Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 juli 2012, 12:23   #1
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard Amsterdam dumpt onze nationale vlag.

Laten wij Nederlanders zich ontdoen van dat rotdorp.
Den Haag moet onze nieuwe hoofdstad worden.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1...se_vlag__.html

Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 12:36   #2
Macchiavelli
Minister
 
Macchiavelli's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: Lommel
Berichten: 3.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Laten wij Nederlanders zich ontdoen van dat rotdorp.
Den Haag moet onze nieuwe hoofdstad worden.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1...se_vlag__.html
Ongelofelijk, een hoofdstad waar de landsvlag niet van de openbare gebouwen wappert. Zijn ze daar gek geworden?

Kunnen er geen termieten onder die stad worden losgelaten zodat die de houten palen waarop de stad is gebouwd, kunnen doorknagen en de hele grachtengordel waar dit soort idiote ideeën zonder twijfel wordt uitgebroed, in elkaar doet storten?
Stelletje lands- en volksverlakkers.
__________________
"Ognuno vede quello che tu pari, pochi sentono quello che tu se."

Laatst gewijzigd door Macchiavelli : 11 juli 2012 om 12:37.
Macchiavelli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 12:46   #3
Kasumi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 maart 2011
Berichten: 2.460
Standaard

Welja, Amsterdam is een kleine provincie in Europa. Dat is de realiteit. Leer er mee leven.
Kasumi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 12:51   #4
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.073
Standaard

Zo hoort het ook. Brussel is de hoofdstad van Europa. Niet meer dan normaal dat de Europese vlag in een Europese stad wappert. Brussel is ook de hoofdstad van België en de Europese president is een Belg. Wij als Belgen hebben voorrang. Amsterdam is pas beginnen te floreren met de komst van de vele zuidelijken(Belgen) in de 16de eeuw. Van een flutdorp van 40000 naar meer dan 100000 op enkele jaren. Amsterdam moet angeschlusst worden bij België! Geef des keizers wat des keizers is!
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 12:51   #5
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Ongelofelijk, een hoofdstad waar de landsvlag niet van de openbare gebouwen wappert. Zijn ze daar gek geworden?

Kunnen er geen termieten onder die stad worden losgelaten zodat die de houten palen waarop de stad is gebouwd, kunnen doorknagen en de hele grachtengordel waar dit soort idiote ideeën zonder twijfel wordt uitgebroed, in elkaar doet storten?
Stelletje lands- en volksverlakkers.
En het ligt vooral aan in de import-Amsterdammer.
Die naar de eerste van Mahler gaan in het Concertgebouw, terwijl ze nauwelijks van Mahler houden.
De grachtengordelkliek.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 12:52   #6
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Zo hoort het ook. Brussel is de hoofdstad van Europa. Niet meer dan normaal dat de Europese vlag in een Europese stad wappert. Brussel is ook de hoofdstad van België en de Europese president is een Belg. Wij als Belgen hebben voorrang. Amsterdam is pas beginnen te floreren met de komst van de vele zuidelijken(Belgen) in de 16de eeuw. Van een flutdorp van 40000 naar meer dan 100000 op enkele jaren. Amsterdam moet angeschlusst worden bij België! Geef des keizers wat des keizers is!
Pak maar op en dump het boven Brussel.
Zijn wij er van af.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 12:57   #7
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Zo hoort het ook. Brussel is de hoofdstad van Europa. Niet meer dan normaal dat de Europese vlag in een Europese stad wappert. Brussel is ook de hoofdstad van België en de Europese president is een Belg. Wij als Belgen hebben voorrang. Amsterdam is pas beginnen te floreren met de komst van de vele zuidelijken(Belgen) in de 16de eeuw. Van een flutdorp van 40000 naar meer dan 100000 op enkele jaren. Amsterdam moet angeschlusst worden bij België! Geef des keizers wat des keizers is!
Het motto van de EU: Verdeel en heers.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 13:10   #8
Macchiavelli
Minister
 
Macchiavelli's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: Lommel
Berichten: 3.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Het motto van de EU: Verdeel en heers.
Past verder ook perfect in de doelstellingen van de EU: nationale identiteiten kapot proberen te maken, ontkennen en indien mogelijk uit te wissen om die dan zo snel mogelijk door een kunstmatige "Europese identiteit" proberen te vervangen. Een sterk symbool als een nationale vlag weghalen en dat door dat lelijke blauwe besterde vod te vervangen, is letterlijk symboolpolitiek, bedacht en uitgevoerd door een eurofiele kliek die allang geen binding meer heeft, en ook niet wil hebben, met het volk dat zij geacht worden te vertegenwoordigen.

