Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

 
 
Discussietools
Oud 8 januari 2009, 22:28   #41
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eric v68 Bekijk bericht
BREAKING NEWS !!!!!!

De Joden schieten met kogels.
afschuwelijk. weet je wat kogels doen met mensen.
Die maken gaten in lichamen.......gaten.
wat een horror.
en die jongens van Hamas bedoelden het nog wel zo goed....

Je verontwaardiging is stuitend selectief, mijn beste minister.
raketten afschieten met de doelstelling om zoveel mogelijk burgers te raken is een misdaad tegen de mensheid.

war sucks.
no mercy for Hamas
De Uwe ook zo te lezen....

De zionisten gooien clusterbommen op een dichtbevolkt doelwit....

Zullen we dan maar gaan zwijgen over de misdaden waarvoor Uw zionistjes zoal verantwoordelijk zijn...

Te beginnen bij het king david hotel in 1946 toen ze zélf nog als terroristische organisatie werden omschreven....
Svennies is offline  
Oud 8 januari 2009, 22:30   #42
Infowarrior
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 21 maart 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 2.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eric v68 Bekijk bericht
BREAKING NEWS !!!!!!

De Joden schieten met kogels.
afschuwelijk. weet je wat kogels doen met mensen.
Die maken gaten in lichamen.......gaten.
wat een horror.
en die jongens van Hamas bedoelden het nog wel zo goed....

Je verontwaardiging is stuitend selectief, mijn beste minister.
raketten afschieten met de doelstelling om zoveel mogelijk burgers te raken is een misdaad tegen de mensheid.

war sucks.
no mercy for Hamas
Amai jij bent slecht geinformeerd
Infowarrior is offline  
Oud 9 januari 2009, 08:42   #43
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eric v68 Bekijk bericht
BREAKING NEWS !!!!!!

De Joden schieten met kogels.
afschuwelijk. weet je wat kogels doen met mensen.
Die maken gaten in lichamen.......gaten.
wat een horror.
en die jongens van Hamas bedoelden het nog wel zo goed....

Je verontwaardiging is stuitend selectief, mijn beste minister.
raketten afschieten met de doelstelling om zoveel mogelijk burgers te raken is een misdaad tegen de mensheid.

war sucks.
no mercy for Hamas
Eer Hamas met die raketten het aantal slachtoffers dat de Israëliërs de afgelopen veertien dagen maakten evenaren kunnen ze nog een flink aantal decennia verder gaan met die aanvallen, misschien zelfs een paar eeuwen.
__________________
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 9 januari 2009 om 08:43.
Geert C is offline  
Oud 9 januari 2009, 13:31   #44
eric v68
Burgemeester
 
eric v68's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2008
Locatie: zuid oost Veluwe
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Eer Hamas met die raketten het aantal slachtoffers dat de Israëliërs de afgelopen veertien dagen maakten evenaren kunnen ze nog een flink aantal decennia verder gaan met die aanvallen, misschien zelfs een paar eeuwen.
deze redenering hoor je veel de laatste tijd; 'Israel mag niet meer slachtoffers maken als Hamas'.

met alle respect voor jou Geert, maar dat is een vrij ziekelijke manier van redeneren.
De oorlog in de Ghaza is geen voetbalwedstrijd.

Hamas veroorzaakt een constante dreiging en traumatisering van de bevolking in Zuid Israel.
http://nl.youtube.com/watch?v=ygb6Vr...eature=related

Als je wil dat Israel proportioneel reageert dan vallen er in Ghaza het tienvoudige aan slachtoffers.
__________________
O crassum ingenium! Suspicor fuisse Batavum
"Wat een plompe geest! Ik vermoed dat het een Nederlander was" (Erasmus 1466-1536)


ceterum censeo Belgicam delendam esse
eric v68 is offline  
Oud 9 januari 2009, 13:52   #45
Buzz
Provinciaal Gedeputeerde
 
Buzz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2008
Locatie: Gent
Berichten: 819
Standaard

