Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten
 
Discussietools
Oud 30 mei 2014, 13:44   #1
Pontifex
Super Moderator
 
 
Geregistreerd: 2 juli 2011
Berichten: 6.863
Standaard Open brief aan ban-omzeilers

Beste dubbelnickers die een ban proberen te omzeilen,

Ik aanvaardde enige tijd geleden op vraag van de forumeigenaar met veel plezier om te helpen dit forum in goede banen te leiden als vrijwilliger in mijn vrije uren.
Daar ik een werkende mens met gezin ben, is die vrije tijd verre van onbeperkt.

Als dan een paar personen, die hier niet gewenst zijn, desondanks onophoudelijk blijven terugkeren onder andere nicks, en ik behandel dat zoals de beheerder van het forum dat vraagt, dan wordt het niet alleen een tijdverslindende, maar vooral een hersendodende bezigheid.

Gevallen zoals jullie hardnekkige 'terugkeerders' slorpen op de duur bijna 90% van het moderatiewerk op.
Vindt u dat zelf niet grenzend aan het absurde?

Ikzelf vindt het ten aanzien van de andere forumdeelnemers die zich gedragen op de duur misdadig.
Want vergeet niet: elke topic die u opent, wordt compleet gewist, incluis hun reacties waar vaak door hen veel tijd werd ingestopt.

Kunnen jullie echt niet overwegen om definitief weg te blijven, daar waar u niet gewenst bent?
Kunnen jullie echt niet overwegen om te stoppen met overlast te bezorgen aan vrijwilligers die in hun vrije tijd echt interessantere zaken kunnen doen dan de afstompende jacht op dubbelnicks?
Kunnen jullie overwegen om ermee te stoppen, desnoods enkel voor de andere forumgebruikers?


Ik weet niet of ik jullie als hardnekkige hardleerse ban-omzeilers bij voorbaat mag bedanken.
Ik vrees dat ik stilaan heel erg neerkijk op uw zielige gedrag.

Pontifex.


PS:

Gelieve niet met quote te reageren op post van klaarblijkelijke gebanden hun dubbelnick.
Waar mogelijk wordt alles immers verwijderd, incluis uw reactie.

Laatst gewijzigd door Pontifex : 30 mei 2014 om 15:43.
Pontifex is offline  
Oud 30 mei 2014, 13:59   #2
Troubadour
Parlementslid
 
Geregistreerd: 5 december 2013
Berichten: 1.567
Standaard

Citaat:
Geachte criminelen, aub geen misdaden meer plegen, dat is vermoeiend voor ons.

Veel liefs,
de politie
xoxoxoxo
On a serious note: hoeveel actieve moderatoren zijn er en wanneer hebben jullie laatst het team uitgebreid? Als de workload echt zo gigantisch is, spreid die dan beter over meer mensen.
Troubadour is offline  
Oud 30 mei 2014, 14:24   #3
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Misschien moeten permbans herbekeken worden.
Ze vervangen door een maandban kan wellicht een oplossing zijn.
Henri1 is offline  
Oud 30 mei 2014, 14:30   #4
Pontifex
Super Moderator
 
 
Geregistreerd: 2 juli 2011
Berichten: 6.863
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Misschien moeten permbans herbekeken worden.
Ze vervangen door een maandban kan wellicht een oplossing zijn.
Beste,

Voor sommige overtredingen bestaan maandbans, voor andere bestaan permbans.

Je moet hier al echt enorm veel overlast veroorzaken om een permban te krijgen.
We hebben er immers geen belang bij om de populatie van het forum te verminderen.

Wie er definitief uitvliegt, is echt héél slecht bezig geweest, en volhardde in de boosheid ondanks ETTELIJKE waarschuwingen en mogelijkheden om zich te gedragen.

Pontifex.
Pontifex is offline  
Oud 30 mei 2014, 14:33   #5
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.420
Standaard

- lol -

Die Fred Kroket weet van geen ophouden.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 30 mei 2014, 15:13   #6
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Bij 4 banpunten geen verwijzing geven naar de overtreding, hoe kan je dan weten waar het precies over gaat en je beteren?


Citaat:
Wie er definitief uitvliegt, is echt héél slecht bezig geweest, en volhardde in de boosheid ondanks ETTELIJKE waarschuwingen en mogelijkheden om zich te gedragen.

Pontifex.

Laatst gewijzigd door eno2 : 30 mei 2014 om 15:18.
eno2 is offline  
Oud 30 mei 2014, 15:23   #7
Pontifex
Super Moderator
 
 
Geregistreerd: 2 juli 2011
Berichten: 6.863
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Bij 4 banpunten geen verwijzing geven naar de overtreding, hoe kan je dan weten waar het precies over gaat en je beteren?
Beste,
De overtreding genaamd 'persoonlijke aanval naar een forumlid toe' lijkt me een heel begrijpbare omschrijving.
Als u daarvoor een verwittiging krijgt, al dan niet met strafpunten dan bestaat beterschap eruit om geen persoonlijke aanvallen meer te schrijven en schelden achterwege te laten.

