Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 februari 2012, 13:42   #1
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard Belasting op consumptie , de enige uitweg !

Wat een angst , voor een een eerlijke belasting
Wat een angst , voor vernieuwing .
Wat een angst , om de vrijheid , om los gelaten te worden van de ketting . het lijkt wel een hond aan een ketting die na 5 jaar gebonden te hebben gelegen en uiteindelijk de halsband wordt afgedaan , het hok nog niet durft te verlaten .

Belasting op arbeid zet aan tot zwartwerk en tot fraude , het demotiveert de werkende mens , en is een blokade voor embitie , de schrik om in een hogere schijf te komen is in deze situatie reeel . het kan betekenen harder je best doen , harder werken en minder verdienen . Mag ik dit IDIOOT noemen ?

Belasting op kapitaal . Niet alles wat je hebt heb je gestolen , dus als je iets hebt , komt dat rechtstreeks of onrechtstreeks uit arbeid , het kapitaal dat je bebt is een eindresultaat van een belaste winst . en die nogmaals belasten
Mag ik dat ook IDIOOT noemen.

Als je kapitaal belast , dan zet je er toe aan dat kapitaal te laten verdwijnen , of om gewoon niet meer aan te zetten tot een kapitaal te verzamelen . ERG demotiverend en heel nadelig voor het vermogen binnen onze samenleving . wil je dat elke buffer verdwijnt , dan zal elke tegenslag of 8 dagen zonder werk zitten onmiddelijk resulteren in het uit noodzaakvragen om bijstand , vb uit het OCMW

Economisch gezien zou je kunnen stellen dat Kapitaal beter beperkt blijft en ipv sparen en oppotten , zo snel mogelijk consumeren . maar ik denk, gezien de huidige vorm van samenleving en consumeren , dat dit vrij goed is gereguleerd . Ik bedoel , veel verdienen en heel gierig leven en alles oppotten in een kous onder de matras is niet meer van deze tijd .

Als je de waanzinnige effectien ziet van de huidige belastingsvormen , dan moet je wel heel naif zijn om met uwe eigen hondekop in die open halband aan de hondeketting te blijven zitten .

Angst voor vernieuwing is dus een feit .

Belasting op consumptie geeft u de vrijheid om te werken , om te bezitten . als belasting op arbeid verdwijnt zijn de werkende mensen ook niet meer gedemotiveerd en nog minder gestraft maar wel VRIJ , er is meteen geen coruptie meer in de zin van de vieze therm "ZWART WERK"

DUS , Niet stelen , niet frauderen , maar hoe je uw geld verdient , met hard werk of door inovatief of slim te zijn , T'kan me nie schelen . Das vrijheid , ten zij je schrik hebt om te werken natuurlijk .

Wat doet een mens die vrij is en wat centen heeft ? die is in alle vrijheid om te kopen en consumeren wat hij wil . en hij beslit zelf om vb 100% consumptie belasting te betalen op zijn elektisch Renaultje of 300 % belasting te betalen op zijn Ferrari .
Hij beslist zelf om 50 % belasting te betalen op zijn fles water , of 200 % op zijn fles Champagne. 20 % op zijnpattajes of 400 % op zijn foi gras of 300 % op zijn tonijn .

Een eigen keuze , en een eerlijke overheid kan reguleren in de % naar gelang iets van economisch - sociaal-of milieu belastend is , een noodzakelijk levensmiddel of een luxeproduct .

Zo de kleine mens met weinig vermogen betaald op zijn water en zijn pattatjes niet zo veel belasting , maar de vermogende mens teld wel wat neer voor zijn luxe . en beide partijen doen dat uit vrije wil , naar eigen vermogen , en niet uit een strafbaar startpunt .

Dit is durven denken in een modern en eerlijk en transparante samenleving
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2012, 16:13   #2
andy.v
Burger
 
andy.v's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2012
Berichten: 170
Standaard

Met andere woorden en zonder poëzie: schaf alle inkomens- en vermogensbelastingen af en verhoog de BTW...