Israel doet niks mis als het witte fosfor als rookscherm gebruikt, maar ik vind dit toch maar excessief, zeker als je in dicht bevolkt gebied vecht gebruik je zo'n wapens niet, dat is vragen om problemen. In een open slagveld met weinig inwoners, kan witte fosfor waarschijnlijk heel nuttig zijn voor het beschermen van troepen.
Buzz is offline  
Oud 9 januari 2009, 14:01   #46
Frost
Provinciaal Gedeputeerde
 
Frost's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: The New Kingdom
Berichten: 821
Standaard

Israël moet gewoon ophouden met die daden van terreur. In Gaza wonen 3500 per km². Sardientjes in blik. Gaza is gewoon een tijdbom. Israël zal nu wel de grootse middelen inzetten maar zullen ze er mee Hamas kunnen verdrijven don't think so. Hamas zal er nog sterker uitkomen. De moslimwereld zal zich op een bepaalde manier wel wreken. Hierbij denk ik aan aanslagen.
__________________
“Every generation needs a new revolution.”
Frost is offline  
Oud 9 januari 2009, 14:44   #47
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter
 
Weiße Rose's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2008
Berichten: 2.379
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eric v68 Bekijk bericht
BREAKING NEWS !!!!!!

De Joden schieten met kogels.
afschuwelijk. weet je wat kogels doen met mensen.
Die maken gaten in lichamen.......gaten.
wat een horror.
en die jongens van Hamas bedoelden het nog wel zo goed....

Je verontwaardiging is stuitend selectief, mijn beste minister.
raketten afschieten met de doelstelling om zoveel mogelijk burgers te raken is een misdaad tegen de mensheid.

war sucks.
no mercy for Hamas
"no mercy for Hamas"

En ook niet voor de onschuldige burgers en VN-medewerkers zo blijkt.
Zoiets noemt men ook misdaden tegen de menslijkheid.

Laatst gewijzigd door Weiße Rose : 9 januari 2009 om 14:45.
Weiße Rose is offline  
Oud 9 januari 2009, 14:46   #48
kilgore
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 mei 2007
Berichten: 578
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
De Uwe ook zo te lezen....

De zionisten gooien clusterbommen op een dichtbevolkt doelwit....

Zullen we dan maar gaan zwijgen over de misdaden waarvoor Uw zionistjes zoal verantwoordelijk zijn...

Te beginnen bij het king david hotel in 1946 toen ze zélf nog als terroristische organisatie werden omschreven....
DE zionisten hebben niet het king david hotel opgeblazen,wel een radikale groep onder hen.Het zionisme bestond uit meer dan een groepering.

Er is geen bezwaar tegen het gebruik van clusterbommen in een stedelijk gebied;binnen een gebouw is men voor die kleine projectielen veilger dan voor de grote bommen.
kilgore is offline  
Oud 9 januari 2009, 14:47   #49
kilgore
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 mei 2007
Berichten: 578
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eric v68 Bekijk bericht
deze redenering hoor je veel de laatste tijd; 'Israel mag niet meer slachtoffers maken als Hamas'.

met alle respect voor jou Geert, maar dat is een vrij ziekelijke manier van redeneren.
De oorlog in de Ghaza is geen voetbalwedstrijd.

Hamas veroorzaakt een constante dreiging en traumatisering van de bevolking in Zuid Israel.
http://nl.youtube.com/watch?v=ygb6Vr...eature=related

Als je wil dat Israel proportioneel reageert dan vallen er in Ghaza het tienvoudige aan slachtoffers.
Een reactie moet overigens nooit proportioneel zijn;Hamas pleegt .oorlogsdaden en Israel mag Hamas dus militair uitschakelen.

