeerd uitleggen.Want slechte voorbeelden bestaan er met hopen, wat gij daar ook over moogt denken.Neem gelijk welk kind, verbied dat nooit niets en zeg het nooit dat iets slecht is, dat ge dit niet moogt doen,dat ge dat niet moogt doen en als dat jong dan het geluk heeft te overleven tot z'n 18de , dat het zich niet verongelukt of dat niemand het doodslaat, dan zult ge daar een echt monsterke , een toonbeeld van egoisme, voor u staan hebben.Men is inderdaad niet vrij in deze maatschappij, hebt ge dat ook opgemerkt?Spijtig genoeg zie ik een gemeenschap zonder regels snel veranderen in een jungle, waar de sterkste de baas is.Ik weet niet of ge dat prettig gaat vinden, dat betekent namelijk uw leven verdedigen , of uw lichamelijke integriteit, of beide, zonder hulp van de (door u gehate, neem ik aan) politie.Hebt ge al eens uw eigen leven verdedigt, met uw blote handen, of met een wapen, zonder enige hulp om op te hopen als uw eigen kracht?Zo ja, en als ge dan nog de zelfde ideen hebt als nu, respekteer ik u.Zo niet, raad ik u aan uzelf eens op de proef te stellen, dat is dikwijls een openbaring.Goede of slechte, naargelang , maar altijd interressant.
Ik denk dat zowel het hele autoritaire systeem als het volledige anti-autoritaire systeem bewezen hebben niet echt goed te werken.
Maar waar het probleem tegenwoordig zit , volgens mij dan, is het gebrek aan betrokkenheid , eerlijke bekommernis en gezond verstand in het omgaan met mensen tout court. Een etterke is een etterke en hoe sneller die dat hoort van zijn omgeving hoe beter. Veel ouders en opvoeders willen vooral populair zijn of nog erger gerust gelaten.
Lutifer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2005, 15:31   #93
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard anders

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Juist. Wat is daar mis mee? Denkt gij echt dat ge dat via het onderwijs kunt voorkomen? Dan moest de samenleving mij maar dom genoeg houden opdat ik niet zo zou denken.
Ik zie alleen nog niet hoe uw ge-uniform ziets kan voorkomen. Lukt dat dan in Engeland ofzo? Waarom dan nog de jeugd lastigvallen met zo'n uniformen en kunstmatige kuddementaliteit? Liever een echte...

Ik vraag mij ook af: hoe gaat gij mensen voorkomen te denken zoals ik? Brainwashen? Mensen denken zo uit reactie op een mentaliteit als dat van u.
Gij schijnt te denken dat ik die jong allemaal in een soort dresseer-kamp wil opsluiten , maar zo zit het niet.Wat ik graag zou willen, is dat ze tussen hun 14de en hun 18de op school op dergelijke wijze opgevoed worden dat ze , als ze daar buiten komen, ze de toekomst positief tegemoet zien, dat ze oftewel een beroep hebben dat bij hun persoonlijke interressen EN mogelijkheden past, ofwel verder gaan studeren.Het internaat hoort bij dit plan om de mogelijkheid dat ze onder invloed van mensen als gij komen te verkleinen en om hen gewoon te maken aan 1. leven in groep met zelfde rechten EN plichten 2.Ze van moeders rokken te verwijderen, dat helpt om een verantwoordelijke volwassene te worden.Jongeren van die ouderdom zijn nu eenmaal beinvloedbaar, en in dat internaat zullen ze beter beschermd zijn tegen nefaste invloeden.Men kan ze daar beter in het oog houden en beschermen tegen zichzelf en volwassenen met slechte bedoelingen(pooiers, drughandelaars e.d.)het is een leeftijd dat ge veel sport moet doen, het lichaam is zich aan het opbouwen in deze periode, roken en zuipen en erger doet u schade aan voor de rest van uw leven als ge zo jong begint, zowel mentaal als fisiek.Gij zult