Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 juni 2009, 19:01   #61
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Ik denk dat types als Jazeker en Savatage niet verlicht kunnen worden. Als ik traditionalistische auteurs hierin volg komt het goed uit, daar men een integrale moraal tracht te definieren die ook de niet-verlichten begeleidt.
Mss net wel, als hem ziet hoe schoon de andere kant van het leven is.
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 19:03   #62
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ellioty Bekijk bericht
Mooi! Psychonaut! 420 je slaat de bal in het doel.. meer hoef ik niet te zeggen.. nog zeer interessante linkske(s): Prof natuurkunde (Cambridge), filosofie (Harvard), Biochemie..
Van harte dank om uw reactie te plaatsen
Ik ga dit weekend je links onder de loepe nemen en daar meer over melden.

Toch vraagje aan iedereen die me nog steeds schuldig is,
Waren de profeten en de christus psychonauten, of straffer nog sjamanen???

En als zij dat waren, welke gevolgen zou dat kunnen hebben voor de huidige maatschappij? Was dat de inquisitie ? Gooide men mensen die geestverruimende middelen consumeerde de brandstapel op? Hekserij, magie, tovenarij...
Hoe dichtbij ligt de link niet jongens?
__________________
Onder invloed van de duivel.

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 11 juni 2009 om 19:05.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 19:26   #63
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Ja hoor, tegenwoordig werken ze al met Maple enzo.

Wie "achter loopt" laat enkel rekenmachines gebruiken.


Groot handicap trouwens. Ik had veel moeite met het visualiseren van grafieken van functies van meerdere veranderlijken omdat ik van de GRM-generatie ben.

Die van nu hebben rekenmachines die symbolisch werken (dus ze kunnen symbolisch afleiden en primitiveren). Waar gaat dat naartoe...
Het mooie van lagrangian mechanics is dat ze geen cijfers vragen maar bewegingsvergelijkingen

Dus rekenmachines zijn niet nodig en maple is evenzeer nutteloos.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 22:55   #64
Ars_Nova
Minister
 
Ars_Nova's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 december 2006
Berichten: 3.167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Ja, da's dus de vraag: kan iedereen verlicht worden?
Mmm, ik denk dat ALS je er voor open staat, dat het vroeg of laat wel bij iedereen kan. Maar anderzijds, mensen met een meer religieuze inslag zullen waarschijnlijk de ervaring totaal anders interpreteren, dus in die zin heb je dan wel weer gelijk.
De psychedelische ervaring is voor iedereen anders!!

Citaat:
Interessant. Zou immers impliceren dat de priesterkastes de eigenschappen overbrachten aan hun kinderen.
Het gaat ook over gewone mensen die al dan niet geloven of veel waarde hechten aan hun geloof.

Citaat:
Ja, twee keer meegemaakt. De inzichten zijn zodanig sterk dat ik met mijn normale geest nu zelfs niet kan vatten dat er zaken zijn van zulke hoge complexiteit.
Sterk, ik ben er nog niet geraakt. Maar ik moet zeggen: misschien heb ik me ook nog niet op de juiste manier voorbereid. In fact: ik ben het vrij zeker.
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 22:57   #65
Ars_Nova
Minister
 
Ars_Nova's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 december 2006
Berichten: 3.167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Die patronen zijn inderdaad Inca achtig. Ik meen dat je ze altijd ziet als je een genoeg hoge dosis op hebt.
Ik vind altijd dat die Winamp-visualisaties wel èrgens van komen Dat, en grote delen uit het grafisch werk van o.a. Lord of the rings. Ooit eens op 25mg 2C-E de bomen bezig gezien in de winter ...