Laatst gewijzigd door kilgore : 9 januari 2009 om 14:47.
kilgore is offline  
Oud 9 januari 2009, 16:43   #50
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eric v68 Bekijk bericht
deze redenering hoor je veel de laatste tijd; 'Israel mag niet meer slachtoffers maken als Hamas'.

met alle respect voor jou Geert, maar dat is een vrij ziekelijke manier van redeneren.
De oorlog in de Ghaza is geen voetbalwedstrijd.
Het gebruik van geweld moet nu eenmaal in verhouding staan tot de gepleegde feiten. Als ik lees dat de afgelopen 8 jaar Hamas met zo'n 7000 raketaanvallen 27 dodelijke slachtoffers heeft geëist dan denk ik dat ik niet de enige ben die zich afvraagt of als antwoord daarop oorlogsmisdaden plegen tegen de inwoners van Gaza, het veroorzaken van een zeer ernstige humanitaire crisis, en het op twee weken tijd de dood injagen van meer dan 700 man (waaronder vele burgers en politieagenten en slechts een minderheid Hamas-militanten) misschien toch lichtelijk overdreven is.
__________________
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 9 januari 2009 om 16:44.
Geert C is offline  
Oud 9 januari 2009, 17:00   #51
eric v68
Burgemeester
 
eric v68's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2008
Locatie: zuid oost Veluwe
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Het gebruik van geweld moet nu eenmaal in verhouding staan tot de gepleegde feiten. Als ik lees dat de afgelopen 8 jaar Hamas met zo'n 7000 raketaanvallen 27 dodelijke slachtoffers heeft geëist dan denk ik dat ik niet de enige ben die zich afvraagt of als antwoord daarop oorlogsmisdaden plegen tegen de inwoners van Gaza, het veroorzaken van een zeer ernstige humanitaire crisis, en het op twee weken tijd de dood injagen van meer dan 700 man (waaronder vele burgers en politieagenten en slechts een minderheid Hamas-militanten) misschien toch lichtelijk overdreven is.
nee, dat ben ik niet met je eens.
het is maar waar je de nadruk op legt.

Hamas vuurt wel 7000 raketten af, maar dat is niet erg want er zijn 'maar' 27 slachtoffers.
of,
Hamas vuurt 7000 raketten af, dus 7000 keer terreur, 7000 keer vluchtende burgers in doodsangst, 7000 keer een aanval op burgers.

ik kies voor de 2e optie.
Het feit dat die klunzen van Hamas 2e hands raketjes krijgen die door een stelletje prutsers in elkaar zijn gezet, doet niets af aan de genocidale intenties van Hamas.

voorzover ik heb begrepen zijn er zo'n 15.000 Hamas-strijders, dus die 600-700 doden waarvan het merendeel Hamas-strijders zijn nog maar het begin.
__________________
O crassum ingenium! Suspicor fuisse Batavum
"Wat een plompe geest! Ik vermoed dat het een Nederlander was" (Erasmus 1466-1536)


ceterum censeo Belgicam delendam esse
eric v68 is offline  
Oud 9 januari 2009, 17:05   #52
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eric v68 Bekijk bericht
voorzover ik heb begrepen zijn er zo'n 15.000 Hamas-strijders, dus die 600-700 doden waarvan het merendeel Hamas-strijders zijn nog maar het begin.
Waarvan zo'n 150 militanten, is een cijfer dat ik opgevangen heb.
__________________
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline  
Oud 9 januari 2009, 17:23   #53
kilgore
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 mei 2007
Berichten: 578
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Het gebruik van geweld moet nu eenmaal in verhouding staan tot de gepleegde feiten. Als ik lees dat de afgelopen 8 jaar Hamas met zo'n 7000 raketaanvallen 27 dodelijke slachtoffers heeft geëist dan denk ik dat ik niet de enige ben die zich afvraagt of als antwoord daarop oorlogsmisdaden plegen tegen de inwoners van Gaza, het veroorzaken van een zeer ernstige humanitaire crisis, en het op twee weken tijd de dood injagen van meer dan 700 man (waaronder vele burgers en politieagenten en slechts een minderheid Hamas-militanten) misschien toch lichtelijk overdreven is.
Israel mag de capaciteit van hamas om raketten af te vuren volledig uitschakelen.Raketten afvuren is een oorlogsdaad.

