Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 maart 2017, 23:47   #661
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Maar ... wat ik schreef is 100% correct!
Zijn er nog andere processen die de evolutie bepalen, ja hoor!
Maar mutatie en natuurlijke selectie is wel degelijk de basis van de evolutie.

Natuurlijk is blank worden een toevallige mutatie! Hoeveel keer moet ik dat aantonen? Ik heb verwezen naar uitgebreid onderzoek door verschillende teams; Dat onderzoek heeft de 5 mutaties op het genoom gevonden. En heeft ook gelocaliseerd waar de mutaties zijn gebeurd.

Men zoekt al 50 jaar via labtesten uit of mutaties toevallig zijn of niet. En elke test toont het volgende aan: toevallig! En dat is ook logisch. Want als het niet toevallig is, dan moet er een 'intelligentie' zijn die het stuurt. En dat weten we ook ondertussen: het bovennatuurlijke bestaat niet.
Je zegt zelf dat de evolutie willekeurig is, maar tegelijk zeg je dat er een basis is. Hallo. Aarde aan Geert? Neen ons blank worden was geen toevallige mutatie. In alle hypotheses zijn er duidelijke voorafgaande oorzaken waarop de mutatie een gevolg is. Lees de link van livescience, al vind ik bepaalde hypotheses ver van de pot gerukt. De meest logische uitleg is drift Geert. Ik zeg dat echt niet om verwarring te zaaien of omdat ik U persé ongelijk wil geven of mijn gelijk wil halen. Ik wil niet liever dan dat het in juist perspectief herleid is.

Er zijn toevallige mutaties, maar je dient nu bepaalde dingen niet door elkaar te slaan. Niet alle mutaties zijn toevallig en zij zijn al zeker niet de basis van evolutie. Daar die spontane mutaties aan het grotere geheel voorbij gaan, ze verdwijnen in het niets. En zij die blijven verschijnen worden er genadeloos uitgeselecteerd. Zo wreed werkt de natuur.

Uw voorbeeld van LIT is ook naast de essentie omdat ze niet aantoont dat wij blank werden door toevallige mutatie en selectie.

Laatst gewijzigd door Peche : 18 maart 2017 om 23:47.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2017, 00:04   #662
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Wel ... weet ge wat de werkelijke 'essentie' al een paar jaar is bij een discussie met jou
Ge vertelt de grootst mogelijke nonsens en overgenomen leugens en bouwt daar lustig op voort.
Maar het zal onze schuld wel weer zijn zeker als we daarop reageren
Dat is een leugen. Ik daag U uit heel dit topic af te scrollen en mij te corrigeren. Ge kunt nu trolachtig zeggen dat er mij 20x dingen uitgelegd zijn en dat ik verkeerd ben. Maar die dingen die mij uitgelegd zijn hebben geen zak te maken met wat hier foutief beweerd is. Wat hier foutief beweerd is komt niet ter mijne zijde deze maal. Dus hou die trolpraatjes eens bij jezelf.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2017, 00:57   #663
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Why Did People Become White?

Skin lightening could also have been accelerated by something as simple as genetic drift, making it “easier” for a pale skin mutations to succeed in northern latitudes.

http://www.livescience.com/7863-people-white.html

Een lang verhaal kort gemaakt bij deze.
Een lang verhaal kort gemaakt?? Begrijpt gij deze tekst wel??
Wat betekent volgens u: 'could also have been '?

Deze tekst is een opsomming van alle mogelijke theorieën, 8 jaar geleden! De laatste wetenschappelijke onderzoeken schrappen een heleboel theorieën.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht


Kan Geert nu aantonen dat wij blank werden door selectie en toevallige mutaties?
Show me the evidence! Show me the evidence!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht

Die vitamine D opname kan je al natuurlijke selectie noemen. Maar de mutatie was niet toevallig. Zij is getriggerd door de migratie.
Hoe kunnen die genen dat weten? Die zien dat ze op reis zijn?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht


Lees ook hoe de link uitlegt hoe seksuele selectie en rol gespeeld kan hebben.
Ja, dat heb ik hier ook al geopperd, maar dan kwam Piero met de reactie: ik geloof dat niet. Wel, ga bij hem jammeren!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht


