Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 december 2002, 09:25   #1
Thomas
Provinciaal Gedeputeerde
 
Thomas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: Brussel
Berichten: 812
Standaard

Het probleem is dat mensen als Gerolf en Filip zich verkneukelen bij 'doodsbedreigingen'. Terwijl het bij de allochtonen zeer hoog zit om altijd als de domme makkak of het arme negertje te worden beschouwd, want daar komt het op neer: ergens in het achterhoofd wordt nog steeds neerbuigend gekeken op die mensen. Het Vlaams Blok voedt die kijk op die mensen. Hen op allerlei wijzen als 'dom', 'crauleus', 'onaangepast', 'crimineel', 'achterlijk', 'illegaal', ofzovoort afschilderen is de dagbezigheid van oa Filip De Winter. Zelfs als de allochtonen nog zo goed aangepast of geïntegreerd zullen zijn, ze zullen steeds het deksel op de neus krijgen. Het Vlaams Blok overleefd namelijk enkel op hoge criminaliteitscijfers, grote onveiligheid, en het diaboliseren van migranten. Naast het feit dat het Vlaams Blok geen moer interesse heeft voor wat die mensen voelen of denken, wordt dit bovenstaande al te vaak over het hoofd gezien in dergelijke debatten. De allochtonen echter zitten met die gevoelens, en kunnen dit bij geen enkele partij kwijt. Er is een partij die een forum krijgt, en die zomaar, ongestraft hen dagelijks mag vernederen. Dat uitspraken van De Winter of Annemans agressie uitlokken, kan dan op z'n minst gezegd worden. Dat er een ongekende woede aanwezig is in de harten van veel van die Marokkaanse jongens tav het beleid (omdat zij dit legitimeert), dat begrijp ik. En dat dat nare consequenties kan hebben, daar ben ik zeker van. Dat een samenleving zich zo kan verlagen, door een deel van haar mensen zo te laten vernederen, en daar zelfs op te overleven, stuit niet enkel bij mij op ongeloof. Neem het van me aan dat heel wat van die mensen verbitterd zijn.
Thomas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2002, 09:42   #2
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas
Het probleem is dat mensen als Gerolf en Filip zich verkneukelen bij 'doodsbedreigingen'.
Juist! Net zoals Pim Fortuyn zich verkneukelde toen hij met doodsbedreigingen werd geconfronteerd! Tot hij vakkundig "verkreukeld" werd!
Wie weet werd Azzuz niet betaald door Annemans! Dat zou de heer Thomas niet verwonderen want van het Blok kan je van alles verwachten!
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!
Luddo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2002, 09:49   #3
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.052
Standaard

Thomas schreef:

Citaat:
Neem het van me aan dat heel wat van die mensen verbitterd zijn.

En "die mensen" niet alleen.
En met minstens evenveel reden.

Ik heb een gescheiden stiefzus met een studerende dochter. Ze wacht al vier jaar op een sociale woning. Intussen huurt ze, tegen woekerprijs, de verdieping boven het restaurantje van een Turk.
Om het wat goedkoper te krijgen maakte ze zijn zaak ook nog schoon.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2002, 12:44   #4
subvert
Vreemdeling
 
subvert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2002
Berichten: 65
Standaard

Citaat:
Thomas schreef:
Citaat:
De allochtonen echter zitten met die gevoelens, en kunnen dit bij geen enkele partij kwijt.
en
Citaat:
Neem het van me aan dat heel wat van die mensen verbitterd zijn
Knuppel schreef:
Citaat:
En "die mensen" niet alleen.
En met minstens evenveel reden.
Inderdaad Knuppel, je hebt gelijk.
En volgens mij kunnen allochtonen WEL met hun gevoelens bij partijen terecht. Er zijn toch allochtone gemeenteraadsleden in Antwerpen?

Citaat:
Thomas schreef:
Er is een partij die een forum krijgt, en die zomaar, ongestraft hen dagelijks mag vernederen.
En over welke vernederingen heb je het dan , Thomas?
Citaat:
Thomas schreef:
Dat uitspraken van De Winter of Annemans agressie uitlokken, kan dan op z'n minst gezegd worden.
Het is eerder andersom : de agressieve houding van veel allochtonen lokt sterke (en waarschijnlijk provocerende) uitspraken uit. Dat is natuurlijk ook niet echt aanvaardbaar, maar wel begrijpelijk.
__________________
I'm not an animal!
subvert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2002, 12:45   #5
humble
Burgemeester
 
Geregistreerd: 30 november 2002
Locatie: Kempen
Berichten: 591
Standaard

Vergelijk ik ken een vrouw van 45 jaar die aan haar zesde relatie bezig is.
Ze beweerd bij hoog en bij laag dat de mannen onmensen zijn.

