Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

 
 
Discussietools
Oud 13 december 2011, 21:38   #21
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ecolo? Vanackere is CD&V!
Jaja, het zijn twee verschillende persoen die ik bedoelde , maar ik ben die pipo van Ecolo zijn naam vergeten, Michel Chéron heet hij (nu weet ik het weer!) type Nollet van redenering ==> BDW is al wat slecht is en zeker te wantrouwen!
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 13 december 2011 om 21:39.
Bokkenreyder is offline  
Oud 13 december 2011, 21:39   #22
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Ik zie geen enkele franstalige politicus op zulk een manier door de Vlaamse pers op de rooster gelegd worden en dan zo schitteren. Ik ben er zelfs van verschoten hoe sereen , to the point en sterk hij elke vraag wist te beantwoorden, elke aanval wist te counteren!
Ik ben voor 100% voor hetzelfde genre interview met Di Rupo op VRT of op VTM en dit, wat de Vlamingen van Di Rupo mogen denken.
Everytime is offline  
Oud 13 december 2011, 21:40   #23
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard Het vraaggesprek van De Wever op RTL

Ja, moeilijk algemeen anders te beoordelen als uitstekend voor Bart De Wever en het door hem vertolkte Vlaamse standpunt.
Uiteraard hier en daar een echt zeldzaam foutje tegen het 'la' en 'le' of ergens een ontbrekende meervoudsvorm, maar algemeen toch een goede 70/100 qua taal.
Wat de inhoud betreft ja dat was echt superieur, daar bevinden we ons in de buurt van 85 - 90 / 100.

De franstalige interviewer schiep er zelf plezier in. De manier waarop De Wever de valstrikken, het zat er stampvol van, omzeilde kon niet verhelen, dat hij de staatsmannelijke en intellectueel gedragen wijze waarop dit gebeurde, niet op prijs stelde.
Het verschil tussen de rationele burger-politicus en de gebruikelijk door de media opgevoerde politieke-correcte emotie-angsthaas kon niet duidelijker.

Pluimpje voor de interviewer, die tijdens het vraaggesprek zowel door de formulering als door de wijze waarop de gastspreker toeliet zijn ideeën te verwoorden. De VRT kan er een lesje aan nemen.

Laatst gewijzigd door fcal : 13 december 2011 om 21:43.
fcal is offline  
Oud 13 december 2011, 21:40   #24
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Jaja, het zijn twee verschillende persoen die ik bedoelde , maar ik ben die pipo van Ecolo zijn naam vergeten, Michel Chéron heet hij (nu weet ik het weer!) type Nollet van redenering ==> BDW is al wat slecht is en zeker te wantrouwen!
Nja Nollet staat naar Franstalige normen bekend als een N-VA basher en dat wil al iets zeggen. Nu en fond ben ik het uiteraard eens met hem. Nu ik vind Dewever niet "slecht" alleen geloof ik niet wat ie zegt.
solidarnosc is offline  
Oud 13 december 2011, 21:41   #25
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Jaja, het zijn twee verschillende persoen die ik bedoelde , maar ik ben die pipo van Ecolo zijn naam vergeten, Michel Chéron heet hij (nu weet ik het weer!) type Nollet van redenering ==> BDW is al wat slecht is en zeker te wantrouwen!
Het is Marcel Chéron.
Everytime is offline  
Oud 13 december 2011, 21:42   #26
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Ja, moeilijk algemeen anders te beoordelen als uitstekend voor Bart De Wever en het door hem vertolkte Vlaamse standpunt.
Uiteraard hier en daar een echt zeldzaam foutje tegen het 'la' en 'le' of ergens een ontbrekende meervoudigheidsvorm, maar algemeen toch een goede 70/100 qua taal.
Wat de inhoud betreft ja dat was echt superieur, daar bevinden we ons in de buurt van 85 - 90 / 100.

De franstalige interviewer schiep er zelf plezier in. De manier waarop De Wever de valstrikken, het zat er stampvol van, omzeilde kon niet verhelen, dat hij de staatsmannelijke en intellectueel gedragen wijze waarop dit gebeurde, niet op prijs stelde.
Het verschil tussen de rationele burger-politicus en de gebruikelijk door de media opgevoerde politieke-correcte emotie-angsthaas kon niet duidelijker.

Pluimpje voor de interviewer, die tijdens het vraaggesprek zowel door de formulering als door de wijze waarop hij de gastspreker toeliet zijn ideeën te verwoorden. De VRT kan er een lesje aan nemen.

Nja Dewever heeft de meeste van die vragen al 1001 keer gekregen.
solidarnosc is offline  
Oud 13 december 2011, 21:42   #27
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

de RTL is wel opener dan de RTBF.
de RTBF is nog altijd de Radio en TV Mille Collines.
Shadowke is offline  
Oud 13 december 2011, 21:43   #28
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Nja Nollet staat naar Franstalige normen bekend als een N-VA basher en dat wil al iets zeggen. Nu en fond ben ik het uiteraard eens met hem. Nu ik vind Dewever niet "slecht" alleen geloof ik niet wat ie zegt.
Jouw probleem! Oogkleppen blijven als je ze niet wilt afzetten! Ik ben er zeker van dat je gekeken hebt om DE Wever te zien 'afgaan'! Niet dus! Integendeel!
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 13 december 2011, 21:44   #29
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.270
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Wie zegt u dat weinig Franstaligen naar die uitzending keken?
Reacties op een RTL-forum die hier gecrosspost werden, waaruit nogal wat afkeer voor de uitzending bleek en oproep om niet te kijken. Hoeft natuurlijk niet representatief te zijn. Ik hoop dat er genoeg interesse was bij de Franstaligen om het programma uit te kijken.
Zucht is offline  
Oud 13 december 2011, 21:44   #30
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Ja, moeilijk algemeen anders te beoordelen als uitstekend voor Bart De Wever en het door hem vertolkte Vlaamse standpunt.
Uiteraard hier en daar een echt zeldzaam foutje tegen het 'la' en 'le' of ergens een ontbrekende meervoudsvorm, maar algemeen toch een goede 70/100 qua taal.
Wat de inhoud betreft ja dat was echt superieur, daar bevinden we ons in de buurt van 85 - 90 / 100.

