Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Algemeen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Algemeen Hier kan een gesloten groep deelnemers debatteren over allerhande onderwerpen. Indien je wil deelnemen dan moet je toegang vragen bij de moderator via je control panel.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 maart 2015, 21:51   #21
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
'k Ga je moeten teleurstellen; de tijden dat je indruk op me kon maken met "the battle of the OS'es" of met een exotische distro van BSD, liggen al lang achter me. Try harder dus.
Iemand die zoals je zelf zegt, prgrammeert, hoeft daarom nog niet noodzakelijk een bal van computers te kennen, dat is iets voor een IT-er.

Het is een algemene misopvatting te veronderstellen dat een programmeur meer dan de basis van een computer afkent. Het kan maar meer dan de basis hoeft niet. Ik zou je zeggen: schoenmaker blijf bij je leest. Met een beetje geluk kan hij iets of wat programmeren, alhoewel ik daar ook zeer sterke twijfels in heb. Jij schijnt hier volgens je uiteenzetting nog niet eens te weten/beseffen dat het vergelijken van een iPhone met een android toestel in feite is als het vergelijken van citroenen met appels. Misschien heb ik dat niet duidelijk vermeld en had ik het over het uiteindelijke gebruiksgemak voor de gebruiker van beide moeten hebben, zonder al te technisch uit te wijken, want daar zit hem het grote verschil.

Programmeurs zijn vreemde vogels en leven in een apparte wereld, zo'n beetje als boekhouders bvb. Coderen daar gaat het hem allemaal om, zij moeten weten welke bibliotheken, dll's, etc.. aangesproken moeten worden tijdens hun codeerwerk.

Jullie zijn gewoon wereldvreemd, en dat blijkt hier weer overduideijk in je betoog, je moest het toch daarom maar eens vermelden dat je programmeert en zó mensen zand in hun ogen strooien, sommigen denken idd. dat je dan wel heel slim moet zijn en een heleboel van computers af moet kennen. Laten we die hogere kennis maar best en terecht aan IT-er's toekennen zou ik zeggen.

Als je alleen maar al eens kijkt hoe klungelachtig Microsoft Operating Systemen werken en het voortdurend kuren krijgt ! Het zijn wel de so-called zelfgenoemde slimmerikken als jij - programmeurs, die zoiets ontwerpen. Ik wil wel toegeven dat het schrijven van code misschien niet zo eenvoudig is. Een puntje of comma verkeerd en niets werkt, maar dat is nu eenmaal programmeren.

Eens een stuk software of OS ontworpen is en het aan een aantal rudimentaire tests ontworpen werd (niet door jullie, maar door IT-er"s), word het op de markt gegooid en op de argeloze consument losgelaten. Die kan het dan maar uitzoeken of het naar behoren werkt. Laten we tijdens deze gang van zaken wel niet vergeten dat hij er al voor betaald heeft.

En dan is het dus wachten op de verbruiker, die dan de fouten maar moet melden, dan worden er upgrades, updates, nieuwe versies enz .. van de software gemaakt/ontworpen. Wij verbruikers zijn wel de proefkonijnen van jullie geklungel en/of amateuristisch werk, besef je dat wel ?

Een beetje minder hoog van de toren blazen omdat je programmeur bent, zou nog zo niet slecht zijn. Je bent maar een onderdeel van het hele proces. Het belangrijkste werk word nog door de echte IT-er gedaan.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2015, 12:13   #22
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Iemand die zoals je zelf zegt, prgrammeert, hoeft daarom nog niet noodzakelijk een bal van computers te kennen, dat is iets voor een IT-er.

Het is een algemene misopvatting te veronderstellen dat een programmeur meer dan de basis van een computer afkent. Het kan maar meer dan de basis hoeft niet. Ik zou je zeggen: schoenmaker blijf bij je leest. Met een beetje geluk kan hij iets of wat programmeren, alhoewel ik daar ook zeer sterke twijfels in heb. Jij schijnt hier volgens je uiteenzetting nog niet eens te weten/beseffen dat het vergelijken van een iPhone met een android toestel in feite is als het vergelijken van citroenen met appels. Misschien heb ik dat niet duidelijk vermeld en had ik het over het uiteindelijke gebruiksgemak voor de gebruiker van beide moeten hebben, zonder al te technisch uit te wijken, want daar zit hem het grote verschil.

Programmeurs zijn vreemde vogels en leven in een apparte wereld, zo'n beetje als boekhouders bvb. Coderen daar gaat het hem allemaal om, zij moeten weten welke bibliotheken, dll's, etc.. aangesproken moeten worden tijdens hun codeerwerk.

