Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 april 2016, 17:54   #21
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Afspraken gemaakt door de regering met de vakbonden worden eenzijdig gewijzigd door de regering.
Normaal dat de vakbonden reageren.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2016, 22:00   #22
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Protest valt af te wachten maar hoop doet leven.
Mijn aanvoelen is het dat veel ambtenaren wel inzien dat die opgespaarde en doorgeschoven ziektedagen totaal onverdedigbaar is.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2016, 22:01   #23
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Afspraken gemaakt door de regering met de vakbonden worden eenzijdig gewijzigd door de regering.
Normaal dat de vakbonden reageren.
U zou nog versteld staan van de vele beslissingen die regeringen in het verleden allemaal hebben doorgeduwd zonder de goedkeuring van de vakbonden. De opeenvolgende regeringen-Martens soms vergeten?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2016, 22:56   #24
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.068
Standaard

Ik vind wel dat het onderwijs nu moet staken.

Liefst een paar weken, dan kunnen alle gezinnen met kinderen quality time hebben.

En dan kan ik weer wat meer lachen
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2016, 13:00   #25
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Schaf heel die bepampering van ambtenaren eens af. Gewoon zoals in de privé en niets meer. Ambtenaren zijn het vergif van een goede draaiende economie. Vandaag nog bij de douane geweest. Als ik dat mens een document zag opstellen dan kreeg ik er zelf stress van. Ik wist niet dat iemand zelfs ZO TRAAG KON werken. En toen kwam er een tweede, derde en vierde pippo erbij staan. Met 4 slakken 3 kwartier voor 1 papier dat in elke NORMAAL bedrijf misschien 5 minuten duurt.

Schaf het statuut ambtenaar af en deel het aantal huidige ambtenaren door minstens vijf en België is zo uit hun rode cijfers.

Over pensioenen is het zo opgelsot : geef IEDEREEN op hun 65e een basispensioen van 1000 euro. Elk jaar dat je voor je 65e stopt met werken (om welke reden ook) is 100 euro er af. De rest moet je maar zelf bij elkaar sparen. En schaf ook dat systeem pensioensparen en het voordeel erbij af.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2016, 14:14   #26
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik vind wel dat het onderwijs nu moet staken.

Liefst een paar weken, dan kunnen alle gezinnen met kinderen quality time hebben.

En dan kan ik weer wat meer lachen
Ik heb zelden zo'n algemene bereidheid tot staken gehoord als nu...
Normaal gezien zijn onderwijsmensen over het algemeen zeer dociel op dat vlak...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2016, 15:07   #27
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Op welke wijze zouden burgers die wel wat tijd op overschot hebben, kunnen bewerkstelligen dat een tegenstem tegen die vakboungden gehoord kan worden ?

.
Doe eens een poging bij hart boven hard 😂
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2016, 15:07   #28
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Schaf heel die bepampering van ambtenaren eens af. Gewoon zoals in de privé en niets meer. Ambtenaren zijn het vergif van een goede draaiende economie. Vandaag nog bij de douane geweest. Als ik dat mens een document zag opstellen dan kreeg ik er zelf stress van. Ik wist niet dat iemand zelfs ZO TRAAG KON werken. En toen kwam er een tweede, derde en vierde pippo erbij staan. Met 4 slakken 3 kwartier voor 1 papier dat in elke NORMAAL bedrijf misschien 5 minuten duurt.

Schaf het statuut ambtenaar af en deel het aantal huidige ambtenaren door minstens vijf en België is zo uit hun rode cijfers.

Over pensioenen is het zo opgelsot : geef IEDEREEN op hun 65e een basispensioen van 1000 euro. Elk jaar dat je voor je 65e stopt met werken (om welke reden ook) is 100 euro er af. De rest moet je maar zelf bij elkaar sparen. En schaf ook dat systeem pensioensparen en het voordeel erbij af.

Weer leuke verhaaltjes aan het verzinnen zie ik.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2016, 15:10   #29
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik heb zelden zo'n algemene bereidheid tot staken gehoord als nu...
Normaal gezien zijn onderwijsmensen over het algemeen zeer dociel op dat vlak...
In navolging van de luchtverkeersleiders, kunnen jullie ook eens tonen hoe solidair jullie wel niet zijn. Breng gerust de economie nog wat meer schade toe en denk gerust dat die extra factuur jullie toch niet zal raken. Het is al decennia duidelijk dat het ambtenarenpensioen niet houdbaar is, toch blijven jullie geloven in het fabeltje dat alles kan blijven zoals het is.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2016, 15:46   #30
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U zou nog versteld staan van de vele beslissingen die regeringen in het verleden allemaal hebben doorgeduwd zonder de goedkeuring van de vakbonden. De opeenvolgende regeringen-Martens soms vergeten?
En dat vind u normaal?
Gemaakte afspraken zijn er om te houden en niet om eenzijdig gewijzigd te worden door de regering en de bazen.
Vakbonden in heel België moesten reageren en heel België plat leggen.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2016, 15:50   #31
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Op welke wijze zouden burgers die wel wat tijd op overschot hebben, kunnen bewerkstelligen dat een tegenstem tegen die vakboungden gehoord kan worden ?