De franstalige interviewer schiep er zelf plezier in. De manier waarop De Wever de valstrikken, het zat er stampvol van, omzeilde kon niet verhelen, dat hij de staatsmannelijke en intellectueel gedragen wijze waarop dit gebeurde, niet op prijs stelde.
Het verschil tussen de rationele burger-politicus en de gebruikelijk door de media opgevoerde politieke-correcte emotie-angsthaas kon niet duidelijker.

Pluimpje voor de interviewer, die tijdens het vraaggesprek zowel door de formulering als door de wijze waarop hij de gastspreker toeliet zijn ideeën te verwoorden. De VRT kan er een lesje aan nemen.
Laurent Haulotte heeft lang het nieuws op RTL-TVI gepresenteerd en is nu directeur van de RTL-TVI redactie.
Everytime is offline  
Oud 13 december 2011, 21:45   #31
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Nja Dewever heeft de meeste van die vragen al 1001 keer gekregen.
Dat geldt voor iedereen, niet?
fcal is offline  
Oud 13 december 2011, 21:46   #32
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
de RTL is wel opener dan de RTBF.
de RTBF is nog altijd de Radio en TV Mille Collines.
Overdrijf toch niet! OK, die uitzending was heel goed maar voor de rest blijft RTL-TVI even slecht als TF1, wat mij betreft. En stop eens met die "Radio en TV Mille Collines" zever dat op niets trekt.
Everytime is offline  
Oud 13 december 2011, 21:47   #33
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Laurent Haulotte heeft lang het nieuws op RTL-TVI gepresenteerd en is nu directeur van de RTL-TVI redactie.
Ja, ik vind ook dat hij - ondanks de steeds weerkerende flauwe verwijten - De Wever een erlijke kans heeft gegeven. Hij is stukken beter dan die van Controverse, die altijd lacht met zijn eigen'grappen' en duidelijk polititieke voorkeuren laat blijken (knikkend kopje))
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 13 december 2011, 21:47   #34
gehuigert
Europees Commissaris
 
gehuigert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 augustus 2008
Berichten: 6.094
Standaard

Iemand goesting om het te ondertitelen en op youtube te zetten?
__________________
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques
~Siméon Poisson (Wiskundige)

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline  
Oud 13 december 2011, 21:48   #35
Maikel Joosten
Gouverneur
 
Maikel Joosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juli 2011
Locatie: Vlaams-Limburg
Berichten: 1.202
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lesane Bekijk bericht
Hehe, je begint toevallig vandaag over internet polls. Vind het raar dat nog niemand gereageerd heeft over het interview in de P-Magazine over het vervalsen van polls door de Gucht en Open VLD.
P-Magazine das pas een magzine met goeie artikels

inderdaad vreemd die stilte rondom het voorgenoemde
__________________
Sic semper tyrannis - Thus always to tyrants - Zo vergaat het tirannen altijd
Maikel Joosten is offline  
Oud 13 december 2011, 21:49   #36
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Nja Dewever heeft de meeste van die vragen al 1001 keer gekregen.
Bewijst dat ze geen andere vragen te stellen hebben en dat De Wever in staat is ze sereen en zonder enig probleem te beantwoorden! DAT maakt dit interview zo waardevol!
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 13 december 2011, 21:49   #37
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Het grootste probleem dat Franstaligen met Dewever hebben is dat hij separatist is en niets kan of zal dat beeld veranderen zolang ie daar geen afstand van neemt. De Franstaligen kunnen de "mens" Dewever na vanavond misschien leuker gaan vinden maar en fond zal dat weinig veranderen.
en toen?
born2bewild is offline  
Oud 13 december 2011, 21:50   #38
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Iemand goesting om het te ondertitelen en op youtube te zetten?
Mijn beste vriend Gehuigert, een goede Belg als jij heeft toch geen ondertiteling nodig , hoop ik???
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 13 december 2011, 21:50   #39
SDG
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 27 september 2010
Berichten: 8.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Het grootste probleem dat Franstaligen met Dewever hebben is dat hij separatist is en niets kan of zal dat beeld veranderen zolang ie daar geen afstand van neemt. De Franstaligen kunnen de "mens" Dewever na vanavond misschien leuker gaan vinden maar en fond zal dat weinig veranderen.
Nee, nogmaals, dat gaat niets veranderen. Hij hoeft strikt genomen zelfs geen Vlaamse onafhankelijkheid na te streven; iedereen die de scheve Belgische machtsverhoudingen wil aantasten zal op eenzelfde manier bejegend worden. Denk maar terug aan wat een Vlaamsgezinde Leterme destijds te verduren kreeg.
SDG is offline  
Oud 13 december 2011, 21:51   #40
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Ja, ik vind ook dat hij - ondanks de steeds weerkerende flauwe verwijten - De Wever een erlijke kans heeft gegeven. Hij is stukken beter dan die van Controverse, die altijd lacht met zijn eigen'grappen' en duidelijk polititieke voorkeuren laat blijken (knikkend kopje))
Vrebos! Die man is meer een grap als iets anders...........
Everytime is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be