Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 januari 2024, 10:49   #81
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Mensen denken dat ik overdrijf, maar het is niet zo en ik zou niet liever hebben dan ongelijk.

Helaas ligt het niet in mijn handen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2024, 13:46   #82
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.531
Standaard Waanzin

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Men weze gewaarschuwd 1) dat het westen zich aan de wereld presenteeert als het grote Babylon. 2)
Hun verborgen agenda's zijn de wereld bekend geworden 3) en velen klasseerden deze generatie als het grootste gevaar voor de hele mensheid 4).

Openbaren wij niet beter aan de wereld dat we die mensen niet meer kunnen wegstemmen voor ze ons medeplichtigheid aanrekenen? 5)
U meent dus
1. dat wij in gevaar verkeren, want u waarschuwt.
2. dat "het westen" verdorven is zoals een stad of wereldrijk Babylon genoemd in de bijbel, o.a. in Openbaringen 17 en 18.
3. dat u verantwoording moet afleggen voor wat er om u heen gebeurt.
4. dat "de mensheid" in gevaar is, op de een of andere wijze.
5. dat wij 'de agenda van het westen" openlijk moeten afwijzen.

Dat is nogal wat; waarschijnlijk denken veel christenen zo. Het wijst op een conflict tussen lichaam en geest. Ons fysiek bestaan in de wereld harmonieert niet met uw denken, met uw geest en kennis'. De oorzaak is naar mijn mening, dat u het fysieke bestaan van "het westen" met haar geest, zoals u dat ervaart, incarneert in uw ik of zelfbewustzijn, fysiek en mentaal. Dat is ongezond, want het maakt iemand angstig en het leidt tot waanzin. Ik heb daar geen last van en sla uw waarschuwingen in de wind.

Een gevoel van ongemak in de wereld is algemeen en van alle tijden. Dat leert de geschiedenis en dat staat ook in de bijbel. Toen Johannes daarover schreef dacht hij dat het einde nabij was. Hij had het mis. Hij meende dat hij moest gaan waarschuwen. Dat was een enorme zelfoverschatting en onredelijk. Een vorm van waanzin. Gustav Mahler had ook zo'n gevoel en hij loste dat anders op. Kijk hier eens, en geniet van de 7 seconden reclame die eraan vooraf gaat. Staat u daar nog voor open?

Gustav Mahler - "Ich bin der Welt abhanden gekommen" (Rückert) - Fischer-Dieskau - met tekst.

https://m.youtube.com/watch?v=vTqbTP5qy7k

Laatst gewijzigd door Piero : 15 januari 2024 om 14:14.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2024, 14:05   #83
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.531
Standaard

Foutje.

Laatst gewijzigd door Piero : 15 januari 2024 om 14:09.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2024, 12:21   #84
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Mensen denken dat ik overdrijf, maar het is niet zo en ik zou niet liever hebben dan ongelijk.

Helaas ligt het niet in mijn handen.
De oude Bijbel kan niet oordelen over de moderne tijd.

Jezus heeft dan ook nooit over de milieuvervuiling gesproken.
Noch heeft Hij ooit van Trump gehoord.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2024, 10:51   #85
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Er zal een leger opstaan van honderdtal miljoen strijders die aangestoken worden door de (gevallen?) engelen die geketend onder de Eufraatrivier zaten.