Volgens mij zijn de eerste woorden nederlands die Marokkanen leren “racisme” en “ik heb gelijk” “mijn rechten” en zoals de boven vermelde vrouw ligt de fout altijd bij de andere, hou er eens me op.
Leg jij me nu eens uit hoe het komt dat jullie altijd de gediscrimineerde zijn terwijl er geen enkele bevolkingsgroep is die zo in de watten gelegd wordt en financieel ondersteund.

Overigens zijn de Marokkanen onderling de grootste racisten, hoe donkerder hoe lager in de maatschappij je staat.
humble is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2002, 12:50   #6
Tjolder
Parlementslid
 
Tjolder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 oktober 2002
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 1.521
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas
Dat een samenleving zich zo kan verlagen, door een deel van [size=6]haar [/size]mensen zo te laten vernederen.
Je kunt zich afvragen of ze al ooit een deel van die samenleving geweest zijn ? ( Of kunnen worden )
__________________
Vlaanderen onze thuis. ...

Tjolder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2002, 18:01   #7
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Er zitten hier zes Thomaskes op het forum. Wie is nu eigenlijk wie?

Zijn dat alle zes dezelfden? Of alle zes verschillende? of maar een paar of ... ?
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2002, 18:23   #8
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.052
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Er zitten hier zes Thomaskes op het forum. Wie is nu eigenlijk wie?

Zijn dat alle zes dezelfden? Of alle zes verschillende? of maar een paar of ... ?
Neen Darwin. Maar twee. De eerste is herkenbaar aan zijn volledige naam en aan zijn forumtitel: Kardinaal.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2002, 18:43   #9
Vanelderen David
Burger
 
Vanelderen David's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2002
Locatie: Hasselt
Berichten: 110
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas
Het probleem is dat mensen als Gerolf en Filip zich verkneukelen bij 'doodsbedreigingen'.
Beste Thomas,

Het is me reeds lang duidelijk waar je naartoe wil. Indien een zgn. "democratische" politieker een doodsbedreiging in de bus krijgt, zoals bvb. onlangs het geval was bij Steve Stevaert, is voor jou aanvaardbaar dat dit lekker breed uitgesmeerd wordt in de pers. Krijgt iemand van het Vlaams Blok een doodsbedreiging, en verschijnt dit naderhand in de media dan wordt dit aanzien als een middel om het zaakje op te blazen, nietwaar ? Alsof Vlaams Blokkers er plezier in scheppen om de haverklap bedreigd te worden.

http://www.vlaamsblokhasselt.org
http://www.bertschoofs.org
Vanelderen David is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2002, 19:03   #10
Vanelderen David
Burger
 
Vanelderen David's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2002
Locatie: Hasselt
Berichten: 110
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas
Terwijl het bij de allochtonen zeer hoog zit om altijd als de domme makkak of het arme negertje te worden beschouwd, want daar komt het op neer: ergens in het achterhoofd wordt nog steeds neerbuigend gekeken op die mensen. Het Vlaams Blok voedt die kijk op die mensen. Hen op allerlei wijzen als 'dom', 'crauleus', 'onaangepast', 'crimineel', 'achterlijk', 'illegaal', ofzovoort afschilderen is de dagbezigheid van oa Filip De Winter.
U lult hier maar wat uit uw nek. Filip Dewinter heeft nooit beweerd dat één bevolkingsgroep dom, of achterlijk is. Dewinter heeft wel herhaald tot welke conclusie Marion Van San in haar wetenschappelijke studie gekomen is. Haar conclusie was dat allochtonen overtegenwoordigd zijn in de criminaliteit. En Van San behoort helemaal niet tot het Vlaams Blok, zij werd aangesteld door minister Verwilghen om deze studie uit te voeren. De studie werd (vanwege electoraal niet bruikbaar) dus in de prullemand gegooid.

