Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Theo van Gogh
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Theo van Gogh Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent Theo van Gogh terecht.

 
 
Discussietools
Oud 8 november 2004, 08:18   #81
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.190
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
Tijdens de Dutroux-affaire was ook iedereen woedend, doodsbang en onthutst. De netwerken zaten overal. Ik ontken niet dat die emoties reeel waren. De misdaden waren gruwelijk, net zoals de moord op van Gogh. Maar hoeveel van de angst en paranoia was gerechtvaardigd, nu je er op terugblikt?

__________________
Er bestaan zelf mensen die klagen dat het leven te kort is en tegelijk wensen dat het al vrijdagavond was.
-- De Openbaringen van Flippend Rund, 2993

Ik vrees dat je een beetje naief bent FR. Kijk, zo'n aanslag pleeg je niet alleen, dat is goed voorbereid ook, je weet waar en wanneer je slachtoffer uithangt, welke weg hij neemt, wat zijn gewoontes zijn, ... Je moet aan een vuurwapen geraken, en last but not least, moet mijnheer de Moefti toestemming geven om de executie uit te voeren. Hier zitten dus wat mensen achter, het is dus niet een ontspoorde gek, zoals men ons wil doen geloven.

Nee de leiding van een grote gemeenschap is hiervoor rechtstreeks verantwoordelijk, dat staat als een paal boven water.

Als ik hier nu roep alle ... zijn geiteneukers, ! moet ik daar dan voor vermoord worden, ? Is dat een reden, ? Als ik zeg dat hun profeet een vuile vettige halucineerde pedofiel was die al zijn praatjes kreeg ingefluisterd door een katholiek priester. Vertel ik bovendien nog de waarheid ook.

Het is dus niet de vrijheid van meninstuiting alleen die hier grandioos verkracht wordt door een nitwit die met moeite droog is achter zijn oren.
Herr Flick is offline  
Oud 8 november 2004, 08:20   #82
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.190
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
Ik vind het vooral frappant dat het blijkbaar ineens taboe is om op te merken dat er een causaal verband bestaat tussen de lompe boer uithangen en het slachtoffer worden van geweld.

De dingen een beetje begrijpbaar proberen maken is nu eenmaal een reflex die in de mens zit. Dit begrijpen staat los van vergoeilijken. Natuurlijk is de moord op van Gogh veel erger dan het gedrag van Van Gogh.

__________________________
Wie mij een onuitstaanbare wijsneus vindt heeft geen ongelijk.
-- De Openbaringen van Flippend Rund, 2680

Ik begrijp u hoor, maar dit is net wat we willen zeggen, met dat de angst voor die moslims gegrond is.

Je zegt het zelf, de moord is veel erger dan het gedrag van Van Gogh, maar meteen zie je hoe die islamieten redeneren, ...

Vind je dat niet beangstigend, ? vind je dat niet gevaarlijk ? vind je niet dat daar wat aan moet gedaan worden ?
Herr Flick is offline  
Oud 8 november 2004, 08:45   #83
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.190
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
'begrijpen' en 'vergoeilijken' zijn verschillende lemma's in de van Dale, want het zijn verschilllende dingen. Net als 'verwachten' en 'verhopen'.

Om deze moord mogelijk te maken waren 2 ingredienten noodzakelijk:

1. een gek die vindt dat hij iemand mag vermoorden die de islam beledigt.
2. iemand die de islam beledigt.

Blijkbaar zien jullie dat anders.

____________________
Is er een verschil tussen sterven voor je geloof en sterven voor je mening?
-- De Openbaringen van Flippend Rund, 3050

Hoe verklaar je dit ?

http://www.jesus-action-figure.com/


De makers van dit schitterende filmpje zijn nog in leven, ! Ze zijn niet neergebliksemd door god en zijn ook niet gestenigd door een of andere groep fanatieke christenen ! ?

Heb ik nu ne license to kill Flippend Rund ? In elk geval doe dit over onze gheilige Profeet Mohamed de Kinderneuker en je hebt geheid een Fatwa over u !

Het verschil moet toch ergens zijn, ? zijn wij dan te tollerant, of zijn zij een bende middeleeuwse fanatiekers ?

Als ik hier moest pleiten om ongelovigen op de brandstapel te zetten, dan zou je direct zeggen dat ik een middeleeuwer ben. Maar als we 9 jarige meisjes gaan stenigen uit naam van allah omdat ze zich hebben laten verkrachten, dan is dat die mensen hun geloof, ... ?

Weete nu eigenlijk zelf nog wel wat ge wilt ?
Herr Flick is offline  
Oud 8 november 2004, 08:50   #84
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.190
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Door uw denigrerende uitspraak over runderen is het "te verwachten" dat ik straks een mes in uw pens steek. Daar zie ik zelfs een causaal verband. Je had dat risico maar moeten afwegen toen je die uitspraak deed.

