Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 november 2017, 21:07   #1
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard Jeff Bezos .... 100 Miljard.

'Jeff Bezos, de rijkste mens op aarde, heeft vandaag met zijn vermogen de barrière van 100 miljard dollar doorbroken. De oprichter van webwinkelreus Amazon zag zijn fortuin met 2,3 miljard dollar oplopen door de koerswinst van het bedrijf op Wall Street. '

-bron-

Wat doe je met zo'n fortuin....

Stel dat hij nog 50 jaar mag leven, wat veel is, dan mag hij 2 Miljard per jaar uitgeven, of 5.479.452 $ per dag....

Zijn zo'n toestanden nog wel normaal te noemen ?
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 24 november 2017 om 21:07.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2017, 21:17   #2
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN
 
The Paulus Experience's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2003
Locatie: Jem Enfous
Berichten: 23.176
Standaard

Ik zou mijn werknemers eens een deftig loon aanbieden
__________________
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2017, 21:23   #3
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.268
Standaard

Er is teveel privé-geld.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2017, 21:39   #4
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Er is teveel privé-geld.
De verschillen tussen arm en stinkend rijk zijn gewoon te groot.
Veel te groot.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2017, 23:34   #5
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.871
Standaard

Hij pompt momenteel miljarden in zijn Ruimtevaartbedrijf Blue-Origin met als korte- en middellange termijndoel herlanceerbare raketten te maken.Een serie uiterst succesvolle proeflanceringen is eerder dit jaar afgelopen en ze werken nu aan een aanzienlijk grotere versie met als doel,mogelijk zelfs voor 2020 om een of meerdere mensen te lanceren en terug te brengen.....

Een langere termijn doel is om mensen langdurig in de ruimte te laten leven en blijven,maar daar moet je dan wel eerst raken.Met de NASA lukt dat al een tijdje niet meer,en eigenlijk is de rest van de "lanceerclub" (Space-X uitgezonderd) een clubje staatsbeamten en techno-dinosauriers die alles 10 keer te duur doen...(zie je al de overeenkomsten tussen "de diensten der posterijen" en het Amazon distributiemodel? )


Net als zijn "lotgenoot" Elon Musk met zijn "Space-X" ,(dat al veel verder op lanceerschema ligt),doen deze entrepreneurs nu,met hun eigen privé-geld,eigenlijk zelfs met merkelijk minder geld,wat de staat (de Amerikaanse staat) nagelaten heeft te doen .....BETAALBARE Ruimtevaart ontwikkelen....

Want DAT is natuurlijk de sleutel voor de ganse mensheid...

"Blue Origin",de bedrijfsnaam,geeft dan mooi aan waar "we" vandaan komen...

neen....zich vervelen gaan ze niet,deze heren...
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 24 november 2017 om 23:35.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2017, 06:48   #6
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.659
Standaard

Het kan me eigenlijk niet schelen hoe rijk iemand is. Zolang de manier waarop men rijk is geworden redelijk is. Apple dat winstpercentages heeft van 60 % terwijl de mensen die de goederen produceren bij de laagverdieners horen in China ... dat vind ik verwerpelijk.
Bij Amazon ben ik er nog niet over uit. Die natuurlijke monopolies van platvormen die zo'n ravages aanrichten stoten me in eerste instantie tegen de borst maar ik heb al wel wat over die dingen gelezen en ik zie ook wel de voordelen en weet niet hoe het anders zou moeten. Sinds ik zelf voor de staat werk ben ik er wel vrij zeker van dat mijn eerder idee om de platvormen te laten over nemen door de overheid geen goed idee is. Dan maar iets met regelgeving ?
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2017, 09:27   #7
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
'Jeff Bezos, de rijkste mens op aarde, heeft vandaag met zijn vermogen de barrière van 100 miljard dollar doorbroken. De oprichter van webwinkelreus Amazon zag zijn fortuin met 2,3 miljard dollar oplopen door de koerswinst van het bedrijf op Wall Street. '
Bezos bezit nu ongeveer de helft van het geschatte fortuin van Poetin, die nochtans een officiele jaarwedde heeft van rond de 200 000 Dollar.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2017, 12:04   #8
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter
 
