Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 september 2006, 12:47   #241
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Dat is duidelijk, er is niemand die dat betwist.



Ik quote toch uw volledige bericht. Ik begrijp nog altijd niet waarom de onderste fundamenten het in z'n geheel begeven omdat er boven op het gebouw een element dat op het dak staat ineenstuikt door, volgens u dan toch, het stof dat op het dak was terecht gekomen. Het tart alle logica dat de onderste draagstructuren het over de volledige lengte van het gebouw en simultaan begeven omdat er bovenop het gebouw een dakelement in elkaar stuikt.

Wat de echte oorzaken zijn weet ik niet, het is ook niet aan mij om dat uit te zoeken. Wat dat betreft wacht ik nog steeds op verder onderzoek vanwege de officiele instanties aangezien deze dit in hun officiele rapport vermeldden:

"The loss of the east penthouse on the videotape suggests that the collapse event was initiated by the
loss of structural integrity in one of the transfer systems. Loss of structural integrity was likely a result of
weakening caused by fires on the 5th to 7th floors. The specifics of the fires in WTC 7 and how they caused
the building to collapse remain unknown at this time. Although the total diesel fuel on the premises
contained massive potential energy, the best hypothesis has only a low probability of occurrence. Further
research, investigation, and analyses are needed to resolve this issue."

Ik vraag mij dus af of we ooit nog wel te weten zullen komen wat nu werkelijk de oorzaak is van deze collapse. Ik kan me toch moeilijk voorstellen dat men tevreden is met zulks een oppervlakkige conclusie.
@ Alpina,

Ik was ook niet tevreden met het officielle verslag en ben dus zelf gaan uitzoeken. Maar niet ter plaatsen, wel zuiver technisch.
En mijn vertrek punt was, wat kan een torengebouw weerstaan en wat niet.
Heb hiervoor een hele boel mensen met opleidingen in alle mogelijke richtingen lastig gevallen en de pieren uit hun neus gehaald.
Van bouwkundige en beton ingenieurs tot seismologen en weerkundige.
Van brandweermannen en bouwvakkers tot brandbeveiligingsspecalisten en Veiligheidwachters.
Want ook wind en regen spelen een rol in de weerstand van hoge gebouwen.

En dan moest in alles uitzoeken van wat er heeft plaats gevonden op die plaats die dag.

Dus ga ik je nu geven wat ik uit dit heb gehaald.

Gebouw beschadigd door rondvliegende brokken van de inslag van de vliegtuigen. Verder beschadigd door de band die er was.
Fundering eerste maal beschadigd door de trillingen van het instorten van WTC 1+2
Fundering tweede maal beschadigd door de trillingen van het instorten van het technische gebouw boven op wtc 7 welk is ingestort onder het overgewicht van stof en steenpuin.

Gevolg, de fundering kon het gewicht van de bouw niet meer dragen en storten in . De rest is gevolgd zoals een kaarten huisje.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2006, 12:47   #242
Ploertendoder
Banneling
 
 
Ploertendoder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2006
Berichten: 1.110
Standaard

Hier is er toch ne journalist die "er was" na het instorten, hij heeft er een handeltje van gemaakt:



Scene From WTC 911 Day Of Disaster!

You Need QuickTime 4.0 or newer to view the movie Get it here

Download QuickTime 4.0

NOW AVAILABLE!
"9-11-01"
The World Trade Center
"DAY OF DISASTER"
NOW ON DVD!
DIGITALLY MASTERED!
Appox.60 minutes,
NOW IN STOCK!!

See Exclusive Video by Steve Spak taken shortly after the collapse of the Twin Towers.

UPDATE! Parts of this Video can be seen on the National Geographic 9/11/01 special which will preview on 8/21/05 and 8/22/05!
Also parts of this video can be seen in the Documentary " On Native Soil" which will preview in theatres this fall! Narrated by Kevin Kostner & Hillary Swank

Description This is perhaps one of the best 9/11 videos. See exclusive video taken immediately after the fall of the Twin Towers. Listen to the fireground radio traffic. See incredible fire conditions, watch as firefighters and rescuers regroup and begin the rescue operation!

This is an important Video! As seen on HBO, This is the reason for the War in Iraq, Trace my steps as I walk through the Rubble of the World Trade Center,
Experience the Sights, the Sounds, the unforgetable devastation that I witnessed on 9-11-01, and most of ALL! NEVER FORGET the Victims of 9-11-01!

*****REVIEWS*****

THE BEST 911 TAPE, August 6, 2005 Reviewer: Vincent J. Dunn (N.Y.) Retired FDNY Deputy Chief & Author and World Wide Expert on Building Collapse!