Jullie zijn gewoon wereldvreemd, en dat blijkt hier weer overduideijk in je betoog, je moest het toch daarom maar eens vermelden dat je programmeert en zó mensen zand in hun ogen strooien, sommigen denken idd. dat je dan wel heel slim moet zijn en een heleboel van computers af moet kennen. Laten we die hogere kennis maar best en terecht aan IT-er's toekennen zou ik zeggen.

Als je alleen maar al eens kijkt hoe klungelachtig Microsoft Operating Systemen werken en het voortdurend kuren krijgt ! Het zijn wel de so-called zelfgenoemde slimmerikken als jij - programmeurs, die zoiets ontwerpen. Ik wil wel toegeven dat het schrijven van code misschien niet zo eenvoudig is. Een puntje of comma verkeerd en niets werkt, maar dat is nu eenmaal programmeren.

Eens een stuk software of OS ontworpen is en het aan een aantal rudimentaire tests ontworpen werd (niet door jullie, maar door IT-er"s), word het op de markt gegooid en op de argeloze consument losgelaten. Die kan het dan maar uitzoeken of het naar behoren werkt. Laten we tijdens deze gang van zaken wel niet vergeten dat hij er al voor betaald heeft.

En dan is het dus wachten op de verbruiker, die dan de fouten maar moet melden, dan worden er upgrades, updates, nieuwe versies enz .. van de software gemaakt/ontworpen. Wij verbruikers zijn wel de proefkonijnen van jullie geklungel en/of amateuristisch werk, besef je dat wel ?

Een beetje minder hoog van de toren blazen omdat je programmeur bent, zou nog zo niet slecht zijn. Je bent maar een onderdeel van het hele proces. Het belangrijkste werk word nog door de echte IT-er gedaan.
*Peut*
Ik ben geen programmeur

Aiai toch, een heel betoog neergepend voor niks.

Maar zeg dan eens, o onderlegde en ervaren eind-gebruiker die er niet verdacht van wil worden om een blinde, ongefundeerde haat te koesteren jegens Apple: wat is nu feitelijk je grote probleem ermee?

Je geraakt tot hiertoe immers nog niet verder dan het standaard "je kan Android beter customizen", maar eigenlijk geef je nergens welke levensnoodzakelijke dingen je dan wel moet kunnen customizen, die je op een Apple niet kan aanpassen.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2015, 18:26   #23
Queensburry
Gouverneur
 
Queensburry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2005
Berichten: 1.107
Standaard

Ik koop zeker geen 'made in China' apple. Over de Samsung/Apple competitie zijn de berichten over het algemeen heel vooringenomen, in het voordeel van Apple. Zo wordt het nog steeds als een Amerikaans merk gepromoot. Stel je voor.
Wat me vooral verbaasde, is dat Apple (voor bepaalde modellen) hun aanraakschermen koopt bij ... Samsung. Apple zwijgt daar natuurlijk over en de marketingboys van Samsung hebben van hun bedrijf een verbod gekregen om dit rond te bazuining, om hun lucratief contract met hun concurrent niet te verliezen.
Ik heb al een aantal Samsungs versleten maar voor mijn volgende toestel overweeg ik een Motorola. Geen hype en geen meerkost te betalen voor de reclame en toch topkwaliteit.
Queensburry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2015, 19:58   #24
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Queensburry Bekijk bericht
Ik koop zeker geen 'made in China' apple. Over de Samsung/Apple competitie zijn de berichten over het algemeen heel vooringenomen, in het voordeel van Apple. Zo wordt het nog steeds als een Amerikaans merk gepromoot. Stel je voor.
Wat me vooral verbaasde, is dat Apple (voor bepaalde modellen) hun aanraakschermen koopt bij ... Samsung. Apple zwijgt daar natuurlijk over en de marketingboys van Samsung hebben van hun bedrijf een verbod gekregen om dit rond te bazuining, om hun lucratief contract met hun concurrent niet te verliezen.
Ik heb al een aantal Samsungs versleten maar voor mijn volgende toestel overweeg ik een Motorola. Geen hype en geen meerkost te betalen voor de reclame en toch topkwaliteit.
In China moeten de arbeiders bij Apple zich letterlijk en figuurlijk doodwerken.
__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2015, 21:51   #25
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
In China moeten de arbeiders bij Apple zich letterlijk en figuurlijk doodwerken.
Klopt, en ik neem dus aan dat gij die reportages ook al gezien hebt. Maar ja een snob gaat over lijken voor zijn hebbeding. Er zijner er genoeg die het weten nochtans.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2015, 22:16   #26
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
*Peut*
Ik ben geen programmeur
Ja, dan zal ik verkeerd gelezen hebben zeker ...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Lol
Ik werk, programmeer
Ik dacht nochtans dat een programmeur programmeert.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Je geraakt tot hiertoe immers nog niet verder dan het standaard "je kan Android beter customizen", maar eigenlijk geef je nergens welke levensnoodzakelijke dingen je dan wel moet kunnen customizen, die je op een Apple niet kan aanpassen.
Levensnoodzakelijke dingen ? Waar haalt gij dat ? Zijt gij dan toch geen expert en programmeer je dan toch niet, niettegenstaande ge het van uzelf beweerd hebt? Dan ga ik idd. niet verder mijn tijd aan u verliezen. Of gaat ge mij misschien verwijten dat ge totaal niet snapt waar ik het in mijn vorige post over had. Simpeler kan ik het niet uitleggen hoor, en trouwens het technisch niveau dat ik in mijn vorige post gebruik staat niet hoger dan hetgeen jij in je vorige post handhaafde. Dus wat dat betreft staan we op gelijke voet maar met een volledig. andere interpretatie.