Toch?

Herr Flick is offline  
Oud 8 november 2004, 08:55   #85
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.190
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Ik had een Turkse vriendin maar dat is het niet.


Wat je zei was wel de nagel op de kop als je het mij vraagt.

Als je dan mijn ondertiteling ziet...

Ik moet Mitgard hier ook gelijk geven, ... En tegelijk stel ik mij de vraag, waarom doen ze het toch hé, ... Staat het sjiek misschien, of is het gewoon die mei 68 drang om lekker politiek correct te doen ?
Herr Flick is offline  
Oud 8 november 2004, 08:59   #86
Koriander
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 10 augustus 2004
Berichten: 608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Hoe verklaar je dit ?

http://www.jesus-action-figure.com/


De makers van dit schitterende filmpje zijn nog in leven, ! Ze zijn niet neergebliksemd door god en zijn ook niet gestenigd door een of andere groep fanatieke christenen ! ?

Heb ik nu ne license to kill Flippend Rund ? In elk geval doe dit over onze gheilige Profeet Mohamed de Kinderneuker en je hebt geheid een Fatwa over u !

Het verschil moet toch ergens zijn, ? zijn wij dan te tollerant, of zijn zij een bende middeleeuwse fanatiekers ?

Als ik hier moest pleiten om ongelovigen op de brandstapel te zetten, dan zou je direct zeggen dat ik een middeleeuwer ben. Maar als we 9 jarige meisjes gaan stenigen uit naam van allah omdat ze zich hebben laten verkrachten, dan is dat die mensen hun geloof, ... ?

Weete nu eigenlijk zelf nog wel wat ge wilt ?
*Knip*

Offtopic + persoonlijke aanval.

Arnold.

Laatst gewijzigd door Arnold : 8 november 2004 om 10:28.
Koriander is offline  
Oud 8 november 2004, 09:13   #87
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Fantastische 'reactie', Koriander!

Heb je nog meer van deze superintelligente bijdragen in de aanbieding?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 8 november 2004, 10:09   #88
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.190
Standaard

[quote=Koriander[color=red]]*Knip*[/[/color]QUOTE]
*Knip*

Kelder deze discussie niet met in te gaan op offtopic gescheld aub.

Arnold.

Laatst gewijzigd door Arnold : 8 november 2004 om 10:29.
Herr Flick is offline  
Oud 8 november 2004, 23:24   #89
Jack Bauer
Schepen
 
Geregistreerd: 18 mei 2003
Locatie: Almere
Berichten: 408
Standaard

Wat een stelletje idioten


Iedereen die die Holman de afgelopen dagen gezien heeft(een wandelend wrak) weet dat hij in zijn eentje(met de rest van van Gogh's vrienden, waaronder Hans Teeuwen) bezig is om een oorlog tussen moslims en niet-moslims uit te lokken.
__________________
"This is Professor....Logan"
Jack Bauer is offline  
Oud 8 november 2004, 23:26   #90
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Door vrienden van Van Gogh geschreven en gisteren (vrijdag 5 november) voorgelezen bij Barend en van Dorp door Theodoor Holman:


[font=Comic Sans MS][size=4]Beste Mohammed en vrienden,

Wat vervelend dat het zo gelopen is.
We hadden geen idee dat het allemaal zo gevoelig lag.
We hebben ons lesje wel geleerd.
[/size][/font][font=Comic Sans MS][size=4]
Gaat het een beetje met je been?
Laten we vooral proberen de boel bij elkaar te houden,
uit respect naar elkaar toe lukt dat vast wel, anders wordt het weer zo'n kliederboel.

Zou je ons wat strakke richtlijnen kunnen geven over wat we wel en niet mogen zeggen?
Dat dit nou potverdorie net tijdens de ramadan moet gebeuren.
We zullen ons uiterste best doen ons meer te verdiepen in jullie geloofsovertuiging om verdere misverstanden te voorkomen.

We schamen ons allemaal kapot, Mohammed.
Dat we jou in dit lastige parket hebben gebracht, valt ons zeker zeer aan te rekenen.
We zijn dit keer toch echt te ver gegaan.
We steken de hand in eigen boezem.

Probeer in godsnaam niet je gevoel voor humor te verliezen,
want dat zal je hard nodig hebben de komende tijd.
We hopen dat er in deze open brief geen dingen staan
die jou of je geloofsgenoten eventueel zouden kunnen kwetsen.
Vergeef ons dat dan, wij zijn ook een beetje in de war.

Nou gozer, kop op!
Probeer het een beetje van je af te zetten, morgen is er weer een dag.
En denk er maar aan, wat er ook gebeurt altijd blijven lachen.

Sterkte en tot schrijfs

De vrienden van Van Gogh[/size][/font]
Opbouwende kritiek, zeldzaam op dit forum !!!