Citaat:
Ik denk , eigenlijk ben ik er zeker van, dat er entiteiten in die middelen zitten. De geest van de plant om het zo te zeggen. De paddestoelen zijn dikwijls met meerdere, de ayahuasca is alleen, volgens mijn ervaring. Ze zijn er niet altijd, maar de paddestoelen zie ik als ovaalvormige eniteiten met een kern die bestaat uit bepaalde kleuren, met een soort straling errond. Komt precies overeen met wat de spirituele tradities ook zeggen dat het "causale lichaam" van de mens er uitziet. Het spirituele lichaam dat incarneert.
Alles wat een psychedelicum u toont, zit al in u

Laatst gewijzigd door Ars_Nova : 11 juni 2009 om 22:57.
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 23:13   #66
KaliYuga
Lokaal Raadslid
 
KaliYuga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 april 2009
Berichten: 329
Standaard

Religie werd al tienduizenden jaren beleefd door het gebruik van psychedelica of door op andere manieren een trance op te wekken ( bij bepaalde horden door langdurig en heftig te dansen ).
Het is pas met de komst van een economisch en demografisch overschot dat men de institutionalisering ziet van religie waaruit een priesterkaste tot stand komt. Deze monopoliseert dan ook de toegang tot het ondefinieerbare. Bij psychedelica heeft niemand het monopolie. Het is dan ook niet opmerkelijk dat psychedelica als "des duivels" werden beschouwd door deze priesterkaste en door de (geïndoctrineerde) leken.

Ik acht psychedelica daarom als een veel adequatere methode om het "ding an sich" te doorgronden dan de exegese van een of ander heilig boek ( die spijtig genoeg vrijwel altijd uitmondt in zo'n eeuwige polemiek van orthodoxie vs. heterodoxie, met alle gevolgen van dien ). Het is weliswaar NIET de enige route.
__________________
The internal struggle of self-overcoming must in turn also be matched by an external struggle with the forces of the age on an immediate and pratical level.
KaliYuga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 23:37   #67
Ars_Nova
Minister
 
Ars_Nova's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 december 2006
Berichten: 3.167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ellioty Bekijk bericht
Mooi! Psychonaut! 420 je slaat de bal in het doel.. meer hoef ik niet te zeggen.. nog zeer interessante linkske(s): Prof natuurkunde (Cambridge), filosofie (Harvard), Biochemie..

Rupert Sheldrake: 'The Extended Mind' Paranormal Experimental Evidence.
Prof natuurkunde (Cambridge), filosofie (Harvard), Biochemie.... praat vrijuit .

http://www.sheldrake.org/homepage.html

http://video.google.com/videoplay?do...30996722410689

Terence Mckenna - Schizophrenic or Shamanic :http://www.dailymotion.com/video/x54...nic-or-sh_news

Psychedelics In The Age Of Intelligent Machines http://video.google.com/videoplay?do...McKenna+&hl=en
Zeer interessant!!!
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2009, 00:11   #68
RodeLantaarn
Minister
 
RodeLantaarn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2008
Berichten: 3.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
Ik vind altijd dat die Winamp-visualisaties wel èrgens van komen Dat, en grote delen uit het grafisch werk van o.a. Lord of the rings. Ooit eens op 25mg 2C-E de bomen bezig gezien in de winter ...



Alles wat een psychedelicum u toont, zit al in u
Ik heb zo'n screensaver die zgn 'fractals' genereert. Prachtig om een half uur op te zitten staren.

als ik me niet vergis vind je hem hier:www.electricsheep.org

Ik verkies wel nog steeds buiten zijn wanneer je 'op reis' bent.
Op LSD zag ik ooit de bloemen aan de bomen vertienvoudigen (een soort optische illusie). Kleuren van auto's langs de straat die meevloeiden met het tempo van je wandeling. Harmonie.
__________________
Wij vinden jou een lul, Bart
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2009, 00:20   #69
RodeLantaarn
Minister
 
RodeLantaarn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2008
Berichten: 3.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
Mmm, ik denk dat ALS je er voor open staat, dat het vroeg of laat wel bij iedereen kan. Maar anderzijds, mensen met een meer religieuze inslag zullen waarschijnlijk de ervaring totaal anders interpreteren, dus in die zin heb je dan wel weer gelijk.
De psychedelische ervaring is voor iedereen anders!!
Alles hangt inderdaad af van de mindset van het individu. Daarom is de oorzaak van vele 'trips gone wrong' ook misschien dat je de leugens die je jezelf vertelt doorziet, maar net niet wil onder ogen komen. Probeer eens weg te lopen wanneer je er middenin zit. Het maakt het er enkel maar erger op. Je hebt dan de keuze: ofwel blijf je de rest van de trip vast in de hel die je voor jezelf creeërt (al enige dingen gelezen hieromtrent, en het is zelfs zo dat men kan vastraken in een soort van cyclische gedachtengang met telkens hetzelfde verloop en alles wat dat met zich meebrengt) ofwel onderzoek je je probleem en kan je als herboren eruit komen.
__________________
Wij vinden jou een lul, Bart
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2009, 08:25   #70
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
exodus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2004
Berichten: 13.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
Alles wat een psychedelicum u toont, zit al in u
Ik denk dat dit is omdat ze kunnen bereikt worden via het innerlijke kanaal van het bewustzijn, maar ik denk wel dat ze een objectief bestaan hebben in dimensies die voor ons niet altijd zichtbaar zijn, tenzij door het gebruik van bepaalde middelen.

