Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 april 2007, 23:53   #21
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Uit een dubbelinterview met Leterme en Di Rupo:


(Bron: de Standaard)

De strijd is nog niet gestreden, en Leterme geeft het al op. Hij bindt al in, maakt zich klaar om de volgende premier van de Belze staat te worden.

Hij laat nu al duidelijk blijken dat hij niet gaat voor de uitvoering van de resoluties van zijn eigen Vlaamse regering, de regering waarvan hij minister-president is!
Als hij dit nu al zegt, vraag ik me af wat er nog van zijn communautair programma zal overblijven na de verkiezingen.

Ik vrees voor de N-VA...
Je vrees in onterecht.
De N-VA weet al langer dan vandaag met wie ze het bed deelt.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2007, 23:57   #22
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Het verschil met het blok blijft: we volgen het pad van de grondwet.
Juist ja.
Daarom dat er nu ongrondwettelijke verkiezingen op komst zijn.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2007, 15:38   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Leuk zeg, u wilt dat uw partij gaat deelnemen aan onderhandelingen die op voorhand al gedoemd zijn te mislukken.

Open uw ogen toch eens: de N-VA alleen zal nooit de Vlaamse onafhankelijkheid kunnen bereiken. Uw dichtste bondgenoot is het Vlaams Belang, niet de CD&V. Als u dit nu nog niet doorhebt, bent u doof en blind. Leterme is een hypocriet. U bent in dezelfde val getrapt als de Volksunie eertijds. Veel plezier.
Het is vermoeiend om voor de duizendste keer te moeten zeggen dat kompromissen sluiten niet hetzelfde is als mislukte onderhandelingen.

En dan van die dichtste bondgenoot.
OK wat de kiezers (of het merendeel van de kiezers, het overgrote merendeel zelfs) betreft;

OK wat Vlaaamsgezindheid, republikeins gedachtengoed en nog een aantal items uit jullie programma, betreft.

Niet OK wat de partij betreft en een deel van de top van de partij. Perfekt vergelijkbaar met moslim-ekstremisten: even verwerpelijk, even ondemokratisch, nooit te vertrouwen, zeker nooit mee samenwerken.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2007, 16:23   #24
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De tsjeven hebben zich in het kartel niet zover geëngageerd. Het kartel gaat dan ook maar zover als is afgesproken.
Het kartel had zich geëngageerd om de resoluties van de Vlaamse regering ten uitvoer te bregen. Zelfs zo ver wil Leterme niet meer gaan. Bart De Wever zei dat de CD&V hem een staatshervorming beloofd had die minstens even groot zou zijn als de Sint Michiels akkoorden. Geloof jij daar nu nog echt in, nu Leterme zelfs het Vlaams regeerakkoord niet meer volledig wil verwezelijken?
Citaat:
Wat het blok wil is onafhankelijkheid
Dat wil de N-VA ook!
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2007, 16:25   #25
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Open uw ogen toch eens: de N-VA alleen zal nooit de Vlaamse onafhankelijkheid kunnen bereiken. Uw dichtste bondgenoot is het Vlaams Belang, niet de CD&V.
Moest het VB zich nu eens als een bondgenoot gedragen...

Het tegendeel is echter waar. De grootste lastercampagnes die het VB voert zijn niet tegen het belgicisme, maar tegen partijens die de Vlaamse zaak ook genegen zijn, zoals LDD en N-VA.

Laatst gewijzigd door lomeanor : 27 april 2007 om 16:27.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2007, 16:27   #26
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik verbaas me steeds meer en meer over Belgiës absurditeiten.
Ik woon hier al heel mijn leven en verbaas me er soms nog over.

Citaat:
Dat moet maar eens een keer afgelopen zijn.
Het water is zo diep dat Vlaamse onafhankelijkheid de enige oplossing is.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2007, 21:17   #27
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De N-VA weet al langer dan vandaag met wie ze het bed deelt.
Dat besef ik maar al te goed.
Maar veel electoraat zullen ze hierna niet meer over houden.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2007, 01:13   #28
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je vrees in onterecht.
De N-VA weet al langer dan vandaag met wie ze het bed deelt.
En na de verkiezingen mogen ze gelijk een schoothondje op de mat slapen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2007, 09:22   #29
barteke
Burgemeester
 
barteke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2007
Locatie: brabant
Berichten: 521
Standaard

Wij zou het ook niet leuk vinden moest de CdH aanpappen met die wallonie-bxl partij.
barteke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2007, 09:55   #30
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barteke Bekijk bericht
Wij zou het ook niet leuk vinden moest de CdH aanpappen met die wallonie-bxl partij.
Heu, ALLE Franstalige partijen zijn gewoon van mening dat Brussel uitgebreid moet worden.
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2007, 09:59   #31
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En na de verkiezingen mogen ze gelijk een schoothondje op de mat slapen.
Een zéér klein schoothondje. Misschien zelfs een dood schoothondje.