Daar heb je alle hypotheses op een rijtje.
Doch, al wie eerlijk met zichzelf is zal inzien dat de migratie uit Afrika eerder drift dan natuurlijke selectie was.
Drift en migratie zijn 2 verschillende zaken. Gij kunt dat niet snappen. En nog steeds negeert gij het feit dat de Europese homo sapiens bijna 40 000 jaar in Europa leefde, MET een zwarte huid. De witte huid is een zeer recent fenomeen. Zelfs niet eens ontstaan in Europa.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht

En dan loop ik maar mee voor het belang van het argument.
Ik weet het, want ge zit op die debiele creationisten websites, al die onzin te lezen.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2017, 06:49   #664
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Een lang verhaal kort gemaakt?? Begrijpt gij deze tekst wel??
Wat betekent volgens u: 'could also have been '?
Wil je dan bewijs? Dat is er niet. Dat zijn de hypotheses op een rijtje.
De mijne staat er tussen, de uwe niet.
De essentie.

Citaat:
Deze tekst is een opsomming van alle mogelijke theorieën, 8 jaar geleden! De laatste wetenschappelijke onderzoeken schrappen een heleboel theorieën.
De link weerlegt enkel dat de opname van vitamine D door natuurlijke selectie gebeurde. Niet dat wij blank werden door natuurlijke selectie op een toevallige mutatie.

Citaat:
Show me the evidence! Show me the evidence!
Heb ik nooit gevraagd. Enkel gevraagd je eigen mantra te staven. Waaruit dan in eigen research zou duidelijk worden dat je verkeerd bent. Een echte man durft dit toegeven.

Citaat:
Hoe kunnen die genen dat weten? Die zien dat ze op reis zijn?
Die weten dat dan ook niet, die doen. Die reageren. Huidcellen worden blootgesteld aan koudere klimaten, neemt moeilijker vitamine D op, gaat verbleken. Hpothetisch bekeken en dan loop ik mee voor het belang van het argument. Heb je überhaupt wel op die link geklikt?

Citaat:
Ja, dat heb ik hier ook al geopperd, maar dan kwam Piero met de reactie: ik geloof dat niet. Wel, ga bij hem jammeren! Drift en migratie zijn 2 verschillende zaken. Gij kunt dat niet snappen. En nog steeds negeert gij het feit dat de Europese homo sapiens bijna 40 000 jaar in Europa leefde, MET een zwarte huid. De witte huid is een zeer recent fenomeen. Zelfs niet eens ontstaan in Europa. Ik weet het, want ge zit op die debiele creationisten websites, al die onzin te lezen.
Migratie, isolatie, ... zijn allemaal dingen wat je onder genetische drift kan verklaren. Probeer beide woorden eens letterlijk te verklaren. Dat is wanneer genen zich willekeurig gaan verspreiden, migratie is daar zeker één onderdeel van. Het kan ook seksueel, maar migratie is nu aseksueel.
Ik negeer niet wat jij zegt, ik vraag je het te staven. Niet "show me the evidence" maar show me the hypothese. Zoals ik enkele posten terug gedaan heb. Ik heb nu duidelijk aangetoond dat drift een oorzaak kan zijn, maar nergens las ik dat er selectie op een toevallige mutatie plaatsnam.
Dus stopt met rond de pot te draaien en ga naar de essentie.

Hoe werden wij blank door selectie op toevallige mutatie?
Waar staat dat natuurlijke selectie en mutatie de basis van evolutie is?
Geef mij 1 voorbeeld van een selectie op een toevallige mutatie.


3 zaken die jij kan niet nuanceren en we nu daarom ellenlange pagina's rond de pot draaien. Maar ik heb mijn shit wel onderbouwd deze maal in discussie. Het zijt gij die te kort schiet. Ik heb hier niet één creationistische uitspraak gedaan, noch één link gedeeld. Ik heb bij het belang van het argument gebleven. Die leugens mogen wel eens stoppen. Maar ik zal eens creationisme bovenhalen.

