Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 september 2016, 17:18   #41
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Het lijkt me kras dat de preconstituante de grondwet niet voor herziening vatbaar zal verklaren...
Jij vergist je wel vaker.
Michel heeft al eerder laten horen dat het niet in het regeerakkoord staat.
Wat bedoelt hij daar mee?
En waarom zou hij van gedacht veranderen?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2016, 17:19   #42
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.091
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Matthias Diependaele gaf op 21 september op twitter te kennen dat we het einddoel van Bourgeois, ergo de Vlaamse onafhankelijkheid volgens het N-VA model, moeten begrijpen als een verdrag tussen onafhankelijke staten (link)
Heb jij veel vertrouwen in een voorzitter die vandaag A zegt in L'Echo en zijn woordvoerder de dag daarna het omgekeerde laat zeggen ?
Heb jij veel vertrouwen in een MP die vandaag A zegt in de Knack en zijn fractieleider in het VP de dag erna het omgekeerde laat zeggen ?

Spreken die mensen eigenlijk ooit met elkaar ? Of kletst iedereen er maar op los volgens eigen groot inzicht en vermoeden van talent ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2016, 17:27   #43
Matonge
Schepen
 
Geregistreerd: 27 september 2012
Locatie: Antwerpen
Berichten: 479
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Verwarring is normaal, met het aantal dubbel-trolnicks van u.
There's only one of me. Daar ben ik vrij zeker van. Lol ge wil het ni weten.
__________________
oerbelg
Matonge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2016, 17:37   #44
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik denk in ieder geval dat je op dit moment binnen Vlaanderen meer steun gaat vinden voor confederalisme dan voor onafhankelijkheid. Als een groeiend aantal Vlamingen er voor te vinden is dan zullen de Franstaligen en de Vlaamse belgicistische trado's dat niet lang kunnen tegenhouden. Wat ik daarin belangrijk vind is dat er op die manier een zevende en laatste definitieve staatshervorming tot stand komt die klaarheid schept in de poespas van bevoegdheden die slechts voor een stuk zijn overgedragen naar de deelstaten terwijl een ander deel blijft hangen op federaal niveau. Daar moet klaarheid in komen. Verder moeten de Walen dan in hun deelstaat bereid zijn meer financiële responsabilisering te aanvaarden en moet er met hen duidelijke afspraken worden gemaakt over de stap-voor-stap afbouw van de transfers.
Om dat te bereiken ben ik bereid aan N-VA verder vertrouwen te schenken, ondanks de herrie van de voorbije dagen. Maar dan moeten ze er ook werk van maken.
Welke elementen van hoop ziet u dan wel, daar de N-VA deze legislatuur niet echt gewerkt heeft aan haar grote betrachtingen? Om welke reden zal ze in een volgende coalitie wel bereiken waartoe ze in de huidige niet bereid was?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2016, 17:38   #45
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
U hebt het over een theoretisch model. Zijn er dan ooit confederaties geweest die niet aan dit theoretisch model voldoen?
Ik denk het wel. Neem nu de periode van de Amerikaanse Burgeroorlog 1861-1865. Een aantal zuidelijke staten vormde toen een Confederation nadat ze Lincoln lieten weten dat ze uit de Union stapten. Denk je dat die eerst netjes zich elk onafhankelijk verklaarden en daarna besloten om een confederatie te vormen? De afscheuring uit de Union en de vorming van een confederatie gebeurde in één adem, zonder voorafgaande overgang naar afzonderlijke onafhankelijke staten.
Citaat:
Secession, as it applies to the outbreak of the American Civil War, comprises the series of events that began on December 20, 1860, and extended through June 8 of the next year when eleven states in the Lower and Upper South severed their ties with the Union. The first seven seceding states of the Lower South set up a provisional government at Montgomery, Alabama. After hostilities began at Fort Sumter in Charleston Harbor on April 12, 1861, the border states of Virginia, Arkansas, Tennessee, and North Carolina joined the new government, which then moved its capital to Richmond, Virginia. The Union was thus divided approximately on geographic lines. Twenty-one northern and border states retained the style and title of the United States, while the eleven slave states adopted the nomenclature of the Confederate States of America.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2016, 18:43   #46
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik denk het wel. Neem nu de periode van de Amerikaanse Burgeroorlog 1861-1865. Een aantal zuidelijke staten vormde toen een Confederation nadat ze Lincoln lieten weten dat ze uit de Union stapten. Denk je dat die eerst netjes zich elk onafhankelijk verklaarden en daarna besloten om een confederatie te vormen? De afscheuring uit de Union en de vorming van een confederatie gebeurde in één adem, zonder voorafgaande overgang naar afzonderlijke onafhankelijke staten.
Of het onder de 'rebels' een échte confederatie was of niet kan ik niet zo direkt zeggen.
Wat wel een feit is, is dat de USA als een Confederatie begon maar dat men al snel zag dat zo'n constructie zinloos was. Men vormde logischerwijze zeer snel een Federatie
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2016, 18:51   #47
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Welke elementen van hoop ziet u dan wel, daar de N-VA deze legislatuur niet echt gewerkt heeft aan haar grote betrachtingen? Om welke reden zal ze in een volgende coalitie wel bereiken waartoe ze in de huidige niet bereid was?
Kijk, ik kan mij niet voorstellen dat ik nog op een van de trado-partijen stem.
Voor VB ga ik niet. En de Groenen zijn wat mij betreft één van de sossen-versies (naast die van SPa, CD&V en PvdA). De Wever heeft vandaag nog eens formeel gesteld dat N-VA onverkort achter het principe van confederatie blijft staan. Dus ja, ondanks de heibel van de voorbije dagen ben ik bereid hen nog krediet te geven.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2016, 19:00   #48
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik denk in ieder geval dat je op dit moment binnen Vlaanderen meer steun gaat vinden voor confederalisme dan voor onafhankelijkheid. Als een groeiend aantal Vlamingen er voor te vinden is dan zullen de Franstaligen en de Vlaamse belgicistische trado's dat niet lang kunnen tegenhouden. Wat ik daarin belangrijk vind is dat er op die manier een zevende en laatste definitieve staatshervorming tot stand komt die klaarheid schept in de poespas van bevoegdheden die slechts voor een stuk zijn overgedragen naar de deelstaten terwijl een ander deel blijft hangen op federaal niveau. Daar moet klaarheid in komen. Verder moeten de Walen dan in hun deelstaat bereid zijn meer financiële responsabilisering te aanvaarden en moet er met hen duidelijke afspraken worden gemaakt over de stap-voor-stap afbouw van de transfers.
Om dat te bereiken ben ik bereid aan N-VA verder vertrouwen te schenken, ondanks de herrie van de voorbije dagen. Maar dan moeten ze er ook werk van maken.
Leg mij dan eens duidelijk het verschil uit tussen die twee quercus ?
Want van een partijslaaf kan je toch verwachten dat deze weet wat het Nieuwe Vreemdelingen Alliantie confederalisme wil zeggen, en dat je voor dat soort confederalisme GEEN onafhankelijkheid nodig hebt !