Ze hadden beter voor JMDD gekozen.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2007, 10:33   #32
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het is vermoeiend om voor de duizendste keer te moeten zeggen dat kompromissen sluiten niet hetzelfde is als mislukte onderhandelingen.
Op voorhand zeggen dat je uw eigen resoluties niet gaat uitvoeren, dat noem ik geen compromissen sluiten, dat noem ik capitulatie. Er is maar één doeltreffend compromis: de Vlaamse onafhankelijkheid.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2007, 10:41   #33
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Dat besef ik maar al te goed.
Maar veel electoraat zullen ze hierna niet meer over houden.
Ik vrees jammer genoeg ook het ergste.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2007, 14:37   #34
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Op voorhand zeggen dat je uw eigen resoluties niet gaat uitvoeren, dat noem ik geen compromissen sluiten, dat noem ik capitulatie. Er is maar één doeltreffend compromis: de Vlaamse onafhankelijkheid.
Als dat je mening is, dan zul je wel begrijpen dat er vanwege de partij waar ik op stem ook geen kapitulatie geduld zal worden; dat er maar één doeltreffend kompromis zal zijn voor de nva: nooit samenwerken met het Blok.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2007, 17:53   #35
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

De N-Va stemmer blijft maar slagen krijgen van hun partijtop.

Zelfs de meest geharde SM-veterane zou in angst weglopen als haar een N-Va partijkaart in de handen werd geduwd
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2007, 18:38   #36
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven;2632058[COLOR=Red
]De N-Va stemmer blijft maar slagen krijgen van hun partijtop. [/color]

Zelfs de meest geharde SM-veterane zou in angst weglopen als haar een N-Va partijkaart in de handen werd geduwd
Ga maar voor uw eigen hol gaan keffen, daar kunt ge misschien indruk maken op een paar naïevelingen, met uw blaaskes van achter de vijven.
Want ik zie niet in dat samenwerken met demokratische Vlamingen gelijk zou staan met slagen krijgen.
Samenwerken met ondemokratische Vlamingen, daarentegen, wordt in het Vlaamse spreekwoord beschreven als "uw ziel verkopen aan de duivel".

(en voor de gelegenheid herhaal ik het nog maar eens: het grote merendeel van Blokkiezers en een deel zelfs van de partijleden, en een deel zelfs van het partijprogramma van het Blok, scheppen geen problemen.
Het diaboliseren van het blok is dus grotendeels onterecht. Maar niet in eenzelfde koalitie willen stappen met een partij, is nog iets anders dan diaboliseren.)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2007, 19:25   #37
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Het diaboliseren van het blok is dus grotendeels onterecht. Maar niet in eenzelfde koalitie willen stappen met een partij, is nog iets anders dan diaboliseren.)
Toch wel beetje ridicuul als beide partijen beweren dezelfde doelstelling (qua Vlaamse onafhankelijkheid) na te streven.

wat schiet er in feite over van de vroegere Volksunie?

- de spiritisten (hebben die nog iets met vlaanderen te maken? of moeten die enkel Bertje volgen in zijn volgend project?)

- de zogenaamd Nieuwe VA.... hebben die nog iets met de Volksunie te maken?

- en dan de vroegere afscheiding Vlaams Belang die nu op hun eentje méér stemmen haalt dan vroeger de volksunie ooit heeft kunnen behalen.

Tja....

-------------

PS. ik heb nu de laatste weken Anciaux even in zijn onderbroek gezien in een of ander programma waar ik voorbijzapte op VTM, maar nu gisteren ook in Lux ennogiets.... op Canvas, waardoor ik genoodzaakt werd ook weer verder te zappen...
Is dat dé gratis verkiezingsshow van Bertje of zo?

Magdawel?
-
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2007, 20:20   #38
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Het diaboliseren van het blok is dus grotendeels onterecht. Maar niet in eenzelfde koalitie willen stappen met een partij, is nog iets anders dan diaboliseren.)
Ik heb onlangs toevallig een paar filmkes gezien met Bart De Wever.

Slik dat 'nog iets anders dan diaboliseren' dus maar gauw weer in....
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 28 april 2007 om 20:20.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2007, 21:14   #39
100% VLAMING
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Berichten: 799
Standaard

Wat jullie allemaal vergeten is dat N-VA de meest democratische partij is van allemaal. Daar waar er bij andere partijen gewoon de partijraad voor een 2/3de meerderheid moet zorgen, moet dat bij N-VA een ledencongres zijn.

Denken jullie echt dat er een ledencongres voor een 2/3de meerderheid gaat zorgen als Dewever afkomt met een appel, een ei en een klein peertje?

Dewevers grootste schrik is niet die onderhandelingen en de staatshervorming, wel dat ledencongres.
__________________
Racism is a weapon of mass destruction
100% VLAMING is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2007, 21:20   #40
barteke
Burgemeester
 
barteke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2007
Locatie: brabant
Berichten: 521
Standaard

Klopt de N-VA is zeer sparatistisch maar ook zeer democratisch.
Wat is het verschil soms tussen de N-VA en de voormalige VU? Ik heb den tijd nimeer meegemaakt
barteke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be