koe de poing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 8.722
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Het kan me eigenlijk niet schelen hoe rijk iemand is. Zolang de manier waarop men rijk is geworden redelijk is. Apple dat winstpercentages heeft van 60 % terwijl de mensen die de goederen produceren bij de laagverdieners horen in China ... dat vind ik verwerpelijk.
Bij Amazon ben ik er nog niet over uit. Die natuurlijke monopolies van platvormen die zo'n ravages aanrichten stoten me in eerste instantie tegen de borst maar ik heb al wel wat over die dingen gelezen en ik zie ook wel de voordelen en weet niet hoe het anders zou moeten. Sinds ik zelf voor de staat werk ben ik er wel vrij zeker van dat mijn eerder idee om de platvormen te laten over nemen door de overheid geen goed idee is. Dan maar iets met regelgeving ?
Moet je eens een dag in een verdeelcentrum van zo'n onlineverkoper werken. Krijg je opgelegd hoe snel je moet stappen, en ja dat wordt getrackt. Je kan dus letterlijk geen stap meer zelftandig zetten. Om zot van te worden.
__________________
r
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2017, 12:31   #9
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
Moet je eens een dag in een verdeelcentrum van zo'n onlineverkoper werken. Krijg je opgelegd hoe snel je moet stappen, en ja dat wordt getrackt. Je kan dus letterlijk geen stap meer zelftandig zetten. Om zot van te worden.
Het gaat er tegenwoordig overal wel zo aan toe hoor. Enkel de manager is nog mens. De rest van ons zijn productiemiddelen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Organisatiekunde
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2017, 13:41   #10
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
Moet je eens een dag in een verdeelcentrum van zo'n onlineverkoper werken. Krijg je opgelegd hoe snel je moet stappen, en ja dat wordt getrackt. Je kan dus letterlijk geen stap meer zelftandig zetten. Om zot van te worden.
Ik ben leverancier van dergelijke verkoop platformen. Het is nog al evident dat de tijd afgemeten is om te leveren. Wie niet wenst daar te leveren of te werken is echt niet verplicht. Mijn mensen zijn blij dat orders binnenkomen en indien nodig als er grote bestellingen binnenkomen gaan ze overuren maken, om de deadline te halen, zonder problemen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2017, 13:45   #11
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
'Jeff Bezos, de rijkste mens op aarde, heeft vandaag met zijn vermogen de barrière van 100 miljard dollar doorbroken. De oprichter van webwinkelreus Amazon zag zijn fortuin met 2,3 miljard dollar oplopen door de koerswinst van het bedrijf op Wall Street. '

-bron-

Wat doe je met zo'n fortuin....

Stel dat hij nog 50 jaar mag leven, wat veel is, dan mag hij 2 Miljard per jaar uitgeven, of 5.479.452 $ per dag....

Zijn zo'n toestanden nog wel normaal te noemen ?
Een groot deel van dat bedrag is uiteraard fictief. Dat heeft hij enkel als hij zijn aandelen verkoopt.
Maarja het is en blijft onwezenlijk.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2017, 22:31   #12
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik ben leverancier van dergelijke verkoop platformen. Het is nog al evident dat de tijd afgemeten is om te leveren. Wie niet wenst daar te leveren of te werken is echt niet verplicht. Mijn mensen zijn blij dat orders binnenkomen en indien nodig als er grote bestellingen binnenkomen gaan ze overuren maken, om de deadline te halen, zonder problemen.
Ferdinand, zijt gij dat ?
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2017, 10:06   #13
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.728
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
Ik zou mijn werknemers eens een deftig loon aanbieden
dit
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2017, 10:18   #14
Indomitable
Minister-President
 
Indomitable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2014
Berichten: 4.364
Standaard

Volgens een studie was Mansa Moussa van het Koninkrijk Mali tussen 1312 en 1337 de rijkste persoon ooit, 400 miljard.
__________________
Life is a game of Chess, changing with each move.
Indomitable is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2017, 10:28   #15
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
Ik zou mijn werknemers eens een deftig loon aanbieden
tja, met zo'n instelling raak je natuurlijk niet aan zo'n fortuin ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2017, 10:35   #16
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Honderd miljard. Een niet te bevatten bedrag. Ik zou kerken opkopen en traditionele priesters laten komen.
Wegens de hoogst incorrecte sermoenen kun je daar binnen de kortste keren op de koppen lopen.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2017, 13:18   #17
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Honderd miljard. Een niet te bevatten bedrag. Ik zou kerken opkopen en traditionele priesters laten komen.
Wegens de hoogst incorrecte sermoenen kun je daar binnen de kortste keren op de koppen lopen.
gelukkig zijn mensen zoals heff bezos slimmer als dat en stopt hij het in ruimtevaart

Naverlstaarderij zoals georganiseerde godsdienst, een overblijfsel van duistere tijden dat best zo snel mogelijk verdwijnt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2017, 13:38   #18
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.728
Standaard

MEt dank trouwens aan de US tax payers, want net als die andere gigant Wal-Mart exeleert Amazon in het verkrijgen van subsidies, uitzonderingen, tax credits en tax breaks
Citaat:
An analysis of similar subsidy data, however, shows Amazon could surpass Wal-Mart’s $1.2 billion record later this year.
https://www.bna.com/amazon-close-breaking-n57982085432/
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2017, 13:50   #19
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
gelukkig zijn mensen zoals heff bezos slimmer als dat en stopt hij het in ruimtevaart

Naverlstaarderij zoals georganiseerde godsdienst, een overblijfsel van duistere tijden dat best zo snel mogelijk verdwijnt.
Ik ben voor georganiseerde godsdienst. Christus en Onze Lieve Vrouw.
De enige waarheid.

Wist je overigens dat God homofoob is (Sodom en Gomorah)?
Hij is dus incorrect.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2017, 14:07   #20
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Ik ben voor georganiseerde godsdienst. Christus en Onze Lieve Vrouw.
De enige waarheid.

Wist je overigens dat God homofoob is (Sodom en Gomorah)?
Hij is dus incorrect.
Juist ja.

Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be