Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten
 
Discussietools
Oud 9 maart 2006, 18:21   #1
Peter Johan
Parlementslid
 
Peter Johan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2003
Locatie: Belgium
Berichten: 1.956
Standaard Bans!!!!!

Geachte forumdeelnemers,

In deze thread beantwoorden mods en admins eventuele vragen omtrent verbanningen van forumleden.

De bedoeling is niet om ellenlange discussies over terechte of onterechte bans te voeren. We beperken ons liefst tot opgaaf van reden waarom iemand tijdelijk of definitief gebannen wordt (onwettige posting of herhaaldelijke klacht i.v.m. de forum-ettiquette)

De bedoeling is wél om te vermijden dat er her en der protesttopics
verschijnen, telkens er een min of meer populaire forumfiguur op non-actief geplaatst wordt.



Peter Johan
Peter Johan is offline  
Oud 9 maart 2006, 20:22   #2
Groot Bakkes
Minister
 
Groot Bakkes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 november 2003
Locatie: Vlaanderen, Antwerpen
Berichten: 3.315
Standaard

Geachte Peter Johan, ik heb een vraag, zijn El Turco (Justicelover) en Shizie definitief gebanned ? Of zullen ze na een tijdje terug mogen komen ?
Groot Bakkes is offline  
Oud 9 maart 2006, 20:31   #3
De Nachtuil
Gouverneur
 
De Nachtuil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.472
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groot Bakkes Bekijk bericht
Geachte Peter Johan, ik heb een vraag, zijn El Turco (Justicelover) en Shizie definitief gebanned ? Of zullen ze na een tijdje terug mogen komen ?
Aangezien er bij beiden Permanent Verbannen staat, lijkt me dit een overbodige vraag.
__________________
De Nachtuil is offline  
Oud 9 maart 2006, 20:33   #4
Groot Bakkes
Minister
 
Groot Bakkes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 november 2003
Locatie: Vlaanderen, Antwerpen
Berichten: 3.315
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Nachtuil Bekijk bericht
Aangezien er bij beiden Permanent Verbannen staat, lijkt me dit een overbodige vraag.
Ach, wat is permanent in dit digitale tijdperk.
Groot Bakkes is offline  
Oud 9 maart 2006, 20:39   #6
Groot Bakkes
Minister
 
Groot Bakkes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 november 2003
Locatie: Vlaanderen, Antwerpen
Berichten: 3.315
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Voor eeuwig en drie dagen 8)
Zoals uw avatar zegt: give peace a chance.8)
Groot Bakkes is offline  
Oud 9 maart 2006, 20:43   #7
Levertraan
Provinciaal Gedeputeerde
 
Levertraan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2005
Locatie: Antwerpen Stad ///// Ideologie: Neonihilisme
Berichten: 996
Standaard

Die toffe Mahdi blijkt ook verbannen te zijn..
Levertraan is offline  
Oud 9 maart 2006, 20:49   #8
longhorn
Minister-President
 
longhorn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2005
Berichten: 5.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Levertraan Bekijk bericht
Die toffe Mahdi blijkt ook verbannen te zijn..
Was waarschijnlijk 'wreker'. Ik veronderstel dat we in deze draad gaan te weten komen waarom...
longhorn is offline  
Oud 9 maart 2006, 20:52   #9
De Nachtuil
Gouverneur
 
De Nachtuil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.472
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Was waarschijnlijk 'wreker'. Ik veronderstel dat we in deze draad gaan te weten komen waarom...
Nochtans is Wreker(volgens zijn profiel) niet verbannen.
http://forum.politics.be/member.php?u=5274
__________________
De Nachtuil is offline  
Oud 9 maart 2006, 21:24   #10
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groot Bakkes Bekijk bericht
Zoals uw avatar zegt: give peace a chance.8)
Van mij moest Shizie niet weg, ook al was hij geen "man of peace" 8)
Pietje is offline  
Oud 9 maart 2006, 21:59   #11
piazzolla
Minister
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 3.801
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Johan Bekijk bericht
We beperken ons liefst tot opgaaf van reden waarom iemand tijdelijk of definitief gebannen wordt (onwettige posting of herhaaldelijke klacht i.v.m. de forum-ettiquette)
En waar kunnen lezers en deelnemers van discussies alhier de zogenaamde "forum-etiquette" terugvinden?
piazzolla is offline  
Oud 9 maart 2006, 22:05   #12
piazzolla
Minister
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 3.801
Standaard

Vooraleer mensen te moeten bannen omdat ze een mening of een verkeerd-te-interpreteren woordspeling plaatsen, lijkt het mij heel wat efficienter klaar en duidelijk te stellen wat kan en niet kan op pbe.