Laatst gewijzigd door kilgore : 9 januari 2009 om 17:24.
kilgore is offline  
Oud 9 januari 2009, 17:25   #54
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kilgore Bekijk bericht
Israel mag de capaciteit van hamas om raketten af te vuren volledig uitschakelen.Raketten afvuren is een oorlogsdaad.
Inderdaad, maar daarbij VN-scholen bombarderen en hulpverleners beschieten mag niet.
__________________
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline  
Oud 9 januari 2009, 17:27   #55
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kilgore Bekijk bericht
DE zionisten hebben niet het king david hotel opgeblazen,wel een radikale groep onder hen.Het zionisme bestond uit meer dan een groepering.

Er is geen bezwaar tegen het gebruik van clusterbommen in een stedelijk gebied;binnen een gebouw is men voor die kleine projectielen veilger dan voor de grote bommen.
En de terroristen van diezelfde radicale groep werd na de oprichting van de staat als soldaten in het israelisch leger opgenomen....
Svennies is offline  
Oud 9 januari 2009, 17:45   #56
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.626
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eric v68 Bekijk bericht

Hamas vuurt wel 7000 raketten af, maar dat is niet erg want er zijn 'maar' 27 slachtoffers.
of,
Hamas vuurt 7000 raketten af, dus 7000 keer terreur, 7000 keer vluchtende burgers in doodsangst, 7000 keer een aanval op burgers.
Het waren er minder volgens officiële bronnen.
Maar volgens mij meer, er zullen wel Qassam vuurpijlen ontploft zijn bij het afsteken, en nog anderen zullen rare bochten gevlogen hebben. 't zou me niet verwonderen dat een paar "Israëlische raketaanvallen" een heel andere bron hadden. De ironie, de mercedes van vrijheidsleider XX opgeblazen in laffe zionistische raketaanval, en staan er zo'n paar gebivakmutste vrijheidsstrijders wat verder op een heuveltop, OEPS, dat was niet de bedoeling baas.

Maar weet men wat, Israël mag van mij nu ook 7000 ongeleide raketten afvuren op de palestijnse gebieden, en mag de internationale gemeenschap niet gaan zeuren over burgerslachtoffers.


Citaat:
ik kies voor de 2e optie.
Het feit dat die klunzen van Hamas 2e hands raketjes krijgen die door een stelletje prutsers in elkaar zijn gezet, doet niets af aan de genocidale intenties van Hamas.
Hey, ik wil die mannen gerust een boekje geven over chemische oorlogsvoering. de meeste echt straffe zenuwgassen zijn eigenlijk reuze goedkop om te maken indien de veiligheid van de makers niet zo van belang is.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline  
Oud 9 januari 2009, 17:49   #57
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.626
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
En de terroristen van diezelfde radicale groep werd na de oprichting van de staat als soldaten in het israelisch leger opgenomen....
Om het simpel te houden. Stel dat de Palestijnse vrijheidsstrijders er in lukken de Israëlische bevolking te verdrijven. Hoe gaan de geschiedenisboeken die groepen inschrijven?

Volgens mij ongeveer als dit
"Ondanks de moeilijke omstandigheden en primitive wapens van de moedige vrijheidsstijders hebben ze de onderdrukkers des volks kunnen verdrijven."
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline  
Oud 9 januari 2009, 17:49   #58
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter
 
Weiße Rose's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2008
Berichten: 2.379
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kilgore Bekijk bericht
Raketten afvuren is een oorlogsdaad.
Waar denkt u dat Israel nu mee bezig is?

Laatst gewijzigd door Weiße Rose : 9 januari 2009 om 17:50.
Weiße Rose is offline  
Oud 9 januari 2009, 17:53   #59
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.626
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Waar denkt u dat Israel nu mee bezig is?
Een antwoord geven op een andere oorlogsdaad. Verbazingwekkend he?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline  
Oud 9 januari 2009, 17:59   #60
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter
 
Weiße Rose's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2008
Berichten: 2.379
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Een antwoord geven op een andere oorlogsdaad. Verbazingwekkend he?
Dus Palestijnen die wat qassamraketjes afschieten plegen oorlogsmisdaden.
Israeli's die disproportioneel geweld gebruiken jegens o.a. de Palestijnse burgerbevolking en VN-medewerkers geven een 'simpele reactie' op die qassemraketjes?

Redelijk hypocriet als u het mij vraagt!
Weiße Rose is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be