Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 april 2004, 19:22   #1
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Beste mede-debatters,

Als democraat stoor ik mij aan de aanstelling van de commissieleden. Ik vraag dan ook vriendelijk om dit te wijzigen. ( best d.m.v. een referendum ) Want tenslotte vind ik dat IEDEREEN moet kunnen meepraten over het voorstel. De commissie moet uit een onbeperkt aantal personen komen. En elke commissie wordt voorgezeten door een van de 2 ombudsmannen of desnoods ( indien hoognodig ) een nieuw verkozen comissievoorzitter. Die commissie beraadslaagt en debatteert. De commissievoorzitter kijkt toe in het topic dat er sereuis wordt gepraat, maar pleegt ook geen cencuur op meningen ( maar dat verwacht ik niet van deze 2 ombudsmannen )

Op het einde stelt de commissievoorzitter een voorstel op ( waarvan hij denkt dat dat het zal halen, niet waar hij zelf achter staat! ) en dan kan het democratisch gestemt worden.
__________________
christelijke humanist en centrum-democraat
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2004, 19:32   #2
Spetsnaz
Europees Commissaris
 
Spetsnaz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2003
Locatie: Merksem
Berichten: 6.016
Stuur een bericht via MSN naar Spetsnaz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
Beste mede-debatters,

Als democraat stoor ik mij aan de aanstelling van de commissieleden. Ik vraag dan ook vriendelijk om dit te wijzigen. ( best d.m.v. een referendum ) Want tenslotte vind ik dat IEDEREEN moet kunnen meepraten over het voorstel. De commissie moet uit een onbeperkt aantal personen komen. En elke commissie wordt voorgezeten door een van de 2 ombudsmannen of desnoods ( indien hoognodig ) een nieuw verkozen comissievoorzitter. Die commissie beraadslaagt en debatteert. De commissievoorzitter kijkt toe in het topic dat er sereuis wordt gepraat, maar pleegt ook geen cencuur op meningen ( maar dat verwacht ik niet van deze 2 ombudsmannen )

Op het einde stelt de commissievoorzitter een voorstel op ( waarvan hij denkt dat dat het zal halen, niet waar hij zelf achter staat! ) en dan kan het democratisch gestemt worden.
De commissieleden zijn democratisch verkozen of aangeduid.
De ervaring leert ons dat de kwaliteit van de discussies daalt als er teveel volk aan meedoet.
Wil je meedoen aan de discussie, maak dit dan kenbaar aan de moderatoren, maar ik denk dat het verstandig is te verkomen dat zomaar iedereen in die topic kan zeveren.

Normaal moet er overigens gestemd worden blijkbaar tot het oprichten van een commissie maar gezien de algemene consensus over de forumoscars hebben we die procedure overgeslagen.
Spetsnaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2004, 01:17   #3
FMisplon
Provinciaal Gedeputeerde
 
FMisplon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2002
Locatie: (kot) Leuven | (thuis) Koolskamp
Berichten: 896
Stuur een bericht via MSN naar FMisplon
Standaard

Thomas, gelieve de discussies over de instellingen te stoppen aub. Ik heb jullie wekenlang de tijd gegeven om tot conscensus te komen. Toen die er maar niet kwam heb ik uiteindelijk zelf een beslissing genomen. Erover discussiëren heeft nu geen zin meer...
Commissieleden worden door ikzelf & de ombudsmannen gekozen... dictatoriaal? Misschien... So what? Wij gaan de mensen kiezen die bekwaam zijn en zichzelf kandidaat stellen.
Geen bureaucratie meer hier en regeltjesnavelstaarderij...
__________________
Met vriendelijke groet,
Frederik Misplon
[size=2]Oprichter & Algemeen coördinator Politics.be[/size]
[size=1]Gegarandeerd 100% vrijwilligerswerk, Gegarandeerd 100% onafhankelijk
[/size]
FMisplon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2004, 06:45   #4
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Aplaus!
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2004, 15:37   #5
Spelev
Minister
 
Spelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 3.199
Stuur een bericht via MSN naar Spelev
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FMisplon
Thomas, gelieve de discussies over de instellingen te stoppen aub. Ik heb jullie wekenlang de tijd gegeven om tot conscensus te komen. Toen die er maar niet kwam heb ik uiteindelijk zelf een beslissing genomen. Erover discussiëren heeft nu geen zin meer...
Commissieleden worden door ikzelf & de ombudsmannen gekozen... dictatoriaal? Misschien... So what? Wij gaan de mensen kiezen die bekwaam zijn en zichzelf kandidaat stellen.
Geen bureaucratie meer hier en regeltjesnavelstaarderij...
Akkoord!
__________________
Spelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2004, 17:45   #6
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spelev
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FMisplon
Thomas, gelieve de discussies over de instellingen te stoppen aub. Ik heb jullie wekenlang de tijd gegeven om tot conscensus te komen. Toen die er maar niet kwam heb ik uiteindelijk zelf een beslissing genomen. Erover discussiëren heeft nu geen zin meer...
Commissieleden worden door ikzelf & de ombudsmannen gekozen... dictatoriaal? Misschien... So what? Wij gaan de mensen kiezen die bekwaam zijn en zichzelf kandidaat stellen.
Geen bureaucratie meer hier en regeltjesnavelstaarderij...
Akkoord!
Niet akkoord, en ik denk dat ik nog altijd het absolute recht heb om mijn mening hierover te geven. Als democraat kan ik dit niet goedkeuren. Ik vraag je dan ook wat jij neemt als voorwaarden om commissielid te worden of benoem jij met de natte vinger 8)
__________________
christelijke humanist en centrum-democraat
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2004, 17:46   #7
Spetsnaz
Europees Commissaris
 
Spetsnaz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2003
Locatie: Merksem
Berichten: 6.016
Stuur een bericht via MSN naar Spetsnaz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spelev

Akkoord!
Niet akkoord, en ik denk dat ik nog altijd het absolute recht heb om mijn mening hierover te geven. Als democraat kan ik dit niet goedkeuren. Ik vraag je dan ook wat jij neemt als voorwaarden om commissielid te worden of benoem jij met de natte vinger 8)
gewoon als ge u wilt engageren voor een bepaald probleem, kan je lid worden van de desbetreffende commissie..
niet moeilijker maken dan het is.
Spetsnaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2004, 17:49   #8
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spetsnaz
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx

Niet akkoord, en ik denk dat ik nog altijd het absolute recht heb om mijn mening hierover te geven. Als democraat kan ik dit niet goedkeuren. Ik vraag je dan ook wat jij neemt als voorwaarden om commissielid te worden of benoem jij met de natte vinger 8)
gewoon als ge u wilt engageren voor een bepaald probleem, kan je lid worden van de desbetreffende commissie..
niet moeilijker maken dan het is.
En wat als er 6 mensen geinteresseerd zijn Of 8 Of....

Trouwens ik maak het niet moeilijk, ik zeg gewoon dat iedereen er over mag discussieren. Is het juist makkelijker maken
__________________
christelijke humanist en centrum-democraat
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2004, 17:51   #9
Spetsnaz
Europees Commissaris
 
Spetsnaz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2003
Locatie: Merksem
Berichten: 6.016
Stuur een bericht via MSN naar Spetsnaz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spetsnaz

gewoon als ge u wilt engageren voor een bepaald probleem, kan je lid worden van de desbetreffende commissie..
niet moeilijker maken dan het is.
En wat als er 6 mensen geinteresseerd zijn Of 8 Of....

Trouwens ik maak het niet moeilijk, ik zeg gewoon dat iedereen er over mag discussieren. Is het juist makkelijker maken
Tja, bij de laatste parlementsverkiezingen waren de helft van de stemmers zélf kandidaten
Ik denk dat het aantal mensen dat zich echt wil engageren vrij beperkt is. Je moet de structuur en de procedure aanpassen aan de context waarin het gegeven zich afspeelt.
Je zou hier ook een Raad van State, Arbitragehof, Hof van Cassatie en heuse kabinetten kunnen gaan oprichten maar dit zou "overkill" zijn, denk ik.
Spetsnaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2004, 17:54   #10
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spetsnaz
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx

En wat als er 6 mensen geinteresseerd zijn Of 8 Of....

Trouwens ik maak het niet moeilijk, ik zeg gewoon dat iedereen er over mag discussieren. Is het juist makkelijker maken
Tja, bij de laatste parlementsverkiezingen waren de helft van de stemmers zélf kandidaten
Ik denk dat het aantal mensen dat zich echt wil engageren vrij beperkt is. Je moet de structuur en de procedure aanpassen aan de context waarin het gegeven zich afspeelt.
Je zou hier ook een Raad van State, Arbitragehof, Hof van Cassatie en heuse kabinetten kunnen gaan oprichten maar dit zou "overkill" zijn, denk ik.
Zei de man die het forumparlement wou behouden

Ik heb het voorstel tot verandering nog goedgekeurd hoor , jij ook?