Hier nog een website die zegt wat ik zeg:

Genetic Drift
Skin colour is a question of historical factors deep in human history, thousands of years ago. *Apparently as different groups (families or larger groups) moved on from their larger group, gradual changes took place. *These minute changes are explained in various technical sources, explaining how DNA reproduces and recombines generation to generation.
Genes are reorganized, placed in different order on the same chromosome, or at times shifting chromosomes. *This is called 'recombination." *Additionally a gene may be slightly damaged in the process of cell division or recombination. *All the processes involved in the creation of offspring result in slight differences over generations. *In the Y male chromosome, the sequence of such changes can be seen, since the tail of the Y chromosome is passed on to male heirs rather than recombined. *This is a primary source of information enabling recreation of human biological history.
Isolated human groups have a smaller number of people to mate with, so they develop their own characteristics as changes occur and mixes and matches occur in their tribe that were different from the larger group they used to be related to. *Scientists call this "genetic drift." *This appears to account for the general distinctions between broad human groupings around the globe. *Various additional distinction can be noted as you zoom in for more regional, then local analysis. *Thus it is a matter of perspective, how broad, how narrow, and what is your starting point for comparison (historically, genetically, politically, geographically).


http://orvillejenkins.com/ethnicity/...tofafrica.html
Dr. Orville Boyd Jenkins

Ik kan google op "pale skin genetic drift" "skin colour genetic drift" raadplegen en krijg duizendtal hits. Nu is het aan U Geert. Die vrouw is een creationist, gaat ge U te kakken laten zetten door een creationistische wetenschapper? }-)

Laatst gewijzigd door Peche : 19 maart 2017 om 07:16.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2017, 07:31   #665
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ge moogr dat zo vet drukken als u wilt, dat maakt er geen feit van.
Toon liever aan waarom dat zo is.
Ge vraagt altijd bewijzen als anderen iets aantonen .
Ik raad U aan deze maal wel eens op links te drukken, of op zijn minst aan wat ik copy paste te erkennen dat drift wel degelijk een oorzaak kan zijn van ons blank worden.
Ik heb de hypotheses op een rijtje gepost.
Ik zie daar niet staan dat het door selectie op een toevallige mutatie was.

Dan heb ik een creationist haar visie gepost die evenzeer voor het belang van het argument meeloopt.
Nu is het aan jullie. Maar van u verwacht ik al sowieso niet veel. Voor Geert ontwikkel ik meer respect dan voor praha, omdat Geert nog zijn best heeft gedaan "iets" te tonen. En dat zegt eigenlijk veel over praha omdat ik Geert al helemaal niet hoog inschat.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2017, 10:09   #666
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik raad U aan deze maal wel eens op links te drukken, of op zijn minst aan wat ik copy paste te erkennen dat drift wel degelijk een oorzaak kan zijn van ons blank worden.
Kan zijn dus, we weten het dus niet.
De rest is weer bladvulling en rond de pot draaien, we vragen u niet voor wie ge respect hebt.
Een eenvoudige vraag: als ons blank worden niet door mutatie veroorzaakt is , bewijst dat dan dat mutatie geen rol speelt in de evolutie?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2017, 10:20   #667
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.464
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ja, dat heb ik hier ook al geopperd, maar dan kwam Piero met de reactie: ik geloof dat niet. Wel, ga bij hem jammeren!
Nooit gehoord hoe albino's in Afrika bejegend worden?

Overigens lijkt het mij waarschijnlijk dat het Afrikaanse volk dat naar het noorden trok genetisch bapaald was voor een lichte huid en voor minder melaninevorming dan de zwarte rassen, voor het vertrok. Of dat door een eerdere toevallige mutatie kwam of niet is voor mij irrelevant. Runderen hebben ook verschillende kleuren vacht. Selectie door uitsluiting van donkergekleurde individuen, dus door bewust fokken, lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk.