'Alles wat niet wettelijk is' is mijn inziens een dooddoener van formaat, en overgelaten aan de interpretatie van de moderator van dienst: willekeurig en onduidelijk.

Zo heb ik een aantal weken terug in een of andere draad mogen vernemen van de moderatie alhier dat 'het woord jood en het woord crimineel best niet in een en dezelfde zin geplaats worden'.
Dit is een duidelijke regel en vermijdt dat mensen die discussies omtrent joden en criminaliteit willen voeren niet op pbe op hun plaats zijn! Bij mijn weten is deze regel nergens gexpliciteerd onder de vorm van een of andere "pbe forum etiquette".

Het duidelijk kenbaar maken van dergelijke pbe regels vermijdt verspilde
energie, voortijdige sluitingen van topics en bans (waar menigen zich dan vragen rond stellen) van discussie deelnemers.

Onduidelijkheid en willekeur leiden tot 'nutteloze' protest topics en twijfels omtrent pbe moderatie en zijn 'onafhankelijkheid'.

Laatst gewijzigd door piazzolla : 9 maart 2006 om 22:13.
piazzolla is offline  
Oud 9 maart 2006, 23:10   #13
Peter Johan
Parlementslid
 
Peter Johan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2003
Locatie: Belgium
Berichten: 1.956
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piazzolla Bekijk bericht
En waar kunnen lezers en deelnemers van discussies alhier de zogenaamde "forum-etiquette" terugvinden?
Forumdeelnemers die bij hun registratie niet klakkeloos ondertekenen wat hen voorgeschoteld wordt, konden volgende tekst lezen:
Citaat:
De beheerders en moderators van dit forum zullen proberen ongewenst materiaal zo snel mogelijk te verwijderen van de site. Het is echter onmogelijk om ieder bericht te controleren. Door in te stemmen met de voorwaarden erken je dat alle berichten op dit forum de meningen en gezichtspunten van de gebruikers zijn en niet van de beheerders, moderators of webmaster (behalve bij de berichten die door deze mensen geplaatst zijn). Het beheer kan niet aansprakelijk gesteld worden voor de inhoud van berichten van gebruikers.

Je geeft verder aan dat je geen kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende, sexueel-georienteerde berichten plaatst. Verder die je je te houden aan de van toepassing zijnde wetten en regels. Indien je je niet houdt aan deze voorwaarden of aanwijzingen van het beheer niet volgt, dan kan je meteen en permanent geband worden en zal eventueel je service provider op de hoogte worden gesteld van je gedrag. Het IP adres van je computer wordt bij ieder bericht opgeslagen om het beheer van de site te vereenvoudigen. Verder bewaart het systeem cookies op jouw computer. Deze cookies bevatten geen van de gebruikers informatie die in het profiel opgegeven wordt. Door deze voorwaarden te accepteren stem je er in toe dat bovenstaande gegevens bijgehouden worden. Deze informatie zal niet bekend worden gemaakt aan derden zonder jouw toestemming. Het beheer van de site is niet aansprakelijk voor hack pogingen die het gevolg zijn van het eventueel bekend worden van deze informatie.

Het beheer van de site heeft het recht alle berichten te verwijderen, bewerken, verplaatsen en hebben het recht onderwerpen en forums te sluiten op het moment dat zij dit passend vinden. Het email adres dat je opgeeft wordt alleen gebruikt voor het bevestigen van je account en wachtwoord en voor het verzenden van een nieuw wachtwoord als je je wachtwoord vergeet.
Peter Johan is offline  
Oud 10 maart 2006, 04:41   #14
tronca
Staatssecretaris
 
tronca's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 december 2004
Berichten: 2.797
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Was waarschijnlijk 'wreker'. Ik veronderstel dat we in deze draad gaan te weten komen waarom...
2 oproepen tot moord of geweld op korte tijd. Dit leidt met het nieuwe systeem automatisch tot een permanente ban, omdat dit tegen de wet is.
tronca is offline  
Oud 10 maart 2006, 07:31   #15
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tronca Bekijk bericht
2 oproepen tot moord of geweld op korte tijd. Dit leidt met het nieuwe systeem automatisch tot een permanente ban, omdat dit tegen de wet is.
Wat is een oproep tot geweld?
Als ik zou stellen dat het wenselijk en zeer bevorderlijk zou zijn voor de voortgang vd Westerse beschaving dat het Westen , de USA... er best aan zouden doen om de Kaaba in Mekka met de grond gelijk te maken - uiteraard met zo weinig mogelijk collateral damage -, is dat dan een oproep tot geweld?
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
Oud 10 maart 2006, 07:38   #16
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groot Bakkes Bekijk bericht
Geachte Peter Johan, ik heb een vraag, zijn El Turco (Justicelover) en Shizie definitief gebanned ? Of zullen ze na een tijdje terug mogen komen ?
Justicelover/El Turco is permanent verbannen, maar Chupamela is een "banneling".
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
Oud 10 maart 2006, 13:15   #17
piazzolla
Minister
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 3.801
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Johan Bekijk bericht
Forumdeelnemers die bij hun registratie niet klakkeloos ondertekenen wat hen voorgeschoteld wordt, konden volgende tekst lezen:
de pbe 'klakkeloze' registratie voorwaarden aka "pbe ettiquette" houdt dus volgende in:

1. "De beheerders en moderators van dit forum zullen proberen ongewenst materiaal zo snel mogelijk te verwijderen van de site"
2. "Je geeft verder aan dat je geen kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende, sexueel-georienteerde berichten plaatst. Verder die je je te houden aan de van toepassing zijnde wetten en regels."


En dit moet de ban 'hysterie' van laatste maanden duidelijk maken ?
Begrippen als "ongewenst", "lasterlijk", "kwetsend", "obsceen", ... begrippen, waar iedereen zijne eigen geijkte meter voor heeft, begrippen die alles zeggen en niets zeggen, met een complete willekeur van interpretatie, deze moeten concreet duiden wat een pbe forumer mag zeggen en niet zeggen, en dit op straffe van ban?

Ooh maar dan is er nog de wet, den paraplu bij uitstek, de meest hilarische interpretatie ervan is dus wel genoeg voor aanleiding tot censuur of ban?

Kortom, onduidelijkheid en willekeur. Een bewuste keuze?

Laatst gewijzigd door piazzolla : 10 maart 2006 om 13:31.
piazzolla is offline  
Oud 10 maart 2006, 13:20   #18
piazzolla
Minister
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 3.801
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tronca Bekijk bericht
2 oproepen tot moord of geweld op korte tijd. Dit leidt met het nieuwe systeem automatisch tot een permanente ban, omdat dit tegen de wet is.
Mogen forumers ook te weten komen wat dit nieuwe systeem inhoudt en welke regels er gehanteerd worden (bvb 2x oproep tot geweld => permanente ban)?
piazzolla is offline  
Oud 10 maart 2006, 14:56   #19
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Duvelke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Locatie: Earth
Berichten: 10.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piazzolla Bekijk bericht
de pbe 'klakkeloze' registratie voorwaarden aka "pbe ettiquette" houdt dus volgende in:

1. "De beheerders en moderators van dit forum zullen proberen ongewenst materiaal zo snel mogelijk te verwijderen van de site"
2. "Je geeft verder aan dat je geen kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende, sexueel-georienteerde berichten plaatst. Verder die je je te houden aan de van toepassing zijnde wetten en regels."


En dit moet de ban 'hysterie' van laatste maanden duidelijk maken ?
Begrippen als "ongewenst", "lasterlijk", "kwetsend", "obsceen", ... begrippen, waar iedereen zijne eigen geijkte meter voor heeft, begrippen die alles zeggen en niets zeggen, met een complete willekeur van interpretatie, deze moeten concreet duiden wat een pbe forumer mag zeggen en niet zeggen, en dit op straffe van ban?

Ooh maar dan is er nog de wet, den paraplu bij uitstek, de meest hilarische interpretatie ervan is dus wel genoeg voor aanleiding tot censuur of ban?

Kortom, onduidelijkheid en willekeur. Een bewuste keuze?
ik dacht dat Peter Johan zei:
De bedoeling is niet om ellenlange discussies over terechte of onterechte bans te voeren. We beperken ons liefst tot opgaaf van reden waarom iemand tijdelijk of definitief gebannen wordt (onwettige posting of herhaaldelijke klacht i.v.m. de forum-ettiquette)

dus....mondje dicht
__________________
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen.
Duvelke is offline  
Oud 10 maart 2006, 15:18   #20
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Als amendement zou ik willen indienen dat mensen die meerdere accounts openen niet permanent kunnen geband worden, doch voor een langere periode (een maand of zo) wel.

Want eigenlijk gaat het daar om het schenden van forumetiquette, en niet over de Belgische wetgeving. Ik versta dat zoiets lastig is voor moderators, maar er zijn nog mensen geweest die meerdere accounts hadden en toch niet geband werden.

En om eerlijk te zijn, iedere pipo is in staat onder een ander IP-adres en een ander e-mailadres een andere account aan te maken zonder gepakt te worden...



Gewoon een suggestietje hein...

PS laat de fixatie op sugges-tietje maar vallen; zo kinderachtig ben ik nu ook weer niet

PPS dorie, uit mijn PS blijkt dat ik dat eigen wel ben
lombas is offline  
Discussie gesloten



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be