Filip Dewinter beschuldigen van de inburgeringsproblemen is natuurlijk makkelijk. De enige die schuld treft is het lakse beleid. Jarenlang heeft men de problemen laten aanslepen (ondanks het sterke signaal van het Vlaams Blok). Men heeft de allochtonen haast doodgeknuffeld. Nu is het zover gekomen dat het zaakje in de grootsteden dermate verziekt is, en u tracht de zwarte piet naar het Blok door te spelen. Bravo, voor uw uiterst intellectuele analyse

http://www.vlaamsblokhasselt.org
http://www.bertschoofs.org
Vanelderen David is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2002, 20:09   #11
democratsteve
Minister-President
 
democratsteve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2002
Locatie: Turkije
Berichten: 4.785
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanelderen David
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas
Het probleem is dat mensen als Gerolf en Filip zich verkneukelen bij 'doodsbedreigingen'.
Beste Thomas,

Het is me reeds lang duidelijk waar je naartoe wil. Indien een zgn. "democratische" politieker een doodsbedreiging in de bus krijgt, zoals bvb. onlangs het geval was bij Steve Stevaert, is voor jou aanvaardbaar dat dit lekker breed uitgesmeerd wordt in de pers. Krijgt iemand van het Vlaams Blok een doodsbedreiging, en verschijnt dit naderhand in de media dan wordt dit aanzien als een middel om het zaakje op te blazen, nietwaar ? Alsof Vlaams Blokkers er plezier in scheppen om de haverklap bedreigd te worden.

http://www.vlaamsblokhasselt.org
http://www.bertschoofs.org
ikzelf ben links, té zelfs voor velen, dus van sympathie voor het VB kan je mij niet verdenken, MAAR: ik begrijp beter dan wie ook de fustraties bij de migranten, maar ik begrijp ook die van het Blok. Ik kan er niet tegen dat voorstellen worden afgebroken, niet omdat ze slecht zouden zijn, maar louter omdat ze van het Blok komen.De manier waarop sommige linkse journalisten te werk gaan om toch maar niet te moeten toegeven dat een voorstel van het Blok wel eens goed zou kunnen zijn, doet dikwijls m'n maag keren.
__________________
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire-
democratsteve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2002, 01:11   #12
subvert
Vreemdeling
 
subvert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2002
Berichten: 65
Standaard

Citaat:
Ik kan er niet tegen dat voorstellen worden afgebroken, niet omdat ze slecht zouden zijn, maar louter omdat ze van het Blok komen.
Wel, ik sluit mij 100% aan bij deze mening. Ik ben ook geen blok-aanhanger, maar koester wel sympathie voor enkele punten van hun programma.
Het wordt tijd dat de zogenaamde 'democratische' partijen eens gaan inzien dat sommige VB-standpunten wel echt van belang zijn.
En sommige personen van andere partijen zien dit eindelijk toch in (Vb. Van Campenhout, die als één van de eerste dierf zeggen dat er in Antwerpen echt wel een gegronde reden was voor het felbesproken onveiligheids'gevoel' in Antwerpen).
__________________
I'm not an animal!
subvert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2002, 23:38   #13
chr.wouters
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Berichten: 784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subvert
[Wel, ik sluit mij 100% aan bij deze mening. Ik ben ook geen blok-aanhanger, maar koester wel sympathie voor enkele punten van hun programma.
Het wordt tijd dat de zogenaamde 'democratische' partijen eens gaan inzien dat sommige VB-standpunten wel echt van belang zijn.
Wij sturen waarnemers naar landen als Ivoorkust en Tanzania om te kijken of de verkiezingen wel"democratisch"verlopen maar in Antwerpen worden de winnaars van democratische verkiezingen door allerlei combines gediscrimineerd!
chr.wouters is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2002, 02:08   #14
DNB
Schepen
 
