Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: zuhal is
hier 2 5,71%
daar 2 5,71%
overal 7 20,00%
in het kolenhok van ZKH Prins laurent 24 68,57%
Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 september 2017, 10:02   #641
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
https://www.nrc.nl/nieuws/2017/09/18...51266-a1573828



Zoek eens op Google naar "referendum Koerdistan". Hoewel het onderwerp brandend actueel is wordt er op Belgische media niet over bericht.

Waar zit Zuhal Demir als je haar nodig hebt ?

Juist ja,... ze is alle berichtgeving over het Koerdisch referendum uit onze media aan het weren...
Waarom zou ze dit willen weren?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2017, 10:07   #642
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Waarom zou ze dit willen weren?
De vraag stellen is ze beantwoorden.

Zuhal Demir heeft er liever geen vragen over nu ze gearriveerd is.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2017, 10:40   #643
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
De vraag stellen is ze beantwoorden.

Zuhal Demir heeft er liever geen vragen over nu ze gearriveerd is.
Jammer. Ze zou, net zoals iedereen, haar volle steun moeten uitspreken.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2017, 10:43   #644
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Waarom zou ze dit willen weren?
te moeilijk te combineren met de communautaire omerta die de partij zichzelf in Vlaanderen oplegt?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2017, 13:46   #645
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.745
Standaard

http://www.zerohedge.com/news/2017-0...endum-concerns

President Tayyip Erdogan warned on Monday Turkey could cut off the pipeline that carries oil from northern Iraq to the outside world, intensifying pressure on the Kurdish autonomous region over its independence referendum.
...
Erdogan spoke shortly after Prime Minister Binali Yildirum said Ankara could take punitive measures involving borders and air space against the Kurdistan Regional Government (KRG) over the referendum and would not recognize the outcome.


Vandaag is R-Dag voor de Koerden. Turkije laat van zich horen.

Waar zit Zuhal Demir als je haar nodig hebt ?

https://twitter.com/Zu_Demir/status/911606886906122240


In haar laatste tweet maak Zuhal Demir wereldkundig dat ze dorst heeft.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2017, 14:31   #646
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.745
Standaard

https://www.demorgen.be/opinie/er-is...cisme-b1dc7c42

En wat mijn “wit-zijn” betreft? Ik (Zuhal Demir)ben van Koerdische afkomst. Koerden zijn een volk dat ondanks eeuwenlange vervolging overeind gebleven is en tot op vandaag strijdt voor gelijke rechten. Het Koerd-zijn maakt onlosmakelijk deel uit van wie ik ben. Maar ik verafschuw gedwongen huwelijken, genderongelijkheid en vrouwenbesnijdenissen. Praktijken die jammer genoeg ook bij sommige Koerden voorkomen. Ik zal ze nooit verdedigen en nooit aanvaarden. Ik ben blij en dankbaar dat ik in Vlaanderen ben geboren en het kind in mijn buik niet tegen die gruwel hoef te beschermen. Gruwel die ingegeven is door een achterlijk concept dat mannen en vrouwen ongelijk zijn.
Dixit Zuhal Demir

Go home Zuhal Demir, Koerdistan needs you !
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2017, 14:48   #647
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
https://www.demorgen.be/opinie/er-is...cisme-b1dc7c42

En wat mijn “wit-zijn” betreft? Ik (Zuhal Demir)ben van Koerdische afkomst. Koerden zijn een volk dat ondanks eeuwenlange vervolging overeind gebleven is en tot op vandaag strijdt voor gelijke rechten. Het Koerd-zijn maakt onlosmakelijk deel uit van wie ik ben. Maar ik verafschuw gedwongen huwelijken, genderongelijkheid en vrouwenbesnijdenissen. Praktijken die jammer genoeg ook bij sommige Koerden voorkomen. Ik zal ze nooit verdedigen en nooit aanvaarden. Ik ben blij en dankbaar dat ik in Vlaanderen ben geboren en het kind in mijn buik niet tegen die gruwel hoef te beschermen. Gruwel die ingegeven is door een achterlijk concept dat mannen en vrouwen ongelijk zijn.
Dixit Zuhal Demir

Go home Zuhal Demir, Koerdistan needs you !

Doet u vergelijkbare uitspraken wanneer een Vlaams politicus uitspraken doet over over de politieke situatie in Frankrijk of Duitsland?

