Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 september 2017, 12:16   #101
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Milieuaspecten zijn nochtans een pak fundamenteler en belangrijker dan de grondwettelijke structuur van ons land.

Who cares welk paspoort je hebt als je geen zuivere lucht kunt inademen omdat een Vlaamse minister weigert deftige uitstootnormen op te leggen ?
ach, konden we maar eens verplichten wat de kiezer belangrijk moet vinden en wat niet hé ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2017, 12:17   #102
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
hoe lang duurt het eer de euforische hoera roepers hier gaan nadenken over de inhoud?

de campagne zal gaan over 'economie, veiligheid en identiteit' (BDW letterlijk)

hoe ziet de hoera horde juist de peiler identiteit losgekoppeld van het communautaire ?
Ik denk dat hij met 'identiteit' eender anti-moslim en anti-migratie bedoelt.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2017, 12:18   #103
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ach, konden we maar eens verplichten wat de kiezer belangrijk moet vinden en wat niet hé ...
Blijkbaar voelen de partijen aan dat het communautaire niet meer belangrijk is en het milieuaspect wel, gezien het feit dat de grootste partij dat loslaat en de partij die milieuaspecten naar de voorgrond plaatst en daarmee campagne voert blijft stijgen (Groen).
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2017, 12:27   #104
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik denk dat hij met 'identiteit' eender anti-moslim en anti-migratie bedoelt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Blijkbaar voelen de partijen aan dat het communautaire niet meer belangrijk is en het milieuaspect wel, gezien het feit dat de grootste partij dat loslaat en de partij die milieuaspecten naar de voorgrond plaatst en daarmee campagne voert blijft stijgen (Groen).
we zullen zien welke grondwetsartikelen voor wijziging vatbaar gesteld worden op het einde van Michel I hé ... als artikel 195 daarbij is ... liggen alle pistes open.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2017, 12:27   #105
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
[/b]
Geloof je dat zelf?
Enkel en alleen indien NVA heel veel stemmen zou verliezen zullen ze het comunautaire terug bovenhalen maar iedereen weet dat het dan te laat zal zijn.
Het gaat er niet om wat ik geloof, maar wat haalbaar is.
Ik ga even mijn hersenen op non-actief zetten, en doen alsof ik De Wever zijn uitspraak geloof van "we zien wel na de verkiezingen..."
Dan zal hij niets KUNNEN doen, want er zal politiek geen sense of urgency zijn, noch bereidheid om zomaar out of the blue te beginnen kletsen over confederalisme dat 5 jaar op zolder heeft gestaan. En juridisch zitten we dan met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid met een parlement dat geen enkel grondwetsartikel voor herziening heeft vatbaar gemaakt. (Bart Maddens voorspelde deze evidentie reeds in 2014 http://www.knack.be/nieuws/belgie/re...on-127833.html )
Dus : in 2019 kan men niets veranderen, en dan schuift alles op naar 2024.

Maar ik geloof niets van zijn verhaaltje : hij wil gewoon verder kunnen regeren, doet dat bij gratie van de grote meerderheid van zijn kiezers die geen enkele interesse hebben in separatisme maar kan tegelijk zijn harde VU kern niet teveel voor het hoofd stoten. Eigenlijk staat het communautaire verhaal al van voor de vorige verkiezingen op zolder, en wees er maar zeker van dat het daar blijft staan.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2017, 12:33   #106
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
het lijkt er nu op dat er in 2019 een venster zal zijn om BDW's marketingtalent te combineren met het politiek inzicht van KD zaliger ... alleen nog toetreden tot de fedreg indien het de laatste is ... op dat moment gaat elke partij in BE noodgedwongen over stag, omdat het in realiteit niet anders zal kunnen. dan hebben we zelfs geen politici met 5 minuten moed meer nodig, dan zal het niet anders kunnen.
alsjeblieft, je bent eraan toe zo te horen...

__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2017, 12:33   #107
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht

Maar ik geloof niets van zijn verhaaltje : hij wil gewoon verder kunnen regeren, doet dat bij gratie van de grote meerderheid van zijn kiezers die geen enkele interesse hebben in separatisme maar kan tegelijk zijn harde VU kern niet teveel voor het hoofd stoten. Eigenlijk staat het communautaire verhaal al van voor de vorige verkiezingen op zolder, en wees er maar zeker van dat het daar blijft staan.
Vroeg of laat moet het toch tot een clash tussen de fundis en de realos komen.

En hij heeft zelf al aangegeven waarop het staat. Ipv Bracke in de vuurlinie te sturen zoals vorige keer is hij het nu zelf komen zeggen.

En de defenestratie van VW is ook een mene tekel.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2017, 12:34   #108
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het gaat er niet om wat ik geloof, maar wat haalbaar is.
Ik ga even mijn hersenen op non-actief zetten, en doen alsof ik De Wever zijn uitspraak geloof van "we zien wel na de verkiezingen..."
Dan zal hij niets KUNNEN doen, want er zal politiek geen sense of urgency zijn, noch bereidheid om zomaar out of the blue te beginnen kletsen over confederalisme dat 5 jaar op zolder heeft gestaan. En juridisch zitten we dan met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid met een parlement dat geen enkel grondwetsartikel voor herziening heeft vatbaar gemaakt. (Bart Maddens voorspelde deze evidentie reeds in 2014 http://www.knack.be/nieuws/belgie/re...on-127833.html )
Dus : in 2019 kan men niets veranderen, en dan schuift alles op naar 2024.

