Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 oktober 2016, 17:57   #61
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dus dagelijks.
Neen, niet dagelijks, maar dat kan u niet weten want...
Heeft u tijd op uw werk om dagelijks iets te lezen dat geen verband houdt met uw werk?
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2016, 14:46   #62
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
U kent het treinmaterieel niet eens fatsoenlijk, best niet te hard van de toren blazen dus.
Dat is ook waar.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2016, 14:47   #63
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Neen, niet dagelijks, maar dat kan u niet weten want...
Heeft u tijd op uw werk om dagelijks iets te lezen dat geen verband houdt met uw werk?
Ja.
Ik ben momenteel ook op mijn werk.
Tussen het begin van de middagploeg en de avondmeeting is het normaal rustig hier, en terwijl ik mijn koffieke drink ...
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2016, 15:55   #64
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ja.
Ik ben momenteel ook op mijn werk.
Tussen het begin van de middagploeg en de avondmeeting is het normaal rustig hier, en terwijl ik mijn koffieke drink ...
Laat uw koffieke u maar smaken.
Ik drink ook mijn koffieke als ik aan het werken ben.
20 minuten tijd om te eten en te drinken tussen het vierde en het zesde uur.
Eigenlijk betaald om te eten maar dat is de regel als je in ploegen werkt.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2016, 17:08   #65
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Laat uw koffieke u maar smaken.
Ik drink ook mijn koffieke als ik aan het werken ben.
20 minuten tijd om te eten en te drinken tussen het vierde en het zesde uur.
Eigenlijk betaald om te eten maar dat is de regel als je in ploegen werkt.
Als je, zoals ik, minstens 10 uur per dag aanwezig bent op je werk, heb je ook recht op een koffiepauze, zolang er geen misbruik van gemaakt wordt.

Gewoonlijk na de aanloop van de middagploeg (op deze werf 10 arbeiders) wordt er een rapportje gemaakt over de ochtendploeg. Deze gegevens worden besproken op de avondmeeting (15 minuten), we weten dan waar we staan, waar we moeten bijsturen en waar de nacht- en de ochtendploeg mee verder moeten gaan. tussen 8 en 9 uur ben ik dan weer daar. En nu ga ik naar MIJN hotelleke, lekker eten, een frisse douche nemen, nog wat plannen bekijken en dan slapen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2016, 17:48   #66
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Wat is er mis met winst maken?
Hebben ze hun klanten bedrogen?
Hebben ze ergens gefoefeld?

In uwe vakbondslogica moet iedere stoel bezet blijven, om wat te doen?

Sinds de uitvinding van het wiel zijn er steeds jobs gesneuveld door automatisatie, bij de banken heeft het heel lang geduurd, maar niet ingrijpen, dat is pas misdadig.

Een kleine illustratie om het u duidelijk te maken.
Vroeger werd:

Er gemaaid met de zeis
Het stro werd gebonden en op hoopjes gezet.
Nadien werd er gedorst met de dorsvlegel.
Het graan werd door de wanmolen gehaald om het kaf van het koren, te scheiden.

Nu doet één machine hetzelfde werk op een fractie van de tijd die er vroeger nodig was.

Ik heb het stelligste vermoeden dat die meiden en knechten niet meer nodig zijn op de boerderij en dat ze bijgevolg (moesten ze nog leven) ondertussen ander werk gezocht hebben. De boer kan hen helaas niet betalen om rond te tafel te zitten en mee te eten (werk is er niet meer voor hen).
Het word tijd dat jouw baas jouw plaats weg saneert.
Dan weet je ook eens hoe dat voelt en maak je niet ongerust, dat zal in je loopbaan vanaf nu geregeld gebeuren.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2016, 23:23   #67
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Als je, zoals ik, minstens 10 uur per dag aanwezig bent op je werk, heb je ook recht op een koffiepauze, zolang er geen misbruik van gemaakt wordt.