Moeten zij dan ook naar Frankrijk of Duitsland?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2017, 15:44   #648
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Doet u vergelijkbare uitspraken wanneer een Vlaams politicus uitspraken doet over over de politieke situatie in Frankrijk of Duitsland?

Moeten zij dan ook naar Frankrijk of Duitsland?
http://forum.politics.be/showthread.php?t=240176
Waar zit Kristof Calvo als je hem nodig hebt ?

Van Belgische politici die prat gaan op hun Duitse of Franse roots heb ik geen weet.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2017, 17:05   #649
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.597
Standaard

Citaat:
In het kolenhok van ZKH Prins Laurent
Nog steeds????

Naar verluidt één van de redenen dat men de 'brave' man zijn dotatie wil 'afpakken' het onderonsje kost bakken geld.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 25 september 2017 om 17:05.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2017, 19:37   #650
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
https://www.demorgen.be/opinie/er-is...cisme-b1dc7c42

En wat mijn “wit-zijn” betreft? Ik (Zuhal Demir)ben van Koerdische afkomst. Koerden zijn een volk dat ondanks eeuwenlange vervolging overeind gebleven is en tot op vandaag strijdt voor gelijke rechten. Het Koerd-zijn maakt onlosmakelijk deel uit van wie ik ben. Maar ik verafschuw gedwongen huwelijken, genderongelijkheid en vrouwenbesnijdenissen. Praktijken die jammer genoeg ook bij sommige Koerden voorkomen. Ik zal ze nooit verdedigen en nooit aanvaarden. Ik ben blij en dankbaar dat ik in Vlaanderen ben geboren en het kind in mijn buik niet tegen die gruwel hoef te beschermen. Gruwel die ingegeven is door een achterlijk concept dat mannen en vrouwen ongelijk zijn.
Dixit Zuhal Demir

Go home Zuhal Demir, Koerdistan needs you !
.. m'enfin, madamme de staatssecretaresse en ik delen dezelfde mening : het is een achterlijk concept dat mannen en vrouwen ongelijk zijn .. ik zou zelfs meer zeggen : het is een achterlijk concept dat mensen toekoer ongelijk zouden zijn .. die laatste idee is echter nog niet volledig doorgedrongen bij de nazionaaltjes ..
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 26 september 2017 om 19:39.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2017, 15:05   #651
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
http://forum.politics.be/showthread.php?t=240176
Waar zit Kristof Calvo als je hem nodig hebt ?

Van Belgische politici die prat gaan op hun Duitse of Franse roots heb ik geen weet.
De roots doet er niet toe. De vraag is of Belgische politici uitspraken mogen doen over buitenlandse aangelegenheden.

Het antwoord is uiteraard ja.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2017, 15:44   #652
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
.. m'enfin, madamme de staatssecretaresse en ik delen dezelfde mening : het is een achterlijk concept dat mannen en vrouwen ongelijk zijn .. ik zou zelfs meer zeggen : het is een achterlijk concept dat mensen toekoer ongelijk zouden zijn .. die laatste idee is echter nog niet volledig doorgedrongen bij de nazionaaltjes ..
²
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2017, 16:03   #653
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
De vraag is of Belgische politici uitspraken mogen doen over buitenlandse aangelegenheden.

Het antwoord is uiteraard ja.
Bron ?
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2017, 17:12   #654
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Bron ?
Het is de evidentie zelve. Welk land kijkt er in hemelsnaam enkel naar zichzelf?

Kan u u voorstellen dat niemand in België iets zou zeggen over Trump, over Macron, over Merkel, over de oorlog in Syrië, ...?

Eenvoudige vraag: Gaat een Belgisch politicus die kritiek geeft op Bashar Al-Assad zijn/haar boekje te buiten?

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 27 september 2017 om 17:13.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2017, 17:50   #655
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Bron ?

Je bedoelt dat Belgische politici geen uitspraken mogen doen over, bijvoorbeeld, Kabila?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2017, 21:33   #656
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Eenvoudige vraag: Gaat een Belgisch politicus die kritiek geeft op Bashar Al-Assad zijn/haar boekje te buiten?
Indien deze kritiek afwijkt van het BUZA standpunt gaat deze zijn/haar boekje te buiten.

Het is niet omdat dergelijke praktijken vaak voorkomen dat het de evidentie zelf betreft.