Openbaringen 9:13 En de zesde engel heeft gebazuind, en ik hoorde een stem uit de vier hoornen des gouds, dat voor het aangezicht van God is;
14 En die zeide tot den zesden engel, die de bazuin had: Ontbind de vier engelen, die gebonden zijn aan den grooten rivier, den Eufraat.
15 En de vier engelen zijn ontbonden geworden, die bereid waren tegen de ure, en den dag, en den maand, en het jaar, opdat zij het derde deel der mensen zouden doden.
16 En het getal der heirlegers van de ruiterij was tweemaal tienduizend maal tienduizend; en ik hoorde hun getal.
17 En ik zag alzo de paarden in dit gezicht, en die daarop zaten, hebbende vurige, en hemelsblauwe, en sulfervervige borstwapenen; en de hoofden der paarden waren als hoofden van leeuwen, en uit hun monden ging vuur, en rook, en sulfer.
18 Van deze drie werd het derde deel der mensen gedood, door het vuur, en door den rook, en door den sulfer, die uit hun monden uitging.
19 Want hun macht is in hun mond, en in hun staarten; want hun staarten waren den slangen gelijk, en hadden hoofden, en met dezelve beschadigen zij.
20 En de anderen der mensen, die niet gedood waren door deze plagen, hebben zich niet bekeerd van de werken hunner handen, dat zij niet zouden aanbidden de duivelen, en de gouden, en zilveren, en koperen, en stenen, en houten afgoden, die noch zien, noch horen, noch wandelen kunnen;
21 En hebben zich ook niet bekeerd van hun doodslagen, noch van hun venijngevingen, noch van hun hoererij, noch van hun dieverijen.

(citaat 16 = 200 miljoen)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
U meent dus
1. dat wij in gevaar verkeren, want u waarschuwt.
2. dat "het westen" verdorven is zoals een stad of wereldrijk Babylon genoemd in de bijbel, o.a. in Openbaringen 17 en 18.
3. dat u verantwoording moet afleggen voor wat er om u heen gebeurt.
4. dat "de mensheid" in gevaar is, op de een of andere wijze.
5. dat wij 'de agenda van het westen" openlijk moeten afwijzen.

Dat is nogal wat; waarschijnlijk denken veel christenen zo. Het wijst op een conflict tussen lichaam en geest. Ons fysiek bestaan in de wereld harmonieert niet met uw denken, met uw geest en kennis'. De oorzaak is naar mijn mening, dat u het fysieke bestaan van "het westen" met haar geest, zoals u dat ervaart, incarneert in uw ik of zelfbewustzijn, fysiek en mentaal. Dat is ongezond, want het maakt iemand angstig en het leidt tot waanzin. Ik heb daar geen last van en sla uw waarschuwingen in de wind.

Een gevoel van ongemak in de wereld is algemeen en van alle tijden. Dat leert de geschiedenis en dat staat ook in de bijbel. Toen Johannes daarover schreef dacht hij dat het einde nabij was. Hij had het mis. Hij meende dat hij moest gaan waarschuwen. Dat was een enorme zelfoverschatting en onredelijk. Een vorm van waanzin. Gustav Mahler had ook zo'n gevoel en hij loste dat anders op. Kijk hier eens, en geniet van de 7 seconden reclame die eraan vooraf gaat. Staat u daar nog voor open?

Gustav Mahler - "Ich bin der Welt abhanden gekommen" (Rückert) - Fischer-Dieskau - met tekst.

https://m.youtube.com/watch?v=vTqbTP5qy7k
De reclame die jij op youtube te zien krijgt, krijg ik niet te zien he. Algoritmes.
Ja, wij moeten ons bekeren of we zullen vergaan zoals alle beschavingen voor ons die soortgelijke geesten nastreefde.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 11 april 2024 om 10:54.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2024, 12:26   #86
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.531
Standaard Johannes in ballingschap.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Er zal een leger opstaan van honderdtal miljoen strijders die aangestoken worden door de (gevallen?) engelen die geketend onder de Eufraatrivier zaten.