Gewoonlijk na de aanloop van de middagploeg (op deze werf 10 arbeiders) wordt er een rapportje gemaakt over de ochtendploeg. Deze gegevens worden besproken op de avondmeeting (15 minuten), we weten dan waar we staan, waar we moeten bijsturen en waar de nacht- en de ochtendploeg mee verder moeten gaan. tussen 8 en 9 uur ben ik dan weer daar. En nu ga ik naar MIJN hotelleke, lekker eten, een frisse douche nemen, nog wat plannen bekijken en dan slapen.
10 uur per dag aanwezig op uw werk voor uw baas en de overuren in het zwart misschien.
Een zelfstandig bijberoep en een politiek mandaat.
Precies nooit genoeg.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2016, 01:24   #68
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Maar ING heeft winst gemaakt door het personeel en smijt nu het personeel op straat.
En dan nog in het nieuws dat de ceo van ING na de aankondiging van al die ontslagen opslag krijgt.
De bedoeling van een bedrijf is winst maken en niet zo veel mogelijk mensen aan het werk zetten. De hele bedoeling van het inhuren van mensen is om meerwaarde te genereren. Het bedrijf betaalt daar een afgesproken som geld voor ook wel gekend als het loon. Zeggen dat het unfair is om mensen op straat te zetten omdat deze winst hebben gegenereerd voor het bedrijf is totaal van de pot gerukt. Ze zijn namelijk vergoed om deze meerwaarde te genereren. Je kan je afvragen waarom een bedrijf deze goede werkkrachten op straat zet. Kijk naar kinepolis: die genereren met minder personeel en minder bezoekers veel hogere winsten. Kan je het bedrijf kwalijk nemen dat ze willen overleven of meer winst maken? Neen. Dat is hard maar fair.

Wie zou de top van dit bedrijf op andere ideeën moeten brengen? Wie moet er opkomen voor de belangen van de werknemers? De vakbond. In eerste instantie moeten ze de afbouw proberen te minimaliseren en deze trager proberen te laten verlopen. In tweede instantie is het nuttig om het bedrijf ervan te overtuigen andere belgen aan te nemen om hun andere koers te behartigen.

Automatisatie houdt niemand tegen. Nu niet en morgen ook niet. Zeggen dat automatisatie jobs vernietigd... wel. Die moet toch dringend zijn ogen eens open trekken. Dat zou misschien waar zijn indien automatisatie niet steeds complexer en groter wordt (meerdere niches). Bovendien zouden we de huidige bevolking geen eten kunnen geven zonder automatisatie.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2016, 01:31   #69
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

/

Laatst gewijzigd door Athelas : 12 oktober 2016 om 01:31.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2016, 05:43   #70
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
De bedoeling van een bedrijf is winst maken en niet zo veel mogelijk mensen aan het werk zetten. De hele bedoeling van het inhuren van mensen is om meerwaarde te genereren. Het bedrijf betaalt daar een afgesproken som geld voor ook wel gekend als het loon. Zeggen dat het unfair is om mensen op straat te zetten omdat deze winst hebben gegenereerd voor het bedrijf is totaal van de pot gerukt. Ze zijn namelijk vergoed om deze meerwaarde te genereren. Je kan je afvragen waarom een bedrijf deze goede werkkrachten op straat zet. Kijk naar kinepolis: die genereren met minder personeel en minder bezoekers veel hogere winsten. Kan je het bedrijf kwalijk nemen dat ze willen overleven of meer winst maken? Neen. Dat is hard maar fair.

Wie zou de top van dit bedrijf op andere ideeën moeten brengen? Wie moet er opkomen voor de belangen van de werknemers? De vakbond. In eerste instantie moeten ze de afbouw proberen te minimaliseren en deze trager proberen te laten verlopen. In tweede instantie is het nuttig om het bedrijf ervan te overtuigen andere belgen aan te nemen om hun andere koers te behartigen.

Automatisatie houdt niemand tegen. Nu niet en morgen ook niet. Zeggen dat automatisatie jobs vernietigd... wel. Die moet toch dringend zijn ogen eens open trekken. Dat zou misschien waar zijn indien automatisatie niet steeds complexer en groter wordt (meerdere niches). Bovendien zouden we de huidige bevolking geen eten kunnen geven zonder automatisatie.
De consumenten, want de werknemers zijn aan handen en voeten gebonden aan de wil van het bedrijf.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2016, 06:19   #71
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Het word tijd dat jouw baas jouw plaats weg saneert.
Dan weet je ook eens hoe dat voelt en maak je niet ongerust, dat zal in je loopbaan vanaf nu geregeld gebeuren.
Ik ben daar helemaal niet bang voor. Een firma als de onze kan werken voor kleine, middelgrote en grote ondernemingen. Wij hebben internationaal een zeer goede naam en wij werken samen met gerenommeerde Duitse bedrijven. Het orderboekje van onze firma zit meer dan vol.