Citaat:
Hij beslist zelf om 50 % belasting te betalen op zijn fles water , of 200 % op zijn fles Champagne. 20 % op zijnpattajes of 400 % op zijn foi gras of 300 % op zijn tonijn
En wie bepaalt die percentages? Wij zelf?
andy.v is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2012, 16:40   #3
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Wat een angst , voor een een eerlijke belasting
Wat een angst , voor vernieuwing .
Wat een angst , om de vrijheid , om los gelaten te worden van de ketting . het lijkt wel een hond aan een ketting die na 5 jaar gebonden te hebben gelegen en uiteindelijk de halsband wordt afgedaan , het hok nog niet durft te verlaten .

Belasting op arbeid zet aan tot zwartwerk en tot fraude , het demotiveert de werkende mens , en is een blokade voor embitie , de schrik om in een hogere schijf te komen is in deze situatie reeel . het kan betekenen harder je best doen , harder werken en minder verdienen . Mag ik dit IDIOOT noemen ?

Belasting op kapitaal . Niet alles wat je hebt heb je gestolen , dus als je iets hebt , komt dat rechtstreeks of onrechtstreeks uit arbeid , het kapitaal dat je bebt is een eindresultaat van een belaste winst . en die nogmaals belasten
Mag ik dat ook IDIOOT noemen.

Als je kapitaal belast , dan zet je er toe aan dat kapitaal te laten verdwijnen , of om gewoon niet meer aan te zetten tot een kapitaal te verzamelen . ERG demotiverend en heel nadelig voor het vermogen binnen onze samenleving . wil je dat elke buffer verdwijnt , dan zal elke tegenslag of 8 dagen zonder werk zitten onmiddelijk resulteren in het uit noodzaakvragen om bijstand , vb uit het OCMW

Economisch gezien zou je kunnen stellen dat Kapitaal beter beperkt blijft en ipv sparen en oppotten , zo snel mogelijk consumeren . maar ik denk, gezien de huidige vorm van samenleving en consumeren , dat dit vrij goed is gereguleerd . Ik bedoel , veel verdienen en heel gierig leven en alles oppotten in een kous onder de matras is niet meer van deze tijd .

Als je de waanzinnige effectien ziet van de huidige belastingsvormen , dan moet je wel heel naif zijn om met uwe eigen hondekop in die open halband aan de hondeketting te blijven zitten .

Angst voor vernieuwing is dus een feit .

Belasting op consumptie geeft u de vrijheid om te werken , om te bezitten . als belasting op arbeid verdwijnt zijn de werkende mensen ook niet meer gedemotiveerd en nog minder gestraft maar wel VRIJ , er is meteen geen coruptie meer in de zin van de vieze therm "ZWART WERK"

DUS , Niet stelen , niet frauderen , maar hoe je uw geld verdient , met hard werk of door inovatief of slim te zijn , T'kan me nie schelen . Das vrijheid , ten zij je schrik hebt om te werken natuurlijk .

Wat doet een mens die vrij is en wat centen heeft ? die is in alle vrijheid om te kopen en consumeren wat hij wil . en hij beslit zelf om vb 100% consumptie belasting te betalen op zijn elektisch Renaultje of 300 % belasting te betalen op zijn Ferrari .
Hij beslist zelf om 50 % belasting te betalen op zijn fles water , of 200 % op zijn fles Champagne. 20 % op zijnpattajes of 400 % op zijn foi gras of 300 % op zijn tonijn .

Een eigen keuze , en een eerlijke overheid kan reguleren in de % naar gelang iets van economisch - sociaal-of milieu belastend is , een noodzakelijk levensmiddel of een luxeproduct .

Zo de kleine mens met weinig vermogen betaald op zijn water en zijn pattatjes niet zo veel belasting , maar de vermogende mens teld wel wat neer voor zijn luxe . en beide partijen doen dat uit vrije wil , naar eigen vermogen , en niet uit een strafbaar startpunt .

