Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 juni 2004, 13:13   #1
Bitweiser
Provinciaal Statenlid
 
Bitweiser's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 603
Standaard

Er is iets wat ik niet begrijp. Wanneer ik de politici van de zogenaamde traditionele partijen bezig hoor op radio en tv, dan krijg zeggen ze allemaal de de vertegenwoordigers van het Vlaams Blok in het Europees Parlement er niets van bakken.

Nochtans als ik kijk naar de naakte cijfers op http://www.europarliament.net/server...p;orderBy=rank dan blijk dat deze mensen het verre van slecht doen. In aanwezigheid scoren ze globaal zelfs het beste. Ik vind helaas geen officiële statistieken betreffende hun tussenkomsten (misschien kan iemand mij die cijfers bezorgen).

In ieder geval wie of wat moet ik geloven?

__________________
Schild en vriend
Bitweiser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 14:43   #2
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Als ze mij punten hadden gegeven op aanwezigheid aan den Unif, had ik nooit mijn diploma gehaald.

Uw criteria zijn irrelevant, geloof geen van beiden en gebruik een andere basis om uw beslissingen te nemen.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 19:09   #3
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Uw criteria zijn irrelevant, geloof geen van beiden en gebruik een andere basis om uw beslissingen te nemen.
Correctie: anderen gebruikten dergelijke criteria en stelden dat het Vlaams Blok bijna nooit aanwezig was, bijna nooit vragen stelde en hun vertegenwoordigers niet als rapporteur werkten.

Niet wij halen dit aan, anderen wel.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 20:02   #4
big bad wolf
Parlementslid
 
big bad wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 juni 2004
Locatie: Brugge
Berichten: 1.910
Standaard

ik heb bijna identiek dezelfde vraag gesteld aan Philip Claeys van het Vlaams Blok op de partijmeeting in Brugge gisteravond die in het Europees Parlement zetelt.

Het grote probleem in Europa is dat het Vlaams Blok geen ondersteuning heeft van een fractie. Het heeft getracht een technische fractie op poten te zetten, maar werd op felle kritiek onthaald door de andere fracties. Ieder zetelend lid hoort tot een aantal commissies. Wie ondersteund wordt door een fractie kan een plaatsvervanger sturen. Omdat het Vlaams Blok niet tot een fractie hoort, mag het dan ook geen plaatsvervanger sturen. Aangezien de vergaderingen van de commissies ook veelal op het zelfde moment plaatsvinden is het dan ook onmogelijk om meer dan 1 commissie te volgen (Philip Claeys houdt zich dan ook voornamelijk bezig in de Commissie Defensie). Het feit dat het Vlaams Blok dan zo weinig kan verwezenlijken op Europees niveau, ligt dan ook niet aan de partij, maar aan Europa zelf.
__________________
God save the king, 'cause no one else will
-- Blackadder
big bad wolf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be