Die sterren op de EU-vlag symboliseren officiëel de aangesloten lidstaten, maar ik krijg steeds vaker het idee dat die eerder staan voor de Europese volkeren die door de EU en haar lakeien telkens weer in hun ster genomen worden.
__________________
"Ognuno vede quello che tu pari, pochi sentono quello che tu se."
Macchiavelli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 13:28   #9
Pinda
Parlementsvoorzitter
 
Pinda's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2011
Locatie: Amsterdam / Nederland
Berichten: 2.498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Laten wij Nederlanders zich ontdoen van dat rotdorp.
Den Haag moet onze nieuwe hoofdstad worden.
Goh het college van Burgemeester en Wethouders (vaak zelf geen geboren & getogen Amsterdammers) besluit daar toe, en dan is gelijk heel Amsterdam een "rotdorp"??..

Mag ik dan "Oh oh Cherso" als representatief van Den Haag beschouwen, of zie je nu ook je domme en kinderachtige manier van denken in?.

Jeff
__________________
Een Belgicist over Nederland.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Alles wat ik beweer over Nederland is correct.
Pinda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 13:30   #10
Pinda
Parlementsvoorzitter
 
Pinda's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2011
Locatie: Amsterdam / Nederland
Berichten: 2.498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Ongelofelijk, een hoofdstad waar de landsvlag niet van de openbare gebouwen wappert. Zijn ze daar gek geworden?

Kunnen er geen termieten onder die stad worden losgelaten zodat die de houten palen waarop de stad is gebouwd, kunnen doorknagen en de hele grachtengordel waar dit soort idiote ideeën zonder twijfel wordt uitgebroed, in elkaar doet storten?
Stelletje lands- en volksverlakkers.
Richt a.u.b. je afgunst maar op Het college van Burgemeester en Wethouders, en niet op de stad en haar inwoners zelf..

Dankuwel!.

Jeff
__________________
Een Belgicist over Nederland.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Alles wat ik beweer over Nederland is correct.
Pinda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 13:31   #11
Pinda
Parlementsvoorzitter
 
Pinda's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2011
Locatie: Amsterdam / Nederland
Berichten: 2.498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Zo hoort het ook. Brussel is de hoofdstad van Europa. Niet meer dan normaal dat de Europese vlag in een Europese stad wappert. Brussel is ook de hoofdstad van België en de Europese president is een Belg. Wij als Belgen hebben voorrang. Amsterdam is pas beginnen te floreren met de komst van de vele zuidelijken(Belgen) in de 16de eeuw. Van een flutdorp van 40000 naar meer dan 100000 op enkele jaren. Amsterdam moet angeschlusst worden bij België! Geef des keizers wat des keizers is!
Kom het maar halen!..
Dan krijgen jullie "Belgen" zwemles in onze grachten!..

Jeff
__________________
Een Belgicist over Nederland.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Alles wat ik beweer over Nederland is correct.
Pinda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 13:38   #12
Macchiavelli
Minister
 
Macchiavelli's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: Lommel
Berichten: 3.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pinda Bekijk bericht
Richt a.u.b. je afgunst maar op Het college van Burgemeester en Wethouders, en niet op de stad en haar inwoners zelf..

Dankuwel!.