dat wel onzin vinden zoals de rest van wat ik schrijf, maar toch is het zo.Verder moet het er in die scholen zo toegaan dat de internen er zich gelukkig voelen: Interressante leerstof,goed voedsel, en mogelijkheid zich te amuseren na de lessen.Een eerlijke behandeling zonder onderscheid van afkomst en leerkrachten met een onberispelijk gedrag moeten de rest doen.En voor het regelen van konflikten onder leerlingen, die kunnen uitgevochten worden op de boksring als ze allebei zo ver willen gaan.Vermits ze allemaal geoefend worden in vechtsporten , en zich op deze wijze reeds "uitgeleefd" hebben, EN mekaars potentiel kennen, zal dit echter niet zo dikwijls voorkomen denk ik.Ik dring hier op aan, de jongeren moeten de mogelijkheid hebben hun natuurlijke, ingeboren agressiviteit af te werken, maar niet gelijk op welke manier, niet op anarchistische wijze.Onder toezicht, en geen geklungel, technisch doeltreffend vechten.Dat is ook een nuttige bagage voor later, zijn mannetje kunnen staan,dan hoef je niet steeds te gaan lopen of integendeel, naar een mes te grijpen...Tot slot, wat aanvangen met van die triestigaards zoals gij?Het beste zou zijn, dat de jongeren uit "mijn" school zo opgevoed zijn, dat er met uw gezaag enkel smalend geglimlacht word...Dat ze dan zeggen van:"hoort hem weer eens bezig, t'is weer de schuld van de anderen dat hij zo een snul is.Hij zou beter doen zijn kritisch oog eens naar binnen toe te draaien en eens te kijken wat er in zijn binnenste scheef zit"Want kijk, ik heb de wijsheid niet in pacht hé, en al wat ik geschreven heb gaat niemand waarmaken ook niet hoogstwaarschijnlijk, maar ik ben zo ingesteld dat ik nooit de hoop verlies, en dat verwijt ik u juist: gij doet enkel uw mond open om te klagen, te kritikeren om daarna lekker lui bij de pakken te gaan neerzitten om te wachten tot heel de boel instort.Daarom vind ik u een slecht voorbeeld, zelfs niet eens een echte anarchist die zelf alles kapotslaagt wat hem niet bevalt,maar een energieloze pessimist met morbiede neigingen...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2005, 17:59   #94
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Gij schijnt te denken dat ik die jong allemaal in een soort dresseer-kamp wil opsluiten , maar zo zit het niet.Wat ik graag zou willen, is dat ze tussen hun 14de en hun 18de op school op dergelijke wijze opgevoed worden dat ze , als ze daar buiten komen, ze de toekomst positief tegemoet zien, dat ze oftewel een beroep hebben dat bij hun persoonlijke interressen EN mogelijkheden past, ofwel verder gaan studeren.Het internaat hoort bij dit plan om de mogelijkheid dat ze onder invloed van mensen als gij komen te verkleinen en om hen gewoon te maken aan 1. leven in groep met zelfde rechten EN plichten 2.Ze van moeders rokken te verwijderen, dat helpt om een verantwoordelijke volwassene te worden.Jongeren van die ouderdom zijn nu eenmaal beinvloedbaar, en in dat internaat zullen ze beter beschermd zijn tegen nefaste invloeden.Men kan ze daar beter in het oog houden en beschermen tegen zichzelf en volwassenen met slechte bedoelingen(pooiers, drughandelaars e.d.)het is een leeftijd dat ge veel sport moet doen, het lichaam is zich aan het opbouwen in deze periode, roken en zuipen en erger doet u schade aan voor de rest van uw leven als ge zo jong begint, zowel mentaal als fisiek.Gij zult dat wel onzin vinden zoals de rest van wat ik schrijf, maar toch is het zo.Verder moet het er in die scholen zo toegaan dat de internen er zich gelukkig voelen: Interressante leerstof,goed