Openbaringen 9:13 En de zesde engel heeft gebazuind, en ik hoorde een stem uit de vier hoornen des gouds, dat voor het aangezicht van God is;
14 En die zeide tot den zesden engel, die de bazuin had: Ontbind de vier engelen, die gebonden zijn aan den grooten rivier, den Eufraat.
15 En de vier engelen zijn ontbonden geworden, die bereid waren tegen de ure, en den dag, en den maand, en het jaar, opdat zij het derde deel der mensen zouden doden.
16 En het getal der heirlegers van de ruiterij was tweemaal tienduizend maal tienduizend; en ik hoorde hun getal.
17 En ik zag alzo de paarden in dit gezicht, en die daarop zaten, hebbende vurige, en hemelsblauwe, en sulfervervige borstwapenen; en de hoofden der paarden waren als hoofden van leeuwen, en uit hun monden ging vuur, en rook, en sulfer.
18 Van deze drie werd het derde deel der mensen gedood, door het vuur, en door den rook, en door den sulfer, die uit hun monden uitging.
19 Want hun macht is in hun mond, en in hun staarten; want hun staarten waren den slangen gelijk, en hadden hoofden, en met dezelve beschadigen zij.
20 En de anderen der mensen, die niet gedood waren door deze plagen, hebben zich niet bekeerd van de werken hunner handen, dat zij niet zouden aanbidden de duivelen, en de gouden, en zilveren, en koperen, en stenen, en houten afgoden, die noch zien, noch horen, noch wandelen kunnen;
21 En hebben zich ook niet bekeerd van hun doodslagen, noch van hun venijngevingen, noch van hun hoererij, noch van hun dieverijen.

(citaat 16 = 200 miljoen) ...
Een visioen van ene Johennes
in ballingschap op Patmos.
In het jaar 98 of 100.
In hoge school Grieks.
Dat werd gesproken door de engelen.
De cipier bracht hem papyrus en schrijfgerei,
En gij gelooft het.

Daar zijn door de eeuwen al duizenden bladzijden met interpretatie aan gewijd en boeken over geschreven in vele delen die je kunt inzien in de grote bibliotheken overal in de wereld. Het heeft mensen geïnspireerd en geïntimideerd. Het spijt mij, maar na jaren van studie moet ik het (nogmaals) afdoen als waanzin. Vooral de rekenkundige nauwkeurigheid van zijn voorspellingen heeft zijn lezers hun leven lang bezig gehouden. Ze moesten er nog een telraam bij gebruiken.

Koningen komen en koningen gaan, maar de wereld blijft eeuwig bestaan - zo lang het duurt.

Voor de ongelukkige liefhebber van de de nachtgezichten van Johannes verwijs ik hier naar "De apocalyps van Johannes" op Wikipedia. Met een aantal middeleeuwse illustratues. Veel plezier!
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2024, 12:33   #87
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Een visioen van ene Johennes
in ballingschap op Patmos.
In het jaar 98 of 100.
In hoge school Grieks.
Dat werd gesproken door de engelen.
De cipier bracht hem papyrus en schrijfgerei,
En gij gelooft het.

Daar zijn door de eeuwen al duizenden bladzijden met interpretatie aan gewijd en boeken over geschreven in vele delen die je kunt inzien in de grote bibliotheken overal in de wereld. Het heeft mensen geïnspireerd en geïntimideerd. Het spijt mij, maar na jaren van studie moet ik het (nogmaals) afdoen als waanzin. Vooral de rekenkundige nauwkeurigheid van zijn voorspellingen heeft zijn lezers hun leven lang bezig gehouden. Ze moesten er nog een telraam bij gebruiken.

Koningen komen en koningen gaan, maar de wereld blijft eeuwig bestaan - zo lang het duurt.

Voor de ongelukkige liefhebber van de de nachtgezichten van Johannes verwijs ik hier naar "De apocalyps van Johannes" op Wikipedia. Met een aantal middeleeuwse illustratues. Veel plezier!
De wereld van vandaag is een lopend bewijs dat de Bijbel gelijk heeft.
Er komt een oorlog van miljoenen strijders tegen het westen, aak Babylon de grote.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2024, 12:53   #88
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.531
Standaard Het Grote Bababylon op de rivieren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
De wereld van vandaag is een lopend bewijs dat de Bijbel gelijk heeft.
Er komt een oorlog van miljoenen strijders tegen het westen, aak Babylon de grote.
Babylon de Grote was een mysterie en dat zal het altijd blijven.
Maar je mag hier al haar kenmerken en daden verklaren als je wilt.
Veel plezier.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2024, 12:57   #89
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Babylon de Grote was een mysterie en dat zal het altijd blijven.
Maar je mag hier al haar kenmerken en daden verklaren als je wilt.
Veel plezier.
Wat is het kenmerk van Babylon de grote en wie voldoet aan die beschrijving?
Het westen.