Mooie brief.
Het Skill Effect is offline  
Oud 8 november 2004, 23:31   #91
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Hoe verklaar je dit ?

http://www.jesus-action-figure.com/


De makers van dit schitterende filmpje zijn nog in leven, ! Ze zijn niet neergebliksemd door god en zijn ook niet gestenigd door een of andere groep fanatieke christenen ! ?
Hoe verklaar je dit?

Simpel: dit komt van een bleekscheet zelf.
In Nederland (!!!) heb je een show genaamd 'Raymann is laat' gemaakt door allochtonen waarbij zowel met allochtonen en autochtoenen gelachen wordt.
Def Rhymz maakt ook humor over alle rassen, vaak ook op het randje van erop of eronder.
Zowel iedere persoon in de show als de rapper Def Rhymz leven nog.

Hoe verklaar je dat?

Laatst gewijzigd door Het Skill Effect : 8 november 2004 om 23:32.
Het Skill Effect is offline  
Oud 8 november 2004, 23:37   #92
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Hoe verklaar je dit?

Simpel: dit komt van een bleekscheet zelf.
In Nederland (!!!) heb je een show genaamd 'Raymann is laat' gemaakt door allochtonen waarbij zowel met allochtonen en autochtoenen gelachen wordt.
Def Rhymz maakt ook humor over alle rassen, vaak ook op het randje van erop of eronder.
Zowel iedere persoon in de show als de rapper Def Rhymz leven nog.

Hoe verklaar je dat?
Dus een en dezelfde kritiek mag wel van een bruine maar niet van een bleekscheet? En dan is diegene die die kritiek uit zogezegd de racist?
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 8 november 2004, 23:45   #93
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Hoe verklaar je dit?

Simpel: dit komt van een bleekscheet zelf.
In Nederland (!!!) heb je een show genaamd 'Raymann is laat' gemaakt door allochtonen waarbij zowel met allochtonen en autochtoenen gelachen wordt.
Def Rhymz maakt ook humor over alle rassen, vaak ook op het randje van erop of eronder.
Zowel iedere persoon in de show als de rapper Def Rhymz leven nog.

Hoe verklaar je dat?
Dat het niet om het kleurtje van je vel gaat, maar om het kleurtje van je gedachten.

Ik hou van Rayman is laat.
Ik hou van melting pot.
Ik hou van verwarring.

Ik hou niet van Allah oe Akbar.
Ik hou niet van God heeft het gezegd.
Ik hou niet van Eigen Volk Eerst.
__________________
One World, One Dream, One Everything

Laatst gewijzigd door Stratcat : 8 november 2004 om 23:46.
Stratcat is offline  
Oud 8 november 2004, 23:52   #94
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Dus een en dezelfde kritiek mag wel van een bruine maar niet van een bleekscheet? En dan is diegene die die kritiek uit zogezegd de racist?
Ik zeg niet wat mag en niet mag.
Ik probeer enkel met enig inzicht voor communicatie de beste kanalen te zoeken.
Een moslim moet ons ook niet komen duidelijk maken (met Theotermen zeker niet) hoe de verhouding tussen Vlaanderen en Wallonië moet verlopen. (net zo'n gevoelig punt bij ons als het geloof bij de moslim)
Ok, ik ken de stroof over wij hier en zij bij ons, maar daar wil ik het deze keer eens even niet over hebben. Genoeg mogelijkheden daarvoor hier op dit forum.

Denk ook eens aan de manier waarop Theo zijn humor uitdrukt.
Ik meen ergens te vermoeden dat dat ventje de provocatie minder om humoristische doeleinden gebruikte dan om andere.

Maar humor is volgens mij juist een goede manier om verzuurde relaties nieuw zuurtof te geven.

Misschien moeten alle "ochtonen" ipv op elkaar te vitten meer met elkaar lachen.

Mijn dissrijms zijn eigenlijk ook als humor bedoelt (want zelfs aan de schijtluizenlijsters heb ik geen probleem), maar ook hier blijkt duidelijk dat humor enkel leuk is als het ook duidelijk aangebracht is als humor.

Als de grens tussen humor en 'vitterij' onduidelijk is, dit nefaste gevolgen kan hebben (al vrees ik niks hoor )
Het Skill Effect is offline  
Oud 8 november 2004, 23:54   #95
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier
Dat het niet om het kleurtje van je vel gaat, maar om het kleurtje van je gedachten.

Ik hou van Rayman is laat.
Ik hou van melting pot.
Ik hou van verwarring.

Ik hou niet van Allah oe Akbar.
Ik hou niet van God heeft het gezegd.
Ik hou niet van Eigen Volk Eerst.
Ik zou nog een rekening bij je openen, beste anarchistische bankier, zo eens ben ik het met je!


