Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 juni 2022, 00:09   #61
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik vind daar niks grappigs aan. Zowel mijn grootvader als mijn vader hebben hun gezondheid afgegeven in dezelfde plaats. Grootvader heeft 20 jaar langzaam liggen wegkwijnen door maagkanker en dergelijke door de papierblekerij methodes uit de jaren 50 en 60. Mijn vader heeft zijn eerste rugletsel mogen smaken door het manueel verplaatsen van volle rollen eind jaren 70...
Tja, dat grappig ging over mijn situatie hé... speelbal zijnde tussen het gewoon ziekenfonds en dat voor beroepsziekten met als resultaat dat ik erover schoot en vervolgens op mijn kin mocht kloppen wat vergoeding betreft...

Misschien heb ik uw vader nog gekend ,van 1976 tot en met 1977 stond ik in het labo van de pulpafdeling ,daarna in de papierafdeling .....

En inderdaad Denaeyer was géén gezonde plaats om te werken , ik heb daar véél zaken zien gebeuren waarbij veiligheid blijkbaar op de laatste plaats scheen te komen ....

Ik heb enkel mijn gehoor verloren en een stekende tinnitus bijgekregen ,maar ik heb ook gezien dat er mensen daar serieuze lichamelijke letsels opliepen waarbij mijn tinnitus verbleekte...

Ik heb daar persoonlijk met het grootste vergif gewerkt eerst in het ploegenlabo ,daarna daglabo en uiteindelijk in de research ,en veel mensen gezien die niet écht wisten met wat voor een chemische vuiligheid ze wel bezig waren....

Denaeyer was niet bepaald het veiligste bedrijf ,verre van ....

Ik ben daar ooit op één enkele nacht er eens drie moeten gaan afleveren in het ziekenhuis ,eentje met geplette vingers ,ene met een sleutelbeenbreuk en ene met een gebroken enkel ,en dat allemaal te wijten aan één fase...

Dazt begon aan bobine 13 met geplette vingers ,die van kalander drie zag dat gebeuren en maakte een smak op een olievlek op de grond ,met een sleutelbeenbreuk tot gevolg ,ik ging als laborant de ploegenchef halen en die schoof ongelukkig van de stalen trap aan molen één met een enkelbreuk tot gevolg ,dat was dus inladen en wegwezen richting ziekenhuis..

Laatst gewijzigd door Svennies : 6 juni 2022 om 00:39.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2022, 00:34   #62
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.409
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik denk dat we beter dan PM en/of persoonlijk communiceren. Het was hier een audiofiel draadje van onze hofnar Henri
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2022, 00:40   #63
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik denk dat we beter dan PM en/of persoonlijk communiceren. Het was hier een audiofiel draadje van onze hofnar Henri
De rik kan aan mijn reet roesten weet je...

Die verpest zoveel andere draden ,nu krijgt hij boontje om zijn loontje...

Laatst gewijzigd door Svennies : 6 juni 2022 om 00:53.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2022, 00:40   #64
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Tja, dat grappig ging over mijn situatie hé... speelbal zijnde tussen het gewoon ziekenfonds en dat voor beroepsziekten met als resultaat dat ik erover schoot en vervolgens op mijn kin mocht kloppen wat vergoeding betreft...

Misschien heb ik uw vader nog gekend ,van 1976 tot en met 1977 stond ik in het labo van de pulpafdeling ,daarna in de papierafdeling .....

En inderdaad Denaeyer was géén gezonde plaats om te werken , ik heb daar véél zaken zien gebeuren waarbij veiligheid blijkbaar op de laatste plaats scheen te komen ....

Ik heb enkel mijn gehoor verloren en een stekende tinnitus bijgekregen ,maar ik heb ook gezien dat er mensen daar serieuze lichamelijke letsels opliepen waarbij mijn tinnitus verbleekte...

Ik heb daar persoonlijk met het grootste vergif gewerkt eerst in het ploegenlabo ,daarna daglabo en uiteindelijk in de research ,en veel mensen gezien die niet écht wisten met wat voor een chemische vuiligheid ze wel bezig waren....

Denaeyer was niet bepaald het veiligste bedrijf ,verre van ....