voedsel, en mogelijkheid zich te amuseren na de lessen.Een eerlijke behandeling zonder onderscheid van afkomst en leerkrachten met een onberispelijk gedrag moeten de rest doen.En voor het regelen van konflikten onder leerlingen, die kunnen uitgevochten worden op de boksring als ze allebei zo ver willen gaan.Vermits ze allemaal geoefend worden in vechtsporten , en zich op deze wijze reeds "uitgeleefd" hebben, EN mekaars potentiel kennen, zal dit echter niet zo dikwijls voorkomen denk ik.Ik dring hier op aan, de jongeren moeten de mogelijkheid hebben hun natuurlijke, ingeboren agressiviteit af te werken, maar niet gelijk op welke manier, niet op anarchistische wijze.Onder toezicht, en geen geklungel, technisch doeltreffend vechten.Dat is ook een nuttige bagage voor later, zijn mannetje kunnen staan,dan hoef je niet steeds te gaan lopen of integendeel, naar een mes te grijpen...Tot slot, wat aanvangen met van die triestigaards zoals gij?Het beste zou zijn, dat de jongeren uit "mijn" school zo opgevoed zijn, dat er met uw gezaag enkel smalend geglimlacht word...Dat ze dan zeggen van:"hoort hem weer eens bezig, t'is weer de schuld van de anderen dat hij zo een snul is.Hij zou beter doen zijn kritisch oog eens naar binnen toe te draaien en eens te kijken wat er in zijn binnenste scheef zit"Want kijk, ik heb de wijsheid niet in pacht hé, en al wat ik geschreven heb gaat niemand waarmaken ook niet hoogstwaarschijnlijk, maar ik ben zo ingesteld dat ik nooit de hoop verlies, en dat verwijt ik u juist: gij doet enkel uw mond open om te klagen, te kritikeren om daarna lekker lui bij de pakken te gaan neerzitten om te wachten tot heel de boel instort.Daarom vind ik u een slecht voorbeeld, zelfs niet eens een echte anarchist die zelf alles kapotslaagt wat hem niet bevalt,maar een energieloze pessimist met morbiede neigingen...
U schijnt mij goed te kennen. *zucht*
Nu ik begreep maar al te goed dat het geen drilkamp was waarvoor dat gij pleit. Maar aan welke rok gaan die nu hangen? Die van vadertje staat. Is dat dan beter ofzo?
Laat de mensen de ruimte op initiatief te nemen, dat is door en door het tegenovergestelde van wat gij voor ogen hebt. Voor u mag individualiteit niet veel meer inhouden dan studie- en beroepskeuze en wat ge al dan niet vogelt.
Ik begrijp uw reactie hoor: gij hebt het goed gehad qua opvoeding, waar waarom moet dat daarvoor aan iedereen opgedrongen worden?
En wat kent gij van anarchie? Niet veel meer dan de sociaal aanvaarde roddel dat het elkaar verkrachten is en elkaar de kop in slaan. Gij beschouwd alles buiten uw leefwereld als een grote afgrond.
Niet die anarchisten vezuren het systeem, zij zijn er maar een gevolg van, van het syteem dat zichzelf verzuurd omdat het nooit heeft kunnen voldoen aan de behoefte van de mens. Dan loopt het vroeg of laat; zelfs meerdere generaties laten, toch de spuigaten uit. Gij denkt dat uw leefwereld blijft bestaan en gij hecht u daaraan. Dat is er wel om vragen dat die samenleving ooit instort.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2005, 22:16   #95
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
U schijnt mij goed te kennen. *zucht*
Nu ik begreep maar al te goed dat het geen drilkamp was waarvoor dat gij pleit. Maar aan welke rok gaan die nu hangen? Die van vadertje staat. Is dat dan beter ofzo?
Laat de mensen de ruimte op initiatief te nemen, dat is door en door het tegenovergestelde van wat gij voor ogen hebt. Voor u mag individualiteit niet veel meer inhouden dan studie- en beroepskeuze en wat ge al dan niet vogelt.