Ik vroeg eens hoeveel zij een trip beïnvloeden en zij zeiden dat zei het proces sturen; welke emoties die aangeboord worden, welke punten naar boven gehaald worden en het algemene gidsen van de persoon.

Emotionele blokkades zie ik dan als zwarte bollen. Als de paddestoelen entiteiten dit aanboren is het alsof ze het opensteken en er spinnen en mieren uitlopen. Als je niet kan toegeven (op het onbewuste niveau blokkeert) zullen ze het blijven aanboren en kan je serieus afzien. Zoals men hierboven inderdaad zegt 'bad trip' omdat je niet kan toegeven. Als je echter toegeeft dat je ermee zit zullen je je meer gerust laten. Dit is een van de manieren dat je je meehelpen je emotionele blokkades op te heffen, want als je het beseft en je kan het toegeven, dan ben je al op weg naar genezing. Het zijn soms harde leermeesters
__________________
Yesterday I was clever, so I wanted to change the world. Today I am wise, so I am changing myself. – Rumi

Laatst gewijzigd door exodus : 12 juni 2009 om 08:31.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2009, 11:24   #71
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KaliYuga Bekijk bericht
Religie werd al tienduizenden jaren beleefd door het gebruik van psychedelica of door op andere manieren een trance op te wekken ( bij bepaalde horden door langdurig en heftig te dansen ).
Het is pas met de komst van een economisch en demografisch overschot dat men de institutionalisering ziet van religie waaruit een priesterkaste tot stand komt. Deze monopoliseert dan ook de toegang tot het ondefinieerbare. Bij psychedelica heeft niemand het monopolie. Het is dan ook niet opmerkelijk dat psychedelica als "des duivels" werden beschouwd door deze priesterkaste en door de (geïndoctrineerde) leken.

Ik acht psychedelica daarom als een veel adequatere methode om het "ding an sich" te doorgronden dan de exegese van een of ander heilig boek ( die spijtig genoeg vrijwel altijd uitmondt in zo'n eeuwige polemiek van orthodoxie vs. heterodoxie, met alle gevolgen van dien ). Het is weliswaar NIET de enige route.
Goed dat nog eens extra benadrukt wordt
Maar wat als de boom van kennis nu toch een geestverruimend entheogeen was?
Wat als de mens goed van slecht kon onderscheiden door een entheogeen.

Wat is de huidige realiteit dan nog waardig?
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2009, 19:48   #72
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het mooie van lagrangian mechanics is dat ze geen cijfers vragen maar bewegingsvergelijkingen

Dus rekenmachines zijn niet nodig en maple is evenzeer nutteloos.
Pure inzicht, weinig rekenwerk dus?

Zo heb ik het graag. Ik heb nooit goed kunnen rekenen. Ik vind een deling nog steeds een van de meer abstracte concepten van de wiskunde.

Alleja, een gehele deling (a la modulo) snap ik nog.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2009, 08:41   #73
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ellioty Bekijk bericht
Rupert Sheldrake
Ni mijn ding

Citaat:
Terence Mckenna - Schizophrenic or Shamanic :http://www.dailymotion.com/video/x54...nic-or-sh_news
Bangelijk. Zo helemaal meegaan in zijn woorden. Terence Terence, Terence.