Laatst gewijzigd door vrijzinnige : 22 september 2016 om 19:01.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2016, 19:04   #49
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Waarvoor?

Gaat de N-VA op haar eentje een staatshervorming verwezenlijken?

Is de herziening van artikel 195 al goedgekeurd door deze regering?

Neen? Dan mag de N-VA haar confederalisme op zijn Belgisch (om te beginnen) de eerstvolgende tien jaar op haar buik schrijven.
Wat de N-VA in feite aan gedaan hééft.
Die laatste zin begrijp ik niet.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2016, 19:06   #50
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Lekker niet.
Waarom niet?
OVLD heeft het communautaire volledig begraven.
De partij moet dringen een naamsverandering krijgen OLD!
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2016, 19:08   #51
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.896
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Als het degenen, die hier op dit forum, echt menens is en ze echt een grondige staatshervorming willen (confederalisme) is er maar één weg te gaan.

Deze mensen moeten allemaal op de N-VA stemmen, zodat de N-VA sterk genoeg staat zodat er zonder hen gewoon geen regering meer gevormd kan worden.
  • CD&V = vlees nog vis.
  • OVLD = heeft te kennen gegeven dat ze geen communautaire dingen meer wil doen.
  • SP.A = Hier moet ik zeelfs geen uitleg bij geven.
  • Groen = Idem als SP.A
  • Bub = hahaha
  • PVDA = Zo Belgisistisch als maar kan zijn.
  • VB= Ze willen wel maar zullen nooit iets bereiken wegens het cordon.

Foert met het communautair!

Dus zorg er samen met ons voor dat de N-VA sterker dan ooit wordt!
Foert met het communautair! Dat is de boodschap van de meeste partijen, besef het goed.