Jij lijkt me een jong baasje dat nog heel veel moet leren, maar dat nu al denkt dat het naast zijn schoenen mag stappen. Dat is mijn conclusie.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2015, 11:46   #27
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Ja, dan zal ik verkeerd gelezen hebben zeker ...

Ik dacht nochtans dat een programmeur programmeert.
En programmeur programmeert, maar iemand die programmeert is daarom geen programmeur. Moeilijk, nietwaard .

Ik ben technisch onderlegd, dat klopt, genoeg onderlegd om een multitude aan OS'es te laten draaien en te laten doen wat ik wil dat ze doen. Ik ben geen programmeur. Ere wie ere toekomt, dat laat ik over aan experts ter zake.

Gezien je commentaren en uitlatingen, durf ik te betwijfelen dat jij er nog maar in slaagt 1 OS op te zetten en draaiende te houden. Of wel?

Citaat:
Levensnoodzakelijke dingen ? Waar haalt gij dat ?
Uit jouw posts tiens
Je melkt er maar over door dat je Android kan customizen en dat dat zo waanzinnig goed en belangrijk is. Ok, wat is er dan heel concreet zo belangrijk om te kunnen customizen? Wat vind jij zo belangrijk om te kunnen customizen dat je in Android wel kan, en dat je naar eigen zeggen onder IOS niet kan?
Of heb je daar geen concrete voorbeelden van, en praat je maar de snobby Android-goegemeente na?

Citaat:
Zijt gij dan toch geen expert en programmeer je dan toch niet, niettegenstaande ge het van uzelf beweerd hebt? Dan ga ik idd. niet verder mijn tijd aan u verliezen. Of gaat ge mij misschien verwijten dat ge totaal niet snapt waar ik het in mijn vorige post over had. Simpeler kan ik het niet uitleggen hoor, en trouwens het technisch niveau dat ik in mijn vorige post gebruik staat niet hoger dan hetgeen jij in je vorige post handhaafde. Dus wat dat betreft staan we op gelijke voet maar met een volledig. andere interpretatie.
Tot hiertoe geraak jij niet verder dan een blind nablaten van de snobby Android-goegemeente. Je geeft nergens aan wat je concreet wil customizen dat je niet kan aanpassen in IOS, en je bent je niet eens bewust van wat je wel of niet kan aanpassen in IOS en hoe. Wil je jezelf echt een "expert" noemen?

Maar je kan je gerust verschuilen achter een standaard "je snapt het toch niet, ik verdoe mijn tijd maar" hoor, is ook wel eens lachen. Lastig toch, als wat meer onderlegde mensen je eens het vuur aan de schenen gaan leggen .

Citaat:
Jij lijkt me een jong baasje dat nog heel veel moet leren, maar dat nu al denkt dat het naast zijn schoenen mag stappen. Dat is mijn conclusie.
Wie weet. En wie weet sla je de bal serieus mis .

Maar jij behoort zonder twijfel in die 2de categorie die ik aangaf . Snobby Android gebruiker die niet weet wat hij wel/niet kan met zijn toestel, en die blind wat kritieken gaat overnemen, om zich zo toch maar een zweem van "onafhankelijk kenner" te geven. "Kijk eens hoe goed ik ben, ik trap niet in de Apple-marketing machine". Wat je wel weglaat is "ik trap doodleuk in de Samsung-marketing machine, en ga even graag evenveel uitgeven aan een Samsung-phone, zonder dat ik eigenlijk meer ermee ga doen dan wat ik met een Iphone zou doen".

