Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 januari 2009, 19:58   #81
Gforce
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 januari 2009
Berichten: 177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Wat is dat toch met die millitaire vliegtuigen.
Misschien kan de vrt eens een het leven zoals het is -: militaire vliegtuigen - samenstellen. Gaan we onze ogen nog opentrekken denk ik.
Crembo zit """"verveeld""" met de zaak.. Eerst als een poedel met rabiës afgeven op Flahaut en zijn vlucht naar Congo (ietsjepietsje erger) in de oppositie, nu het Z E L F doen. Wack, wackier, wackiest...

Waarom hij wel en de rest niet? Is't Belgisch leger een bende broekkakkers of wat? Ze hebben hun nieuwe tanks toch? Of zijn die banden dan toch niet goed daarvoor?




Laatst gewijzigd door Gforce : 15 januari 2009 om 20:15.
Gforce is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2009, 20:25   #82
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.720
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
En in het nieuwsblad vertelde ze vol trots dat ze de blik van dat manneke zag en direct vond dat ze hem moest adopteren.

Zeer bedenkelijk is het inderdaad: wat als het manneke niet zo'n lieve blik had? Wat als het manneke spuuglelijk was? Neen, mevrouw de senator heeft -als was het in een winkel- het mooiste kindje genomen, en dan zonder enige procedure hier naar België gehaald.

Walgelijk!
"Walgelijk."

Pfffft....

Vraag eens aan geadopteerde kinderen van derde-wereldlanden of ze blij zijn dat ze geadopteerd zijn door een (relatief rijk) Westers koppel, en zo goed als allemaal beseffen hoeveel geluk ze gehad hebben.

Het juridisch getrouwtrek zal hun een worst wezen.

Schelfhout heeft gewoon gedaan wat de meeste mensen zouden doen indien ze de kans krijgen, nl. een logge, dure en onzekere procedure vermijden, en ze heeft m.i. gehandeld uit een gevoel van mededogen, en wellicht zal dat Congolose jongetje een veel betere toekomst hebben.

En dat is wat mij betreft het belangrijkste.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2009, 20:52   #83
Duym
Minister
 
Duym's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
"Walgelijk."

Pfffft....

Vraag eens aan geadopteerde kinderen van derde-wereldlanden of ze blij zijn dat ze geadopteerd zijn door een (relatief rijk) Westers koppel, en zo goed als allemaal beseffen hoeveel geluk ze gehad hebben.

Het juridisch getrouwtrek zal hun een worst wezen.

Schelfhout heeft gewoon gedaan wat de meeste mensen zouden doen indien ze de kans krijgen, nl. een logge, dure en onzekere procedure vermijden, en ze heeft m.i. gehandeld uit een gevoel van mededogen, en wellicht zal dat Congolose jongetje een veel betere toekomst hebben.

En dat is wat mij betreft het belangrijkste.
De kans krijgen? Iedereen kan de kans grijpen om een ziek kindje uit een arm land mee te nemen met de bedoeling het hier een beter toekomst te geven. Alleen gaan hier de poppen voor die man of vrouw dan wel onmiddellijk aan het dansen; gevangenisstraffen voor kindersmokkel is geen zeldzaamheid. Tenzij je natuurlijk gedekt wordt door een corrupte partij als CD&V.
Mandaat inleveren dat mens!
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2009, 21:02   #84
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Schelfhout heeft gewoon gedaan wat de meeste mensen zouden doen indien ze de kans krijgen, nl. een logge, dure en onzekere procedure vermijden, en ze heeft m.i. gehandeld uit een gevoel van mededogen, en wellicht zal dat Congolose jongetje een veel betere toekomst hebben.
Ik zou ook graag eens de kans krijgen om senator te zijn en zo een beetje te doen waar ik goesting in heb.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2009, 21:02   #85
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.720
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
De kans krijgen? Iedereen kan de kans grijpen om een ziek kindje uit een arm land mee te nemen met de bedoeling het hier een beter toekomst te geven. Alleen gaan hier de poppen voor die man of vrouw dan wel onmiddellijk aan het dansen; gevangenisstraffen voor kindersmokkel is geen zeldzaamheid. Tenzij je natuurlijk gedekt wordt door een corrupte partij als CD&V.
Mandaat inleveren dat mens!
Vind je dat het kind beter af is hier in België, een in vergelijking met Congo rustig en rijk land, opgroeiend als adoptiezoon van een vrouwelijke senator, of als naamloos weeskind ergens in een verkommerd weeshuis in Congo ?

Ik weet het antwoord.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2009, 21:04   #86
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Vind je dat het kind beter af is hier in België, een in vergelijking met Congo rustig en rijk land, opgroeiend als adoptiezoon van een vrouwelijke senator, of als naamloos weeskind ergens in een verkommerd weeshuis in Congo ?