Ben bezig aan een boek van hem, Food of the Gods.
"The search for the original three of knowledge.
A radical history of plans, drugs and human evolution.
Kmoet zeggen, de eerste hoofdstukken is soms wel beetje moeilijk, maar da komt los na tijd ge in het boek vordert.
Het is echt een geheel andere realiteit, ik zou het ook bijna sprookjesachtig durven noemen. Maar dan toch nog geheel anders...
De huidige realiteit is aan't crashen, weldra system faillure.

It must change and will change.
Zalig filmpke

"The mind is the perceptor"

Citaat:
Psychedelics In The Age Of Intelligent Machines http://video.google.com/videoplay?do...McKenna+&hl=en
Inderdaad, wij zijn wel degelijk in een realiteit geduwd, en zo machines geworden die de demons dient.
We dienen onszelf niet meer, ... of toch niet zo veel als het zou moeten
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2009, 20:16   #74
KaliYuga
Lokaal Raadslid
 
KaliYuga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 april 2009
Berichten: 329
Standaard

Terence McKenna is een van de meest onderschatte filosofen van de 20ste eeuw, if you ask me.
__________________
The internal struggle of self-overcoming must in turn also be matched by an external struggle with the forces of the age on an immediate and pratical level.
KaliYuga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2009, 00:16   #75
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KaliYuga Bekijk bericht
Religie werd al tienduizenden jaren beleefd door het gebruik van psychedelica of door op andere manieren een trance op te wekken ( bij bepaalde horden door langdurig en heftig te dansen ).
Het is pas met de komst van een economisch en demografisch overschot dat men de institutionalisering ziet van religie waaruit een priesterkaste tot stand komt. Deze monopoliseert dan ook de toegang tot het ondefinieerbare. Bij psychedelica heeft niemand het monopolie. Het is dan ook niet opmerkelijk dat psychedelica als "des duivels" werden beschouwd door deze priesterkaste en door de (geïndoctrineerde) leken.

Ik acht psychedelica daarom als een veel adequatere methode om het "ding an sich" te doorgronden dan de exegese van een of ander heilig boek ( die spijtig genoeg vrijwel altijd uitmondt in zo'n eeuwige polemiek van orthodoxie vs. heterodoxie, met alle gevolgen van dien ). Het is weliswaar NIET de enige route.
Dit is een punt waarover veel discussie kan zijn.

Is iedereen van staat om bepaalde inzichten te verkrijgen, of zijn enkel bepaalde mensen dat?

Hebben kastes een nut?
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2009, 00:17   #76
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Alles hangt inderdaad af van de mindset van het individu. Daarom is de oorzaak van vele 'trips gone wrong' ook misschien dat je de leugens die je jezelf vertelt doorziet, maar net niet wil onder ogen komen. Probeer eens weg te lopen wanneer je er middenin zit. Het maakt het er enkel maar erger op. Je hebt dan de keuze: ofwel blijf je de rest van de trip vast in de hel die je voor jezelf creeërt (al enige dingen gelezen hieromtrent, en het is zelfs zo dat men kan vastraken in een soort van cyclische gedachtengang met telkens hetzelfde verloop en alles wat dat met zich meebrengt) ofwel onderzoek je je probleem en kan je als herboren eruit komen.
Twee van mijn meest interessante tripervaringen, waaronder mijn eerste "hergeboorte", gebeurde bij slechte omstandigheden en na een tijdje van paranoia.

Ik heb ook bij andere mensen een correlatie tussen angst en besef opgemerkt.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2009, 00:27   #77
KaliYuga
Lokaal Raadslid
 
KaliYuga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 april 2009
Berichten: 329
Standaard

Citaat:
Is iedereen van staat om bepaalde inzichten te verkrijgen, of zijn enkel bepaalde mensen dat?
Zeer goede vraag. En het antwoord is er een die meer aanleunt bij de laatste optie dan de eerste.
Uit mijn persoonlijke leefomgeving alleen al kan ik concluderen dat de meesten het nog steeds zien als "onnozel doen". De frappante toevalligheden en de visioenen ziet men veelal als een gedeelte van de trip en men schenkt of ontdekt er niet echt een meerwaarde aan/in.
Welke factoren hierin een rol spelen is nog maar de vraag. Is het puur iets dat te maken heeft door het karakter/persoonlijkheid of is het iets transcendents dat hierin een determinerende rol speelt?