Burning feeling very much?
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2015, 13:03   #28
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
En programmeur programmeert, maar iemand die programmeert is daarom geen programmeur. Moeilijk, nietwaard .
Het is misschien idd. niet waard dat ik op jouw infantiele commentaar reageer.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Ik ben technisch onderlegd, dat klopt, genoeg onderlegd om een multitude aan OS'es te laten draaien en te laten doen wat ik wil dat ze doen. Ik ben geen programmeur. Ere wie ere toekomt, dat laat ik over aan experts ter zake.
Het spreekwoord zegt eigen lof stinkt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Uit jouw posts tiens
Je melkt er maar over door dat je Android kan customizen en dat dat zo waanzinnig goed en belangrijk is. Ok, wat is er dan heel concreet zo belangrijk om te kunnen customizen? Wat vind jij zo belangrijk om te kunnen customizen dat je in Android wel kan, en dat je naar eigen zeggen onder IOS niet kan?
Ben je van Tienen ? Je trekt zelf conclusies en legt me woorden in de mond als "levensnoodzakelijk", woorden die ik trouwens nooit gebruikt heb. Ik heb daarom de indruk dat jij het eerder bent die het levensnoodzakelijk vind om zijn gelijk te halen in deze discussie.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Of heb je daar geen concrete voorbeelden van, en praat je maar de snobby Android-goegemeente na?
Iedereen weet onderussen toch dacht ik (jij blijkbaar niet) dat als er één snobby goegemeente is, zoals je zegt, dat het wel de Apple snobby goegemeente is. Een android snobby goegemeente is er doodgewoon niet. Want dan zou men bijna iedereen (zelfs over alle merken heen trouwens) die een smartphone gebruikt, als snobby moeten aanzien. In jou ogen is blijkbaar iedereen die een smartphone gebruikt een snob. Je probeert je neutraal op te stellen, maar kaatst de bal mis als je alle android gebruikers als snob begint te beschouwen, en dat zijn er wel een massa meer dan de Apple gebruikers samen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Lastig toch, als wat meer onderlegde mensen je eens het vuur aan de schenen gaan leggen .
Dat eigen lof van jou begint hier wel echt héél erg te stinken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Burning feeling very much?
Tracht je hier te bewijzen dat je een mondje Engels spreekt? Het is een gezegde dat niet bestaat.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2015, 13:44   #29
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Het is misschien idd. niet waard dat ik op jouw infantiele commentaar reageer.
Zo infantiel als het dan misschien wel mag zijn: je bent er nog steeds niet in geslaagd om er inhoudelijk op te reageren, laat staan er iets van te weerleggen. Moet je je eens de vraag stellen wie er dan infantiel is .

Of beter nog: moet je je niet de vraag stellen of het niet té infantiel is om als een rasechte ubersnob je visie te blijven verdedigen, enkel en alleen om er bij te horen, ook al heb je weinig tot geen inhoud om die visie staande te houden?

Citaat:
Het spreekwoord zegt eigen lof stinkt.
Ben je van Tienen ?
Kan je lezen?
Als je de grammar-nazi wil uithangen en je wil de link met Tienen maken, doe het dan op zijn minst zo: Tiens.

Citaat:
Je trekt zelf conclusies en legt me woorden in de mond als "levensnoodzakelijk", woorden die ik trouwens nooit gebruikt heb. Ik heb daarom de indruk dat jij het eerder bent die het levensnoodzakelijk vind om zijn gelijk te halen in deze discussie.
Dat gelijk heb ik al lang gehaald . Dat gelijk kreeg ik automatisch al toen je dacht je punt sterker te kunnen maken door te gaan alluderen op wat ik al dan niet zelf als phone gebruik en wat ik al dan niet doe professioneel.

Intussen blijf je in het onvermogen om uit te leggen wat er dan concreet aan customization moet kunnen gebeuren op een smartphone, terwijl dat niet mogelijk is (volgens jou dan toch) op een IPhone.

Citaat:
Iedereen weet onderussen toch dacht ik (jij blijkbaar niet) dat als er één snobby goegemeente is, zoals je zegt, dat het wel de Apple snobby goegemeente is.
Het is niet omdat jij ontkent dat er Samsung-snobs zijn, dat die er ook effectief niet zijn. Je poseert jezelf immers als spreekbuis van die groep.

Citaat:
Een android snobby goegemeente is er doodgewoon niet. Want dan zou men bijna iedereen (zelfs over alle merken heen trouwens) die een smartphone gebruikt, als snobby moeten aanzien. In jou ogen is blijkbaar iedereen die een smartphone gebruikt een snob.
Lees de eerdere posts er nog eens op na. Er waren drie groepen mensen, geen twee .

Citaat:
Je probeert je neutraal op te stellen, maar kaatst de bal mis als je alle android gebruikers als snob begint te beschouwen, en dat zijn er wel een massa meer dan de Apple gebruikers samen.
Android-gebruikers die zich gedragen als jij hier doet, maken wel degelijk deel uit van de Samsung-snobs (of van de Android-snobs, als je dat liever hoort of vooraleer je denkt te moeten gaan stellen dat je Android ook op andere merken dan enkel Samsung hebt). Dat dat er nu veel of weinig zijn, maakt mijn rekening niet.