Ons bedrijf is altijd meegegaan in de modernste technologieën, waarbij we de oude technologieën niet uit het oog verloren.
Directe concurrenten van ons hebben teveel geïnvesteerd in het opzetten van constructies type meccano. In eerste instantie waren ze goedkoper dan onze firma, de levensduur van z'on installatie is echter ondermaats, waardoor er geregeld grote herstellingen moesten gebeuren.

Wij zijn blijven geloven in ijzersterke constructie met daarop de allernieuwste technologieën. Wij hebben eind jaren '80 - begin jaren '90 zwarte sneeuw gezien. Ford Genk heeft toen een grote ombouw gehad, waar een Franse en een Spaanse firma grote installaties binnenhaalde. Wij kregen kregen kruimels (kleine installatiekes), hierdoor wonnen we wel terug het vertrouwen van Ford Europa.

Ondertussen bestaan de Franse en Spaanse firma niet meer. Wij hebben ons kunnen handhaven in samenwerking van enkele oerdegelijke Duitse firma's.
Het laatste grote project voor Ford was de verhuis van de Mondeo naar Valencia.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2016, 06:23   #72
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
10 uur per dag aanwezig op uw werk voor uw baas en de overuren in het zwart misschien.
Een zelfstandig bijberoep en een politiek mandaat.
Precies nooit genoeg.
Ik maak steeds overuren om deze terug te nemen voor mijn zelfstandig bijberoep.
Hoe kan ik anders bijna twee maanden aan in juli en augustus thuis blijven?

En maak u maar niet ongerust, bij ons is er gene eurocent in het zwart te rapen, ik heb dat trouwens ook niet nodig.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2016, 06:28   #73
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
De bedoeling van een bedrijf is winst maken en niet zo veel mogelijk mensen aan het werk zetten. De hele bedoeling van het inhuren van mensen is om meerwaarde te genereren. Het bedrijf betaalt daar een afgesproken som geld voor ook wel gekend als het loon. Zeggen dat het unfair is om mensen op straat te zetten omdat deze winst hebben gegenereerd voor het bedrijf is totaal van de pot gerukt. Ze zijn namelijk vergoed om deze meerwaarde te genereren. Je kan je afvragen waarom een bedrijf deze goede werkkrachten op straat zet. Kijk naar kinepolis: die genereren met minder personeel en minder bezoekers veel hogere winsten. Kan je het bedrijf kwalijk nemen dat ze willen overleven of meer winst maken? Neen. Dat is hard maar fair.

Wie zou de top van dit bedrijf op andere ideeën moeten brengen? Wie moet er opkomen voor de belangen van de werknemers? De vakbond. In eerste instantie moeten ze de afbouw proberen te minimaliseren en deze trager proberen te laten verlopen. In tweede instantie is het nuttig om het bedrijf ervan te overtuigen andere belgen aan te nemen om hun andere koers te behartigen.

Automatisatie houdt niemand tegen. Nu niet en morgen ook niet. Zeggen dat automatisatie jobs vernietigd... wel. Die moet toch dringend zijn ogen eens open trekken. Dat zou misschien waar zijn indien automatisatie niet steeds complexer en groter wordt (meerdere niches). Bovendien zouden we de huidige bevolking geen eten kunnen geven zonder automatisatie.
In zijn jeugdige overmoed vergeet hij gemakshalve dat hij gretig meedoet aan het verhaal van met steeds minder mensen meer doen (nee ik heb het niet over de NMBS, daar hebben ze dat nog niet door), maar het gebruik van een GSM, het gebruik van apps, het gebruik van internetbankieren, het gebruik van de bankkaart, het gebruik van ...