.
En als hart boven hard niet wil samenwerken met jou, dan kan je nog altijd een beroep doen op "pegida" !
150 aanwezigen, waaronder de knokkers van "voorpost" inbegrepen, heb je dan al altijd.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2016, 15:54   #32
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

schoofke loopt soms een beetje raar want er hangt nog altijd iets aan.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2016, 19:13   #33
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
In navolging van de luchtverkeersleiders, kunnen jullie ook eens tonen hoe solidair jullie wel niet zijn. Breng gerust de economie nog wat meer schade toe en denk gerust dat die extra factuur jullie toch niet zal raken. Het is al decennia duidelijk dat het ambtenarenpensioen niet houdbaar is, toch blijven jullie geloven in het fabeltje dat alles kan blijven zoals het is.
We hebben zijn al twee keer langs de kassa gepasseerd.
Nu is het genoeg, wat mij betreft.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2016, 14:17   #34
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
En dat vind u normaal?
Gemaakte afspraken zijn er om te houden en niet om eenzijdig gewijzigd te worden door de regering en de bazen.
Vakbonden in heel België moesten reageren en heel België plat leggen.
De regering is op democratische wijze verkozen en dient om de regels te maken. Dus ja, dat is de normaalste zaak van de wereld. Ik heb nog nooit kunnen stemmen op een Leemans of anderen. Wat mij betreft hebben die niets te zeggen indien de regering wat verandert zeker niet vermits die eigenlijk verzuild zijn met hun politieke partij en totaal geen echte vakbond meer zijn maar een propaganda machine. Vakbonden hoe ze bestaan in België mogen wat mij betreft morgen afgeschaft worden en vervangen worden door echte deftige vakbonden.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2016, 14:28   #35
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
De regering is op democratische wijze verkozen en dient om de regels te maken. Dus ja, dat is de normaalste zaak van de wereld. Ik heb nog nooit kunnen stemmen op een Leemans of anderen. Wat mij betreft hebben die niets te zeggen indien de regering wat verandert zeker niet vermits die eigenlijk verzuild zijn met hun politieke partij en totaal geen echte vakbond meer zijn maar een propaganda machine. Vakbonden hoe ze bestaan in België mogen wat mij betreft morgen afgeschaft worden en vervangen worden door echte deftige vakbonden.
Precies. Vakbonden met een opgelegde rechtspersoonlijkheid en een opgelegde volledige boekhouding met daarbij publicatieverplichting van een jaarrekening met uitvoerige toelichting omtrent voorgeschreven punten.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2016, 14:29   #36
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
De regering is op democratische wijze verkozen en dient om de regels te maken. Dus ja, dat is de normaalste zaak van de wereld. Ik heb nog nooit kunnen stemmen op een Leemans of anderen. Wat mij betreft hebben die niets te zeggen indien de regering wat verandert zeker niet vermits die eigenlijk verzuild zijn met hun politieke partij en totaal geen echte vakbond meer zijn maar een propaganda machine. Vakbonden hoe ze bestaan in België mogen wat mij betreft morgen afgeschaft worden en vervangen worden door echte deftige vakbonden.
Naar het voorbeeld van UNIZO en VOKA, is het dat wat jij wil zeggen. !
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2016, 14:36   #37
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Naar het voorbeeld van UNIZO en VOKA, is het dat wat jij wil zeggen. !
UNIZO en VOKA hebben in ieder geval datgene waarvoor de vakbonden doodsbang zijn: rechtspersoonlijkheid en een volledige boekhouding.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2016, 14:36   #38
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

We zetten alle mogelijke middelen in.

Zoals Torfs zegt:

Citaat:
Rik Torfs
‏@torfsrik

De zon schijnt vanochtend. En ik voel me zo ziek als een luchtverkeersleider. Het wordt een prachtige dag.
.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2016, 14:45   #39
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
UNIZO en VOKA hebben in ieder geval datgene waarvoor de vakbonden doodsbang zijn: rechtspersoonlijkheid en een volledige boekhouding.
Hebben de broodheren van VOKA dat ook ?
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2016, 14:48   #40
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Hebben de broodheren van VOKA dat ook ?
Ik krijg toch de indruk dat je niet al te goed nadenkt. De "broodheren" van VOKA zijn ondernemingen. Die hebben ook de rechtspersoonlijkheid. Tenzij het volgerns jou allemaal eenmanszaken zouden zijn...
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be