Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 juli 2017, 09:34   #1
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard "Laat jij je jongen nog wel jongen zijn?"

https://www.trouw.nl/samenleving/nie...drag~aea1da9a/

Een campagne om meer erkenning te geven aan de biologische verschillen tussen jongens en meisjes. Met name uit onderwijsstatistieken blijkt telkens weer dat jongens het minder goed doen op school: slechtere schoolresultaten, meer uitval, meer spijbelen, enz. Dat roept de vraag op of ons onderwijssysteem, dat vooral stoelt op stilzitten, gehoorzaam zijn en braaf je taakjes maken, wel voldoende inspeelt op de ontwikkeling en de specifieke aard van jongens. (Op de arbeidsmarkt zou de omgekeerde dynamiek werken: mannen zouden daar (o.m.) succesvoller zijn omdat die markt competitiever is en durf en initiatief meer waardeert.)

Vanuit feministische en progressieve/postmoderne kringen klinkt al veel kritiek. De gedragsverschillen tussen jongens en meisjes zouden vooral cultureel bepaald zijn - niet biologisch - en de campagne lijkt jongens eerder in een romantisch cliché-ideaal te drukken, iets waar atypische jongens zich weer slecht bij zouden kunnen voelen.

Wat denken jullie? Persoonlijk heb ik wel sympathie voor deze campagne, hoewel ze wel erg de nadruk legt op een vechtcultuur, getuige dat clipje. De nadruk die ze leggen op biologie lijkt me onnodig. Ten dele zijn de verschillen tussen jongens en meisjes immers ook cultureel bepaald. Dat is echter geen argument tegen de cultivatie van zulke verschillen. Integendeel: ik vind onderscheiden jongens- en meisjesculturen juist verrijkend. Ze bieden bovendien modellen voor kinderen om zich naar te richten en vormen als het ware elkaars complement.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2017, 10:33   #2
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Daar zijn ooit al meerdere draden over geopend.
Men vertrok, bijvoorbeeld, van de gemiddelde tijd die jongens en meisjes aandacht konden blijven geven. Testen hebben vastgesteld dat die verschillend zijn voor jongens en meisjes. Met het gangbare onderwijssysteem halen vooral de meisjes daar hun voordeel uit.
De sociale invloed is er. Maar zonder geslachtsgerichte opvoeding zijn die verschillen er ook. Scholen houden daar te weinig rekening mee, dat is al eerder een besluit van discussies geweest.
Onbegrijpelijk dat men wéér eens met iets komt aandraven, wat allang een basis zou moeten zijn om in het onderwijs gerichter te werken naar die verschillen toe.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 25 juli 2017 om 10:34.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2017, 11:10   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Zijn ze daar weer met hunne zever ?

Gescheiden onderwijs geeft meer nadelen op maatschappelijk vlak, dan voordelen.

Wat voor nut heeft het dat bij gescheiden onderwijs, een meisje van 14 jaar, 20 hoofdsteden van Europa kan plaatsen, en bij niet-gescheiden onderwijs, slechts 18 ?
Wat voor nut heeft het als ze daarna, eens ze 18 zijn, toch tesamen moeten zitten in het hoger onderwijs of in een werkomgeving, en mekaar dan pas kunnen 'inschatten', met alle ongemakken dat teweeg brengt ?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2017, 21:22   #4
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Moest ik ooit een zoon krijgen, dan zou ik hem zeker jongen laten zijn. Ik zou er wel op blijven hameren dat hij beter moet leren dan zijn zus, want wie weet wordt zij na school gewoon huisvrouw, terwijl hij zeker een kostwinner gaat zijn (islamitisch gezin).
Slechtere schoolresultaten zou ik kunnen begrijpen in deze vorm van onderwijs (en met vrouwelijke juffen) maar hij moet niet spijbelen en zeker niet uitvallen. Zijn zus mag dan weer wel thuis blijven van school als ze zich niet goed voelt voor een uitstapje of iets dergelijks (bv sportdag).

Je legt een vinger op de zere wonde. Maar hoe groot is dit probleem in de samenleving waarin wordt verwacht dat jongens en meisjes volledig gelijk zijn? Misschien wordt de natuurlijke aard van meisjes en jongens steeds meer miskend bij de autochtonen. Bij moslims is men zich wel bewust van een verschil en speelt men daar meer op in (evenwel misschien niet altijd op de correcte manier).