Maar ik geloof niets van zijn verhaaltje : hij wil gewoon verder kunnen regeren, doet dat bij gratie van de grote meerderheid van zijn kiezers die geen enkele interesse hebben in separatisme maar kan tegelijk zijn harde VU kern niet teveel voor het hoofd stoten. Eigenlijk staat het communautaire verhaal al van voor de vorige verkiezingen op zolder, en wees er maar zeker van dat het daar blijft staan.
gaat m dan Jambon en Franken buitenkieperen? of denk je dat Jambon zich nog eens vijf jaar met een futuliteit als de politiehervorming gaat willen bezig houden in stilte??

ps de link die je plaatst is een artikel van Knack uit 2014 waarin Maddens wel zegt dat het communautaire op slot gaat voor vijf jaar.

niet langer, sindsdien is eigenlijk al bekend wat de afspraken op dat A4 tje zijn.

hier : http://www.tijd.be/politiek-economie...me-los/9931049
een link naar een politieke analyse van vandaag is mss zinvoller dan willens nillens vasthouden aan één van 2014 ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2017, 12:35   #109
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik denk dat hij met 'identiteit' eender anti-moslim en anti-migratie bedoelt.
Ik vraag me af wat Vuye nu zal doen. Een nieuwe Vlaamse partij oprichten misschien?
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2017, 12:36   #110
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dus jij denkt dat als N-VA in 2019 praktisch incontournable is, dat ze het confederalisme op tafel gaan gooien en de postjes gaan weigeren?
Het zal eerder vriezen in de hel, voordat hij zijn partij omwille van de confederale fata morgana terug naar de oppositie manoeuvreert.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2017, 12:36   #111
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Ik vraag me af wat Vuye nu zal doen. Een nieuwe Vlaamse partij oprichten misschien?
en vier stemmen halen? ttz als ze wat sjans hebben met hun partners.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2017, 12:37   #112
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het zal eerder vriezen in de hel, voordat hij zijn partij omwille van de confederale fata morgana terug naar de oppositie manoeuvreert.
het blijft een moeilijk woord hé, incontournable ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2017, 12:38   #113
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
we zullen zien welke grondwetsartikelen voor wijziging vatbaar gesteld worden op het einde van Michel I hé ... als artikel 195 daarbij is ... liggen alle pistes open.
Geen.

Als PTB groot wordt in Wallonie gaat de MR echt niet toelaten dan een NVA en PTB Belgie om zeep helpen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2017, 12:39   #114
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Heb je het nu over Karel Dillen?
Ik denk dat Anna vandaag nogal 'speciale' paddenstoelen heeft gegeten, hij vertelt de raarste zaken...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2017, 12:39   #115
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Geen.

Als PTB groot wordt in Wallonie gaat de MR echt niet toelaten dan een NVA en PTB Belgie om zeep helpen.
voor sommigen is niet alleen het woord incontournable moeilijk maar ook woordjes als 'we zullen zien' lijken niet geheel gekend.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2017, 12:42   #116
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik denk dat Anna vandaag nogal 'speciale' paddenstoelen heeft gegeten, hij vertelt de raarste zaken...
zijn politieke analyse over België, die nu toch al bijna 40 jaar oud is, staat anders nog steeds recht.

niet alleen dat, ook zijn brilmontuur is absoluut hip vandaag.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2017, 12:42   #117
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
BWarrior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Locatie: België
Berichten: 17.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
voor sommigen is niet alleen het woord incontournable moeilijk maar ook woordjes als 'we zullen zien' lijken niet geheel gekend.
Misschien kan de N-VA zonder programma naar de kiezer. Ze weten toch niet hoe de kiezer hun kaarten schudt. Waarom dan breekpunten maken van iets?
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2017, 12:44   #118
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Misschien kan de N-VA zonder programma naar de kiezer. Ze weten toch niet hoe de kiezer hun kaarten schudt. Waarom dan breekpunten maken van iets?
Maar BDW heeft het toch duidelijk gezegd:

Het programma is: 'We zullen wel zien na de verkiezingen'.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2017, 12:44   #119
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Misschien kan de N-VA zonder programma naar de kiezer. Ze weten toch niet hoe de kiezer hun kaarten schudt. Waarom dan breekpunten maken van iets?
waar staat er iets over breekpunten?

breekpunten zijn m.i. specifiek iets voor na verkiezingen, niet?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2017, 12:44   #120
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Het miliethema is de bestaansreden van Groen. Het is ondenkbaar dat Groen daar geen campagne rond zou voeren. Sterker nog, het is ondenkbaar dat eender welke nationalistische partij waar ook ter wereld geen campagne zou voeren rond autonomie of onafhankelijkheid. Behalve de N-VA dan.
Dank zij de door u zo vermaledijde Vlaamse nationalisten hebben we reeds een flink stuk autonomie, zij het dan dat er gerust nog wat bij kan. Maar in jullie niet aflatende kritiek en gemekker over N-VA lijken jullie even te "vergeten" dat N-Va geen absolute meerderheid heeft in Vlaanderen en nog minder in la Belgique. Bijgevolg als de coalitiepartners in de federale regering in koor zingen dat er geen staatshervorming komt, dan mag N-VA op haar kop dansen, dan blijft dat zo. Er zal slechts een echt grote autonomie komen wanneer WalloBrux zich op de rand van het faillissement bevindt.

Laatst gewijzigd door quercus : 11 september 2017 om 12:54.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be