Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

 
 
Discussietools
Oud 27 april 2006, 14:38   #1
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard Hoe het VB met de billen bloot ging

niet dat de Blinden het zullen willen geweten hebben

(PDW). Kukelekuuuu!

© An Nelissen



Dossier

Bekijk de pagina uit de krant

VOLGENS Brussels parketwoordvoerder Jos Colpin meenden zowat alle ooggetuigen van de dodelijke steekpartij in Brussel-Centraal dat ze Noord-Afrikanen hebben gezien. Ondertussen weten we dat het om twee Polen gaat. Ik was er zelf niet bij, maar de vraag die zich onweerhoudbaar naar voren wurmt - als betrof het een fotograaf van Dag Allemaal nadat iemand vooraan in de rij had geroepen: is dat niet Rik Daems die ginds in zijn bloot gat staat? - is: waarom kunnen we geen Pool van een Noord-Afrikaan meer onderscheiden? Ik meen me namelijk te herinneren dat we dat nog niet zo lang geleden moeiteloos wél konden. Toen het kantelpoortenbedrijf Feryn uit Kapelle-op-den-Bos vorig jaar in mei aankondigde geen Marokkanen te willen aanwerven ,,omdat de meeste van onze klanten ze gewoon niet aanvaarden....'', voegden supporters van Feryns bedrijfscultuur daar met veel aplomb aan toe: ,,...met de Polen stelt dat probleem zich bijvoorbeeld helemaal niet...''

Als het gaat om het installeren van onze garagepoort, het pleisteren van de living of het metselen van een aan de controle der Bouwinspectie onttrokken veranda, weten we de Noord-Afrikanen van de Polen te scheiden van zodra ze één stap op de oprit hebben gezet, met onze vingers in de neus zelfs. Maar wanneer twee jonge Polen onder diezelfde neus een jongeman in koelen bloede neersteken in een goed verlichte stationshal zijn we er vreemd genoeg van overtuigd dat we twee Noord-Afrikanen hebben gezien. Ziedaar wat jaren van extreem-rechtse stemmingmakerij ons heeft opgeleverd: letterlijke kortzichtigheid.

Maar het zijn dus Polen. Bij de fanatieke aanhang van het Vlaams Belang sloeg dit nieuws vast in als een bom op het slaghoedje van een nog grotere bom. De demagogie-machine was net vorstelijk ingeolied, vlammende editorialen, lezersbrieven en forumberichten over het échec van de multiculturele samenleving waren al verstuurd en nu dit. Polen dan nog, dat zijn godverdomme katholieken!

Om toch maar niet in eigen boezem te hoeven kijken, kronkelen de flinke jongens ter rechterzijde zich momenteel in meer bochten dan iets wat zich in héél veel bochten kronkelt. Denk bijvoorbeeld aan een adder die door de andere adders voor de lol midden in een spijkerbed werd geflikkerd en die vloekend naar de uitgang van dat %*/°!!! labyrint zoekt. Ik vond een fraai voorbeeld van kronkelarij in de periferie rond Paul 'Meneer Alexandra Colen' Beliën, een man die op de wereld is gezet om ons erop te wijzen dat moeder Natuur soms wél een vacuüm toestaat. Op zijn internetsite The Brussels Journal had Beliën een paar dagen voor de stille mars nog een gulp gal getiteld ,,Geef ons wapens'' gepubliceerd, een schuimbekkend geschreven pamflet dat zelfs de als opiniestuk vermomde veest van Jean-Marie Dedecker ver achter zich laat in het grote Kampioenschap Reactionair Gezwam Ejaculeren. ,,De roofdieren hebben messen'', schreef Beliën. ,,Van kleins af hebben ze tijdens het jaarlijkse offerfeest geleerd hoe ze warmbloedige kuddedieren moeten kelen.'' Gezellige man.