Pontifex.
Pontifex is offline  
Oud 30 mei 2014, 15:52   #8
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontifex Bekijk bericht
Beste,

Voor sommige overtredingen bestaan maandbans, voor andere bestaan permbans.

Je moet hier al echt enorm veel overlast veroorzaken om een permban te krijgen.
We hebben er immers geen belang bij om de populatie van het forum te verminderen.

Wie er definitief uitvliegt, is echt héél slecht bezig geweest, en volhardde in de boosheid ondanks ETTELIJKE waarschuwingen en mogelijkheden om zich te gedragen.

Pontifex.
Acceptabel ware het niet dat sommige punten nooit verjaren.

Daardoor kun je op termijn een permban krijgen voor futiliteiten.
Henri1 is offline  
Oud 30 mei 2014, 15:59   #9
Pontifex
Super Moderator
 
 
Geregistreerd: 2 juli 2011
Berichten: 6.863
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Acceptabel ware het niet dat sommige punten nooit verjaren.

Daardoor kun je op termijn een permban krijgen voor futiliteiten.
Beste,

Voor futiliteiten zal niemand een permban oplopen.
Tenzij die futiliteiten binnen heel korte tijd oneindig vaak herhaald worden, zonder acht te slaan op onze vermaningen.
Vergeet niet dat we alle belang hebben bij een druk bezocht forum...

Pontifex.

Laatst gewijzigd door Pontifex : 30 mei 2014 om 16:17.
Pontifex is offline  
Oud 30 mei 2014, 16:20   #10
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontifex Bekijk bericht
Beste,
De overtreding genaamd 'persoonlijke aanval naar een forumlid toe' lijkt me een heel begrijpbare omschrijving.
Als u daarvoor een verwittiging krijgt, al dan niet met strafpunten dan bestaat beterschap eruit om geen persoonlijke aanvallen meer te schrijven en schelden achterwege te laten.

Pontifex.

Alleen MOD beslist wat wel PA en gescheld is en wat niet. Dat is immers voor ruime interpretatie vatbaar.


Vroeger kreeg je zonder meer de link naar de overtreding en wist je dus precies WAT bestraft werd. Dit is weer zo'n verduisterende omissie die dan ook niet meteen een verbetering is.

Je kan daardoor wel de (dikwijls geviseerde) forumleden tussen a rock and a hard place installeren.

Aan de ene kant niet precies weten tegenover wie en hoe je je volgens MOD misdragen hebt. Aan de andere kant de dreiging van zelf bestraft te worden als je zelf teveel
gescheld en persoonlijke aanval signaleert die dan niet als terecht geïnterpreteerd wordt door MOD.

Enfin. Altijd prijs.
eno2 is offline  
Oud 30 mei 2014, 16:21   #11
HRobin
Minister
 
HRobin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2011
Berichten: 3.426
Standaard

En wat met persoonlijke aanvallen op moderatoren?
__________________
Citaat:
In 1272, Muslims first invented the condom using a goat's lower intestine..
In 1873, the British somewhat refined this idea by taking it out of the goat first....
HRobin is offline  
Oud 30 mei 2014, 16:28   #12
Pontifex
Super Moderator
 
 
Geregistreerd: 2 juli 2011
Berichten: 6.863
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
En wat met persoonlijke aanvallen op moderatoren?
Beste,

U mag mij zoveel persoonlijk aanvallen en beledigen als u wenst.
Ik heb daar geen probleem mee, en zal het niet aan de moderatie melden.
Uiteraard kan ik niet garanderen dat het bij klachten over andere aangelegenheden niet onbewust als verzwarende omstandigheid in de beoordeling sluipt, en daardoor een deel van uw krediet reeds op voorhand hypothekeert.

Pontifex.
Pontifex is offline  
Oud 30 mei 2014, 16:33   #13
Pontifex
Super Moderator
 
 
Geregistreerd: 2 juli 2011
Berichten: 6.863
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Alleen MOD beslist wat wel PA en gescheld is en wat niet. Dat is immers voor ruime interpretatie vatbaar.


Vroeger kreeg je zonder meer de link naar de overtreding en wist je dus precies WAT bestraft werd. Dit is weer zo'n verduisterende omissie die dan ook niet meteen een verbetering is.

Je kan daardoor wel de (dikwijls geviseerde) forumleden tussen a rock and a hard place installeren.