Ik weet het antwoord.
Natuurlijk is het beter af in België, het stond mevrouw de vrouwelijke senator dan ook perfect vrij om achteraan te beginnen aanschuiven bij de andere mensen die proberen van een kindje te adopteren.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2009, 21:13   #87
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.720
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Natuurlijk is het beter af in België, het stond mevrouw de vrouwelijke senator dan ook perfect vrij om achteraan te beginnen aanschuiven bij de andere mensen die proberen van een kindje te adopteren.
Ik keur de werkwijze van Schelfhout 100 procent af, geen discussie mogelijk. Maar, hoe pathetisch het ook moge klinken, er wordt weinig tot geen aandacht besteed aan wat het beste is voor het kind.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2009, 21:21   #88
Duym
Minister
 
Duym's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Vind je dat het kind beter af is hier in België, een in vergelijking met Congo rustig en rijk land, opgroeiend als adoptiezoon van een vrouwelijke senator, of als naamloos weeskind ergens in een verkommerd weeshuis in Congo ?

Ik weet het antwoord.
Wat jij weet, weet zelfs een mentaal gehandicapte, maar waarover het echt gaat heb jij blijkbaar geen flauw benul.
Als morgen iedereen zijn of haar goesting gaat doen in verband met adoptie worden zwarte kinderen gelijkgesteld met zieke hondjes die men uit medelijden uit het buitenland mee in de wagen naar hier brengt.
Kinderen uit het buitenland zijn geen soevenirs of hebbedingetjes. Voor een CD&V'er wellicht moeilijk te begrijpen.

Laatst gewijzigd door Duym : 15 januari 2009 om 21:22.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2009, 21:27   #89
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.720
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Wat jij weet, weet zelfs een mentaal gehandicapte, maar waarover het echt gaat heb jij blijkbaar geen flauw benul.
Als morgen iedereen zijn of haar goesting gaat doen in verband met adoptie worden zwarte kinderen gelijkgesteld met zieke hondjes die men uit medelijden uit het buitenland mee in de wagen naar hier brengt.
Kinderen uit het buitenland zijn geen soevenirs of hebbedingetjes. Voor een CD@V'er wellicht moeilijk om te begrijopen.
Oh bespaar me de holle frasen genre "kinderen zijn geen soevenirs".

Niemand zegt zoiets, niemand insinueert zoiets, jij komt er enkel mee op de proppen bij gebrek aan degelijke tegenargumenten.

Feit is en blijft dat adoptie een goede zaak is voor zowel het kind in kwestie als voor de nieuwe ouders (op een uitzondering na).
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2009, 21:36   #90
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Oh bespaar me de holle frasen genre "kinderen zijn geen soevenirs".

Niemand zegt zoiets, niemand insinueert zoiets, jij komt er enkel mee op de proppen bij gebrek aan degelijke tegenargumenten.

Feit is en blijft dat adoptie een goede zaak is voor zowel het kind in kwestie als voor de nieuwe ouders (op een uitzondering na).
en als iedereen dat doet zitten we hier morgen met twaalf miljoen Afrikaanse weeskinderen in België, jochei!
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2009, 21:37   #91
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

Door iedere keer persoonlijke portretten van geadopteerden in de media te laten zien, (die overigens opvallend genoeg telkens kinderen worden genoemd), en de grote belangen van internationale adoptie niet aan de orde te stellen, wordt de gedachte gevoed dat interlandelijke adoptie een incidenteel proces is. Zo wordt voorkomen dat er kritische geluiden klinken over de pijnlijke ontstaansgeschiedenis van het vooral door het Westen gedomineerde fenomeen van internationale adoptie en de claim op het recht van ouderschap.

Waar stopt humaniteit en begint commercie?
-------------------

Adoptie-industrie stimuleert kinderhandel

Adoptie van kinderen is uitgegroeid tot een bedrijfstak waarin veel geld wordt verdiend. De vraag naar kinderen in het rijke Westen bepaalt het aanbod ervan in het arme Zuiden, waardoor neo-koloniale machtsverhoudingen worden versterkt. Belangenorganisaties van geadopteerden verzetten zich tegen de verkoop en roof van kinderen onder het mom van adoptie.

...Het recht van kinderen op een gezin en op bescherming is ondergeschikt gemaakt aan het adoptierecht van rijke mensen in Noord-Amerika en West-Europa...

lees verder op:
http://www.gebladerte.nl/11386f89.htm

lijkt mij al een veel eerlijker kijk op de zaak.
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''

Laatst gewijzigd door the_dude : 15 januari 2009 om 21:40.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2009, 09:52   #92
Morduk
Parlementsvoorzitter
 
Morduk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 2.114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
lijkt mij al een veel eerlijker kijk op de zaak.