Ik begrijp uw reactie hoor: gij hebt het goed gehad qua opvoeding, waar waarom moet dat daarvoor aan iedereen opgedrongen worden?
En wat kent gij van anarchie? Niet veel meer dan de sociaal aanvaarde roddel dat het elkaar verkrachten is en elkaar de kop in slaan. Gij beschouwd alles buiten uw leefwereld als een grote afgrond.
Niet die anarchisten vezuren het systeem, zij zijn er maar een gevolg van, van het syteem dat zichzelf verzuurd omdat het nooit heeft kunnen voldoen aan de behoefte van de mens. Dan loopt het vroeg of laat; zelfs meerdere generaties laten, toch de spuigaten uit. Gij denkt dat uw leefwereld blijft bestaan en gij hecht u daaraan. Dat is er wel om vragen dat die samenleving ooit instort.
De leefwereld die ik voorstel heb ik zelf nooit gekend, ik vind echter dat men het zo eens zou kunnen proberen, vermits hoe het nu gaat me minder en minder bevalt.Ik heb zin dat de jeugd die komt niet in dezelfde vallen trapt dan mijn generatie.Voor mij persoonlijk gaat alles best, maar de meeste van mijn jeugdvrienden zijn allemaal reeds dood,de meesten door drugmisbruik, alcoholisme of ongevallen in verband daarmee...En wat de staat betreft, die zou inderdaad wel eens over de brug mogen komen met geld voor zulke projekten, of betere.Daar moet de staat volgens mij voor dienen, zich bekommeren over zijn inwoners, en eerst en vooral over de jeugd, vermits deze toch de toekomst is.Normaal gezien...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2005, 12:40   #96
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Ik ben juist van mening dat de staat die mensen betuttelt de oorzaak is van de ellende.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2005, 15:09   #97
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard handje toesteken

.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Ik ben juist van mening dat de staat die mensen betuttelt de oorzaak is van de ellende.
Men kan nu eenmaal niet aan de staat ontsnappen.Je kan hoogstens weigeren er aan mee te werken, en de illusie hebben dat ge ze (de staat) daardoor verzwakt.Ik zeg wel "illusie", want onze leiders aanschouwen een land zoals een bedrijf, lanterfanters en tegenwerkers zijn gewoon meegerekend in de budgetkosten.Een anarchist, zelfs ene die bommen legt kost niet veel aan het "bedrijf" hoor, de politici-bedrijfsleiders liggen daar niet wakker van.Als hij te vervelend word sluiten ze hem op( gevang, zothuis), of laten hem omverschieten door de interne ordedienst( politie).Het ergste is dat zelfs als ge een revolutie teweeg kunt brengen, dat die onvermijdelijk geboorte geeft aan een NIEUWE staat, die hoogstwaarschijnlijk niet veel beter gaat zijn.Kijk naar de franse revolutie, alle rijkaarden uitbuiters van het volk de kop af.Goed.Wat hebben ze er in de plaats voor gekregen: Napoleon, die niet genoeg had aan koning zijn in de plaats van de koning, hij kroonde zichzelf tot Keizer, en verwoeste half Europa, maakte miljoenen slachtoffers.In 1917 was het Rusland zijn beurt, de Tsar en familie een lading lood door de pan, alle rijkdommen in beslag genomen.Anarchisten namen aan deze revolutie aktief deel, en werden daarvoor bedankt met een lading schroot door hun vel, of opsluiting in de , door de Tsar uitgevonden goelags, die door het nieuwe regime gewoon overgenomen werden .Later werd de USSR nu ook niet bepaald een ideale staat, ik denk niet dat ge het daar lang overleefd zou hebben.Hitler was ook een revolutie, en daar verlangt ge evenmin naar.Wat hebben we nog in voorraad...Cuba mischien, daar word ook steen en been over geklaagd.Wat al die landen gemeen hebben is dat ze van hun revolutie niet veel beter geworden zijn, vind ik.In elk geval