Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 december 2016, 04:06   #21
strijkijzer
Gouverneur
 
Geregistreerd: 27 februari 2016
Berichten: 1.030
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Klimaatverandering hé, niet slecht bekeken, en eh..., wie veroorzaakt klimaatverandering?

Vlaamse industrie stoot minder vervuilende stoffen uit... maar u steeds meer

De verkavelende Vlaamsche kasteel en fermettebewoners die in de files gaan staan om in de stad te gaan werken. Betonstop nu en het hele 'platte land' beginnen afbreken! Grenzen toe.
strijkijzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2016, 04:08   #22
strijkijzer
Gouverneur
 
Geregistreerd: 27 februari 2016
Berichten: 1.030
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Want, zoals Maddox ook aanhaalde, in perioden dat er geen klimaatsverandering was, waren er geen oorlogen ?

Oorlogen zijn het gevolg van staten. Conflicten zijn het gevolg van een strijd voor grond en grondstoffen, en eigen aan het leven. Zolang we "sociaal" gaan doen en armen niet bij bosjes laten sterven door hun armoede, zullen er conflicten zijn, die door staten in oorlogen worden omgezet.
En zolang er meer en meer mensen zijn, zullen resources uitgeput geraken, en aanleiding geven tot meer conflicten.

Conflicten en oorlogen zijn een feedback mechanisme dat het teveel aan mensen bijstuurt, zoals honger een feedback mechanisme is dat de populatie leeuwen begrenst.
De neantherthalers zijn vermoedelijk ook uitgeroeid door staten.

Laatst gewijzigd door strijkijzer : 16 december 2016 om 04:14.
strijkijzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2016, 11:16   #23
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Klimaatverandering hé, niet slecht bekeken, en eh..., wie veroorzaakt klimaatverandering?
De aarde warmt al 65 miljoen jaar op. Het is niet omdat de mens een proces versnelt de mens daar de oorzaak van is he.
Laat ons toch stoppen met deze kwestie uit te melken en mensen die van het klimaat vluchten terugsturen. Het is niet onze verantwoordelijkheid, het is een natuurlijk proces.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2016, 20:22   #24
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
De aarde warmt al 65 miljoen jaar op. Het is niet omdat de mens een proces versnelt de mens daar de oorzaak van is he.
Laat ons toch stoppen met deze kwestie uit te melken en mensen die van het klimaat vluchten terugsturen. Het is niet onze verantwoordelijkheid, het is een natuurlijk proces.
Jij hebt ook weer te veel breibart nieuws gelezen.

Ik begin steeds meer voorstander te worden van een minimumvereiste om te mogen stemmen, namelijk een wetenschappelijk diploma.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2016, 20:53   #25
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.456
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Jij hebt ook weer te veel breibart nieuws gelezen.

Ik begin steeds meer voorstander te worden van een minimumvereiste om te mogen stemmen, namelijk een wetenschappelijk diploma.
Ook dat is niet noodzakelijk een goeie basis om te bepalen dat iemand genoeg gezond verstand en algemene kennis heeft om leiders te kunnen kiezen.

Genoeg wereldvreemde wetenschappers op deze wereld.

Maar ik ben het wel eens dat niet iedereen die ademt de mogelijkheid zou mogen hebben om mee te draaien in het democratisch proces.
Dat leidt tot een idiocratie.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2016, 05:11   #26
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ook dat is niet noodzakelijk een goeie basis om te bepalen dat iemand genoeg gezond verstand en algemene kennis heeft om leiders te kunnen kiezen.

Genoeg wereldvreemde wetenschappers op deze wereld.

Maar ik ben het wel eens dat niet iedereen die ademt de mogelijkheid zou mogen hebben om mee te draaien in het democratisch proces.
Dat leidt tot een idiocratie.
Leidde !
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2016, 07:18   #27
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.882
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ook dat is niet noodzakelijk een goeie basis om te bepalen dat iemand genoeg gezond verstand en algemene kennis heeft om leiders te kunnen kiezen.

Genoeg wereldvreemde wetenschappers op deze wereld.

Maar ik ben het wel eens dat niet iedereen die ademt de mogelijkheid zou mogen hebben om mee te draaien in het democratisch proces.
Dat leidt tot een idiocratie.
We hebben inderdaad geen behoefte meer aan "wetenschappers" die op hun computers allerlei schrikwekkende klimaatmodellen zitten uit te dokteren.

Eerder aan gasten die iets DOEN,prototypes bouwen,testen uitvoeren,gereedschapskisten samenstellen.Zoals national geographic projecten sponsort.