STEVE SPAK HAS DONE IT AGAIN! HE HAS THE BEST VIDEOS OF THE FDNY. STEVE WAS THERE MINUTES AFTER THE TOWERS WENT DOWN.

Allen W. Wiliams (Long Island) Retired Lt. FDNY-

This video showed images that I saw through a firefighter's eyes as a fire lieutenant in the FDNY on 9/11. The video is gritty and captures the images and sounds of ground zero shortly after the collapse of the twin towers. If you want a feel of what it was like to be there as a first responder, this video is for you.

To Order send $19.99 Plus 4.99 S&H TO:
Marina Spak P.O.BOX 349 Farmingville, New York 11738
SPECIFY VHS OR DVD!
To pay with PayPal or Credit Card
Click the Buy Now Button!
VHS
DVD

FOR MORE INFORMATION e-mail: Steven Spak

Ploertendoder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2006, 12:55   #243
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ploertendoder Bekijk bericht
Hier is er toch ne journalist die "er was" na het instorten, hij heeft er een handeltje van gemaakt:



Scene From WTC 911 Day Of Disaster!

You Need QuickTime 4.0 or newer to view the movie Get it here

Download QuickTime 4.0

NOW AVAILABLE!
"9-11-01"
The World Trade Center
"DAY OF DISASTER"
NOW ON DVD!
DIGITALLY MASTERED!
Appox.60 minutes,
NOW IN STOCK!!

See Exclusive Video by Steve Spak taken shortly after the collapse of the Twin Towers.

UPDATE! Parts of this Video can be seen on the National Geographic 9/11/01 special which will preview on 8/21/05 and 8/22/05!
Also parts of this video can be seen in the Documentary " On Native Soil" which will preview in theatres this fall! Narrated by Kevin Kostner & Hillary Swank

Description This is perhaps one of the best 9/11 videos. See exclusive video taken immediately after the fall of the Twin Towers. Listen to the fireground radio traffic. See incredible fire conditions, watch as firefighters and rescuers regroup and begin the rescue operation!

This is an important Video! As seen on HBO, This is the reason for the War in Iraq, Trace my steps as I walk through the Rubble of the World Trade Center,
Experience the Sights, the Sounds, the unforgetable devastation that I witnessed on 9-11-01, and most of ALL! NEVER FORGET the Victims of 9-11-01!

*****REVIEWS*****

THE BEST 911 TAPE, August 6, 2005 Reviewer: Vincent J. Dunn (N.Y.) Retired FDNY Deputy Chief & Author and World Wide Expert on Building Collapse!

STEVE SPAK HAS DONE IT AGAIN! HE HAS THE BEST VIDEOS OF THE FDNY. STEVE WAS THERE MINUTES AFTER THE TOWERS WENT DOWN.

Allen W. Wiliams (Long Island) Retired Lt. FDNY-

This video showed images that I saw through a firefighter's eyes as a fire lieutenant in the FDNY on 9/11. The video is gritty and captures the images and sounds of ground zero shortly after the collapse of the twin towers. If you want a feel of what it was like to be there as a first responder, this video is for you.

To Order send $19.99 Plus 4.99 S&H TO:
Marina Spak P.O.BOX 349 Farmingville, New York 11738
SPECIFY VHS OR DVD!
To pay with PayPal or Credit Card
Click the Buy Now Button!
VHS
DVD

FOR MORE INFORMATION e-mail: Steven Spak

Als die bewijzen had van wat jullie beweren dan was zijn handeltje reeds lang vernietigd.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2006, 13:05   #244
Ploertendoder
Banneling
 
 
Ploertendoder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2006
Berichten: 1.110
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Als ik dat filmpje van WTC 7 bekijk dan lijkt het wel of het is niks anders dan een groot spinneweb van draden. Niet erg stevig...

Maar het is toch niet ineengestort door te "pancaken" zoals de twee groten.
Ploertendoder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2006, 13:11   #245
Ploertendoder
Banneling
 
 
Ploertendoder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2006
Berichten: 1.110
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Als die bewijzen had van wat jullie beweren dan was zijn handeltje reeds lang vernietigd.
't Schijnt dat deze foto van zijn DVD de beste is van WTC 7... :

Debunking 9/11 exclusive! ~ World Trade Center 7 South Side Hole

Researching this, I began looking for images of the south side hole in building 7 the firemen talked about. I came across Steve Spak's web site with various 9/11 images. He has an excellent DVD with images not seen anywhere.