Laatst gewijzigd door Piero : 19 maart 2017 om 10:22.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2017, 10:24   #668
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.464
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Kan zijn dus, we weten het dus niet.
De rest is weer bladvulling en rond de pot draaien, we vragen u niet voor wie ge respect hebt.
Een eenvoudige vraag: als ons blank worden niet door mutatie veroorzaakt is , bewijst dat dan dat mutatie geen rol speelt in de evolutie?
Inderdaad, daarom noemde ik het zojuist ook irrelevant.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2017, 10:33   #669
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Kan zijn dus, we weten het dus niet.
De rest is weer bladvulling en rond de pot draaien, we vragen u niet voor wie ge respect hebt.
Een eenvoudige vraag: als ons blank worden niet door mutatie veroorzaakt is , bewijst dat dan dat mutatie geen rol speelt in de evolutie?
Ik heb ook nooit beweerd dat het effectief zo gegaan is he. Ik loop mee in het belang van het argument zoals de evolutieleer het aanleert. Er zijn meerdere hypotheses over ons blank worden, maar géén enkele die zegt dat het door natuurlijke selectie op een toevallige mutatie was. Géén enkele. Niemand behalve Geert beweert dat. Maar vraag het te staven dan ben ik een creationist die om bewijs huilt. Het omgekeerde is waar, jullie krijgen het op een presenteerblaadje en ik smeek achter concrete data die jullie praatjes staven. Hell, ik zei dat het zelfs hypothetische voorbeelden mochten zijn. Zelfs dan nog steeds niets.

Ik heb nu naar voren gebracht dat het best mogelijk is dat genetische drift de oorzaak is. Wie de evolutieleer echt begrijpt zal die hypothese ook als het meest aannemelijke nemen.

Als mutatie wel een rol speelt in de evolutie, waarop baseer je dat dan? Hoe kan ik iets staven dat ik niet zie? Ik heb over spontante mutaties gelezen, maar die worden eruit geselecteerd. Lees mij eens helemaal in context en je zal zien dat ik dat al benaderd heb. Ik ga mezelf niet herhalen. Ik vind het al erg dat ik moet uitleggen dat de migratie uit Afrika eerder drift dan natuurlijke selectie is.

Genetische drift sluit mutatie overigens niet uit. Maar geeft eerder een duidelijke voorafgaande oorzaak. Niet zo toevallig dus.

Laatst gewijzigd door Peche : 19 maart 2017 om 10:44.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2017, 10:47   #670
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Inderdaad, daarom noemde ik het zojuist ook irrelevant.
Zie je het dan niet? Ik toon aan dat drift wel parten speelde en niet natuurlijke selectie op toevallige mutaties. Dan stelt ie plots een andere vraag.
Ik heb geen discussie met Bobke lopen, maar met Geert.
Bobke komt er tussen als achergrondkoor en jullie kruipen op elkaars rug om in mekaars bevestiging af te druipen.
Maar die bladvulling is wel bladvulling waar om gevaagd werd en waarin aangetoond wordt hoeveel bladvulling zij tekort komen.
Had beter van je verwacht.
Ik heb je al eerder gezegd dat ik in deze discussie voor het belang van het argument meeloop. Om aan te tonen dat ik er meer van begrijp dan Geert. Die zich beperkt tot natuurlijke selectie en mutatie. Leg ik hem dat uit, fantaseer ik. Maar staaf ik het wetenschappelijk dan beginnen we snel over iets anders.
Nitwits!
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2017, 11:11   #671
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Ik heb dan livescience naar voren gepropt, een creationiste en nu genome research die basicly hetzelfde als ik zeggen.

Deze thesis schrijft over het verspreiden van de menselijke populatie. En ge moogt eens raden hoe zij dat noemen? "It causes genetic drift."
http://genome.cshlp.org/content/21/6/821.full
Er staan simulaties bij.