Op de arbeidsmarkt: zijn er veel autochtonen die moeite hebben met een vrouwelijke baas? En vrouwen die moeite hebben met een leidinggevende rol? Persoonlijk zie ik mezelf niet meteen leiding geven aan een groep moslimmannen maar misschien zijn er atypische vrouwen die daar wel toe in staat zijn. Echter, verwacht niet dat uitzondering de regel wordt.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 25 juli 2017 om 21:25.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2017, 22:40   #5
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Moest ik ooit een zoon krijgen, dan zou ik hem zeker jongen laten zijn. Ik zou er wel op blijven hameren dat hij beter moet leren dan zijn zus, want wie weet wordt zij na school gewoon huisvrouw, terwijl hij zeker een kostwinner gaat zijn (islamitisch gezin).
Slechtere schoolresultaten zou ik kunnen begrijpen in deze vorm van onderwijs (en met vrouwelijke juffen) maar hij moet niet spijbelen en zeker niet uitvallen. Zijn zus mag dan weer wel thuis blijven van school als ze zich niet goed voelt voor een uitstapje of iets dergelijks (bv sportdag).

Je legt een vinger op de zere wonde. Maar hoe groot is dit probleem in de samenleving waarin wordt verwacht dat jongens en meisjes volledig gelijk zijn? Misschien wordt de natuurlijke aard van meisjes en jongens steeds meer miskend bij de autochtonen. Bij moslims is men zich wel bewust van een verschil en speelt men daar meer op in (evenwel misschien niet altijd op de correcte manier).

Op de arbeidsmarkt: zijn er veel autochtonen die moeite hebben met een vrouwelijke baas? En vrouwen die moeite hebben met een leidinggevende rol? Persoonlijk zie ik mezelf niet meteen leiding geven aan een groep moslimmannen maar misschien zijn er atypische vrouwen die daar wel toe in staat zijn. Echter, verwacht niet dat uitzondering de regel wordt.
Peche we kunnen zien dat gij het zijn. You need to up your game.

(Moeders vertellen dit soort zever niet. Zelfs niet als ze een kopvod dragen.)
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2017, 06:09   #6
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Moest ik ooit een zoon krijgen, dan zou ik hem zeker jongen laten zijn. Ik zou er wel op blijven hameren dat hij beter moet leren dan zijn zus, want wie weet wordt zij na school gewoon huisvrouw, terwijl hij zeker een kostwinner gaat zijn (islamitisch gezin).
En wat als hij gaat trouwen met een transgender die goed boert als loodgieter?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2017, 06:45   #7
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.374
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
En wat als hij gaat trouwen met een transgender die goed boert als loodgieter?
Zolang het maar een moslim is en vrouwelijk van uiterlijk.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2017, 12:21   #8
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Moest ik ooit een zoon krijgen, dan zou ik hem zeker jongen laten zijn. Ik zou er wel op blijven hameren dat hij beter moet leren dan zijn zus, want wie weet wordt zij na school gewoon huisvrouw, terwijl hij zeker een kostwinner gaat zijn (islamitisch gezin).
Slechtere schoolresultaten zou ik kunnen begrijpen in deze vorm van onderwijs (en met vrouwelijke juffen) maar hij moet niet spijbelen en zeker niet uitvallen. Zijn zus mag dan weer wel thuis blijven van school als ze zich niet goed voelt voor een uitstapje of iets dergelijks (bv sportdag).

Je legt een vinger op de zere wonde. Maar hoe groot is dit probleem in de samenleving waarin wordt verwacht dat jongens en meisjes volledig gelijk zijn? Misschien wordt de natuurlijke aard van meisjes en jongens steeds meer miskend bij de autochtonen. Bij moslims is men zich wel bewust van een verschil en speelt men daar meer op in (evenwel misschien niet altijd op de correcte manier).


Op de arbeidsmarkt: zijn er veel autochtonen die moeite hebben met een vrouwelijke baas? En vrouwen die moeite hebben met een leidinggevende rol? Persoonlijk zie ik mezelf niet meteen leiding geven aan een groep moslimmannen maar misschien zijn er atypische vrouwen die daar wel toe in staat zijn. Echter, verwacht niet dat uitzondering de regel wordt.
Hilarisch gewoon!
1. moeders voeden kinderen op, een hooggeschoolde moeder heeft dus hoe dan ook waarde, stellen dat hun broers dus beter moeten leren is ronduit dom. Bovendien kun je moederschap en werk combineren, meisjes die konden verder studeren willen dit meestal ook, tenzij hun man hen dit verbiedt omdat hij werd opgevoed tot druiloor die denkt dat hij wel en zij geen kansen hoeft te krijgen.