Jeff
Geen afgunst, maar irritatie Jeff, die inderdaad gericht is aan het college van B&W; immers die hele kliek wereldvreemde volksverlakkers woont in en rond de grachtengordel. Vandaar dus.
Wat de inwoners van Amsterdam wel te verwijten valt, is dat zij op die kliek gestemd hebben, althans op de wethouders.
__________________
"Ognuno vede quello che tu pari, pochi sentono quello che tu se."
Macchiavelli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 13:55   #13
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.073
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pinda Bekijk bericht
Kom het maar halen!..
Dan krijgen jullie "Belgen" zwemles in onze grachten!..

Jeff
Dat wordt een fluitje van een cent. Ik heb de grachten enkele weken geleden nog verkend. Voor 90 Euro een bootje met een elektrische motor gehuurd en alle zwakke plaatsen gelocaliseerd. Invasie is gepland voor binnenkort. Mijn zoontje en ik zullen met de vingers in de neus Amsterdam aan ons degen rijgen.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 13:57   #14
Pinda
Parlementsvoorzitter
 
Pinda's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2011
Locatie: Amsterdam / Nederland
Berichten: 2.498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Geen afgunst, maar irritatie Jeff, die inderdaad gericht is aan het college van B&W; immers die hele kliek wereldvreemde volksverlakkers woont in en rond de grachtengordel. Vandaar dus.
Wat de inwoners van Amsterdam wel te verwijten valt, is dat zij op die kliek gestemd hebben, althans op de wethouders.
Nou zo simpel is het ook weer niet, de echte Amsterdammers hebben vooral "rechts" gestemd de laatste keer. De VVD als het meest "rechtse alternatief" dat mogelijk was in de stad.

De rede waarom de Pvda(links) het voor het zeggen blijft hebben in de stad, is vanwege de enorme instroom van volks vreemdelingen in de stad. Dit fenomeen zie je trouwens in wel meerdere grote steden in Nederland.

Maar goed ze doen maar, er komt een dag en dan breekt er de pleuris(Amsterdams voor ellende) uit, misschien dat wij dan "de dam" in Amsterdam weer gaan gebruiken zoals vroeger. Namelijk als plek voor de galg!.

Jeff
__________________
Een Belgicist over Nederland.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Alles wat ik beweer over Nederland is correct.
Pinda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 14:01   #15
Pinda
Parlementsvoorzitter
 
Pinda's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2011
Locatie: Amsterdam / Nederland
Berichten: 2.498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Dat wordt een fluitje van een cent. Ik heb de grachten enkele weken geleden nog verkend. Voor 90 Euro een bootje met een elektrische motor gehuurd en alle zwakke plaatsen gelocaliseerd. Invasie is gepland voor binnenkort. Mijn zoontje en ik zullen met de vingers in de neus Amsterdam aan ons degen rijgen.
" Hoogmoed komt voor de val!. "

Jeff
__________________
Een Belgicist over Nederland.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Alles wat ik beweer over Nederland is correct.
Pinda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 14:19   #16
Macchiavelli
Minister
 
Macchiavelli's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: Lommel
Berichten: 3.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pinda Bekijk bericht
Nou zo simpel is het ook weer niet, de echte Amsterdammers hebben vooral "rechts" gestemd de laatste keer. De VVD als het meest "rechtse alternatief" dat mogelijk was in de stad.

De rede waarom de Pvda(links) het voor het zeggen blijft hebben in de stad, is vanwege de enorme instroom van volks vreemdelingen in de stad. Dit fenomeen zie je trouwens in wel meerdere grote steden in Nederland.

Maar goed ze doen maar, er komt een dag en dan breekt er de pleuris(Amsterdams voor ellende) uit, misschien dat wij dan "de dam" in Amsterdam weer gaan gebruiken zoals vroeger. Namelijk als plek voor de galg!.

Jeff
De demografische situatie van Amsterdam is me bekend ja, en ook hoe dat zich helaas politiek vertaalt.
Je kunt er vergif op innemen dat op een mooie dag de pleuris -terecht- zal gaan uitbreken.