Laatst gewijzigd door Everytime : 22 september 2016 om 19:08.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2016, 19:10   #52
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Foert met het communautair! Dat is de boodschap van de meeste partijen, besef het goed.
Vandaar dat alleen een sterke N-VA het verschil kan maken.
Of willen we ons laten pluimen tot sint juttemis?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2016, 19:17   #53
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Kijk, ik kan mij niet voorstellen dat ik nog op een van de trado-partijen stem.
Voor VB ga ik niet. En de Groenen zijn wat mij betreft één van de sossen-versies (naast die van SPa, CD&V en PvdA). De Wever heeft vandaag nog eens formeel gesteld dat N-VA onverkort achter het principe van confederatie blijft staan. Dus ja, ondanks de heibel van de voorbije dagen ben ik bereid hen nog krediet te geven.
Dit lijkt heel sterk op een dode mus. Ja, hij blijft "achter het principe staan van confederatie", maar daarmee is er helemaal geen garantie dat het met Michel II niet dezelfde weg opgaat als nu.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2016, 19:20   #54
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.896
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik denk in ieder geval dat je op dit moment binnen Vlaanderen meer steun gaat vinden voor confederalisme dan voor onafhankelijkheid. Als een groeiend aantal Vlamingen er voor te vinden is dan zullen de Franstaligen en de Vlaamse belgicistische trado's dat niet lang kunnen tegenhouden. Wat ik daarin belangrijk vind is dat er op die manier een zevende en laatste definitieve staatshervorming tot stand komt die klaarheid schept in de poespas van bevoegdheden die slechts voor een stuk zijn overgedragen naar de deelstaten terwijl een ander deel blijft hangen op federaal niveau. Daar moet klaarheid in komen. Verder moeten de Walen dan in hun deelstaat bereid zijn meer financiële responsabilisering te aanvaarden en moet er met hen duidelijke afspraken worden gemaakt over de stap-voor-stap afbouw van de transfers.
Om dat te bereiken ben ik bereid aan N-VA verder vertrouwen te schenken, ondanks de herrie van de voorbije dagen. Maar dan moeten ze er ook werk van maken.
Er is vooral minder en mindere interesse en minder en minder vertrouwen voor politiek in heel België.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2016, 19:20   #55
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.896
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik denk in ieder geval dat je op dit moment binnen Vlaanderen meer steun gaat vinden voor confederalisme dan voor onafhankelijkheid. Als een groeiend aantal Vlamingen er voor te vinden is dan zullen de Franstaligen en de Vlaamse belgicistische trado's dat niet lang kunnen tegenhouden. Wat ik daarin belangrijk vind is dat er op die manier een zevende en laatste definitieve staatshervorming tot stand komt die klaarheid schept in de poespas van bevoegdheden die slechts voor een stuk zijn overgedragen naar de deelstaten terwijl een ander deel blijft hangen op federaal niveau. Daar moet klaarheid in komen. Verder moeten de Walen dan in hun deelstaat bereid zijn meer financiële responsabilisering te aanvaarden en moet er met hen duidelijke afspraken worden gemaakt over de stap-voor-stap afbouw van de transfers.
Om dat te bereiken ben ik bereid aan N-VA verder vertrouwen te schenken, ondanks de herrie van de voorbije dagen. Maar dan moeten ze er ook werk van maken.
Er is vooral minder en mindere interesse en minder en minder vertrouwen voor politiek in heel België.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2016, 19:25   #56
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Leg mij dan eens duidelijk het verschil uit tussen die twee quercus ?
Want van een partijslaaf kan je toch verwachten dat deze weet wat het Nieuwe Vreemdelingen Alliantie confederalisme wil zeggen, en dat je voor dat soort confederalisme GEEN onafhankelijkheid nodig hebt !
U kent dus het verschil niet tussen een confederatie van twee of meer deelstaten en een onafhankelijke staat? Dan zult u zich toch nog wat moeten inspannen om te het weten te komen. Nochtans de meesten op dit forum zijn daarvan wel degelijk op de hoogte hoor.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2016, 19:27   #57
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Waarom niet?
OVLD heeft het communautaire volledig begraven.
De partij moet dringen een naamsverandering krijgen OLD!
Ja, eerst het communautaire (de laatste staatshervorming) volledig uitvoeren, dan evalueren en dan pas zien wat nog eventueel moet gebeuren.

'De partij' moet bovendien niks.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2016, 19:27   #58
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.695
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Vandaar dat alleen een sterke N-VA het verschil kan maken.
De ironie is juist dat hoe sterker N-VA wordt en met deze regering verder kan er niets communautair gaat veranderen.
Dat heeft BDW duidelijk laten verstaan.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2016, 19:28   #59
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
De ironie is juist dat hoe sterker N-VA wordt en met deze regering verder kan er niets communautair gaat veranderen.
Dat heeft BDW duidelijk laten verstaan.
Ja, maar volgende keer meent hij het communautaire echt, nu was het maar om te lachen...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2016, 19:30   #60
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Vandaar dat alleen een sterke N-VA het verschil kan maken.
Ja, met deze regering hebben we echt wel gezien dat de N-VA het verschil heeft gemaakt...

Nul komma nul Vlaamse ambitie.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be