2. je maakt van je zoon een regelrecht mietje wanneer je geen respect voor vrouwen bij brengt, les krijgen van een vrouwelijke leerkracht als excuus voor slechte schoolresultaten? Moeders die zo opvoeden kweken monsters.

3. Zus mag thuis blijven wanneer ze zich niet goed voelt of op uitstap gaat? Zieke kinderen stuur je niet naar school, maar dit soort onzin slaat echt alles.

4. Vrouwen niet in leidinggevende positie omdat mannen dit lastig vinden? Nee meent u dit? Niet te verwonderen dat moslimjongens het slecht doen om school en arbeidsmarkt, je kunt beter opgevoed worden door twee gorilla's dan " islamitische ouders".
U beste mevrouw, berooft kinderen totaal van een toekomst!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2017, 12:22   #9
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Peche we kunnen zien dat gij het zijn. You need to up your game.

(Moeders vertellen dit soort zever niet. Zelfs niet als ze een kopvod dragen.)
Jawel hoor, maar enkel wanneer je een hoofddoek draagt!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2017, 13:35   #10
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Moest ik ooit een zoon krijgen, dan zou ik hem zeker jongen laten zijn. Ik zou er wel op blijven hameren dat hij beter moet leren dan zijn zus, want wie weet wordt zij na school gewoon huisvrouw,
Wat als uw hypothetische zoon ooit huisman wil worden en uw dochter ingenieur?

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 26 juli 2017 om 13:35.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2017, 13:37   #11
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Jawel hoor, maar enkel wanneer je een hoofddoek draagt!
Maar anders. Guinevere is gewoon een typetje, geen echt persoon.

(Vermoedelijk slechts een typetje dat pas verzonnen is na het verzinnen van de forumnaam. Welke conservatieve moslima noemt zichzelf nu Guinevere?)

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 26 juli 2017 om 13:43.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2017, 14:05   #12
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Maar anders. Guinevere is gewoon een typetje, geen echt persoon.

(Vermoedelijk slechts een typetje dat pas verzonnen is na het verzinnen van de forumnaam. Welke conservatieve moslima noemt zichzelf nu Guinevere?)
Ze vond dat koning Arthur zeer sterk de islamitische waarden vertegenwoordigde.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2017, 14:12   #13
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Peche we kunnen zien dat gij het zijn. You need to up your game.

(Moeders vertellen dit soort zever niet. Zelfs niet als ze een kopvod dragen.)
Sommige mensen horen nu eenmaal graag zever aan. Wat is er zever trouwens?

Laatst gewijzigd door Guinevere : 26 juli 2017 om 14:12.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2017, 14:15   #14
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
En wat als hij gaat trouwen met een transgender die goed boert als loodgieter?
Dan heb ik geen zoon meer.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2017, 14:24   #15
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Dan heb ik geen zoon meer.
Eremoord omwille van een transgender ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2017, 14:35   #16
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Hilarisch gewoon!
1. moeders voeden kinderen op, een hooggeschoolde moeder heeft dus hoe dan ook waarde, stellen dat hun broers dus beter moeten leren is ronduit dom. Bovendien kun je moederschap en werk combineren, meisjes die konden verder studeren willen dit meestal ook, tenzij hun man hen dit verbiedt omdat hij werd opgevoed tot druiloor die denkt dat hij wel en zij geen kansen hoeft te krijgen.

2. je maakt van je zoon een regelrecht mietje wanneer je geen respect voor vrouwen bij brengt, les krijgen van een vrouwelijke leerkracht als excuus voor slechte schoolresultaten? Moeders die zo opvoeden kweken monsters.

3. Zus mag thuis blijven wanneer ze zich niet goed voelt of op uitstap gaat? Zieke kinderen stuur je niet naar school, maar dit soort onzin slaat echt alles.