Symboliseert de wereldlijke macht die tegen God is.
Geassocieerd met luxe, rijkdom en weelde.
Wordt beschuldigd van het verleiden van de naties tot spirituele hoererij.
Geïdentificeerd met handel en economische macht.
Wordt afgebeeld als een stad die heerst over koningen van de aarde.
Uiteindelijk wordt voorspeld dat ze zal worden vernietigd vanwege haar zonden.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 11 april 2024 om 13:25.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2024, 13:28   #90
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Wat is het kenmerk van Babylon de grote

en wie voldoet aan die beschrijving?

Het westen.

Die kenmerken mag jij noemen en verklaren.

Het Vaticaan is al eens geïdentificeerd als Babylon de Grote,
met Rome als de stad op zeven bergen.
Dit Bijbelboek dateer ik in de derde eeuw.

Het Westen? Dat heb je al gezegd. En dat is echt grote onzin.


Je laat je wat wijs maken door.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2024, 14:23   #91
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Die kenmerken mag jij noemen en verklaren.

Het Vaticaan is al eens geïdentificeerd als Babylon de Grote,
met Rome als de stad op zeven bergen.
Dit Bijbelboek dateer ik in de derde eeuw.

Het Westen? Dat heb je al gezegd. En dat is echt grote onzin.


Je laat je wat wijs maken door.
Neen want Rome heeft geen media om de ganse wereld te misleiden en haar tovenarij is niets vergeleken met die technieken van het westen.
De reservemunt van de ganse wereld is de dollar.

Zie het hele plaatje en mijn edit
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2024, 18:01   #92
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Symboliseert de wereldlijke macht die tegen God is.
Geassocieerd met luxe, rijkdom en weelde.
Wordt beschuldigd van het verleiden van de naties tot spirituele hoererij.
Geïdentificeerd met handel en economische macht.
Wordt afgebeeld als een stad die heerst over koningen van de aarde.
Uiteindelijk wordt voorspeld dat ze zal worden vernietigd vanwege haar zonden.
  1. Economische macht: De Verenigde Staten worden gezien als een van de machtigste economieën ter wereld, met een sterke invloed op wereldwijde handel en financiën.
  2. Culturele invloed: Amerikaanse cultuur, media en entertainment hebben een wereldwijde impact, en sommigen zien deze invloed als een vorm van culturele dominantie die kan worden geassocieerd met Babylon de Grote.
  3. Politieke invloed: Als een van de belangrijkste wereldmachten wordt de Verenigde Staten vaak beschouwd als een symbool van wereldse macht en politieke invloed.
  4. Morele kwesties: Sommige interpretaties benadrukken de nadruk op materiële rijkdom, consumentisme en individualisme in de Amerikaanse samenleving, die kunnen worden gezien als afwijkingen van spirituele waarden.


Ja, sommige interpretaties van het boek Openbaringen hebben de NAVO (Noord-Atlantische Verdragsorganisatie) of zelfs westerse samenlevingen als geheel geïdentificeerd als modern equivalent van Babylon de Grote. Hier zijn enkele redenen waarom sommige mensen dit standpunt ondersteunen:
  1. Militaire macht: De NAVO wordt beschouwd als een van de machtigste militaire allianties ter wereld, en de Verenigde Staten, als de belangrijkste lidstaat, hebben aanzienlijke militaire invloed en interventies wereldwijd.
  2. Politieke en economische invloed: De NAVO-leden zijn over het algemeen welvarende en politiek invloedrijke landen, met sterke economische banden en politieke samenwerking.
  3. Culturele invloed: De NAVO-landen, vooral de Verenigde Staten, hebben een grote culturele impact op de wereld, via media, entertainment en technologie.
  4. Kritiek op beleid: Sommige interpretaties zien Babylon de Grote als symbool van wereldse macht die afwijkt van spirituele waarden, en ze bekritiseren het beleid en de acties van de NAVO als zijnde gericht op eigenbelang en overheersing.