Zelfs als gans die klimaathetze een sof blijkt te zijn zullen er ECHTE technologien ontwikkeld zijn in plaats van wat spreadsheets,Power Points en bespottelijke wetgeving.

Fysieke dingen bouwen is zelden of nooit helemaal verloren.Dat bewijzen momenteel de Chinezen.

Laatst gewijzigd door kelt : 18 december 2016 om 07:19.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2016, 08:02   #28
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Jij hebt ook weer te veel breibart nieuws gelezen.

Ik begin steeds meer voorstander te worden van een minimumvereiste om te mogen stemmen, namelijk een wetenschappelijk diploma.
De aarde warmt al miljoenen jaren op. Zie de ijstijd?
Nu ineens is de mens de oorzaak? Ik wil aannemen dat de mens de opwarming versnelt, niet dat wij oorzaak zijn.
Het is niet omdat ik geen wetenschappelijk diploma heb, de wetenschappelijke studies en thesissen aan de kant schuif he.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2016, 11:46   #29
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.456
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Leidde !
Geen verleden tijd in dit geval. Toch bedankt om me te laten twijfelen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2016, 17:54   #30
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
De aarde warmt al miljoenen jaren op. Zie de ijstijd?
Nu ineens is de mens de oorzaak? Ik wil aannemen dat de mens de opwarming versnelt, niet dat wij oorzaak zijn.
Het is niet omdat ik geen wetenschappelijk diploma heb, de wetenschappelijke studies en thesissen aan de kant schuif he.
Hoe lang geleden is de laatste ijstijd ?

"Miljoenen jaren" ???
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2016, 20:05   #31
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

De aarde was miljoenen jaren geleden volledig bedekt met ijs en dat is sedert dien alleen maar aan het terugtrekken. Wat is de oorzaak? Wellicht een opwarming he?
Als het ijs zich al miljoenen jaren terugtrekt, hoe the fuck kan de mens dan de oorzaak zijn?
Iets versnellen maakt je niet automatisch de oorzaak .
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2016, 22:40   #32
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.456
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
De aarde was miljoenen jaren geleden volledig bedekt met ijs en dat is sedert dien alleen maar aan het terugtrekken. Wat is de oorzaak? Wellicht een opwarming he?
Als het ijs zich al miljoenen jaren terugtrekt, hoe the fuck kan de mens dan de oorzaak zijn?
Iets versnellen maakt je niet automatisch de oorzaak .
Ik denk dat u eens een blikje Google mag opentrekken.
Weet u wat. Ik doe het wel even voor u.
https://www.google.be/?gws_rd=ssl#q=ijstijd

Hier een Nederlandstalige wikipedia pagina.
Indien u het beter weet, mag u die aanpassen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2016, 23:50   #33
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
De aarde was miljoenen jaren geleden volledig bedekt met ijs en dat is sedert dien alleen maar aan het terugtrekken. Wat is de oorzaak? Wellicht een opwarming he?
Als het ijs zich al miljoenen jaren terugtrekt, hoe the fuck kan de mens dan de oorzaak zijn?
Iets versnellen maakt je niet automatisch de oorzaak .
Arme, arme peche.

Je hebt nooit echte goede lessen gehad he?

Zoveel nog te leren, in te halen, te bestuderen, hoe ga je dat ooit allemaal nog goedmaken?
Student for life,zoals iedereen, maar je moet er wel ooit mee beginnen he, makker.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 08:04   #34
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Arme, arme peche.

Je hebt nooit echte goede lessen gehad he?

Zoveel nog te leren, in te halen, te bestuderen, hoe ga je dat ooit allemaal nog goedmaken?
Student for life,zoals iedereen, maar je moet er wel ooit mee beginnen he, makker.
Oh, maar maak je daar maar geen zorgen in hoor. Ik bevind me in een veld waar ik als student heel dichtbij meesterschap sta.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 08:07   #35
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik denk dat u eens een blikje Google mag opentrekken.
Weet u wat. Ik doe het wel even voor u.
https://www.google.be/?gws_rd=ssl#q=ijstijd