Jij voelt je in elk geval wel lekker goed aangesproken

Citaat:
Dat eigen lof van jou begint hier wel echt héél erg te stinken.
Al iets gevonden om het te weerleggen dan?
Al concreet voorbeelden van wat je wil kunnen customizen op je Android, dat niet gaat op IOS?

Citaat:
Tracht je hier te bewijzen dat je een mondje Engels spreekt? Het is een gezegde dat niet bestaat.
Het kan niet een gezegde zijn, en tegelijk niet bestaan. Je zal toch wel een keuze moeten maken tussen één van beide.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2015, 14:04   #30
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 16.984
Standaard

Is dit niet een kwestie van persoonlijke smaak of voorkeur ? Steak met frieten of nasi goreng wat eet je liever ? Ik ben ook niet zo voor Apple omdat de kwaliteit van Apple nogal artificieel wordt opgeklopt en Apple bijna letterlijk door je strot wordt geramd. Het design bij Apple daarentegen zal wel veel mensen aanspreken. Zo van die irritante proppers in Turkije ben je ook liever kwijt dan rijk. Maar ja ieder zijn voorkeur.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2015, 15:28   #31
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Is dit niet een kwestie van persoonlijke smaak of voorkeur ? Steak met frieten of nasi goreng wat eet je liever ? Ik ben ook niet zo voor Apple omdat de kwaliteit van Apple nogal artificieel wordt opgeklopt en Apple bijna letterlijk door je strot wordt geramd. Het design bij Apple daarentegen zal wel veel mensen aanspreken. Zo van die irritante proppers in Turkije ben je ook liever kwijt dan rijk. Maar ja ieder zijn voorkeur.
Tuurlijk is dat een kwestie van persoonlijke smaaken en voorkeuren.

Puur designtechnisch vind ik een Iphone 5/5S een pak knapper dan eender welke Samsung. HTC heeft er ook wel leuke. De 6 daarentegen, vind ik dan weer helemaal mottig en veel te groot. Grote schermen doen het dan ook niet voor mij.

Idem dito: een MacBook Pro is designtechnisch ook een mooi ding en is hardwarematig ook niet te onderschatten. Dell komt daar dan weer aardig in de buurt en is qua prijs een pak realistischer, Alienware is uiteraard nog fijner (maar is ruk qua draagbaarheid).

En voor desktops moet je helemaal niet bij Apple zijn.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2015, 15:36   #32
hurricane
Europees Commissaris
 
hurricane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.624
Standaard

Als je android verkiest boven Apple, is dat uit onwetendheid. Ik heb de proef gedaan. 5 jaar iPhone gehad en nu een Samsung.
Android is al net als de Windows - omgeving. Zo lek als een zeef en onstabiel.
Never again dus.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2015, 15:37   #33
hurricane
Europees Commissaris
 
hurricane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Tuurlijk is dat een kwestie van persoonlijke smaaken en voorkeuren.

Puur designtechnisch vind ik een Iphone 5/5S een pak knapper dan eender welke Samsung. HTC heeft er ook wel leuke. De 6 daarentegen, vind ik dan weer helemaal mottig en veel te groot. Grote schermen doen het dan ook niet voor mij.

Idem dito: een MacBook Pro is designtechnisch ook een mooi ding en is hardwarematig ook niet te onderschatten. Dell komt daar dan weer aardig in de buurt en is qua prijs een pak realistischer, Alienware is uiteraard nog fijner (maar is ruk qua draagbaarheid).

En voor desktops moet je helemaal niet bij Apple zijn.
Een iMac kan zonder blozen naast een winbrol machine staan.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2015, 17:00   #34
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Een iMac kan zonder blozen naast een winbrol machine staan.
Een iMac kan dat, maar wil je zware performance, dan bouw je beter je eigen systeem. Ik bouw zelf een performanter systeem dan hetgeen ik voor dezelfde kost aan een iMac kwijt ben. Dat is ook de botte realiteit.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2015, 19:40   #35
Johnny Blaze
Minister
 