4. Vrouwen niet in leidinggevende positie omdat mannen dit lastig vinden? Nee meent u dit? Niet te verwonderen dat moslimjongens het slecht doen om school en arbeidsmarkt, je kunt beter opgevoed worden door twee gorilla's dan " islamitische ouders".
U beste mevrouw, berooft kinderen totaal van een toekomst!
De vraag hier is of jij een vrouw nog wel vrouw laat zijn?
Een geschoolde moeder heeft zeker een waarde... maar die stopt ook wanneer de kinderen 18 zijn. Of misschien eerder al, wanneer je niet meer mee kan helpen met hun huiswerk. Dat ik geschoold ben is vooral positief voor mezelf: ik kan blijven bijleren over de islam.
Moederschap en werk kan zeker een aantal jaren niet gecombineerd worden, tenzij de moeder haar kinderen niet helemaal zelf opvoed. En waarom zou ik driedubbel werk verrichten: kinderen opvoeden, huisvrouw zijn en buitenshuis werken. Zolang er geen geldproblemen zijn, hoeft een vrouw helemaal niet te werken. Moest ik ooit opnieuw moeten werken, hopelijk niet, dan zou het deeltijds zijn.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 26 juli 2017 om 14:36.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2017, 14:47   #17
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Wat als uw hypothetische zoon ooit huisman wil worden en uw dochter ingenieur?
Zolang hij huisman zonder inkomen gaat zijn, kan hij niet trouwen.
En m'n dochter mag best ingenieur worden als ze dat wil en aankan(muhaha) maar hopelijk wil ze ook trouwen.
En ja, ze moeten trouwen zodat wij als islamitische ouders onze taak, nl. de opvoeding van de kinderen, tot een goed einde hebben gebracht.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 26 juli 2017 om 14:49.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2017, 15:10   #18
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
De vraag hier is of jij een vrouw nog wel vrouw laat zijn?
Een geschoolde moeder heeft zeker een waarde... maar die stopt ook wanneer de kinderen 18 zijn. Of misschien eerder al, wanneer je niet meer mee kan helpen met hun huiswerk. Dat ik geschoold ben is vooral positief voor mezelf: ik kan blijven bijleren over de islam.
Moederschap en werk kan zeker een aantal jaren niet gecombineerd worden, tenzij de moeder haar kinderen niet helemaal zelf opvoed. En waarom zou ik driedubbel werk verrichten: kinderen opvoeden, huisvrouw zijn en buitenshuis werken. Zolang er geen geldproblemen zijn, hoeft een vrouw helemaal niet te werken. Moest ik ooit opnieuw moeten werken, hopelijk niet, dan zou het deeltijds zijn.
Wat heeft vrouw zijn daarmee te maken? Je kunt best vrouw zijn met ambitie hoor.
Bovendien vervul je zo een voorbeeldfunctie naar je kinderen toe, moeder zijn is een belangrijk aspect, maar los daarvan ben je ook nog een persoon.
Het ging trouwens over meer dan huiswerk maken , kinderen leren dat ze zelfbeschikkingsrecht hebben, respect voor mannen en vrouwen, dat ambitie mag en goed is, daar is niets mis mee. Hooggeschoolde moeders zullen breder opvoeden en meer kunnen mee geven dan de gemiddelde laaggeschoolde moeder wat ik niet als waarde oordeel wil gebruiken maar wel als tegenargument tegenover de traditionele rolpatronen die uw religie oplegt.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2017, 15:11   #19
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Zolang hij huisman zonder inkomen gaat zijn, kan hij niet trouwen.
En m'n dochter mag best ingenieur worden als ze dat wil en aankan(muhaha) maar hopelijk wil ze ook trouwen.
En ja, ze moeten trouwen zodat wij als islamitische ouders onze taak, nl. de opvoeding van de kinderen, tot een goed einde hebben gebracht.
Moeten trouwen, wat fijn....
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2017, 15:41   #20
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Zolang hij huisman zonder inkomen gaat zijn, kan hij niet trouwen.
En m'n dochter mag best ingenieur worden als ze dat wil en aankan(muhaha) maar hopelijk wil ze ook trouwen.
En ja, ze moeten trouwen zodat wij als islamitische ouders onze taak, nl. de opvoeding van de kinderen, tot een goed einde hebben gebracht.
Uhhhh?
Beste Guinevere, het is NU 2017.
Ik heb mijn kinderen opgevoed, gekoesterd, getroost, geholpen, begeleid tot hun volwassenheid.
Eénmaal ze mijn woning verlieten - uit eigen vrij wil- heb ik mij NOOIT meer bemoeid met hun persoonlijke keuzes. Wèl heb ik aangegeven aan ieder van mijn kinderen dat ik er altijd zal zijn voor hen, dat ze altijd op mij kunnen rekenen indien er iets mis gaat. Maar NOOIT, echt nooit heb ik tegen mijn kinderen gezegd dat ze 'moeten' trouwen. Het idee allen al!
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be