Ge kunt het "out of Africa" model googelen en voor uzelf natrekken. Ge kunt er voor de gein genetische drift bij zetten. En uiteraard heeft natuurlijke selectie een rol gespeeld. Maar geen natuurlijke selectie op toevallige mutaties.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2017, 11:15   #672
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik heb ook nooit beweerd dat het effectief zo gegaan is he. Ik loop mee in het belang van het argument zoals de evolutieleer het aanleert. Er zijn meerdere hypotheses over ons blank worden, maar géén enkele die zegt dat het door natuurlijke selectie op een toevallige mutatie was. Géén enkele. Niemand behalve Geert beweert dat. Maar vraag het te staven dan ben ik een creationist die om bewijs huilt. Het omgekeerde is waar, jullie krijgen het op een presenteerblaadje en ik smeek achter concrete data die jullie praatjes staven. Hell, ik zei dat het zelfs hypothetische voorbeelden mochten zijn. Zelfs dan nog steeds niets.

Ik heb nu naar voren gebracht dat het best mogelijk is dat genetische drift de oorzaak is. Wie de evolutieleer echt begrijpt zal die hypothese ook als het meest aannemelijke nemen.

Als mutatie wel een rol speelt in de evolutie, waarop baseer je dat dan? Hoe kan ik iets staven dat ik niet zie? Ik heb over spontante mutaties gelezen, maar die worden eruit geselecteerd. Lees mij eens helemaal in context en je zal zien dat ik dat al benaderd heb. Ik ga mezelf niet herhalen. Ik vind het al erg dat ik moet uitleggen dat de migratie uit Afrika eerder drift dan natuurlijke selectie is.

Genetische drift sluit mutatie overigens niet uit. Maar geeft eerder een duidelijke voorafgaande oorzaak. Niet zo toevallig dus.
Dus weer geen antwoord.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2017, 11:17   #673
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dus weer geen antwoord.
Jij slaagt 2 dingen door elkaar.
Het gaat over toevallige mutaties die geselecteerd werden.
Ik toon aan dat het niet zo ging.
Nu vraag je "Spelen mutaties dan geen rol?"
Ik antwoord: ik zie het niet gebeuren.
Ik vraag: als jij het wel ziet gebeuren, hoe dan?

Dus wie antwoord hier wat niet en wie draait hier rond de pot?
Gelieve te beantwoorden op de vraag hoe mutaties wel een rol spelen in de evolutie van een organisme.

En dan zijn we ver afgeweken van de oorspronkelijke statement van een evolutionist die zei dat het om toevallige mutaties ging.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2017, 11:26   #674
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Jij slaagt 2 dingen door elkaar.
Het gaat over toevallige mutaties die geselecteerd werden.
Ik toon aan dat het niet zo ging.
Nu vraag je "Spelen mutaties dan geen rol?"
Ik antwoord: ik zie het niet gebeuren.
Ik vraag: als jij het wel ziet gebeuren, hoe dan?

Dus wie antwoord hier wat niet en wie draait hier rond de pot?
Gelieve te beantwoorden op de vraag hoe mutaties wel een rol spelen in de evolutie van een organisme.

En dan zijn we ver afgeweken van de oorspronkelijke statement van een evolutionist die zei dat het om toevallige mutaties ging.
Ik zie hier maar een persoon rond de pot draaien en dat ben jij.
De vraag was echt heel eenvoudig hoor en dat was niet, ziet ge dat gebeuren.
Of ik dat zie gebeuren is al lang op geantwoord.
Toen gaf ik het voorbeeld van de sluiergoudvis.
Een echt monstertje met sluirers en misvormde ogen dat in de natuur inderdaad zou uitgeselecteerd worden.

Laatst gewijzigd door Bobke : 19 maart 2017 om 11:34.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2017, 11:27   #675
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Ga je nu een andere vraag stellen en zeggen dat ik weer niet geantwoord heb, daar ik het wel doe, maar je liever camoufleert niet te kunnen antwoorden?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2017, 11:40   #676
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik zie hier maar een persoon rond de pot draaien en dat ben jij.
De vraag was echt heel eenvoudig hoor en dat was niet, ziet ge dat gebeuren.
Of ik dat zie gebeuren is al lang op geantwoord.
Toen gaf ik het voorbeeld van de sluiergoudvis.
Een echt monstertje met sluirers en misvormde ogen dat in de natuur inderdaad zou uitgeselecteerd worden.
Het bewijst niet dat mutatie geen rol speelt in evolutie. Duidelijk genoeg nu voor U? Ik zei het al eerder door te zeggen dat genetische drift mutatie niet uitsluit. Dus? Beter opletten Bobke, of is het ook de ouderdom?