Het aantal mensen dat zich weilt engageren is helemaal niet beperkt. Dat denken vele politici over sommige thema's ook. Maar de feiten zijn er, ik vraag op zijn minst om iedereen die wilt toe te laten tot de commissies. Dat ( als het niet sereuis ) je kan buitengekieperd worden ben ik absoluut mee akkoord. Maar ik vind dat iedereen in 1ste instantie moet worden teogelaten en niet de zegen moet krijgen van God weet wie.
__________________
christelijke humanist en centrum-democraat
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2004, 17:58   #11
Spetsnaz
Europees Commissaris
 
Spetsnaz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2003
Locatie: Merksem
Berichten: 6.016
Stuur een bericht via MSN naar Spetsnaz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spetsnaz

Tja, bij de laatste parlementsverkiezingen waren de helft van de stemmers zélf kandidaten
Ik denk dat het aantal mensen dat zich echt wil engageren vrij beperkt is. Je moet de structuur en de procedure aanpassen aan de context waarin het gegeven zich afspeelt.
Je zou hier ook een Raad van State, Arbitragehof, Hof van Cassatie en heuse kabinetten kunnen gaan oprichten maar dit zou "overkill" zijn, denk ik.
Zei de man die het forumparlement wou behouden

Ik heb het voorstel tot verandering nog goedgekeurd hoor , jij ook?

Het aantal mensen dat zich weilt engageren is helemaal niet beperkt. Dat denken vele politici over sommige thema's ook. Maar de feiten zijn er, ik vraag op zijn minst om iedereen die wilt toe te laten tot de commissies. Dat ( als het niet sereuis ) je kan buitengekieperd worden ben ik absoluut mee akkoord. Maar ik vind dat iedereen in 1ste instantie moet worden teogelaten en niet de zegen moet krijgen van God weet wie.
Ik was gewoon voor het forumparlement voor de "fun"
Als er werkelijk een overvloed aan bereidwilligen is om in de commissies te werken, kunnen we nog steeds een wijziging voor het systeem bedenken.
Dit is gewoon directe democratie ten top - ik ben er in de echte politiek niet voor omdat de echte politiek te complex en grootschalig is, maar hier lijkt het me op zijn plaats - , alle bereidwilligen kunnen rechtstreeks aan het beleid deelnemen !
Democratischer kan toch niet.
Spetsnaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2004, 18:10   #12
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Prachtig, vervangen we dan de vijf .
__________________
christelijke humanist en centrum-democraat
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2004, 02:23   #13
FMisplon
Provinciaal Gedeputeerde
 
FMisplon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2002
Locatie: (kot) Leuven | (thuis) Koolskamp
Berichten: 896
Stuur een bericht via MSN naar FMisplon
Standaard

Mannen, het heeft geen zin nog discussies over de regels te houden... Ze zijn nu zoals ze zijn. Jullie hebben zelf lang genoeg bewezen dat jullie kunnen aanmodderen... sorry hoor. Maar er moesten eens beslissingen genomen.

Waarom 5? Tja, waarom 5... omdat ik wou dat er voor bepaalde zaken beslissingen genomen worden. In kleine groepen gaat dat beter dan in grote groepen... Dat is nu eenmaal zo. En zeveren over de 5 is eigenlijk ook quatsch... want bijv. voor forumoscars hebben zich nog maar 4 mensen kandidaat gesteld om in de commissie te zetelen.
Zijn er meer kandidaten dan plaatsen? Mogelijk... dan zal ik idd totaal arbitrair oordelen over wie wel en wie niet kan zetelen. Sorry mannen, het is hier een forum... geen land. En trouwens: volgens mij is dit forum - ondanks die ene regel van 5 leden per commissie, zelfs nog een pak democratischer dan ons landje. Overigens is het ook niet de bedoeling dat er voor alles een commissie geopend wordt. Het meeste zal beslist worden in stembus m.b.v. ombudsdienst & moderatoren. Maar voor grote organisaties als oscars richten we een commissie op waar de eigenlijke uitwerking kan gebeuren. En kunnen we nu eindelijk deze non-discussies stoppen en werken aan een tof forum met nieuwe ideeën?
__________________
Met vriendelijke groet,
Frederik Misplon
[size=2]Oprichter & Algemeen coördinator Politics.be[/size]
[size=1]Gegarandeerd 100% vrijwilligerswerk, Gegarandeerd 100% onafhankelijk
[/size]
FMisplon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2004, 18:25   #14
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

ik lach hier mee Frederik
__________________
christelijke humanist en centrum-democraat
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be