Geregistreerd: 20 november 2002
Berichten: 474
Standaard

Citaat:
Wij sturen waarnemers naar landen als Ivoorkust en Tanzania om te kijken of de verkiezingen wel"democratisch"verlopen maar in Antwerpen worden de winnaars van democratische verkiezingen door allerlei combines gediscrimineerd!
Verklaar u nader...
__________________
Vrij ben ik geboren
Solidair wil ik leven
Gelijk zal ik sterven
DNB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2002, 09:27   #15
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.052
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DNB
Citaat:
Wij sturen waarnemers naar landen als Ivoorkust en Tanzania om te kijken of de verkiezingen wel"democratisch"verlopen maar in Antwerpen worden de winnaars van democratische verkiezingen door allerlei combines gediscrimineerd!
Verklaar u nader...
Is het dan niet zo dat hier de verkiezingen democratisch verlopen maar dat er één partij uitgesloten wordt om mee te besturen en dit doordat alle andere partijen samenklitten? Goed besturen wordt op die manier bijna onmogelijk dus wat is de reden dan dat ze het toch doen. En blijven doen?
Ik heb ook mijn bedenkingen bij een deel van het Blok maar als er een derde van de Antwerpenaars voor stemt dan moet men toch deze partij laten meebesturen, gewoon omdat dit de wil is van het volk dat per slot van rekening ook nog verplicht wordt om te gaan stemmen. Doen alsof een dergelijk groot deel van de bevolking niet het recht heeft om vertegenwoordigers in het bestuur te hebben komt neer op het ontkennen van "de democratie". Definieer dat woord eens en als dat niet (meer) lukt kan je het beter naar de prullenmand verwijzen. Zeker in het geval van Antwerpen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2002, 12:57   #16
chr.wouters
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Berichten: 784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DNB
Citaat:
Wij sturen waarnemers naar landen als Ivoorkust en Tanzania om te kijken of de verkiezingen wel"democratisch"verlopen maar in Antwerpen worden de winnaars van democratische verkiezingen door allerlei combines gediscrimineerd!
Verklaar u nader...
Ik bedoel dat heel die notie van Cordon Sanitaire on-democratisch is.
Waarom moeten we dan nog gaan stemmen als van op VOORHAND gezegd wordt dat er geen rekening met de uitslag zal gehouden worden. Volgens mij is dat pure verkiezingsfraude.
chr.wouters is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2002, 13:29   #17
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chr.wouters
Ik bedoel dat heel die notie van Cordon Sanitaire on-democratisch is.
Waarom moeten we dan nog gaan stemmen als van op VOORHAND gezegd wordt dat er geen rekening met de uitslag zal gehouden worden. Volgens mij is dat pure verkiezingsfraude.
Niet volledig juist.
Wie voor de traditionele partijen stemt, weet op voorhand dat hij een stem uitbrengt om het cordon te handhaven, en moet dus achteraf niet komen klagen.
Het cordon is in feite niets meer of minder dan een pre-electoraal akkoord. Aan de burger om te beslissen of hij het wenst, met alle gevolgen vandien.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2002, 13:56   #18
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door "SuperstaafNiet volledig juist.
Wie voor de traditionele partijen stemt, weet [b
op voorhand[/b] dat hij een stem uitbrengt om het cordon te handhaven, en moet dus achteraf niet komen klagen.
Het cordon is in feite niets meer of minder dan een pre-electoraal akkoord. Aan de burger om te beslissen of hij het wenst, met alle gevolgen vandien.

Dat cordon gaat veel verder dan een gewoon pre-electoraal accoord! Niet alleen de partij op zich wordt gedemoniseerd maar ook de personen die ofwel mandataris zijn ofwel bekend staan als kiezer voor die partij! Kijk maar eens rond op recepties waar politieke mandatarissen op worden uitgenodigd! VB-mandatarissen worden door veel (niet alle) "collega's" beschouwd als rotte vis en zijn nog geen hand of geen blik waard! Als men op school de kinderen als dusdanig behandelt gaat men over de schreef! Dat noemt men daar "pesten" en is niet toegelaten! Alhoewel... op sommige scholen kent men er ook iets van!
Ik hoop dat ooit eens die onverdraagzamen een koekje van eigen deeg zal worden gepresenteerd! (en deze wens is zeer lelijk ... want nu ben ik even onverdraagzaam als die politiekcorrecte onverdraagzamen!)!
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!
Luddo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2002, 14:03   #19
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.052
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chr.wouters
Ik bedoel dat heel die notie van Cordon Sanitaire on-democratisch is.
Waarom moeten we dan nog gaan stemmen als van op VOORHAND gezegd wordt dat er geen rekening met de uitslag zal gehouden worden. Volgens mij is dat pure verkiezingsfraude.
Niet volledig juist.
Wie voor de traditionele partijen stemt, weet op voorhand dat hij een stem uitbrengt om het cordon te handhaven, en moet dus achteraf niet komen klagen.
Het cordon is in feite niets meer of minder dan een pre-electoraal akkoord. Aan de burger om te beslissen of hij het wenst, met alle gevolgen vandien.
Op deze manier de burger dwingen tot wat de "democratische" partijen willen heeft niets meer met democratie te maken maar met partijen die zich dictatoriaal opstellen.

En dat is juist waar die partijen de anderen van beschuldigen. Gelukkig zei je ook "niet helemaal". Je geeft het dus gedeeltelijk toe.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2002, 15:43   #20
chr.wouters
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Berichten: 784
Standaard

[quote="SuperstaafWie voor de traditionele partijen stemt, weet [b]op voorhand[/b] dat hij een stem uitbrengt om het cordon te handhaven, en moet dus achteraf niet komen klagen.
/quote]

Dat is dan toch een grove ver-enging van de politiek. Alsof het er alleen maar om gaat om het VB koste wat het kost buiten te houden.
chr.wouters is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be