Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 augustus 2010, 22:00   #221
gehuigert
Europees Commissaris
 
gehuigert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 augustus 2008
Berichten: 6.094
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Het komt sowieso neer op het proberen. Mensen die het niet kunnen, kan je moeilijk gaan bannen. Maar van die fora-gebruikers die schrijven in de zin van "Kem nen nieven otto gekogt mo na vrage ze ma van de verzekering... bla bla bla ... lol ... bla bla bla ... lol @ kevinneke" die worden door mij geestelijk geschrapt. En dan bedoel ik dat wanneer het in de serieuze sub-fora gebeurt.

En wiens browser heeft nog geen spellingscontrole?
In mijn browser heb ik spellingscontrole, in word niet O_O
__________________
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques
~Siméon Poisson (Wiskundige)

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2010, 22:02   #222
gehuigert
Europees Commissaris
 
gehuigert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 augustus 2008
Berichten: 6.094
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
Eila vrint kleine letter e, met u middeleeuwen.
Ah, mijn excuses. Het is mij nog aangeleerd met hoofdletter
http://www.onzetaal.nl/advies/middeleeuwen.php
__________________
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques
~Siméon Poisson (Wiskundige)

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2010, 22:07   #223
gehuigert
Europees Commissaris
 
gehuigert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 augustus 2008
Berichten: 6.094
Standaard

In ieder geval, ik ben blij dat mijn draad niet gestorven is in anonimiteit
__________________
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques
~Siméon Poisson (Wiskundige)

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2010, 22:08   #224
Scarabaeida
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 oktober 2004
Locatie: Ekeren Donk
Berichten: 6.396
Standaard

Ik schrijf Middeleeuwen met een hoofdletter, ook al leerde de school me aan om het met een kleine te schrijven. Ik vind tijdperken belangrijk genoeg om een hoofdletter te verdienen. Verder schrijf ik ook namen van religies en hun aanhangers met een hoofdletter, ook van politieke doctrines trouwens.
Verder snap ik niet waarom de Aarde, de Zon en de Maan geen hoofdletters krijgen. Het zijn toch hemellichamen? Verder schrijf ik natuurlijk wel aarde, een ster en een maan.
Ook schrijf ik namen van volkeren, in welke aanduiding ook, steeds met een hoofdletter. Ik schrijf dus Jood, Zigeuner, Morisk, enz... net als Asjkenazi, Sefardi, Roma, Sinti, enz...

De mensen die over onze taal beslissen zijn grotendeels prutsers. Als we van hen moeten afgaan schrijven we als slaven die neerkijken op zichzelf en hun taal slechts als nuttig communicatiemedium aanschouwen.
__________________
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen:
elk kreeg een tong, maar weinigen verstand.
Disticha Catonis

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 27 augustus 2010 om 22:17.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2010, 22:31   #225
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Ik schrijf Middeleeuwen met een hoofdletter, ook al leerde de school me aan om het met een kleine te schrijven. Ik vind tijdperken belangrijk genoeg om een hoofdletter te verdienen. Verder schrijf ik ook namen van religies en hun aanhangers met een hoofdletter, ook van politieke doctrines trouwens.
Verder snap ik niet waarom de Aarde, de Zon en de Maan geen hoofdletters krijgen. Het zijn toch hemellichamen? Verder schrijf ik natuurlijk wel aarde, een ster en een maan.
Ook schrijf ik namen van volkeren, in welke aanduiding ook, steeds met een hoofdletter. Ik schrijf dus Jood, Zigeuner, Morisk, enz... net als Asjkenazi, Sefardi, Roma, Sinti, enz...

De mensen die over onze taal beslissen zijn grotendeels prutsers. Als we van hen moeten afgaan schrijven we als slaven die neerkijken op zichzelf en hun taal slechts als nuttig communicatiemedium aanschouwen.
Zo eenduidig is die regel niet, hoor, dus doe gerust.

http://www.onzetaal.nl/advies/middeleeuwen.php
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2010, 22:36   #226
Scarabaeida
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 oktober 2004
Locatie: Ekeren Donk
Berichten: 6.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Zo eenduidig is die regel niet, hoor, dus doe gerust.

http://www.onzetaal.nl/advies/middeleeuwen.php
Het is trouwens ook le Moyen Âge, the Middle Ages, enz... verder ook la Terre, the Earth,... Ik vind dat het Nederlands overdrijft met kleine letters.
Soms levert het grappige taferelen op. Zo is het Jodendom een semi-tribale religie. Daarom kan je Joden zowel als een volk en een geloofsgemeenschap aanschouwen.
Bij opsommingen van religies hebben sommige mensen de neiging te schrijven over 'christenen, Joden en moslims', alsof diezelfde mensen Joden aanbidden als opperwezens. Het komt nogal lullig over. Daarom schrijf ik alle religies en politieke doctrines met een hoofdletter (zoals in het Engels, maar in tegenstelling met hoe het gaat in het Frans).
__________________
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen:
elk kreeg een tong, maar weinigen verstand.
Disticha Catonis

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 27 augustus 2010 om 22:38.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2010, 22:39   #227
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Het is trouwens ook le Moyen Âge, the Middle Ages, enz... verder ook la Terre, the Earth,... Ik vind dat het Nederlands overdrijft met kleine letters.
Soms levert het grappige taferelen op. Zo is het Jodendom een semi-tribale religie. Daarom kan je Joden zowel als een volk en een geloofsgemeenschap aanschouwen.
Bij opsommingen van religie hebben sommige mensen de neiging te schrijven over 'christenen, Joden en moslims', alsof diezelfde mensen Joden aanbidden als opperwezens. Het komt nogal lullig over. Daarom schrijf ik alle religies en politieke doctrines met een hoofdletter (zoals in het Engels, maar in tegenstelling met hoe het gaat in het Frans).
Ik (toch op dit forum) schrijf ze allemaal met kleine letters. In "officiële" communicatie probeer ik wel zoveel mogelijk de spellingregels te volgen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2010, 22:42   #228
Scarabaeida
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 oktober 2004
Locatie: Ekeren Donk
Berichten: 6.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik (toch op dit forum) schrijf ze allemaal met kleine letters. In "officiële" communicatie probeer ik wel zoveel mogelijk de spellingregels te volgen.
Doe ik ook. Trouwens, in de officiële spelling schrijf je normaliter 'joden' met een kleine letter wanneer je het strikt over de religie hebt. Wanneer je het over de Joodse cultuur hebt, dan schrijf je het met een hoofdletter. Alleen heb ik dan last om 'joden' klein te schrijven, omdat het dan weer lijkt alsof ik Joden minacht. Mensen die volkeren opsommen schrijven vaak Joden met een kleine letter (wat ook belachelijk overkomt).
Ik vind echter de regels van zowat elke buurtaal beter, maar ik volg de regels zo nauwgelet ik kan na in serieuzere communicatie. Op fora volg ik gewoon mijn eigen voorkeur zoals het mij blieft.
__________________
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen:
elk kreeg een tong, maar weinigen verstand.
Disticha Catonis

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 27 augustus 2010 om 22:44.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be