Die transracial abductees website lijkt in alle opzichten iets wat bekokstooft is door sujetten die graag wat de provocerende rootsfundamentalist uithangen.

Dit b.v.
Citaat:
Maar dat ben ik niet, ik ben een Aziaat die is gedeporteerd naar een racistisch westers land.
Om je dood te lachen. Dat alleen al keldert voor mij de geloofwaardigheid van hun kritiek. Chinezen, Japanners of Koreanen hebben absoluut geen moeite om openlijk racistisch te zijn t.o.v. blanken of zwarten. Of onder elkaar.

Dit is kritiek van zo typisch Westerse aard, dat men in Azië er zich een breuk mee lacht.

Of dit:
Citaat:
“Wie zegt dat een kind hier meer kansen heeft? Dat is jouw perspectief. Maar het gaat erom hoe een geadopteerde dat innerlijk ervaart. Op mijn manier zou ik het daar ook goed gedaan hebben. Misschien was ik gestorven als een arm kind. Dat zou kunnen, ja.”
En als ik dit, en als ik dat, en als mijn tante een snor had was ze m'n oom.... Ik hoop dat ze dan ook allemaal terug naar het land van oorsprong zijn getrokken, en niet langer in het racistische Westen wonen. Kwestie van consequent te blijven.

Een eerlijke kijk op de zaak is erkennen dat er misbruiken zijn geweest, net zoals er ook vele successen zijn geweest. En dat de procedure vandaag zeer omzichtig en zo respectvol mogelijk gebeurt. Er is wel degelijk veel geleerd uit het verleden, en ik heb al behoorlijk wat getuigenissen en ervaringen gelezen en gehoord.

Beetje zitten ijlen over kolonialisme en adoptie doodleuk laten samenvallen met commercie is GEEN eerlijke kijk, maar zich interessant willen maken over een onderwerp waarbij de informatie waarop men zich baseert overduidelijk op internet is bijeengeraapt, aangevuld met wat losse mediafeitjes. En dan nog behoorlijk fucking selectief. Adoptie moet kritisch bendaderd worden, zeker de interlandelijke, maar dit is met bakken stront gooien naar adoptanten, geruggesteund door een handvol malcontenten.
__________________
'T
Morduk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2009, 10:02   #93
Morduk
Parlementsvoorzitter
 
Morduk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 2.114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Ik hoop dat de rechter de wijsheid en de moed bezit om het arme kind uit de klauwen van dat griezelig mens te halen.

Want hoe stompzinnig en oppervlakkig moet je niet zijn om een kind zo impulsief weg te plukken uit de wereld waar hij geboren is? Alsof hij een soort puppy is?
Welja, laten we het kind gebruiken om die vrouw een lesje te leren.

Laten we stompzinnigheid met nog meer stompzinnigheid bestrijden.

Of laten we de zaak eens omdraaien: in plaats van te fixeren op de stompzinnigheid van die vrouw, misschien eindelijk eens fixeren op een oplossing in het belang van het kind.