In zijn entourage treffen we 'Hoegin', een enthousiaste medewerker van The Brussels Journal . Die heeft het sinds dinsdagmorgen erg moeilijk met de verontschuldigingen die het Brussels parket bij monde van Jos Colpin terecht aan de Noord-Afrikaanse gemeenschap heeft overgemaakt en zoekt op zijn weblog wanhopig maar tevergeefs naar hout snijdende argumenten om daar graten in te zien.

,,Ik moet eerlijk zeggen dat ik persoonlijk een paar Polen ken die zonder probleem voor Noord-Afrikaan zouden kunnen doorgaan'', gaat het al meteen in de eerste paragraaf. Een sterke opener. De auteur poogt hier twee vliegen in één klap te slaan: hij ondermijnt de stelling als zouden we makkelijk het verschil moeten kunnen zien tussen een Pool en een Marokkaan én hij beweert een paar Polen, allochtonen, persoonlijk te kennen. Hij kan dus bezwaarlijk van xenofobie worden beschuldigd. Het is eens iets anders dan ,,ik ben geen racist, maar...'' Hierop volgt een rist merkwaardige redeneringen die ik u zal besparen. Laat ik volstaan met te stellen dat de logica van kameraad Hoegin meer gaten bevat dan een stuk gruyère waar iemand zo-even zijn Uzi heeft in leeggeschoten. Afijn, even verder komen we uit bij de geweldige zin ,,De daders zijn toevallig ook twee jongens, maar stel dat het twee meisjes waren geweest die er nogal jongensachtig uitzagen, zou hij (Colpin) dan ook zijn verontschuldigingen aan de mannelijke helft van de bevolking hebben aangeboden omdat zij weer te snel met de vinger gewezen werden?'

Kukelekuuuu! is hier, geloof ik, de meest aangewezen riposte.
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.
gm10 is offline  
Oud 27 april 2006, 14:46   #2
Khonnor
Parlementsvoorzitter
 
Khonnor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2005
Berichten: 2.242
Standaard

Go PDW go....

Achter PDW's sarcastische stijl gaat meestal zeer veel waarheid schuil.
__________________
"I've got a french word I wanna share with you tonight, even though most of you are probably from Nicaragua." "Un, quatorze, cinq... AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH"
Khonnor is offline  
Oud 27 april 2006, 14:47   #3
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

ik vraag mij af waarom hij het VB erbij sleurt :

de getuigen zeiden dat het om n afrikanen ging
het parket zei dat het om n afrikanen ging
de media zei dat het om n afrikanen ging

waarschijnlijk allemaal VB dat beloofd voor de verkiezingen zoveel nieuwe stemmen

Trouwens mocht het VB aan de macht zijn geweest dan had men niet zo laks gehandeld tegenover illegale criminelen

Laatst gewijzigd door Dixie : 27 april 2006 om 14:48.
Dixie is offline  
Oud 27 april 2006, 14:50   #4
_Yahya_
Parlementsvoorzitter
 
_Yahya_'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2006
Locatie: De aarde
Berichten: 2.165
Standaard

een vraagje!!
waarom mensen benoemen met hun nationaliteiten of afkomt of dergelijke ..??
polen, marokanen, noord afrikanen
zijn nu die belgen beter of?? marc dutreau en de moordenaar van Mohammed Achrak zijn toch belgen.. maar gewoon criminelen..
_Yahya_ is offline  
Oud 27 april 2006, 14:52   #5
KeyserH
Lokaal Raadslid
 
KeyserH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2004
Locatie: Gent
Berichten: 345
Standaard

Ik zoek nog altijd naar de eerste persoon die in een discussie zijn mening start: Ik ben een racist, maar ...

Het is maar een tipje om eens vrolijk uit de hoek te komen in café De Prof.