Citaat:
Ik heb ook bij andere mensen een correlatie tussen angst en besef opgemerkt.
Idem.
__________________
The internal struggle of self-overcoming must in turn also be matched by an external struggle with the forces of the age on an immediate and pratical level.

Laatst gewijzigd door KaliYuga : 14 juni 2009 om 00:30.
KaliYuga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2009, 11:52   #78
Ars_Nova
Minister
 
Ars_Nova's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 december 2006
Berichten: 3.167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Twee van mijn meest interessante tripervaringen, waaronder mijn eerste "hergeboorte", gebeurde bij slechte omstandigheden en na een tijdje van paranoia.

Ik heb ook bij andere mensen een correlatie tussen angst en besef opgemerkt.
Een vraagje voor jou en 420yeahbaby:

Bij het onderdaan van de hogere psychedelische ervaringen, waren jullie dan alleen of met meerdere samen? Als er angst opkomt (serieuze angst), hoe lossen jullie dat dan op?
Ik heb 1x een hoge dosis van iets genomen maar dat is geëindigd in een hevige paniekreactie, dus ik heb toen de trip afgebroken met een kalmeermiddel. Ik heb nu onlangs ergens gelezen dat dat niet per sé de beste oplossing is, omdat je dan dreigt in een "unresolved state" achter te blijven...
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 10:24   #79
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Ik heb nog nooit een bad getrip gehad, enkel eens goed misselijk geweest bij een hoge portie in het begin. Dat ziek zijn neem ik er in het begin bij als "normaal".

De paniek kunt ge of te wel voeden, of te wel beetje rondwandelen, lucht zuigen en jezelf wijsmaken dat het maar een tijdelijk event is.

Ik heb ook al liggen pieken op hoge dosissen, en ik heb soms gedacht dat ik al dood was of dat ik niet meer zou terugkomen.
Zulke trips hadden achteraf bekeken wel hun doel, maar op de moment zelf durf je jezelf er niet volledig aan overgegeven, tot het te laat is en ze gaan vliegen is.

Ik ben in ieder geval afgestapt van hoge dosissen omdat ze telkens gepaard gaan met grote ongemakkelijkheden in het begin.
Telkens met sitter wel. Als ik nu lage porties doe, doe ik dat nog met sitter (tlief) tot ik aan het pieken ga... dan ben ik de natuur in.
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 13:29   #80
Ars_Nova
Minister
 
Ars_Nova's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 december 2006
Berichten: 3.167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Ik heb nog nooit een bad getrip gehad, enkel eens goed misselijk geweest bij een hoge portie in het begin. Dat ziek zijn neem ik er in het begin bij als "normaal".
Ha, dat is inderdaad iets anders

Citaat:
De paniek kunt ge of te wel voeden, of te wel beetje rondwandelen, lucht zuigen en jezelf wijsmaken dat het maar een tijdelijk event is.
O, als ge te ver weg zijt dan is er niks meer aan te doen, believe me.
Maar met volk in de buurt is het alleszins veel minder waarschijnlijk...

Citaat:
Ik heb ook al liggen pieken op hoge dosissen, en ik heb soms gedacht dat ik al dood was of dat ik niet meer zou terugkomen.
Zulke trips hadden achteraf bekeken wel hun doel, maar op de moment zelf durf je jezelf er niet volledig aan overgegeven, tot het te laat is en ze gaan vliegen is.

Ik ben in ieder geval afgestapt van hoge dosissen omdat ze telkens gepaard gaan met grote ongemakkelijkheden in het begin.
Telkens met sitter wel. Als ik nu lage porties doe, doe ik dat nog met sitter (tlief) tot ik aan het pieken ga... dan ben ik de natuur in.
Mmm, wat is "hoog" in uw geval? (en welk middel?)
Persoonlijk heb ik beslist om geen "hoge" dosissen (genre 150 µg LSD) meer op mijn eentje in te nemen, zelfs niet als de Clonazepam er naast ligt. Maar hoge dosissen helemaal afschrijven doe ik niet
In mijn geval denk ik dat het begin van dissociatie mij tot paniek gedreven heeft; ik ben er mss nog niet helemaal klaar voor...
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be