En er is te weinig informatie voor handen om hier op dit forum eventjes zo'n oplossing te bedenken.
__________________
'T
Morduk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2009, 11:00   #94
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.261
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Sorry, maar wat je hier schrijft slaat werkelijk op niets. Ik lees er alleen een "eigen volk eerst", ook bij adoptie in! Als je echter ook maar een beetje op de hoogte zou zijn van feiten en cijfers rond adoptie dan zou je weten dat er helemaal geen sprake is van een "adoptie-stormloop op Afrika". De meerderheid van de adoptiekinderen in België komt helemaal niet uit Afrika. En er worden ook niet plots meer kinderen uit Afrika geadopteerd (je sneer naar AZG in deze is totaal ongepast, maar dat is een andere discussie). Bovendien is de vraag naar adoptiekinderen uit België oneindig veel groter dan het aanbod en de wachtlijsten voor binnenlandse adoptie zijn dan ook nog langer dan die voor buitenlandse adoptie (binnenlandse adoptie is overigens alles behalve een garantie op een Belgisch kind... dat durven veel mensen wel eens te vergeten, maar dit terzijde). Adoptie heeft verder niets te maken met hulp aan het land waaruit het kind afkomstig is (en dat prentendeert ook niemand), maar alles met het kind zelf.
Wat is er eigenlijk mis met eigen volk eerst, klinkt zelfs logisch en om uw woord te gebruiken op een reactie van post 'natuurlijk'
Is toch niet hetzelfde als ander volks niks?
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2009, 11:40   #95
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
De kans krijgen? Iedereen kan de kans grijpen om een ziek kindje uit een arm land mee te nemen met de bedoeling het hier een beter toekomst te geven. Alleen gaan hier de poppen voor die man of vrouw dan wel onmiddellijk aan het dansen; gevangenisstraffen voor kindersmokkel is geen zeldzaamheid. Tenzij je natuurlijk gedekt wordt door een corrupte partij als CD&V.
Mandaat inleveren dat mens!
laten we zeggen dat de regels allemaal te moeilijk zijn voor de burger, en dat onze senator ze goed begrijpt, dus eer wie eer toekomt, zij heeft de procedure beschreven hoe je een kindje in een week tijd kunt adopteren.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2009, 11:45   #96
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Wat is er eigenlijk mis met eigen volk eerst, klinkt zelfs logisch en om uw woord te gebruiken op een reactie van post 'natuurlijk'
Is toch niet hetzelfde als ander volks niks?
de regel eigen volk eerst is xenofoob,
- ecologisch zever want we ademenen allemaal dezelfde lucht in en leven allemaal op hetzelfde bollejte met zijn beperkte oppervlakte en natuurlijke rijkdommen ?
, economisch waanzin want waarom zou je een zwakbegaafde belg verkiezen boven een getalenteerde ethiopier die zich hier perfect kan integreren en meewerken in onze economie ?
, sociaal niet rechtvaardig tov de reeds geintegreerde allochtonen...
, demografische lulkoek want als 50% gepensioneerd wordt zul je wel moeten uw gat laten afkuisen door een allochtoon
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2009, 11:46   #97
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht
Welja, laten we het kind gebruiken om die vrouw een lesje te leren.

Laten we stompzinnigheid met nog meer stompzinnigheid bestrijden.

Of laten we de zaak eens omdraaien: in plaats van te fixeren op de stompzinnigheid van die vrouw, misschien eindelijk eens fixeren op een oplossing in het belang van het kind.

En er is te weinig informatie voor handen om hier op dit forum eventjes zo'n oplossing te bedenken.
en we kunnen ons fixe'ren op het 'mensonwaardige' en 'burgeronvriendelijke' van de adoptieprocedure..
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2009, 11:48   #98
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
Door iedere keer persoonlijke portretten van geadopteerden in de media te laten zien, (die overigens opvallend genoeg telkens kinderen worden genoemd), en de grote belangen van internationale adoptie niet aan de orde te stellen, wordt de gedachte gevoed dat interlandelijke adoptie een incidenteel proces is. Zo wordt voorkomen dat er kritische geluiden klinken over de pijnlijke ontstaansgeschiedenis van het vooral door het Westen gedomineerde fenomeen van internationale adoptie en de claim op het recht van ouderschap.

Waar stopt humaniteit en begint commercie?
-------------------

Adoptie-industrie stimuleert kinderhandel

Adoptie van kinderen is uitgegroeid tot een bedrijfstak waarin veel geld wordt verdiend. De vraag naar kinderen in het rijke Westen bepaalt het aanbod ervan in het arme Zuiden, waardoor neo-koloniale machtsverhoudingen worden versterkt. Belangenorganisaties van geadopteerden verzetten zich tegen de verkoop en roof van kinderen onder het mom van adoptie.

...Het recht van kinderen op een gezin en op bescherming is ondergeschikt gemaakt aan het adoptierecht van rijke mensen in Noord-Amerika en West-Europa...

lees verder op:
http://www.gebladerte.nl/11386f89.htm

lijkt mij al een veel eerlijker kijk op de zaak.

Feitelijk als de vraag zo groot is, kan de overheid die procedure gewoon belasten, om een begrotingsevenwicht te bekomen. BVb 30.000euro is een fair bedrag. De vervuiler betaalt, en de allochtone adopteerder betaalt ook.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2009, 11:49   #99
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
en als iedereen dat doet zitten we hier morgen met twaalf miljoen Afrikaanse weeskinderen in België, jochei!
Zoals te lezen bij mij 50M allochtonen is toch wel de limiet....

We zijn met 1miljard relatief rijke mensen op de wereld en 5Miljard armere mensen. ALs we alle armen hier naar belgie laten migreren, is 50Miljoen een faire deal.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2009, 11:51   #100
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Ik zou ook graag eens de kans krijgen om senator te zijn en zo een beetje te doen waar ik goesting in heb.
Ja het ticketje senator hoeveel kost dat eigenlijk ? Bestaat daar nu geen statistiek van, als je 250.000euro reclame maakt, heb je dat zeteltje zeker ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be