Laatst gewijzigd door KeyserH : 27 april 2006 om 14:55.
KeyserH is offline  
Oud 27 april 2006, 14:55   #6
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.034
Standaard

Citaat:
Op zijn internetsite The Brussels Journal had Beliën een paar dagen voor de stille mars nog een gulp gal getiteld ,,Geef ons wapens'' gepubliceerd, een schuimbekkend geschreven pamflet dat zelfs de als opiniestuk vermomde veest van Jean-Marie Dedecker ver achter zich laat in het grote Kampioenschap Reactionair Gezwam Ejaculeren. ,,De roofdieren hebben messen'', schreef Beliën.
Foei! Wat een dikke vette leugen, zeg!
De roofdieren hebben Joe's lichaam immers met hun tanden opengereten inplaats van met een mes!
Knuppel is offline  
Oud 27 april 2006, 14:56   #7
KeyserH
Lokaal Raadslid
 
KeyserH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2004
Locatie: Gent
Berichten: 345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
ik vraag mij af waarom hij het VB erbij sleurt :
...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door (pdw)
Ziedaar wat jaren van extreem-rechtse stemmingmakerij ons heeft opgeleverd: letterlijke kortzichtigheid.
__________________
KeyserH is offline  
Oud 27 april 2006, 14:58   #8
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Ik ben ook met de billen bloot gegaan.
Ik ben nochtans geen VB'er.
Bad Attila is offline  
Oud 27 april 2006, 15:05   #9
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Of misschien zagen die twee Polen er gewoon heel erg uit als Noord-Afrikanen. Het feit dat na de verspreiding van de beelden ook heel wat Noord-Afrikanen in dit land geloofden dat het om N-Afr ging, doet alvast vermoeden dat het helemaal niet zo simplistisch is als een zoveelste "het VB is hier de grote slechterik".
Distel is offline  
Oud 27 april 2006, 15:11   #10
job
Minister-President
 
job's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 4.778
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10 Bekijk bericht
niet dat de Blinden het zullen willen geweten hebben

(PDW). Kukelekuuuu!

© An Nelissen



DossierBekijk de pagina uit de krant

VOLGENS Brussels parketwoordvoerder Jos Colpin meenden zowat alle ooggetuigen van de dodelijke steekpartij in Brussel-Centraal dat ze Noord-Afrikanen hebben gezien. Ondertussen weten we dat het om twee Polen gaat.
waarom kunnen we geen Pool van een Noord-Afrikaan meer onderscheiden?

[SIZE=3]Verwarring is nogal logisch. Toch ?[/SIZE]


Vandaag HLN p. 7 :
Zigeunerbloed zorgt voor verwarring bij getuigen.
Donkere huidskleur, pikzwart haar, diepbruine ogen... Polen telt nog een kleine minderheid zigeuners. Ze zijn van indo-europese afkomst. Aldus VRT-radiojournalist Marc Peirs.


Vandaag HLN on line :http://www.hln.be/hlns/cache/det/art....bron=homeArt1

Moordenaar Joe gepakt in [SIZE=3]zigeunerkamp[/SIZE] aan Litouwse grens


HLN BREAKING NEWS De Poolse politie heeft de moordenaar van Joe Van Holsbeeck gepakt. De 17-jarige Adam G. werd omstreeks 13.45 uur in Suwalki in het noordoosten van Polen, dicht bij de grens met Litouwen, aangehouden. Directeur Glenn Audenaert van de Federale Politie bevestigt de arrestatie.

Zigeunerkamp
Adam G. was [SIZE=3]ondergedoken in een zigeunerkamp in Suwalki tussen familie en vrienden.[/SIZE] Hij zou zich niet verzet hebben tijdens de arrestatie. Adam G. was via gsm-signalen opgespoord en werd na drie huiszoekingen gevonden.

Uitlevering
Er liep een internationaal aanhoudingsbevel tegen de jongen. Omdat hij zeventien jaar is, kan hij ook worden uitgeleverd aan ons land. Het is nog niet duidelijk wanneer dat zal gebeuren.

Mededader
Maandag werd de 16-jarige mededader al aangehouden in ons land. Hij verblijft momenteel in de gesloten jeugdinstelling van Braine-le-Château. Woensdag werd ook de broer van Adam G. al in ons land ondervraagd en aangehouden.