Johnny Blaze's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2008
Berichten: 3.181
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Een iMac kan dat, maar wil je zware performance, dan bouw je beter je eigen systeem. Ik bouw zelf een performanter systeem dan hetgeen ik voor dezelfde kost aan een iMac kwijt ben. Dat is ook de botte realiteit.
Dat klopt, maar een MacPro evenaren aan dezelfde prijs gaat zeer moeilijk worden. Ik weet nie hoe Apple het voor mekaar gekregen heeft (waarschijnlijk een killer deal met AMD voor de GPU's) maar in het pro segment is de MacPro niet te kloppen voor de prijs.
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2015, 03:08   #36
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Of beter nog: moet je je niet de vraag stellen of het niet té infantiel is om als een rasechte ubersnob je visie te blijven verdedigen, enkel en alleen om er bij te horen, ook al heb je weinig tot geen inhoud om die visie staande te houden?
Je doet je voor alsof je neutraal bent maar in de praktijk en zonder dat je het natuurlijk zelf beseft, praat je als een snobistische Apple fan. Lees anders je posts vlak na mijn vorige en voor deze maar eens na. Iedereen kan zien dat je een Apple snob/fan bent, wat meteen je obsessie verklaart. De ander dan voor hetzelfde verwijten is nogal simplistisch, even simpel als de doorsnee Apple freak.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Dat gelijk heb ik al lang gehaald . Dat gelijk kreeg ik automatisch al toen je dacht je punt sterker te kunnen maken door te gaan alluderen ...
Je snapt het nog altijd niet hé. Wie spreekt er nu over een soort automatisch gelijk krijgen ?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Intussen blijf je in het onvermogen om uit te leggen wat er dan concreet aan customization moet kunnen gebeuren op een smartphone, terwijl dat niet mogelijk is (volgens jou dan toch) op een IPhone.
Ik vrees spijtig genoeg dat je aan een te technische uitleg, jij en anderen, niets hebben. Ik ga hier toch niet in de breedte en lengte uitleggen wat op dat gebied de grote verschillen zijn ? Feit is wel dat de doorsnee Android gebruiker zijn toestel veel sneller en meer aanpast aan zijn persoonlijke behoeften omdat dat gewoon kan. Jij beweert dat zoiets ook mogelijk is bij iPhones, ik beweer van niet. Daar blijf ik in grote trekken bij.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Het is niet omdat jij ontkent dat er Samsung-snobs zijn, dat die er ook effectief niet zijn. Je poseert jezelf immers als spreekbuis van die groep.
Ik heb in elk geval die Samsung snobs echter nog nooit tegengekomen.

Je enige doel schijnt te zijn om mij telkens tegen te spreken.

Een iPhone en zelfs in het algemeen elke Apple gebruiker moet weten dat hij toestellen koopt die werken en kunnen doen wat de vroegere S.Jobs wou. Niets meer of minder. Ik heb dan ook toegegeven dat dit een van de redenen is waarom die toestellen zo soepel werken. Jij vind ze mooi, wel ik vind ze afschuwelijk qua design, met al die glitter er rond.Een Apple gebruiker word commercieel op een schandalige manier uitgebuit.

Je verwijt mij of laat in elk geval doorschijnen dat ik geobsedeerd zou zijn door aanpasbaarheid. Ik wil gewoon een toestel waar ik zaken mee kan doen die Steve Jobs of Apple mij wil beletten en het onmogelijk maken die te doen omdat ze volledige controle willen behouden over hun gebruikers, en ze anders (die gebruikers) maar kunnen ophoepelen.

- De safari browser van Apple (de vroegere in elk geval) is een skelet vegeleken met een Firefox browser.
- Een drie tot viertal jaar heeft Apple keihard volgehouden aan slechts één design voor zijn iPhones. Terwijl andere merken al jaren naar een iets groter scherm voor hun smartphones waren overgestapt (ik had altijd een binnenpretje toen ik iPhone gebruikers zag knoeien met een klein scherm voor bvb een GPS gebruik of Google Maps gebruik). iPhones gebruikers bleven niettegenstaande geklaag van te kleine schermen op hun honger zitten. Apple besliste pas verleden jaar (uiteraard uit schrik dat ze een groot publiek zouden verliezen) om iets grotere schermen te maken, uiteraard onmiddellijk met een schandalig peperdure prijs.
- Het GSM kader van de nieuwe iPhones is van aluminium en daarom buigt het wel sneller dan dat van bvb een Samsung S4-S5-S6, dat van het veel sterkere titanium gemaakt is.

Ik kan nog wel een tijdje doorgaan, maar nu heb je al een klein voorproefje ..

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 31 maart 2015 om 03:11.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2015, 03:12   #37
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2015, 12:44   #38
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze Bekijk bericht
Dat klopt, maar een MacPro evenaren aan dezelfde prijs gaat zeer moeilijk worden. Ik weet nie hoe Apple het voor mekaar gekregen heeft (waarschijnlijk een killer deal met AMD voor de GPU's) maar in het pro segment is de MacPro niet te kloppen voor de prijs.
In het pro-segment gaan de prijzen idd dichter bij elkaar liggen, dat klopt, maar dat mag je ook niet overschatten.
Als ik en Macpro configureer zoals ik het zou willen, zit ik aan een 8200 dollar, of omgerekend een 7600€. Met de vroegere dollar rates zou dat beter zijn, maar apple-policies tussen US en EU vlakken dat effect dan wel weer uit.
Configureer ik iets gelijkaardig en bouw ik het me zelf, zit ik aan grootteorde 6000€.