En het heeft nooit rond bewijzen gedraaid. Eerder over uitleggen hoe selectie zo'n toevallige mutaties opneemt. Al de rest dat daarbij komen kijken is afleiding om te camoufleren dat Geert of jijzelf niet kan antwoorden.

Hoe weet je of die goudvis een mutatie is? Er zijn zelf goudvissen speciaal gekweekt door mensen. Maar die selecteerde op bestaande variatie en niet op mutaties. Dat was selectie op het oog van de mens en geen blinde natuurlijke selectie.
Dat is toch ook al tot in de treure toe herhaald? Waarom die noodzaak om telkens in cirkeltjes te draaien? Ik gaf een soortgelijk antwoord bij honden, maar dat wordt allemaal genegeerd. Het is gemakkelijk de essentie te negeren en te hangen in mantra's waar je de essentie niet van kan benaderen he.

uw voorbeeld voldoet dus niet, tenzij je uitgebreid kan nuanceren waarom.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2017, 11:52   #677
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Het bewijst niet dat mutatie geen rol speelt in evolutie. Duidelijk genoeg nu voor U? Ik zei het al eerder door te zeggen dat genetische drift mutatie niet uitsluit. Dus? Beter opletten Bobke, of is het ook de ouderdom?

En het heeft nooit rond bewijzen gedraaid. Eerder over uitleggen hoe selectie zo'n toevallige mutaties opneemt. Al de rest dat daarbij komen kijken is afleiding om te camoufleren dat Geert of jijzelf niet kan antwoorden.

Hoe weet je of die goudvis een mutatie is? Er zijn zelf goudvissen speciaal gekweekt door mensen. Maar die selecteerde op bestaande variatie en niet op mutaties. Dat was selectie op het oog van de mens en geen blinde natuurlijke selectie.
Dat is toch ook al tot in de treure toe herhaald? Waarom die noodzaak om telkens in cirkeltjes te draaien? Ik gaf een soortgelijk antwoord bij honden, maar dat wordt allemaal genegeerd. Het is gemakkelijk de essentie te negeren en te hangen in mantra's waar je de essentie niet van kan benaderen he.

uw voorbeeld voldoet dus niet, tenzij je uitgebreid kan nuanceren waarom.
Dus weer een blad rond de pot draaien.
Doei.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2017, 12:06   #678
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.464
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Zie je het dan niet? Ik toon aan dat drift wel parten speelde en niet natuurlijke selectie op toevallige mutaties. Dan stelt ie plots een andere vraag.
Ik heb geen discussie met Bobke lopen, maar met Geert.
Bobke komt er tussen als achergrondkoor en jullie kruipen op elkaars rug om in mekaars bevestiging af te druipen.
Dat is heb ik ook als hypothese gesteld, met andere woorden, zie je dat niet? Ik geef echter geen commentaar op al jouw discussies met anderen,
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2017, 12:06   #679
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.464
Standaard

Dubbel

Laatst gewijzigd door Piero : 19 maart 2017 om 12:11.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2017, 12:41   #680
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.464
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik heb dan livescience naar voren gepropt, een creationiste en nu genome research die basicly hetzelfde als ik zeggen.

Deze thesis schrijft over het verspreiden van de menselijke populatie. En ge moogt eens raden hoe zij dat noemen? "It causes genetic drift."
http://genome.cshlp.org/content/21/6/821.full
Er staan simulaties bij.

Ge kunt het "out of Africa" model googelen en voor uzelf natrekken. Ge kunt er voor de gein genetische drift bij zetten. En uiteraard heeft natuurlijke selectie een rol gespeeld. Maar geen natuurlijke selectie op toevallige mutaties.
Hier ben je niet duidelijk. Bedoel je dat natuurlijke selectie een rol heeft gespeeld bij het licht worden van de huidskleur? En dat moet dan komen door sterfte van kinderen wegens een te geringe vitamine D absorptie? Vissers zullen er niet snel last van hebben.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be