Hier een Nederlandstalige wikipedia pagina.
Indien u het beter weet, mag u die aanpassen.
Zelfs tijdens deze opwarming kan er een nieuwe ijstijd ontstaan. Het is niet omdat er op een relatief korte periode even een ijstijd is de aarde stopt met opwarmen he Einstein.
Het is zo'n gecompliceerde zaak van aannames die zich rond speculaties wentelen.
JA de aarde warmt op!
Maar de aarde warmt al miljoenen jaren op en dat is een mening die ik niet ga herzien. De mens is hiervan niet de oorzaak, maar kan het proces versnellen.
Ik ga mij ook niet bezig houden met dit te bewijzen omdat het mijn discussie niet is.
Maar mijn mening blijft faliekant rechtop staan: deze hetze buiten ze financieel uit en draaien ze naar eigen belang. De mensen laten zich teveel blaaskes aanpraten.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 08:08   #36
Yog Sothoth
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 december 2013
Locatie: Dieper in de aarde, dieper in je gat
Berichten: 1.260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Jij hebt ook weer te veel breibart nieuws gelezen.

Ik begin steeds meer voorstander te worden van een minimumvereiste om te mogen stemmen, namelijk een wetenschappelijk diploma.
Niet alleen om te mogen stemmen, liefst ook voorwaarden om je te mogen voortplanten!
Yog Sothoth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 09:48   #37
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
De aarde was miljoenen jaren geleden volledig bedekt met ijs en dat is sedert dien alleen maar aan het terugtrekken. Wat is de oorzaak? Wellicht een opwarming he?
Als het ijs zich al miljoenen jaren terugtrekt, hoe the fuck kan de mens dan de oorzaak zijn?
Iets versnellen maakt je niet automatisch de oorzaak .
De mens is geevolueerd in een ijstijd. En ja, we zitten in een ijstijd, reeds meer dan 2 miljoen jaar met om de x-duizend jaar een interglaciaal.

Als de poolkappen smelten spreken over het einde van de huidige ijstijd, en een klimaat waar de mens niet voor is aangepast. De kans is groot dat we het niet halen hoor.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 09:49   #38
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Zelfs tijdens deze opwarming kan er een nieuwe ijstijd ontstaan. Het is niet omdat er op een relatief korte periode even een ijstijd is de aarde stopt met opwarmen he Einstein.
Het is zo'n gecompliceerde zaak van aannames die zich rond speculaties wentelen.
JA de aarde warmt op!
Maar de aarde warmt al miljoenen jaren op en dat is een mening die ik niet ga herzien. De mens is hiervan niet de oorzaak, maar kan het proces versnellen.
Ik ga mij ook niet bezig houden met dit te bewijzen omdat het mijn discussie niet is.
Maar mijn mening blijft faliekant rechtop staan: deze hetze buiten ze financieel uit en draaien ze naar eigen belang. De mensen laten zich teveel blaaskes aanpraten.
De aarde zal in een koelende cyclus die wij hebben onderbroken, op weg naar het volgende glaciaal maximum.

Waar haal jij je informatie toch vandaan ? Breibart ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 09:52   #39
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De aarde zal in een koelende cyclus die wij hebben onderbroken, op weg naar het volgende glaciaal maximum.

Waar haal jij je informatie toch vandaan ? Breibart ?
Ik haal mijn info uit ontastbare bronnen.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2016, 09:58   #40
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De mens is geevolueerd in een ijstijd. En ja, we zitten in een ijstijd, reeds meer dan 2 miljoen jaar met om de x-duizend jaar een interglaciaal.

Als de poolkappen smelten spreken over het einde van de huidige ijstijd, en een klimaat waar de mens niet voor is aangepast. De kans is groot dat we het niet halen hoor.
Tjah, de natuur is genadeloos. Maar de mens is wel meester geworden in de omgeving naar zich aan te passen. We hebben airco, we hebben verwarming.
Het klimaat verandert ons lichaam nog maar matig.
Het bepaalt wel onze economie en naartoe waar mensen migreren. Hoe we met voedsel omgaan etc. De mens kan zich daar als geen ander op aanpassen. Op dat vlak hebben we nog wel een "tijd" te gaan. Nuja, of dit nog voor 7 miljard mensen kan is een andere vraag. Dit kan, maar gaat duidelijk ten koste van onze omgeving/planeet. Het moet anders. De aarde warmt op de omgeving vervuilt zich, we overvissen, de mens verstoort wel degelijk de balans op aarde.

Maar de mens nu alles ten laste leggen dat vind ik erover. Politici rammen ons taksen door de strot in plaats van innovatiever om te gaan met energie.
Dat wij anno 2016 nog zo achterblijven op innovatie maar qua oorlog de grootste high tech bereikt is, zegt alles over onze soort.

Wij moeten ons niet schuldig voelen, wij zijn maar consument van wat de producent ons door de strot ramt.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be