Ik ben daar ooit op één enkele nacht er eens drie moeten gaan afleveren in het ziekenhuis ,eentje met geplette vingers ,ene met een sleutelbeenbreuk en ene met een gebroken enkel ,en dat allemaal te wijten aan één fase...

Dat begon aan bobine 13 met geplette vingers ,die van kalander drie zag dat gebeuren en maakte een smak op een olievlek op de grond ,met een sleutelbeenbreuk tot gevolg ,ik ging als laborant de ploegenchef halen en die schoof ongelukkig van de stalen trap aan molen één met een enkelbreuk tot gevolg ,dat was dus inladen en wegwezen richting ziekenhuis..
Foutje

Laatst gewijzigd door Svennies : 6 juni 2022 om 00:40.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2022, 00:55   #65
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.409
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Het is 1 van de redenen waarom ik wel iets van chemie ken.
De combinatie De Naeyer en Eternit... Gooi daar nog eens G&G bij, en ik zag mijn toekomst wel. Gelukkig dat "den Ammoniak" al aan't sluiten was.

'k Heb nog wel een tijdje gewerkt op de 2 grote hangaars en verdeeleenheid van Kemira.

En tegen de tijd ik van't school afkwam was Boel ook aan't inpakken.
Stom genoeg heb ik mijn longen wel kapotgelast. Ventilatie geeft slechte lassen....

De goeie ouwe tijd , awel, alleen ambtenaren kunnen dat staalhard beweren. Die hun grootste risico was een inktvergiftiging als ze te hard werkten.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 6 juni 2022 om 00:58.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2022, 01:24   #66
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het is 1 van de redenen waarom ik wel iets van chemie ken.
De combinatie De Naeyer en Eternit... Gooi daar nog eens G&G bij, en ik zag mijn toekomst wel. Gelukkig dat "den Ammoniak" al aan't sluiten was.

'k Heb nog wel een tijdje gewerkt op de 2 grote hangaars en verdeeleenheid van Kemira.

En tegen de tijd ik van't school afkwam was Boel ook aan't inpakken.
Stom genoeg heb ik mijn longen wel kapotgelast. Ventilatie geeft slechte lassen....

De goeie ouwe tijd , awel, alleen ambtenaren kunnen dat staalhard beweren. Die hun grootste risico was een inktvergiftiging als ze te hard werkten.
Ach weten waar we het beiden over hebben hé...

maar om op uw laatste zin terug te komen ...

Destijds kwam de toenmalige minister-president Van den Brande van Vlaanderen Denaeyer een bezoekje brengen in Maart....

Terwijl die minkunkel aan machine 4 passeerde was ik net een staal van de machineoverzet aan het afnemen om te analyseren toen die tegen mij zei "dat het wel erg warm was " en mijn reactie op wat ik toen een temperatuur vond die voor een papierfabriek op dat moment van het jaar eerder zacht aanvoelde dat hij maar in de zomer eens een keer moest terugkomen om te weten wat het woord warm te betekenen had...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2022, 19:31   #67
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik ben benieuwd.
Keflavik international airport (spreek uit: Keplavik)
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2022, 21:59   #68
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Mag ik jou verzoeken om voortaan op te passen ....

Zo begon het bij mij destijds ook ...

Af en toe ,tot de fatale krak kwam ...

Tussen papiermachines en hun geluidsoverlast werken was er te veel aan....
de finale krak is er ook al geweest hoor.

slecht gehoor in de familie in combinatie met overdosis koptelefoon , schietbanen (ja met hoorbescherming anders is dat direct nefast. ) en machine zalen.

Dan geen zware diesels of zo, he maar het zoemen en knorren van honderden ventilatoren en grote industriele airco's Ah ja en ik ben ook wel eens door puntlassen gepasseerd, asamblage hallen en atteliers met plooi en ponsmachines. (Er werden daar zware machines in mekaar gevezen) maar gelukkig nooit lang. Die jongens die daar heel de dag, voor de rest van hun leven stukken ijzer stonden te plooien, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2022, 22:33   #69
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Keflavik international airport (spreek uit: Keplavik)
Leg uit Edou?
Zit je daar nu?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be