Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Rechts
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Rechts Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond rechtse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 augustus 2006, 22:37   #1
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard Het Grootkapitaal.

Onze linkse makkers hebben het steeds over het 'Grootkapitaal', dat blijkbaar de aartsvijand van de arbeidersklasse is? Wat wordt hier in feite mee bedoeld?
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2006, 22:54   #2
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Onze linkse makkers hebben het steeds over het 'Grootkapitaal', dat blijkbaar de aartsvijand van de arbeidersklasse is? Wat wordt hier in feite mee bedoeld?
De liberalen die enkel leven om de anderne uit te zuigen. Dezelfde personen die de beurzen manipuleren (denk maar niet dat je als kleine belegger nog maar een beetje invloed hebt op de beurs). De personen die de beurzen wereldwijd controleren kan ik allemaal ontvangen in mijn (kleine) living.

Het grootkapitaal zijn kortom de personen die zich niets aantrekken van het volk of de ecologie en de economie beheersen en manipuleren.
__________________


Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2006, 22:55   #3
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Ach zo
Zijn het niet net die mensen die voor werkgelegenheid zorgen?
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2006, 22:58   #4
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Ach zo
Zijn het niet net die mensen die voor werkgelegenheid zorgen?
Alle werkgevers =/= het grootkapitaal. De uitbater van een fruitwinkel is niet bepaald onder te delen bij het grootkapitaal . Het grootkapitaal moet je veel hoger op de ladder zoeken.
__________________


Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2006, 23:00   #5
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Dus zoals het hoger kader van een bank, dat voor tienduizenden jobs zorgt, in plaats van de ene job waarvoor de fruitverkoper zorgt?
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2006, 23:03   #6
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Dus zoals het hoger kader van een bank, dat voor tienduizenden jobs zorgt, in plaats van de ene job waarvoor de fruitverkoper zorgt?
Nee, maar wel het hoge kader van bedrijven zoals Inbev die zonder scrupules honderden mensen op straat zet om nog meer winst te maken.
__________________


Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 10:57   #7
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

ik sta hierin als extreem linkse op één lijn met een nsv er

toch handig van de grootkapitalisten om ons opgedeeld te krijgen in links en rechts he
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 augustus 2006 om 10:58.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 11:38   #8
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Die vuile neo-liberalen, toch.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 3 augustus 2006 om 11:39.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 15:33   #9
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Dat is dus iets wat ik niet begrijp. "Neo-liberalisme" houdt in dat het liberalisme een nieuwe vorm zou hebben aangenomen en zijn ideologie vernieuwd zou hebben. In mijn ogen is er niets veranderd en zijn de liberalen van de 19de eeuw volledig gelijk aan de liberalen van de 20ste en 21ste eeuw.

Voor de rest, een paar voorbeelden van het grootkapitaal:
  • McDonalds
  • Starbucks
  • WalMart
  • InBev
  • Carlyle Group
Uitbuiting van werknemers en een globaliserende trend die volkse instellingen en gebruiken vernietigt.

Zo heeft Starbucks ervoor gezorgd dat traditionele Franse café's in Parijs massaal hun deuren kunnen sluiten. Doordat Starbucks in Amerika reeds dominant is, kunnen ze hun producten in Parijs met gemak onder de prijs verkopen om de concurrentie kapot te krijgen. Zodra de concurrentie weg is, kunnen ze hun prijzen dan op een normaal niveau brengen. Niemand wint hierbij.

Over de praktijken naar het personeel toe van WalMart denk ik niet dat ik hier een boekje moet opendoen. Zoek maar eens op internet naar artikels hierover.

Laatst gewijzigd door Metternich : 3 augustus 2006 om 15:34.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 16:57   #10
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht

Over de praktijken naar het personeel toe van WalMart denk ik niet dat ik hier een boekje moet opendoen. Zoek maar eens op internet naar artikels hierover.
Er bestaat een aflevering van Southpark over, echt wel de moeite hoor, zeker eens bekijken.
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 17:29   #11
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
ik sta hierin als extreem linkse op één lijn met een nsv er

toch handig van de grootkapitalisten om ons opgedeeld te krijgen in links en rechts he
je staat ook op éen lijn met mij hoor

Neoliberalisme heeft niks met links of rechts te maken; maak beter de opdeling sociaal-liberaal.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 17:44   #12
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Dat is dus iets wat ik niet begrijp. "Neo-liberalisme" houdt in dat het liberalisme een nieuwe vorm zou hebben aangenomen en zijn ideologie vernieuwd zou hebben. In mijn ogen is er niets veranderd en zijn de liberalen van de 19de eeuw volledig gelijk aan de liberalen van de 20ste en 21ste eeuw.

