Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Archief Gearchiveerde fora.
Hier kun je discussies nalezen uit fora die niet meer actief zijn.

 
 
Discussietools
Oud 26 januari 2004, 22:10   #41
filippicus
Burger
 
filippicus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juni 2002
Berichten: 137
Standaard

u zit in de branche
filippicus is offline  
Oud 26 januari 2004, 22:31   #42
boer_bavo
Europees Commissaris
 
boer_bavo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2003
Locatie: Podgorica
Berichten: 6.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filippicus
u zit in de branche
Nah, landbouw is meer mijn ding.
__________________
[SIZE=1][/SIZE]
boer_bavo is offline  
Oud 26 januari 2004, 23:51   #43
Dies
Europees Commissaris
 
Dies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 6.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filippicus
weet je wat nog 't grofst is in jouw theorie:
dat je iedereen die aan lager wal zit incompetentie verwijt
Ik leer zaken bij over mijzelf! Waar zou ik zulke onzin hebben geschreven?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filippicus
wat ik weet is dat ik je niet aan het overtuigen ben door hier radicaal te doen, maar ach
Bwa daar kan ik nog wel mee leven, ik zou al tevreden zijn als ik geen uren aan je schrijfsels zou moeten puzzelen om te begrijpen wat je nu eigenlijk bedoelt

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Heeft wellicht te maken met belastingen. Kan me niet anders voorstellen.
Belastingen en minimumlonen zijn daar inderdaad de hoofdoorzaak van.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filippicus
--> wordt dus armer
Ik begrijp de uitleg die je eraan geeft niet goed, maar je conclusie is in elk geval fout. Indien je uitleg correct zou zijn dan zouden volgens u de mensen 'rijker' worden en meer welvaart kennen wanneer we morgen een verbod op elektronische toestellen instellen?!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filippicus
die dehumanisering, het verlies van inzicht dat we in de eerste plaats allemaal werkende mensen zijn, noemt marx fetisjisme.
En daardoor is Marx in hetzelfde bedje ziek als de neo-conservatieven. De topic waarnaar in mijn onderschrift een link staat, legt dat perfect uit.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filippicus
en over utopie en ideologie: dat k�*n, maar marxisme is dan toch een ideologie die de intentie heeft ideologie te ontmaskeren, en dat gaat toch in de goede richting
Nah, dat lijkt zo'n beetje op een anti-politieke partij die vervolgens zelf een politiek partij wordt om haar anti-politiek te kunnen omzetten in praktijk. De ideologie die nog het minst een echte ideologie is in de klassieke betekenis van dat woord is het liberalisme omdat deze deviant gedrag en deviante meningen zondermeer aanvaardt en zelfs aanmoedigt.
__________________
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline  
Oud 27 januari 2004, 01:26   #44
filippicus
Burger
 
filippicus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juni 2002
Berichten: 137
Standaard

je zegt: de meest competente mensen krijgen de hoogste posities, draai dat om

belastingen, loonlasten, ... als dat overal gelijk zou zijn, dan implodeert het kapitalisme: we moeten parasiteren op de periferie. nog een contradictie: dan vliegen ze in je wtc


dat van die machines is juist: de vooruitgangsideologie moet gekeerd worden: in principe zou iedereen een goed leven kunnen hebben (relatieve welvaart) als dat het doel zou zijn en niet nodeloze vooruitgang en protestantse ascese (absolute potentiële voorspoed). bovendien is er in de mens een creativiteit waardoor het niet eens een nulgroei zou zijn, misschien wordt er zelfs meer ontdekt (ere wie ere toekomt: steve stevaert: eerst moet je kunnen studeren om met je kennis de nobelprijs te vergaren)

zijn dehumanisering klópt


liberalisme geen ideologie... dat is onjuist: het laat uitschijnen dat meritocratisch de posities verworven zijn en alle statistiek spreekt dat tegen, tenzij mensen met een lagere SES een soort untermensch zijn. dat is gevaarlijk te stellen en zelfs onjuist: liberalen verdedigden dit standpunt iets minder dan 100 jaar geleden ook, maar wat bleek: op het enige vlak waar vergeleken kon worden (rapportenboekje van de catechismusles) waren arbeiderskinderen zeker niet de mindere van die van goede komaf.


ik beweer noch dat marxisme een ideologie is noch het tegendeel. dat moet de geschiedenis uitwijzen, en in sommige probeersels is het als ideologie toegepast maar 'k zou daar niet in veralgemenen. 't lijkt mij een interessante, onderschreven wetenschap. om met de skepticus D. Hume Wright te zeggen (als ik tenminste juist citeer): "in some sense, we're all marxists now". je hoeft daar niet beschaamd over te zijn

ideologie of niet, dat is een beetje een welles-nietes spelletje: met het marxisme kan je aantonen dat liberalisme ideologie is, dat valt af te wegen tegen het omgekeerde.
filippicus is offline  
Oud 28 januari 2004, 09:56   #45
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Dat lijkt me een gezonde houding, die sommige linkiewinkies echt waar in mijn achting doet stijgen.
Toch een beetje nuanceren, Tantist

Moest zo'n revolutionaire partij ooit inderdaad veel electoraal succes hebben, zou die enkel in een regering stappen als die er zeker van is dat de revolutionnaire hervormingen kan doorvoeren (dus de oude staat afbreken). Met andere woorden, de enige 'burgerlijke' regering waar een revolutionnaire partij aan deelneemt is de laatste, waarna een nieuw systeem wordt opgebouwd.

Ik denk dat dat best kan via geweldloze weg als er genoeg aanhang is, maar ik ga er wel van uit dat als een reactionaire minderheid gewapenderhand het oude regime wil herinstaleren, de nieuwe staat met evenveel geweld mag en moet terugslaan.

Dat laatste is iets dat trouwens in de huidige staat ook bestaat.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be