Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 september 2013, 07:39   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.313
Standaard de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie: pomp maar geld in Brussel

Dat weerspiegelt de toestand in onze hoofdstad:

titel: Rekenhof vernietigend over GGC

Een paar focussen:

Citaat:
De laatste rekeningen die de GGC voorlegde aan het Rekenhof, waren die van... 1989 en 1990. Na lang aandringen kreeg het Rekenhof hof eindelijk die van 2009 en 2010
Citaat:
een vernietigend oordeel: er is ‘geen redelijke zekerheid over de regelmatigheid, de waarachtigheid en getrouwheid van de rekeningen’
Citaat:
‘Het draait daar al lang vierkant.’ CD&V-minister Brigitte Grouwels: ‘De Franstalige partijen zouden alles liever overhevelen naar het gewest. No way! Ik heb een interimmanager aangeduid om orde op zaken te stellen en de taakuitbreiding voor te bereiden.


Punten van discussie:
wat een heldere financiële verantwoording naar de belastingbetaler;
wat een communautaire vredelievendheid, sedert men durft kraaien dat bhv eindelijk opgelost zou zijn;
Brussel: een beerput van de politiek. Gooi daar nog meer geld in.



Citaat:
Rekenhof vernietigend over GGC

g.teg.

Brussel

Het Rekenhof is ronduit vernietigend over de rekeningen en de boekhouding van de GGC, de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie, de instelling die straks de kinderbijslag van de Brusselaars zal uitbetalen.

De laatste rekeningen die de GGC voorlegde aan het Rekenhof, waren die van... 1989 en 1990. Na lang aandringen kreeg het Rekenhof hof eindelijk die van 2009 en 2010. Na analyse daarvan, valt een vernietigend oordeel: er is ‘geen redelijke zekerheid over de regelmatigheid, de waarachtigheid en getrouwheid van de rekeningen’, schrijft het hof in zijn rapport.

Dat afkeurende oordeel treft de instelling die straks, door de zesde staatshervorming, het kindergeld van de Brusselaars gaat betalen en de tweetalige rusthuizen gaat financieren. Het GGC-budget zal daardoor vertienvoudigen: van 95 miljoen naar bijna één miljard.

De kleine GGC-administratie staat in voor de bicommunautaire welzijns- en gezondheidssector in Brussel. SP.A-parlementslid Elke Roex: ‘Het draait daar al lang vierkant.’ CD&V-minister Brigitte Grouwels: ‘De Franstalige partijen zouden alles liever overhevelen naar het gewest. No way! Ik heb een interimmanager aangeduid om orde op zaken te stellen en de taakuitbreiding voor te bereiden.’
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2013, 09:41   #2
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.771
Standaard

@De Schoofzak.

Ben jij voorstander van de tweeledigheid, drieledigheid of vierledigheid van ons land in het kader van onderhandelingen over staatshervormingen ?
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2013, 12:00   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.313
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
@De Schoofzak.

Ben jij voorstander van de tweeledigheid, drieledigheid of vierledigheid van ons land in het kader van onderhandelingen over staatshervormingen ?
Ik zou liefst mijn politieke overheid georganiseerd zien als volgt:

Brussel blijft wat het nu is op grondwettelijk vlak. Officieel tweetalig (ik spreek niet over de schandalige toestand van eentalige bestuurders), niet bevoegd voor wat nu voor de gemeenschappen staat.

Wallonië en Vlaanderen worden onafhankelijk in de EU, volledig bevoegd voor hun eigen grondgebied, plus bevoegd voor het grondgebied Brussel voor wat betreft de bevoegdheden van de gemeenschappen.

In feite verschrompelt belgique dan tot het grondgebied van Brussel.


En gij ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2013, 12:32   #4
frank1234
Gouverneur
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 1.330
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik zou liefst mijn politieke overheid georganiseerd zien als volgt:

Brussel blijft wat het nu is op grondwettelijk vlak. Officieel tweetalig (ik spreek niet over de schandalige toestand van eentalige bestuurders), niet bevoegd voor wat nu voor de gemeenschappen staat.