Voor de rest, een paar voorbeelden van het grootkapitaal:
  • McDonalds
  • Starbucks
  • WalMart
  • InBev
  • Carlyle Group
Uitbuiting van werknemers en een globaliserende trend die volkse instellingen en gebruiken vernietigt.

Zo heeft Starbucks ervoor gezorgd dat traditionele Franse café's in Parijs massaal hun deuren kunnen sluiten. Doordat Starbucks in Amerika reeds dominant is, kunnen ze hun producten in Parijs met gemak onder de prijs verkopen om de concurrentie kapot te krijgen. Zodra de concurrentie weg is, kunnen ze hun prijzen dan op een normaal niveau brengen. Niemand wint hierbij.

Over de praktijken naar het personeel toe van WalMart denk ik niet dat ik hier een boekje moet opendoen. Zoek maar eens op internet naar artikels hierover.
Doodeenvoudig. 'De Liberalen' klinkt te ouderwets, en zou aantonen dat de communisten een eeuw lang niet veranderd zouden zijn. Vandaar 'neo-liberalen'.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 20:20   #13
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
je staat ook op éen lijn met mij hoor

Neoliberalisme heeft niks met links of rechts te maken; maak beter de opdeling sociaal-liberaal.
Vervoeg je onze solidaristische volksnationale rangen niet?
__________________


Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 21:46   #14
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Vervoeg je onze solidaristische volksnationale rangen niet?
ben al ergens anders actief hoor
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 22:02   #15
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
ben al ergens anders actief hoor
Ideologisch gezien bedoel ik
__________________


Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 22:46   #16
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
je staat ook op éen lijn met mij hoor

Neoliberalisme heeft niks met links of rechts te maken; maak beter de opdeling sociaal-liberaal.
wel - niet om het nog ingewikkelder te maken maar het rare is dat ik mij dan tot de liberalen reken

maar voor mij is er een groot verschil tss liberalen en neoliberalen

neoliberalisme is een pervertering van het zuiver liberalisme ( ik ben een aanhanger van het georgisme )

de limburgse leeuw heeft mij eens een extreem links liberaal genoemd

en daar kan ik mij eigenlijk wel in vinden
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 augustus 2006 om 22:49.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 22:55   #17
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
wel - niet om het nog ingewikkelder te maken maar het rare is dat ik mij dan tot de liberalen reken

maar voor mij is er een groot verschil tss liberalen en neoliberalen

neoliberalisme is een pervertering van het zuiver liberalisme ( ik ben een aanhanger van het georgisme )

de limburgse leeuw heeft mij eens een extreem links liberaal genoemd

en daar kan ik mij eigenlijk wel in vinden
jij een aanhanger van zuiver liberalisme??
ow, had ik niet verwacht

liberalisme staat bij mij voor ongebreidelde mogelijkheden tot arbeidsuitbuiting, zonder controle en verplichtingen van staatswege ter bescherming van sociale rechten..
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 23:10   #18
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
jij een aanhanger van zuiver liberalisme??
ow, had ik niet verwacht

liberalisme staat bij mij voor ongebreidelde mogelijkheden tot arbeidsuitbuiting, zonder controle en verplichtingen van staatswege ter bescherming van sociale rechten..
liberalisme staat voor mij voor een systeem dat streeft naar een maximale invulling van de vrijheid en de soevereiniteit van de burgers. Als arbeider uitgebuit moeten worden door degenen die de wereld die van iedereen is monopoliseerden hoort daar natuurlijk niet bij.

volgens de grondvesters van het liberalisme; john locke en henry george was de wereld en de natuurlijke hulpbronnen collectief bezit en enkel de vrucht van de eigen arbeid kan men bezitten.

in zijn boek vooruitgang en armoede legt george de ware oorzaken van uitbuiting en armoede bloot - die oorzaak is de pervertering van het zuivere liberalisme van zijn voorganger locke, waardoor het collectief natuurlijk erfgoed ( de wereld ) gemonopoliseerd mag worden door geestelijk gestoorde plutomanen.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 augustus 2006 om 23:15.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 23:18   #19
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

in het zuiver liberalisme is de enige taak van de staat naast het zorgen voor veiligheid, gezondheidszorg erin gelegen om de natuurlijke hulpbronnen eerlijk te beheren en zodoende net te voorkomen dat ze gemonopoliseerd worden zodat verdere sociale correctie overbodig wordt.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 augustus 2006 om 23:19.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 13:19   #20
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Noot: Economisch kapitalisme IS NIET GELIJK AAN liberalisme. Liberalisme is in de eerste plaats een levensbeschouwing: gelijke kansen en vrijheid van het individu.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be