Met dat verschil wel dat ik in een degelijke kast zit, en niet in die cilinder (die er gelikt uitziet, daar niet van, maar die toekomstgericht toch net iets minder handig is ).

Thn again, in het pro-segment hangt het er ook zuiver van af wat je er mee gaat doen; heavy duty graphics processing heeft andere noden dan pure servers. MacPro is zeker een geduchte competitor in dat segment.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2015, 13:13   #39
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Je doet je voor alsof je neutraal bent maar in de praktijk en zonder dat je het natuurlijk zelf beseft, praat je als een snobistische Apple fan. Lees anders je posts vlak na mijn vorige en voor deze maar eens na. Iedereen kan zien dat je een Apple snob/fan bent, wat meteen je obsessie verklaart. De ander dan voor hetzelfde verwijten is nogal simplistisch, even simpel als de doorsnee Apple freak.
Oei, ik ben Apple fan en ik gebruik hun producten niet :o (toegegeven, ik heb en ipod gehad; prima toestel!).

Is het een beetje een lastig parket voor je aan het worden?

Citaat:
Je snapt het nog altijd niet hé. Wie spreekt er nu over een soort automatisch gelijk krijgen ?
Lees nog eens, dan heb je antwoord op je vraag

Citaat:
Ik vrees spijtig genoeg dat je aan een te technische uitleg, jij en anderen, niets hebben.
Lol, try me, kunnen we eens lachen .
Met wat je er hier tot hiertoe hebt zitten uitkramen, durf ik je ervan te verdenken dat je niet eens een zweem van technische uitleg kan produceren.

Citaat:
Ik ga hier toch niet in de breedte en lengte uitleggen wat op dat gebied de grote verschillen zijn ?
Probeer het eens. Amuse me.

Citaat:
Feit is wel dat de doorsnee Android gebruiker zijn toestel veel sneller en meer aanpast aan zijn persoonlijke behoeften omdat dat gewoon kan. Jij beweert dat zoiets ook mogelijk is bij iPhones, ik beweer van niet. Daar blijf ik in grote trekken bij.
Je geeft algemene statements, en je bent intussen al meermaals gevraagd die algmene statements eens concreet te maken. Je enige respons daarop is opnieuw een algemene statement. En dan ben je verbaasd dat ik je ervan verdenk geen flauw benul te hebben van de techniciteit achter die phones en hun OS?
Je praat gewoon voorgekauwde dingen na, om toch maar tegen IOS te kunnen zijn .

Citaat:
Ik heb in elk geval die Samsung snobs echter nog nooit tegengekomen.
Kijk eens in de spiegel dan.

Citaat:
Je enige doel schijnt te zijn om mij telkens tegen te spreken.

Een iPhone en zelfs in het algemeen elke Apple gebruiker moet weten dat hij toestellen koopt die werken en kunnen doen wat de vroegere S.Jobs wou. Niets meer of minder. Ik heb dan ook toegegeven dat dit een van de redenen is waarom die toestellen zo soepel werken. Jij vind ze mooi, wel ik vind ze afschuwelijk qua design, met al die glitter er rond.Een Apple gebruiker word commercieel op een schandalige manier uitgebuit.
Oeh, kijk, je maakt de eerste keer een punt! Ik vind de 5/5S mooi, jij vindt die lelijk. Fair point; smaken en kleuren verschillen nu eenmaal.

Kunnen die toestellen wat Jobs wou dat ze kunnen? Yes.
Kunnen die toestellen nog een pak meer? Eveneens Yes.

Citaat:
Je verwijt mij of laat in elk geval doorschijnen dat ik geobsedeerd zou zijn door aanpasbaarheid. Ik wil gewoon een toestel waar ik zaken mee kan doen die Steve Jobs of Apple mij wil beletten en het onmogelijk maken die te doen omdat ze volledige controle willen behouden over hun gebruikers, en ze anders (die gebruikers) maar kunnen ophoepelen.
Wat concreet willen Jobs/Apple jou dan beletten te doen met een iPhone?
Proberen ze je te beletten er dingen aan aan te passen die het boeltje een pak slechter zouden laten draaien? Lijkt me dat ze in jouw geval nog gelijk hebben ook; maar geen zorg, wil je het echt naar de botten helpen, dan kan je dat ook met een iPhone .

Citaat:
- De safari browser van Apple (de vroegere in elk geval) is een skelet vegeleken met een Firefox browser.
Gebruik dan gewoon chrome of, beter nog, opera. Easy.