Wallonië en Vlaanderen worden onafhankelijk in de EU, volledig bevoegd voor hun eigen grondgebied, plus bevoegd voor het grondgebied Brussel voor wat betreft de bevoegdheden van de gemeenschappen.

In feite verschrompelt belgique dan tot het grondgebied van Brussel.


En gij ?

.
Brussel uitbreiden tot heel Vlaanderen. Alle zever opgelost
frank1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2013, 12:48   #5
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frank1234 Bekijk bericht
Brussel uitbreiden tot heel Vlaanderen. Alle zever opgelost
Alle zever opgelost en van voorafaan opnieuw beginnen met de miserie waar we vanaf willen.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2013, 12:51   #6
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.771
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik zou liefst mijn politieke overheid georganiseerd zien als volgt:

Brussel blijft wat het nu is op grondwettelijk vlak. Officieel tweetalig (ik spreek niet over de schandalige toestand van eentalige bestuurders), niet bevoegd voor wat nu voor de gemeenschappen staat.

De schoofzak;6796726]Wallonië en Vlaanderen worden onafhankelijk in de EU, volledig bevoegd voor hun eigen grondgebied, plus bevoegd voor het grondgebied Brussel voor wat betreft de bevoegdheden van de gemeenschappen.

In feite verschrompelt belgique dan tot het grondgebied van Brussel.


En gij ?

.
Dat is de drieledigheid. Dan blijf je met de problematiek zitten van een gemeenschappelijke gemeenschapscommissie zitten waar je in dit topic over zit te foeteren.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2013, 12:52   #7
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.771
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frank1234 Bekijk bericht
Brussel uitbreiden tot heel Vlaanderen. Alle zever opgelost
Dat is tweeledigheid.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2013, 14:36   #8
frank1234
Gouverneur
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 1.330
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Alle zever opgelost en van voorafaan opnieuw beginnen met de miserie waar we vanaf willen.
leg eens uit
frank1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2013, 14:42   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.313
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dat is de drieledigheid. Dan blijf je met de problematiek zitten van een gemeenschappelijke gemeenschapscommissie zitten waar je in dit topic over zit te foeteren.
Ik zever niet over die commissie op zich.
Ik zever over de manier van werken en van geld door open vensters smijten.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2013, 14:44   #10
De Brabander
Minister-President
 
De Brabander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2011
Locatie: Ternat
Berichten: 5.735
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat weerspiegelt de toestand in onze hoofdstad:

titel: Rekenhof vernietigend over GGC

Een paar focussen:









Punten van discussie:
wat een heldere financiële verantwoording naar de belastingbetaler;
wat een communautaire vredelievendheid, sedert men durft kraaien dat bhv eindelijk opgelost zou zijn;
Brussel: een beerput van de politiek. Gooi daar nog meer geld in.
Federalisme gewoon afschaffen en België weer unitair maken.
__________________
België unitair !
De Brabander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2013, 14:45   #11
De Brabander
Minister-President
 
De Brabander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2011
Locatie: Ternat
Berichten: 5.735
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik zever niet over die commissie op zich.
Ik zever over de manier van werken en van geld door open vensters smijten.

.
Vraag een lidkaart van de B.U.B. (allez, ik zeg niet dat je er één gaat krijgen).
__________________
België unitair !
De Brabander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2013, 15:13   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.313
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Federalisme gewoon afschaffen en België weer unitair maken.
En bij welke politieke partij (buiten de bub natuurlijk wegens echt wel te klein , ze hebben niet eens één parlementair) moet ik aansluiten om dat mee te helpen bewerkstelligen ?
Noem ze eens alle drie op ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2013, 15:26   #13
Gwyndion
Minister-President
 
Gwyndion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 december 2007
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.952
Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Federalisme gewoon afschaffen en België weer unitair maken.
Een unitair België zal je al niet verkocht krijgen maar een unitair België zonder grendels etc? Ik wens je veel geluk.

Laatst gewijzigd door Gwyndion : 10 september 2013 om 15:27.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be