I E-mailed Mr. Spak to see if he had any photos of the huge hole in the south side of building 7. The only photo's I could find had this massive hole obscured by tremendous plumes of smoke. He sent me back what I conclude is the best photo of the south side damage yet. Even this photo doesn't show the entire hole. Mr. Spak said he just happen to take the shot when the smoke cleared enough to see a portion of it.

The WTC mezzanine covers the bottom half of the hole so we can't know how wide the hole is on the bottom floors. The skin of the building seems to be detached from the floors as if the north tower debris took some building 7 floors with it on the way down.



A statement from Steve Spak:

This photo was taken a couple of hours before number 7 WTC collapsed. Two water mains that supplied lower Manhattan were damaged leaving little or no water pressure in the area. Hours before the collapse of 7 WTC, Fire Chiefs at the scene advised all units to stay away from 7 WTC because of the collapse dangers. They had no water to fight the blaze and the building was damaged from the collapse of the North Tower. You can see a big hole on the lower floors in this photo. I believe that the Chiefs made the right decision in letting 7 WTC burn.

Steve Spak
stevespak.com

http://www.debunking911.com/WTC72.htm



Laatst gewijzigd door Ploertendoder : 3 september 2006 om 13:14.
Ploertendoder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2006, 13:12   #246
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ploertendoder Bekijk bericht
Als ik dat filmpje van WTC 7 bekijk dan lijkt het wel of het is niks anders dan een groot spinneweb van draden. Niet erg stevig...

Maar het is toch niet ineengestort door te "pancaken" zoals de twee groten.
Ja wel, maar dan op een veel lagere verdieping.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2006, 18:15   #247
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ploertendoder Bekijk bericht
Als ik dat filmpje van WTC 7 bekijk dan lijkt het wel of het is niks anders dan een groot spinneweb van draden. Niet erg stevig...
Je begrijpt toch dat dit zowat het domste is dat je kon zeggen?

Laatst gewijzigd door Heftruck : 3 september 2006 om 18:15.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2006, 18:18   #248
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Je begrijpt toch dat dit zowat het domste is dat je kon zeggen?
Nee, hij geeft hier gewoon mee toe dat jullie fout zitten en wij juist.

Hij had even goed kunnen zeggen dat bij geloofd wat ik heb bewezen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2006, 18:46   #249
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Nee, hij geeft hier gewoon mee toe dat jullie fout zitten en wij juist.

Hij had even goed kunnen zeggen dat bij geloofd wat ik heb bewezen.
Natuurlijk, dat is toch onomstootbaar bewijs.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2006, 18:55   #250
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht

Gebouw beschadigd door rondvliegende brokken van de inslag van de vliegtuigen. Verder beschadigd door de band die er was.
Fundering eerste maal beschadigd door de trillingen van het instorten van WTC 1+2
Fundering tweede maal beschadigd door de trillingen van het instorten van het technische gebouw boven op wtc 7 welk is ingestort onder het overgewicht van stof en steenpuin.

Gevolg, de fundering kon het gewicht van de bouw niet meer dragen en storten in . De rest is gevolgd zoals een kaarten huisje.
Dat lijkt mij 1 van de plausibele verklaringen. Hoe zat het trouwens ondergronds met het WTC-complex? Stonden WTC1 en 2 in verbinding met WTC7? Zo ja, dan lijkt het me ook logisch dat dat z'n gevolgen had op de fundamenten van WTC7 bij het instorten van de 2 torens.

Alhoewel ik dit dus een plausibele uitleg vind(1 van de zovele), wacht ik nog steeds af op verder officieel onderzoek. Het kan toch niet dat men zich zo maar neerlegt bij een officieel rapport dat zelf de grootste vraagtekens heeft bij haar eigen conclusies. Men vermeldde expliciet dat verder onderzoek nodig is, ik mag hopen dat men daar nog altijd zo over denkt.

Laatst gewijzigd door alpina : 3 september 2006 om 18:57.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2006, 19:00   #251
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Dat lijkt mij 1 van de plausibele verklaringen. Hoe zat het trouwens ondergronds met het WTC-complex? Stonden WTC1 en 2 in verbinding met WTC7? Zo ja, dan lijkt het me ook logisch dat dat z'n gevolgen had op de fundamenten van WTC7 bij het instorten van de 2 torens.

Alhoewel ik dit dus een plausibele uitleg vind(1 van de zovele), wacht ik nog steeds af op verder officieel onderzoek. Het kan toch niet dat men zich zo maar neerlegt bij een officieel rapport dat zelf de grootste vraagtekens heeft bij haar eigen conclusies. Men vermeldde expliciet dat verder onderzoek nodig is, ik mag hopen dat men daar nog altijd zo over denkt.
Het NIST is inderdaad bezig met een grondig onderzoek over WTC-7.