Citaat:
- Een drie tot viertal jaar heeft Apple keihard volgehouden aan slechts één design voor zijn iPhones. Terwijl andere merken al jaren naar een iets groter scherm voor hun smartphones waren overgestapt (ik had altijd een binnenpretje toen ik iPhone gebruikers zag knoeien met een klein scherm voor bvb een GPS gebruik of Google Maps gebruik). iPhones gebruikers bleven niettegenstaande geklaag van te kleine schermen op hun honger zitten. Apple besliste pas verleden jaar (uiteraard uit schrik dat ze een groot publiek zouden verliezen) om iets grotere schermen te maken, uiteraard onmiddellijk met een schandalig peperdure prijs.
Ik lach ook altijd met gebruikers die met over-sized telefoons rondlopen. Sommige in die mate zelfs dat ze het amper met één hand kunnen vasthouden (ja, ook de 6plus is in hetzelfde bedje ziek). Samsung met hun S-lijn was gewoon belachelijk groot, en de S-Mini gaat al dezelfde tour op.

Maar opnieuw, dat zijn smaken en kleuren. Jij wil een groot scherm, ik en klein. Jij bent echter een hele litanie aan het afsteken dat Jobs en co je beperken in wat je kan doen met een iPhone, en dan is één van je hoofdredenen het gegeven dat je hun scherm te klein vindt?
Groot of klein, dat scherm beperkt je niet in wat je kan doen. Dat is gewoon een afmeting .

Citaat:
- Het GSM kader van de nieuwe iPhones is van aluminium en daarom buigt het wel sneller dan dat van bvb een Samsung S4-S5-S6, dat van het veel sterkere titanium gemaakt is.
S4 - Polycarbonaat
S5 - Polycarbonaat
S6 - jawel, hier gaan ze voor metalen behuizingen (en verdwijnen ook per direct een aantal zaken die wel op de S5 zaten, verwijderbare batterij en expandable storage bijvoorbeeld), het ding zit er quasi uit als een iPhone en *tromgeroffel* de behuizing is eveneens een aluminiumlegering

Ja hoor, een titanium behuizing die zowat 10 ker duurder is dan een aluminium behuizing, terwijl jij hier moord en brand staat te schreeuwen over de prijs van een iPhone .

Citaat:
Ik kan nog wel een tijdje doorgaan, maar nu heb je al een klein voorproefje ..
Een voorproefje dat aantoont dat je eigenlijk niet weet waarover je het hebt?
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2015, 21:36   #40
Johnny Blaze
Minister
 
Johnny Blaze's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2008
Berichten: 3.181
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
In het pro-segment gaan de prijzen idd dichter bij elkaar liggen, dat klopt, maar dat mag je ook niet overschatten.
Als ik en Macpro configureer zoals ik het zou willen, zit ik aan een 8200 dollar, of omgerekend een 7600€. Met de vroegere dollar rates zou dat beter zijn, maar apple-policies tussen US en EU vlakken dat effect dan wel weer uit.
Configureer ik iets gelijkaardig en bouw ik het me zelf, zit ik aan grootteorde 6000€.

Met dat verschil wel dat ik in een degelijke kast zit, en niet in die cilinder (die er gelikt uitziet, daar niet van, maar die toekomstgericht toch net iets minder handig is ).

Thn again, in het pro-segment hangt het er ook zuiver van af wat je er mee gaat doen; heavy duty graphics processing heeft andere noden dan pure servers. MacPro is zeker een geduchte competitor in dat segment.
Voor €6000 heb je net de 2 GPU's niet die erin zitten. (Ik ga uit van een 1680 met d700 aan die prijs die je aangeeft, we hebben er zelf 2, prijs was 7700 en een pruts per stuk)

Ze hebben echt iets ongelofelijk straf in mekaar gestoken. In de periode dat ze net uit waren, waren wij serieus aan't overwegen om over te schakelen naar HP Z820's, zeker na heel het Final Cut debacle (de switch naar Adobe Premiere maakte die keuze een pak makkelijker) en toen kwamen plots de nieuwe macpro's uit. Daar kon niet veel tegen op aan die prijs. Uiteindelijk toch wel blij dat we op het Mac platform gebleven zijn. Ik gebruik heel af en toe Windows voor motion capture met de Kinect (ms sdk, met openNI bolt het gewoon in osx) en handig werkt dat toch niet (workflow gewijs).

Nu in elk geval, probeer maar eens een vergelijkbaar systeem te bouwen aan die prijs (dwz e5 1680, dual FirePro 9000 en een geheugen), gaat gewoon niet.

Laatst gewijzigd door Johnny Blaze : 31 maart 2015 om 21:39.
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be