Ja, sommige interpretaties van het boek Openbaringen hebben Europa geïdentificeerd als Babylon de Grote. Hier zijn enkele redenen waarom dit standpunt wordt ingenomen:
  1. Historische context: Babylon wordt in de Bijbel vaak geassocieerd met het oude Babylonische rijk, gelegen in het huidige Irak, maar sommige interpretaties suggereren dat Babylon ook symbolisch kan staan voor andere wereldse machten door de geschiedenis heen.
  2. Culturele en historische invloed: Europa heeft een rijke geschiedenis van politieke, culturele en economische invloed over de wereld, vooral tijdens de koloniale periode en de opkomst van het Europese imperialisme.
  3. Hedendaagse politieke macht: De Europese Unie (EU) wordt beschouwd als een van de grootste economische blokken ter wereld en heeft politieke invloed op internationaal niveau.
  4. Religieuze interpretaties: Sommige theologische interpretaties van het boek Openbaringen stellen dat Babylon de Grote kan worden gezien als een symbool voor een religieus-politiek systeem dat afwijkt van spirituele waarden, en sommigen associëren dit met bepaalde aspecten van de Europese geschiedenis en politiek.
chatgpt

Ook zien we wereldwijd culturen van miljarden zielen zich steeds fanatieker uiten tegen het westen. Waar enorm veel zich reeds organiseren. Daar zit je snel aan een poel van 200 miljoen strijders, en ze haten ons tot op het bot na buitenlands beleid van deze generatie "politici".
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 11 april 2024 om 18:08.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2024, 10:05   #93
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.531
Standaard Redelijk?

Uit bovenstaande post maak ik op dat de "christenen" de weg kwijt zijn.

De leer van Jezus heeft gefaald.

De leer van Paulus heeft gefaald

De mysteries van Johannes zijn niet logisch gefundeerd op Jezus en Paulus en de brief aan de Hebreeën (Joden). De openbaringen waren alleen toegankelijk voor bijbelgeleerden met veel fantasie en autoriteit. Het christendom is verdwaald in het moeras van de wereldgeschiedenis.
Jouw Christus als koning is een illusie.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2024, 10:07   #94
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Amerika is gefundeerd op het wetenschappelijke materialisme en het kapitalisme in plaats van op de Heilige Geest van mijn atoomtheorie.

Het zal ten onder gaan als Rome vroeger.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2024, 10:13   #95
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Uit bovenstaande post maak ik op dat de "christenen" de weg kwijt zijn.

De leer van Jezus heeft gefaald.

De leer van Paulus heeft gefaald

De mysteries van Johannes zijn niet logisch gefundeerd op Jezus en Paulus en de brief aan de Hebreeën (Joden). De openbaringen waren alleen toegankelijk voor bijbelgeleerden met veel fantasie en autoriteit. Het christendom is verdwaald in het moeras van de wereldgeschiedenis.
Jouw Christus als koning is een illusie.
Neen u was de weg kwijt en dacht dat het over Rome ging. Maar Rome alleen voldoet niet aan de beschrijving. Waar U natuurlijk vakkundig overheen gaat.

Die Openbaringen kwamen niet rechtstreeks van Johannes, maar van Christus die Johannes inspireerde. Johannes schreef ze op.

De Eufraatrivier droogt op, miljoenen zielen vezamelen zich voor oorlog: Ik zou de profetie van onze Heere en Redder Jezus Christus niet zomaar afdoen als fantasie.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2024, 10:14   #96
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Amerika is gefundeerd op het wetenschappelijke materialisme en het kapitalisme in plaats van op de Heilige Geest van mijn atoomtheorie.