Hopelijk staan de Jannen dan weer paraat, bijgestaan door de echte Amsterdammers, en vegen ze niet alleen de Dam schoon zoals destijds, maar maken ze ook meteen komaf met die hele bende op het stadhuis.
__________________
"Ognuno vede quello che tu pari, pochi sentono quello che tu se."
Macchiavelli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 14:37   #17
Sjaax
Europees Commissaris
 
Sjaax's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2006
Locatie: tussen het stemvee
Berichten: 7.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Past verder ook perfect in de doelstellingen van de EU: nationale identiteiten kapot proberen te maken, ontkennen en indien mogelijk uit te wissen om die dan zo snel mogelijk door een kunstmatige "Europese identiteit" proberen te vervangen. Een sterk symbool als een nationale vlag weghalen en dat door dat lelijke blauwe besterde vod te vervangen, is letterlijk symboolpolitiek, bedacht en uitgevoerd door een eurofiele kliek die allang geen binding meer heeft, en ook niet wil hebben, met het volk dat zij geacht worden te vertegenwoordigen.

Die sterren op de EU-vlag symboliseren officiëel de aangesloten lidstaten, maar ik krijg steeds vaker het idee dat die eerder staan voor de Europese volkeren die door de EU en haar lakeien telkens weer in hun ster genomen worden.
Min of meer een onafhankelijkheidsverklaring van Amsterdam.

Ik kan me daar wel wat bij indenken. Amsterdam is in naam de hoofdstad van Nederland, maar alle macht is geconcentreerd in Den Haag, inclusief de regering. Rot op Den Haag, met jullie achterstelling. We zullen wel even laten zien wie de baas in Amsterdam is.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 14:53   #18
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pinda Bekijk bericht
Goh het college van Burgemeester en Wethouders (vaak zelf geen geboren & getogen Amsterdammers) besluit daar toe, en dan is gelijk heel Amsterdam een "rotdorp"??..

Mag ik dan "Oh oh Cherso" als representatief van Den Haag beschouwen, of zie je nu ook je domme en kinderachtige manier van denken in?.

Jeff
Zoals ik eerder zei: De echte Amsterdammer is zijn dorp uit getreiterd.
Wat er nu rond de grachtengordel woont zijn semi-elitaire D66-stemmers die voorheen op de PvdA stemden.
Ik moest daar eens een treinkaartje trekken uit de automaat, de handleiding was volledig ééntalig.
En niet eens in fatsoenlijk Engels.
Waar hoor je tegenwoordig nog plat-Mokums ?
In Purmerend en Almere.

Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 11 juli 2012 om 14:57.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 14:56   #19
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
De demografische situatie van Amsterdam is me bekend ja, en ook hoe dat zich helaas politiek vertaalt.
Je kunt er vergif op innemen dat op een mooie dag de pleuris -terecht- zal gaan uitbreken.

Hopelijk staan de Jannen dan weer paraat, bijgestaan door de echte Amsterdammers, en vegen ze niet alleen de Dam schoon zoals destijds, maar maken ze ook meteen komaf met die hele bende op het stadhuis.
Dat was me wat met al die vieze hippies.
Ons nationale monument misbruiken.

Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 15:01   #20
Macchiavelli
Minister
 
Macchiavelli's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: Lommel
Berichten: 3.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Min of meer een onafhankelijkheidsverklaring van Amsterdam.

Ik kan me daar wel wat bij indenken. Amsterdam is in naam de hoofdstad van Nederland, maar alle macht is geconcentreerd in Den Haag, inclusief de regering. Rot op Den Haag, met jullie achterstelling. We zullen wel even laten zien wie de baas in Amsterdam is.
Onafhankelijkheidsverklaring? Door de vlag van de vooralsnog souvereine staat waarvan het de hoofdstad is, te vervangen door de vlag van een antidemocratische entiteit die graag een superstaat wil worden?

Ja, dat is echt wel een "onafhankelijkheidsverklaring"... een beetje hetzelfde soort "onafhankelijksheidsverklaring" als vlak voor de Tweede Wereldoorlog de landsvlaggen in West-Europa alvast door het hakenkruisbanier te vervangen, of door de Sovjet-Russische hamer en sikkel in de Baltische staten.
__________________
"Ognuno vede quello che tu pari, pochi sentono quello che tu se."
Macchiavelli is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be