Dit is durven denken in een modern en eerlijk en transparante samenleving
Ik ben wel voorstander, maar dan wel alles hetzelfde belast % ofzo.
En dan heb ik nog een bedenking, ik woon nml op 10 minuten van de Nederlandse grens

Laatst gewijzigd door Hoomer : 22 februari 2012 om 16:44.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2012, 21:50   #4
Jos_be
Burger
 
Geregistreerd: 21 mei 2006
Berichten: 121
Standaard

Je moet goed beseffen voor de politici is er nu geen crisis!
Door de problemen die zij zelf hebben veroorzaakt, heerst er een crisissfeer. Dit laat hun toe om onpopulaire maatregelen te nemen en schaamteloos onze geldbeugel te plunderen.
Zo kunnen ze straffeloos hun geldverslindende activiteiten verder zetten. Het geld verdwijnt in de bodemloze putten van de sociale sector (waarbij de vakbonden geld scheppen door het leveren van diensten aan de bevolking(?), zoals werkloosuitkeringen. Vergeet niet hun innige verbondenheid met de ziekenkassen waarvoor ze vergoedingen vragen die niet normaal zijn.)
En als de volgende verkiezingen tegenslaan dan werden ze niet begrepen.
Jos_be is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2012, 18:09   #5
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.833
Standaard

Het gevaar bestaat dan dat er een verplichting tot consumptie ingesteld zal worden (bijvoorbeeld :VERPLICHT op vakantie in het binnenland,want je hebt toch je vakantiegeld om uit te geven?)..

Laatst gewijzigd door kelt : 23 februari 2012 om 18:10.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2012, 10:59   #6
Nunt
Burgemeester
 
Geregistreerd: 24 januari 2011
Berichten: 526
Standaard

Deze vind ik well een mooie quote over consumptietax:

Thomas Hobbes
"It is fairer to tax people on what they extract from the economy, as roughly measured by their consumption, than to tax them on what they produce for the economy, as roughly measured by their income."
Nunt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2012, 11:27   #7
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

"Eerlijke belasting"
"Multiculturele samenleving"
"Warme ijskreem"
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2012, 18:13   #8
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Het lijkt wel of het enige woord dat we kennen 'belastingen' is. Volgens mij bestaat het woordenboek van de politiek in BE uit 1 woord : Belastingen.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2012, 18:18   #9
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het gevaar bestaat dan dat er een verplichting tot consumptie ingesteld zal worden (bijvoorbeeld :VERPLICHT op vakantie in het binnenland,want je hebt toch je vakantiegeld om uit te geven?)..
En , verplicht zeg ik niet , maar niet per land , maar zie het Europees .

Er zijn heel wat landen waar je niet met handen vol geld buiten moet hoor .

Ik heb het zelf meegemaakt met mijn eigen geld , maar ik kon het ferm achter laten .
Alleen europa laat toe om zichzelf te verarmen.
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2012, 19:15   #10
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Het lijkt wel of het enige woord dat we kennen 'belastingen' is. Volgens mij bestaat het woordenboek van de politiek in BE uit 1 woord : Belastingen.
Dat is hoe politici 'besparingen' interpreteren.
Stel dat een huisvader teveel uitgeeft.
Wat doet hij dan?
Meer werken.
Minder uitgeven.

Wat doet de Roverheid?
Minder terugdoen voor de netto-belastingsbetalers.
Nog meer afpakken van de netto-belastingsbetalers.

Ergens is dat te verwachten.
Er zijn niet veel overheden ter wereld die iets willen doen aan zichzelf.
In de geschiedenis deden ze altijd gewoon verder waarmee ze bezig waren.
Tot armoede, conflicten en oorlogen uitbraken.

En dat komt omdat de Roverheid, in tegenstelling tot de huisvader, anderen kan dwingen tot betalen voor eender wat.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 28 februari 2012 om 19:16.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2012, 23:11   #11
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Dat is hoe politici 'besparingen' interpreteren.
Stel dat een huisvader teveel uitgeeft.
Wat doet hij dan?
Meer werken.
Minder uitgeven.

Wat doet de Roverheid?
Minder terugdoen voor de netto-belastingsbetalers.
Nog meer afpakken van de netto-belastingsbetalers.

Ergens is dat te verwachten.
Er zijn niet veel overheden ter wereld die iets willen doen aan zichzelf.
In de geschiedenis deden ze altijd gewoon verder waarmee ze bezig waren.
Tot armoede, conflicten en oorlogen uitbraken.

En dat komt omdat de Roverheid, in tegenstelling tot de huisvader, anderen kan dwingen tot betalen voor eender wat.
Ons Roverheid doet alleen een uitverkoop van zijn opbrengsten . en binnen kort zal de roverheid op de koffie moeten gaan bij de Chinezen , want ze al zelf geen koffie meer kunnen betalen .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be