Verhofstadt
Premier Guy Verhofstadt heeft tijdens het vragenuurtje in de Kamer bevestigd dat Adam G. is opgepakt. De Poolse minister van Binnenlandse Zaken had dat donderdagnamiddag persoonlijk laten weten aan onze Binnenlandminister Patrick Dewael.
__________________
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat)
job is offline  
Oud 27 april 2006, 15:18   #11
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10 Bekijk bericht
niet dat de Blinden het zullen willen geweten hebben

Bij de fanatieke aanhang van het Vlaams Belang sloeg dit nieuws vast in als een bom op het slaghoedje van een nog grotere bom. De demagogie-machine was net vorstelijk ingeolied, vlammende editorialen, lezersbrieven en forumberichten over het échec van de multiculturele samenleving waren al verstuurd en nu dit. Polen dan nog, dat zijn godverdomme katholieken!

Om toch maar niet in eigen boezem te hoeven kijken, kronkelen de flinke jongens ter rechterzijde zich momenteel in meer bochten dan iets wat zich in héél veel bochten kronkelt. Denk bijvoorbeeld aan een adder ... enz...enz...
Citaat:
Vandaag HLN p. 7 :
Zigeunerbloed zorgt voor verwarring bij getuigen.
Donkere huidskleur, pikzwart haar, diepbruine ogen... Polen telt nog een kleine minderheid zigeuners. Ze zijn van indo-europese afkomst. Aldus VRT-radiojournalist Marc Peirs.
Jawadde....
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 27 april 2006, 15:22   #12
MT
Schepen
 
Geregistreerd: 3 juli 2004
Locatie: Vlaams vluchtelingengebied
Berichten: 466
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Jawadde....
Hier gaat gm10 met de billen bloot
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Een man van 45 die een kind van 12 een tongzoen geeft is overigens geen pedofiel.
MT is offline  
Oud 27 april 2006, 15:30   #13
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10 Bekijk bericht
Hoe het VB met de billen bloot ging
Ik denk dat het VB met veel plezier nog een paar keer zo met de billen bloot wil gaan voor oktober eerstkomend!

Citaat:
Kukelekuuuu! is hier, geloof ik, de meest aangewezen riposte.
Kukelekuuuu!
baarle is offline  
Oud 27 april 2006, 15:37   #14
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10 Bekijk bericht
niet dat de Blinden het zullen willen geweten hebben
De partijen die mee optrokken met de mars in tegenwil van de familie, dat zijn de enige die met de billen zijn blootgegaan, die politieke kwakers hebben zich hopeloos belachelijk gemaakt.
alberto is offline  
Oud 27 april 2006, 15:39   #15
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
ik vraag mij af waarom hij het VB erbij sleurt :

de getuigen zeiden dat het om n afrikanen ging
het parket zei dat het om n afrikanen ging
de media zei dat het om n afrikanen ging

waarschijnlijk allemaal VB dat beloofd voor de verkiezingen zoveel nieuwe stemmen

Trouwens mocht het VB aan de macht zijn geweest dan had men niet zo laks gehandeld tegenover illegale criminelen
misschien ligt de sleutel wel in de vermelding dat het om PAUL BELIEN ging
is die niet getrouwd met Miss Vlaams Behang?
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.
gm10 is offline  
Oud 27 april 2006, 15:41   #16
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Ik denk dat het VB met veel plezier nog een paar keer zo met de billen bloot wil gaan voor oktober eerstkomend!



!
Je zou nog wel eens kunnen gelijk hebben. Schaamteloosheid is geen enkele politicus vreemd, maar bij het VB heeft dit nog nooit een duidelijke grens bereikt.
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.
gm10 is offline  
Oud 27 april 2006, 15:42   #17
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10 Bekijk bericht
misschien ligt de sleutel wel in de vermelding dat het om PAUL BELIEN ging
is die niet getrouwd met Miss Vlaams Behang?
Zo zo, een mens is dus verantwoordelijk voor de daden en meningen van zijn familieleden.