/\lcazar (of all people) vermeldde hier ooit eens dat WTC-7 ondergronds met WTC-1 verbonden was, maar of dat echt zo was weet ik niet.
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2006, 19:03   #252
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Het NIST is inderdaad bezig met een grondig onderzoek over WTC-7.

/\lcazar (of all people) vermeldde hier ooit eens dat WTC-7 ondergronds met WTC-1 verbonden was, maar of dat echt zo was weet ik niet.
Dacht dat de metro onder der 3 ingestorte wtc liep, maar ben daar niet zeker van.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2006, 19:08   #253
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Natuurlijk, dat is toch onomstootbaar bewijs.
Dank U Heftruck.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2006, 19:13   #254
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Dat lijkt mij 1 van de plausibele verklaringen. Hoe zat het trouwens ondergronds met het WTC-complex? Stonden WTC1 en 2 in verbinding met WTC7? Zo ja, dan lijkt het me ook logisch dat dat z'n gevolgen had op de fundamenten van WTC7 bij het instorten van de 2 torens.

Alhoewel ik dit dus een plausibele uitleg vind(1 van de zovele), wacht ik nog steeds af op verder officieel onderzoek. Het kan toch niet dat men zich zo maar neerlegt bij een officieel rapport dat zelf de grootste vraagtekens heeft bij haar eigen conclusies. Men vermeldde expliciet dat verder onderzoek nodig is, ik mag hopen dat men daar nog altijd zo over denkt.
NIST is idd nog steeds bezig met het onderzoek en hun rapport zal nog wel wat op zich laten wachten.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2006, 19:14   #255
colargo
Banneling
 
 
colargo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2005
Berichten: 1.623
Standaard

Die aanslagen in London, Madrid, Bali, Theo van Gogh, tal van onthoofdingen, enz.........

Zijn ook gefixed v/d FBI

Laatst gewijzigd door colargo : 3 september 2006 om 19:15.
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2006, 19:18   #256
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colargo Bekijk bericht
Die aanslagen in London, Madrid, Bali, Theo van Gogh, tal van onthoofdingen, enz.........

Zijn ook gefixed v/d FBI
???????????????
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2006, 19:32   #257
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie Bekijk bericht
Deze film is gewoon Holywood en "big money".
Complottheorieën verkopen goed ,Hé.
Zie bijvoorbeeld ook eens de verhaaltjes rond de dood van Lady Diana.
U vergelijkt appelen met peren maar ik ga er niet meer uitleg aan besteden, ga zelf eerst eens op zoek ...
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2006, 19:35   #258
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Dat klopt toch volledig met mijn verklaring

Dak stort in door het gewicht van het stof. Dit komt op de verdiepen er onder neer en geeft een slag aan de fundatie. Die begeeft het, want geen enkel fundatie is berekend op zulke slag en heel de building stort als een pudding in elkaar.

Bij wtc1+2 werd er als het ware een verdieping tussen uit gehaald. Bij wtc7 werd er een verdieping boven op gesmeten.
Jantje, ik kan voor een stuk meegaan in uw uitleg maar stop AUB met onzin uit te kramen, er lag een laagje stof op het dak ... so what?
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!

Laatst gewijzigd door Gun : 3 september 2006 om 19:35.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2006, 19:38   #259
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Wat is de totale oppervlakte van wtc7 en hoe groot zijn je foto's.
het gaat niet over stukken van 10 op 10 meter, maar van een paar cm.

En als je toch wil beweren dat er springstoffen zijn gebruikt op dit te doen.

Waarom heeft men dan niet het gebouw het dichtste bij de twee andere genomen. tenslotte is het veel logischer dat dit mee zou ingestort zijn, volgens de meeste mensen toch.
Vraag je eerst eens af waarom net WTC 7 tegen de grond MOEST komen
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2006, 19:39   #260
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ploertendoder Bekijk bericht
Ik beweer niks van springstoffen. Ik zeg alleen dat het gebouw niet kan ingestort zijn door brokken en stof dat er bovenop neergekomen is.

Het ding zakt in elkaar, bijna alle 30 of 40 bovenste verdiepingen tegelijk.

De zwakte zit hem dus lager, onderaan in plaats van bovenaan. En dat ding op het dak zakte in elkaar vlak voor de "collapse" dus dat moet gezien worden als een gevolg van een schok die voldoende zwaar was om de constructie te destabiliseren. Over de aard en het ontstaan van die schok heb ik niks gezegd.
Correct!
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be