Het zal ten onder gaan als Rome vroeger.
Amerika én Europa werden het equivalent van Sodom en Gomorrah. Wat Jezus ook voorspelde: dat het zal zijn zoals in de dagen van Lot (en Noach).
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2024, 13:17   #97
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Neen u was de weg kwijt en dacht dat het over Rome ging. Maar Rome alleen voldoet niet aan de beschrijving. Waar U natuurlijk vakkundig overheen gaat.

Die Openbaringen kwamen niet rechtstreeks van Johannes, maar van Christus die Johannes inspireerde. Johannes schreef ze op.

De Eufraatrivier droogt op, miljoenen zielen vezamelen zich voor oorlog: Ik zou de profetie van onze Heere en Redder Jezus Christus niet zomaar afdoen als fantasie.
Je vergeet dat Jezus zich richtte tot de eenvoudige en ongeletterde zielen.
Hij heeft wat er na kwam, en wat ik noemde, niet voorspeld. U bent als christen elitair geworden.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2024, 13:25   #98
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Je vergeet dat Jezus zich richtte tot de eenvoudige en ongeletterde zielen.
Hij heeft wat er na kwam, en wat ik noemde, niet voorspeld. U bent als christen elitair geworden.
Wat noemde U? Dat het van Johannes kwam en niet van Christus? In die logica heeft Paulus Hem dus nooit gehoord en gezien?

Als het u ontgaat dat het westen zeer veel gemeen heeft met het Grote Babylon, ligt de error bij u he.
Jezus richtte Zich niet enkel tot de ongeletterden, vergeten dat Hij bij rijke tollenaars ging, Zacheüs? Bij schriftgeleerden zoals Nicodemus?

Jezus richtte Zich tot zondaars en is profeet, Koning, de Messias, de Zoon van God, hence de nieuwe Adam.

Dat ik elitair overkom is niet mijn bedoeling, maar ik ben wel hard veranderd ja.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2024, 14:52   #99
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Wat noemde U? Dat het van Johannes kwam en niet van Christus? In die logica heeft Paulus Hem dus nooit gehoord en gezien?

Als het u ontgaat dat het westen zeer veel gemeen heeft met het Grote Babylon, ligt de error bij u he.
Jezus richtte Zich niet enkel tot de ongeletterden, vergeten dat Hij bij rijke tollenaars ging, Zacheüs? Bij schriftgeleerden zoals Nicodemus?

Jezus richtte Zich tot zondaars en is profeet, Koning, de Messias, de Zoon van God, hence de nieuwe Adam.

Dat ik elitair overkom is niet mijn bedoeling, maar ik ben wel hard veranderd ja.
Het oude Testament is een combinatie van 6 of 7 legpuzzels waar van delen ontbreken.
Het nieuwe Testament idem dito.
De apocalyps staat geheel op zichzelf met gebruikmaking van enkele termen en beelden uit het O.T en N.T. Zoiets als de profeet Daniël.
Oeverloos gepruts voor ontspoorde zielen.
Feitelijk steunen die op de wanhoop van geleerde lotgenoten.
Psychologisch is dat gedrag wel te verklaren.
Je bent intelligent genoeg om dat in te zien.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2024, 15:08   #100
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Het oude Testament is een combinatie van 6 of 7 legpuzzels waar van delen ontbreken.
Het nieuwe Testament idem dito.
De apocalyps staat geheel op zichzelf met gebruikmaking van enkele termen en beelden uit het O.T en N.T. Zoiets als de profeet Daniël.
Oeverloos gepruts voor ontspoorde zielen.
Feitelijk steunen die op de wanhoop van geleerde lotgenoten.
Psychologisch is dat gedrag wel te verklaren.
Je bent intelligent genoeg om dat in te zien.
Neen ik ben niet intelligent genoeg om dat in te zien. De Openbaringen zijn een raadsel, behalve voor de generatie waarvoor ze bedoeld zijn.
Als diverse gemeenschappen tot dezelfde conclusie komen, is dat door de Heilige Geest en niet omdat ze dat ontcijferd hebben.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be