Zonder al deze dingen zouden er inderdaad een pak meer mensen aan het werk zijn, het zou wel onbetaalbaar zijn.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2016, 06:31   #74
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
De consumenten, want de werknemers zijn aan handen en voeten gebonden aan de wil van het bedrijf.
De consumenten?
D
  • ie kopen massaal, via het internet, Chinese brol.
  • Die gebruiken apps voor om het even wat.
  • Die doen aan internetbankieren.
  • Die betalen overal met de smartphone of de kaart.
  • Die kan het geen reet schelen wat er achter het hele verhaal zit, die willen met hun euro's zoveel mogelijk kunnen consumeren.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2016, 22:05   #75
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik maak steeds overuren om deze terug te nemen voor mijn zelfstandig bijberoep.
Hoe kan ik anders bijna twee maanden aan in juli en augustus thuis blijven?

En maak u maar niet ongerust, bij ons is er gene eurocent in het zwart te rapen, ik heb dat trouwens ook niet nodig.
Dus toch twee maanden thuis in juli en augustus.
En toch streed u dat af.
En nu schrijft u het weer.
Alleen schreef u er vorige keer joepie bij.
Draaien gelijk de wind.
180 graden draaien weeral.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2016, 06:44   #76
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Dus toch twee maanden thuis in juli en augustus.
En toch streed u dat af.
En nu schrijft u het weer.
Alleen schreef u er vorige keer joepie bij.
Draaien gelijk de wind.
180 graden draaien weeral.
Leer eens lezen en dan onthouden wat u gelezen heeft.
U heeft een zeer vervelende manier van debatteren, alhoewel, van debat kan ik van uwe kant niet veel merken.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2016, 15:25   #77
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Leer eens lezen en dan onthouden wat u gelezen heeft.
U heeft een zeer vervelende manier van debatteren, alhoewel, van debat kan ik van uwe kant niet veel merken.
Maar ik onthou wat ik gelezen heb, en u schreef toen...
bijna 2 maanden thuis joepie.
Daarna streed u het af dat u het geschreven had.
En ik heb toen bewezen dat u het wel geschreven had.
U verwijt weeral iemand dat hij niet kan onthouden wat hij gelezen heeft maar u kunt niet onthouden wat u zelf geschreven heeft.
Hoe was dat spreekwoord ook alweer?
En dat het voor u vervelend is dat is uw mening.
Maar trek het u niet aan, ik trek het mij ook niet aan.

https://www.youtube.com/watch?v=tRCk08zo0EU

Laatst gewijzigd door Patrick M. : 13 oktober 2016 om 15:28.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2016, 15:38   #78
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Maar ik onthou wat ik gelezen heb, en u schreef toen...
bijna 2 maanden thuis joepie.
Daarna streed u het af dat u het geschreven had.
En ik heb toen bewezen dat u het wel geschreven had.
U verwijt weeral iemand dat hij niet kan onthouden wat hij gelezen heeft maar u kunt niet onthouden wat u zelf geschreven heeft.
Hoe was dat spreekwoord ook alweer?
En dat het voor u vervelend is dat is uw mening.
Maar trek het u niet aan, ik trek het mij ook niet aan.

https://www.youtube.com/watch?v=tRCk08zo0EU
Zucht.....


Als je op 62 dagen ongeveer 55 dagen thuis bent, dan ben je bijna twee maanden thuis.
Tussendoor ben ik enkele keren naar een vergadering gegaan of op werfbezoek.

Ik begrijp niet wat u hieraan niet begrijpt en waarom u daar zo'n polemiek over maakt.


U heeft juist niets bewezen.
Vanaf de eerste keer schreef ik dat ik bijna 2 maanden thuis zou zijn onder de grote vakantie.

Jongens toch ...
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2016, 13:12   #79
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Zucht.....


Als je op 62 dagen ongeveer 55 dagen thuis bent, dan ben je bijna twee maanden thuis.
Tussendoor ben ik enkele keren naar een vergadering gegaan of op werfbezoek.

Ik begrijp niet wat u hieraan niet begrijpt en waarom u daar zo'n polemiek over maakt.


U heeft juist niets bewezen.
Vanaf de eerste keer schreef ik dat ik bijna 2 maanden thuis zou zijn onder de grote vakantie.

Jongens toch ...
U vergeet dat u er toen joepie bij geschreven hebt.
En u vergeet ook dat u het daarna schreef dat u het niet geschreven had.
Ik heb toen bewezen dat u het wel geschreven had.
Maar wel iemand verwijten maken, en die jongens toch wat u schrijft kunt u beter voor u eigen houden want dat reflecteert op u.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be