zijn het allemaal staten geworden waar de leiders oppermachtig waren(nog zijn in cuba)en zich buitengewoon veel bemoeiden met het dagelijks leven van hun inwoners.Veel meer dan bij ons.Wat ik graag wou, is niet de democratie omverwerpen, maar ze verbeterd zien, daar waar ze zwakke punten heeft.En in tegenstelling tot u denk ik dat mensen, en vooral jongeren, veel stommiteiten uitsteken als niemand hun helpt .Niet in de dwangbuis zetten, dwingen met een pistool in de nek, nee, helpen.Daarvoor zou de staat er moeten zijn.Zogauw grote groepen mensen tezamen zijn komt er automatisch een leiding, zelfs bij zogenaamd "primitieve" stammen in het oerwoud in afika of z-amerika, en dat was altijd al zo.Zodoende denk ik dat we er beter aan doen te perfektioneren wat we nu al hebben dan alles opnieuw te beginnen.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2005, 17:12   #98
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf
.Men kan nu eenmaal niet aan de staat ontsnappen.Je kan hoogstens weigeren er aan mee te werken, en de illusie hebben dat ge ze (de staat) daardoor verzwakt.Ik zeg wel "illusie", want onze leiders aanschouwen een land zoals een bedrijf, lanterfanters en tegenwerkers zijn gewoon meegerekend in de budgetkosten.Een anarchist, zelfs ene die bommen legt kost niet veel aan het "bedrijf" hoor, de politici-bedrijfsleiders liggen daar niet wakker van.Als hij te vervelend word sluiten ze hem op( gevang, zothuis), of laten hem omverschieten door de interne ordedienst( politie).Het ergste is dat zelfs als ge een revolutie teweeg kunt brengen, dat die onvermijdelijk geboorte geeft aan een NIEUWE staat, die hoogstwaarschijnlijk niet veel beter gaat zijn.Kijk naar de franse revolutie, alle rijkaarden uitbuiters van het volk de kop af.Goed.Wat hebben ze er in de plaats voor gekregen: Napoleon, die niet genoeg had aan koning zijn in de plaats van de koning, hij kroonde zichzelf tot Keizer, en verwoeste half Europa, maakte miljoenen slachtoffers.In 1917 was het Rusland zijn beurt, de Tsar en familie een lading lood door de pan, alle rijkdommen in beslag genomen.Anarchisten namen aan deze revolutie aktief deel, en werden daarvoor bedankt met een lading schroot door hun vel, of opsluiting in de , door de Tsar uitgevonden goelags, die door het nieuwe regime gewoon overgenomen werden .Later werd de USSR nu ook niet bepaald een ideale staat, ik denk niet dat ge het daar lang overleefd zou hebben.Hitler was ook een revolutie, en daar verlangt ge evenmin naar.Wat hebben we nog in voorraad...Cuba mischien, daar word ook steen en been over geklaagd.Wat al die landen gemeen hebben is dat ze van hun revolutie niet veel beter geworden zijn, vind ik.In elk geval zijn het allemaal staten geworden waar de leiders oppermachtig waren(nog zijn in cuba)en zich buitengewoon veel bemoeiden met het dagelijks leven van hun inwoners.Veel meer dan bij ons.Wat ik graag wou, is niet de democratie omverwerpen, maar ze verbeterd zien, daar waar ze zwakke punten heeft.En in tegenstelling tot u denk ik dat mensen, en vooral jongeren, veel stommiteiten uitsteken als niemand hun helpt .Niet in de dwangbuis zetten, dwingen met een pistool in de nek, nee, helpen.Daarvoor zou de staat er moeten zijn.Zogauw grote groepen mensen tezamen zijn komt er automatisch een leiding, zelfs bij zogenaamd "primitieve" stammen in het oerwoud in afika of z-amerika, en dat was altijd al zo.Zodoende denk ik dat we er beter aan doen te perfektioneren wat we nu al hebben dan alles opnieuw te beginnen.
Alles begint met het idee. Ook anarchisme. Hoewel anarchisme, of beter anarchIE dat niet per se nodig heeft.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be