(Al zal je me wel eerst geld moeten lenen. )
Het Skill Effect is offline  
Oud 8 november 2004, 23:55   #96
Pat
Parlementslid
 
Pat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2003
Locatie: Bananenkoninkrijk
Berichten: 1.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Hoe verklaar je dit?

Simpel: dit komt van een bleekscheet zelf.
In Nederland (!!!) heb je een show genaamd 'Raymann is laat' gemaakt door allochtonen waarbij zowel met allochtonen en autochtoenen gelachen wordt.
Def Rhymz maakt ook humor over alle rassen, vaak ook op het randje van erop of eronder.
Zowel iedere persoon in de show als de rapper Def Rhymz leven nog.

Hoe verklaar je dat?
Wake up Skill,

Het gaat hier over religieuze intollerantie en jij verandert om de haverklap van onderwerp. Ter verduidelijking : Er zijn Moslims die ook bleekscheet zijn en er zijn ook niet-Moslims die geen bleekscheet zijn dus moet je er racisme niet bij betrekken.

Ik ken de Rayman show, maar de dag dat ie grappen maakt over de Islam dan is het RIPman.
__________________
http://faithfreedom.org
Pat is offline  
Oud 8 november 2004, 23:59   #97
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Ik zeg niet wat mag en niet mag.
Ik probeer enkel met enig inzicht voor communicatie de beste kanalen te zoeken.
Een moslim moet ons ook niet komen duidelijk maken (met Theotermen zeker niet) hoe de verhouding tussen Vlaanderen en Wallonië moet verlopen. (net zo'n gevoelig punt bij ons als het geloof bij de moslim)
Ok, ik ken de stroof over wij hier en zij bij ons, maar daar wil ik het deze keer eens even niet over hebben. Genoeg mogelijkheden daarvoor hier op dit forum.

Denk ook eens aan de manier waarop Theo zijn humor uitdrukt.
Ik meen ergens te vermoeden dat dat ventje de provocatie minder om humoristische doeleinden gebruikte dan om andere.

Maar humor is volgens mij juist een goede manier om verzuurde relaties nieuw zuurtof te geven.

Misschien moeten alle "ochtonen" ipv op elkaar te vitten meer met elkaar lachen.

Mijn dissrijms zijn eigenlijk ook als humor bedoelt (want zelfs aan de schijtluizenlijsters heb ik geen probleem), maar ook hier blijkt duidelijk dat humor enkel leuk is als het ook duidelijk aangebracht is als humor.

Als de grens tussen humor en 'vitterij' onduidelijk is, dit nefaste gevolgen kan hebben (al vrees ik niks hoor )
Point taken.

Aan jou om als eerste in de openbaarheid te treden en met de islam te lachen. Ongetwijfeld zullen zij heel begrijpend zijn en je een wederdienst bewijzen door ook eens hartelijk met jou te lachen. Ik weet alleen niet of dat voor of na je begrafenis zal zijn.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 9 november 2004, 00:02   #98
Pat
Parlementslid
 
Pat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2003
Locatie: Bananenkoninkrijk
Berichten: 1.879
Standaard

Gaan de "correcten" nu ook al definiëren (lees: dicteren) wat humor is en wat niet? Het is ver gekomen!
__________________
http://faithfreedom.org
Pat is offline  
Oud 9 november 2004, 00:27   #99
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Point taken.

Aan jou om als eerste in de openbaarheid te treden en met de islam te lachen. Ongetwijfeld zullen zij heel begrijpend zijn en je een wederdienst bewijzen door ook eens hartelijk met jou te lachen. Ik weet alleen niet of dat voor of na je begrafenis zal zijn.
Voor natuurlijk.
Erna zullen we de moord afkeuren.
Bobke is offline  
Oud 9 november 2004, 00:30   #100
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Ik zou nog een rekening bij je openen, beste anarchistische bankier, zo eens ben ik het met je!


(Al zal je me wel eerst geld moeten lenen. )
Ik leen geen geld aan mensen met wie ik het oneens ben.
Ik discrimineer .

Ik verduidelijk:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Denk ook eens aan de manier waarop Theo zijn humor uitdrukt.
Ik meen ergens te vermoeden dat dat ventje de provocatie minder om humoristische doeleinden gebruikte dan om andere.
Je meent te vermoeden wat je wil, Skill, mij maakt het geen fluit uit waarom iemand 'provoceert'. Words don't kill, Skill. Het is degene die zich geprovoceerd voelt, de angsthaas die niet met woorden kan vechten, die bepaalt wat provocatie is. Ik ben liever provocateur dan inquisiteur. Ik heb mijn positie gekozen, en ik trek me niet terug. Anders kan ik beter in een grot kruipen.
__________________
One World, One Dream, One Everything

Laatst gewijzigd door Stratcat : 9 november 2004 om 00:36.
Stratcat is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be