Carl Devos omschreef Charles Michel I als het kibbelkabinet. Onder Open VLD werd het de "open debatcultuur" genoemd.

Het kan ook anders. Politici kunnen zich aan de beleidslijn houden en hierop wegen zonder afwijkende standpunten naar buiten te brengen.

Zeker wat BUZA betreft riskeren politici oorlog als ze eigengereide standpunten publiek maken.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2017, 07:47   #657
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Indien deze kritiek afwijkt van het BUZA standpunt gaat deze zijn/haar boekje te buiten.

Het is niet omdat dergelijke praktijken vaak voorkomen dat het de evidentie zelf betreft.

Carl Devos omschreef Charles Michel I als het kibbelkabinet. Onder Open VLD werd het de "open debatcultuur" genoemd.

Het kan ook anders. Politici kunnen zich aan de beleidslijn houden en hierop wegen zonder afwijkende standpunten naar buiten te brengen.

Zeker wat BUZA betreft riskeren politici oorlog als ze eigengereide standpunten publiek maken.
Dat doet iedereen constant. Politici worden de hele tijd uitgenodigd in verschillende debatprogramma's om hun licht te schijnen op buitenlandse aangelegenheden.

Als politici enkel regeringsstandpunten mogen naar buiten brengen, hoe kan men dan in hemelsnaam een weloverwogen keuze maken bij verkiezingen?

Men wil toch weten hoe politici over bepaalde buitenlandse problemen denken, aangezien deze vaak een weerslag hebben op België?

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 28 september 2017 om 07:49.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2017, 09:10   #658
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.183
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Het is de evidentie zelve. Welk land kijkt er in hemelsnaam enkel naar zichzelf?

Kan u u voorstellen dat niemand in België iets zou zeggen over Trump, over Macron, over Merkel, over de oorlog in Syrië, ...?

Eenvoudige vraag: Gaat een Belgisch politicus die kritiek geeft op Bashar Al-Assad zijn/haar boekje te buiten?
Uiteraard mag een belgisch politicus commentaar en kritiek geven op Assad. Net zoals hij dat mag doen over Rajoy.
De mate dat een politicus dat opportuun acht zal afhangen van zijn functie : een parlementslid zal veel minder terughoudendheid hebben dan bijvoorbeeld een premier die wanneer hij spreekt een regeringsstandpunt vertolkt, tenzij hij expliciet in eigen naam zou spreken. De regeringsleider zal rekening houden met de diplomatie, het parlementslid zal daar vermoedelijk geen rekening mee houden.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2017, 09:12   #659
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Als politici enkel regeringsstandpunten mogen naar buiten brengen, hoe kan men dan in hemelsnaam een weloverwogen keuze maken bij verkiezingen?
Daar is het hem blijkbaar om te doen, om opnieuw verkozen te raken. Wat is er mis mee met politici die herkozen raken omdat hun weging het beleid door de kiezer gewaardeerd wordt ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Men wil toch weten hoe politici over bepaalde buitenlandse problemen denken, aangezien deze vaak een weerslag hebben op België?
Vandaar deze onderwerpen die de hypocrisie van dergelijke politici aanklaagt. Er loopt er ook eentje over Kristof Calvo. Het ene moment komen ze op voor de rechten van Catalonië en Koerdistan; als er in die regio's een effectieve strijd wordt gevoerd die niet in lijn licht met het Belgisch en Europees beleid laten ze niet horen. Ze zijn enkel Catalaan en Koerd als het hen in ons land electoraal uitkomt.

Ik gun het beide van harte om Koerdische en Catalaanse belangen te verdedigingen op hun thuisfront. Ze kunnen hun oorlog niet in ons land brengen.
__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 28 september 2017 om 09:13.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2017, 09:15   #660
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.183
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Dat doet iedereen constant. Politici worden de hele tijd uitgenodigd in verschillende debatprogramma's om hun licht te schijnen op buitenlandse aangelegenheden.

Als politici enkel regeringsstandpunten mogen naar buiten brengen, hoe kan men dan in hemelsnaam een weloverwogen keuze maken bij verkiezingen?

Men wil toch weten hoe politici over bepaalde buitenlandse problemen denken, aangezien deze vaak een weerslag hebben op België?
La fonction fait l'homme.
Zo zal de minister van BuZa veel meer rekening houden met gevoeligheden in andere EU landen dan dat een parlementslid dat doet.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be