Na de eis van perfessor Corijn om katholieke excuses, alweer een linkse homegoal!
baarle is offline  
Oud 27 april 2006, 15:42   #18
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
[SIZE=3]Verwarring is nogal logisch. Toch ?[/SIZE]


Vandaag HLN p. 7 :
Zigeunerbloed zorgt voor verwarring bij getuigen.
Donkere huidskleur, pikzwart haar, diepbruine ogen... Polen telt nog een kleine minderheid zigeuners. Ze zijn van indo-europese afkomst. Aldus VRT-radiojournalist Marc Peirs.


Vandaag HLN on line :http://www.hln.be/hlns/cache/det/art....bron=homeArt1

Moordenaar Joe gepakt in [SIZE=3]zigeunerkamp[/SIZE] aan Litouwse grens


HLN BREAKING NEWS De Poolse politie heeft de moordenaar van Joe Van Holsbeeck gepakt. De 17-jarige Adam G. werd omstreeks 13.45 uur in Suwalki in het noordoosten van Polen, dicht bij de grens met Litouwen, aangehouden. Directeur Glenn Audenaert van de Federale Politie bevestigt de arrestatie.

Zigeunerkamp
Adam G. was [SIZE=3]ondergedoken in een zigeunerkamp in Suwalki tussen familie en vrienden.[/SIZE] Hij zou zich niet verzet hebben tijdens de arrestatie. Adam G. was via gsm-signalen opgespoord en werd na drie huiszoekingen gevonden.

Uitlevering
Er liep een internationaal aanhoudingsbevel tegen de jongen. Omdat hij zeventien jaar is, kan hij ook worden uitgeleverd aan ons land. Het is nog niet duidelijk wanneer dat zal gebeuren.

Mededader
Maandag werd de 16-jarige mededader al aangehouden in ons land. Hij verblijft momenteel in de gesloten jeugdinstelling van Braine-le-Château. Woensdag werd ook de broer van Adam G. al in ons land ondervraagd en aangehouden.

Verhofstadt
Premier Guy Verhofstadt heeft tijdens het vragenuurtje in de Kamer bevestigd dat Adam G. is opgepakt. De Poolse minister van Binnenlandse Zaken had dat donderdagnamiddag persoonlijk laten weten aan onze Binnenlandminister Patrick Dewael.
,,Van kleins af hebben ze tijdens het jaarlijkse offerfeest geleerd hoe ze warmbloedige kuddedieren moeten kelen.''

Verwarring is logisch my ass.
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.
gm10 is offline  
Oud 27 april 2006, 15:42   #19
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10 Bekijk bericht
misschien ligt de sleutel wel in de vermelding dat het om PAUL BELIEN ging
is die niet getrouwd met Miss Vlaams Behang?
We hebben echt wel door op welk slot je je sleutel probeerde te doen passen, hoor.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 27 april 2006, 15:43   #20
Scarabaeida
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 oktober 2004
Locatie: Ekeren Donk
Berichten: 6.396
Standaard

Ik snap alleen niet hoe mensen aan zulk kort demografisch inzicht komen. Het lijkt wel de lagere school waarin de landen als homogeen geheel met een lachend gezichtje uitgebeeld worden. Is het nu zo moeilijk te weten dat niet elke Noord-Afrikaan een Marokkaan is (Berber? Arabier?...) en nog gemakkelijker is te beseffen dat een Roma-zigeuner geen katholieke blanke Pool is.

Het ergste gegeven blijft nog het feit dat men allang vergeten is dat het om een laffe moordenaar ging en niets meer niets minder. Wat betreft stigmatisering vind ik dat de maatschappij vrij verdraagzaam is gebleven en dat enkel zij die reeds extremistische groeperingen aanhingen het enkel dusdanig misbruik(t)en.
Scarabaeida is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be