Aan de ene kant niet precies weten tegenover wie en hoe je je volgens MOD misdragen hebt. Aan de andere kant de dreiging van zelf bestraft te worden als je zelf teveel
gescheld en persoonlijke aanval signaleert die dan niet als terecht geïnterpreteerd wordt door MOD.

Enfin. Altijd prijs.
Beste,

De meeste forumgebruikers die een vermaning krijgen, weten maar al te goed waar en wanneer ze in de fout gingen.
Ze excuseren zich en gedragen zich verder probleemloos.
Enkel met dat laatste ben ik al heel tevreden.
Het zijn steeds dezelfde lastpakken, die ondanks mijn verzoek om de vermaningen niet te contesteren, toch blijven emmeren over een vermaning of over eventuele strafpunten.
Die vraag om onnodige extra aandacht beschouw ik terecht als overlast.
En dat betekent zelden een bonus voor iemands forumtoekomst.

Pontifex.
Pontifex is offline  
Oud 30 mei 2014, 16:34   #14
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontifex Bekijk bericht

PS:

Gelieve niet met quote te reageren op post van klaarblijkelijke gebanden hun dubbelnick.
Waar mogelijk wordt alles immers verwijderd, incluis uw reactie.
Ik had al zo'n vermoeden...
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 30 mei 2014, 16:35   #15
HRobin
Minister
 
HRobin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2011
Berichten: 3.426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontifex Bekijk bericht
Beste,

U mag mij zoveel persoonlijk aanvallen en beledigen als u wenst.
Ik heb daar geen probleem mee, en zal het niet aan de moderatie melden.
Uiteraard kan ik niet garanderen dat het bij klachten over andere aangelegenheden niet onbewust als verzwarende omstandigheid in de beoordeling sluipt, en daardoor een deel van uw krediet reeds op voorhand hypothekeert.

Pontifex.
Alvast bedankt voor de toelichting.
Ik ben jammer genoeg niet uitgerust met een vocabulair arsenaal aan scheldwoorden, noch beschik over de juiste capaciteiten om die dan nog lyrisch te verwoorden.

Kortom: ik ben niet gauw geneigd om beledigingen te uiten, omdat ik dit als een teken van zwakte beschouw.

Voor de rest veel succes met de moderatie naast je gewone activiteiten en nogmaals bedankt om deze rol op te nemen.
__________________
Citaat:
In 1272, Muslims first invented the condom using a goat's lower intestine..
In 1873, the British somewhat refined this idea by taking it out of the goat first....
HRobin is offline  
Oud 30 mei 2014, 16:47   #16
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Alvast bedankt voor de toelichting.
Ik ben jammer genoeg niet uitgerust met een vocabulair arsenaal aan scheldwoorden, noch beschik over de juiste capaciteiten om die dan nog lyrisch te verwoorden.

Kortom: ik ben niet gauw geneigd om beledigingen te uiten, omdat ik dit als een teken van zwakte beschouw.

Voor de rest veel succes met de moderatie naast je gewone activiteiten en nogmaals bedankt om deze rol op te nemen.
Slijmbal!
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 30 mei 2014, 17:08   #17
HRobin
Minister
 
HRobin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2011
Berichten: 3.426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Slijmbal!
De man wat positieve energie bezorgen, wat in deze maatschappij der verzuring wel wat meer mag
__________________
Citaat:
In 1272, Muslims first invented the condom using a goat's lower intestine..
In 1873, the British somewhat refined this idea by taking it out of the goat first....
HRobin is offline  
Oud 30 mei 2014, 17:11   #18
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
De man wat positieve energie bezorgen, wat in deze maatschappij der verzuring wel wat meer mag
En maar hopen dat hij/zij de volgende keer wat meer door de vingers ziet zeker..
__________________
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline  
Oud 30 mei 2014, 17:17   #19
HRobin
Minister
 
HRobin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2011
Berichten: 3.426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
En maar hopen dat hij/zij de volgende keer wat meer door de vingers ziet zeker..
Tot nu toe nog geen enkel banpunt aan mijn broek gekregen, dus dat soort voorkeursbehandeling heb ik niet nodig.
__________________
Citaat:
In 1272, Muslims first invented the condom using a goat's lower intestine..
In 1873, the British somewhat refined this idea by taking it out of the goat first....
HRobin is offline  
Oud 30 mei 2014, 17:19   #20
hollande
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 februari 2010
Berichten: 2.114
Standaard

laat iedereen een account aanmaken met zijn id kaart, maar nog wel een nic naam gebruiken. probleem opgelost, of het moet zijn dat ge veel familie hebt die er geen graten in zien dat je zijn pas gebruikt om een account aan te maken.
hollande is offline  
Discussie gesloten



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be