Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 5 juni 2017, 22:05   #241
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.923
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Geenstijl is één van de zeldzame nog overblijvende thuishavens van persvrijheid, vrijheid van meningsuiting en vrije berichtgeving over de islam in de Nederlandstalige media.

De redacteuren koesteren een principieel wantrouwen jegens elke politicus en zijn over het algemeen taalvirtuozen met een bizarre en weerbarstige vorm van humor.

Het is dan ook niet verwonderlijk dat zo'n site boven het petje gaat van iemand die zich vrolijk maakt wanneer hij verneemt dat een mede-forumlid zowaar af en toe een boek leest.



Het gaat over de speech van May en ze linken naar een video+transcript van haar volledige speech. Wat is daar nu frauduleus aan? Weet jij wel wat frauduleus betekent?



Geen probleem: http://nos.nl/uitzending/25273-nos-journaal.html

Merk op hoe de "This is for Allah!" zin uit de getuigenis van "Cockney Gerard" de montagetafel niet heeft overleefd, en ook de (voor May) opvallende uitspraak "islamist extremism" is weggeknipt uit de speech van de Britse PM.

Voorts komen de woorden "moslim" en "islam" geen enkele keer voor. Alleen de correspondent in Londen heeft het over "IS propaganda" en "jihadisten".

Journalistiek anno 2017. Er is net een zoveelste terreuraanslag gebeurd in Europa en geen woord over het motief. Je moet het maar doe hé?
Wtf. Je link gaat over het concert van Ariana Grande.

Wat heeft dat nu te maken met een zogenaamde NOS uitzending over de speech van May?

Oww ik heb het verder bekeken, ze hebben inderdaad de speech ingekort (my bad)

Als jij daar een complot wil inzien dan moet je dat vooral doen.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 5 juni 2017 om 22:11.
Dadeemelee is offline  
Oud 5 juni 2017, 22:09   #242
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Wtf. Je link gaat over het concert van Ariana Grande.

Wat heeft dat nu te maken met een zogenaamde NOS uitzending over de speech van May?
Te korte aandachtsspanne? Dit is het NOS TV journaal waar je om vroeg. Een TV journaal heeft doorgaans meer dan één item.
vanderzapig is offline  
Oud 5 juni 2017, 22:11   #243
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.923
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Te korte aandachtsspanne? Dit is het NOS TV journaal waar je om vroeg. Een TV journaal heeft doorgaans meer dan één item.
Lees even mijn reply
Dadeemelee is offline  
Oud 5 juni 2017, 22:26   #244
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Twee namen van de 3 daders vrijgegeven.
Een Paki die gekend was bij de veiligheidsdiensten en duidelijk extremist was. En een Libische Marokkaan die niet gekend was bij de diensten. Is dat dan een gematigde ?
Niet te geloven toch.

De ene zat alweer in de poule van 20.000 minst bedreigende geradicaliseerden, net als de daders van de vorige 2 aanslagen, de ander was niet eens gekend.

Een leger van 23.000 geradicaliseerden, en nog komen er uit het niets bij.

Gelukkig dat het om een piepkleine minderheid gaat die geradicaliseerd is.

Want nu wordt het vermoedelijk zelfs de grootste poco die in de Manchester-topic nog stelde dat die 20.000 heus niet zo gevaarlijk waren, duidelijk dat ze écht alle 23.000 gaan moeten in de gaten gehouden worden.

Stel je effe voor dat ze er geen 23.000, maar 100.000 moesten beginnen opvolgen.

Het mag écht wel wat kosten, die prachtige multiculturele samenleving in Groot-Brittanië...

Carrièretip, in heel Europa: Staatsveiligheid.

Ik voorspel honderdduizenden vacatures.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 6 juni 2017, 05:52   #245
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.546
Standaard Verwarde man valt priester aan in Spanje.

Citaat:
Een Marokkaanse student heeft zaterdag tijdens een huwelijk in de Spaanse stad Valladolid voor enkele bange momenten gezorgd. De 22-jarige kerel onderbrak plotseling de ceremonie, riep “Allah is groot” en zette een aanval in op de priester. Na een stevige tussenkomst van enkele mannen werd hij gearresteerd.Bron.
Als Allah groot is waarom moet gij snotneus dan een andere religieuze waanzinnige aanvallen knul ?
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline  
Oud 6 juni 2017, 09:41   #246
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Stel je effe voor dat ze er geen 23.000, maar 100.000 moesten beginnen opvolgen.

Het mag écht wel wat kosten, die prachtige multiculturele samenleving in Groot-Brittanië...

Carrièretip, in heel Europa: Staatsveiligheid.

Ik voorspel honderdduizenden vacatures.
Een inlichtingendienst die zo acuut overstelpt is met werklast kan zomaar niet het honderdvoudige van haar huidig aantal medewerkers gaan opleiden en laten inwerken.

Wat ik graag zou zien is dat de UK - en de rest van West-Europa - langs democratische weg besluit over te gaan tot de-islamisering en het met terugwerkende kracht invoeren van een Canadees/Australisch immigratiesysteem.

Dit betekent prompte deportatie voor onder meer de 23000 oogappels van de MI5, samen met hun familie.

Het Britse leger (of beter nog: een NATO coalitie) kan eventueel een tijdelijke enclave bezet houden in de hoorn van Afrika en in Libië om het proces te vergemakkelijken. Ook de NATO basissen in Afghanistan kunnen voor dat doel gebruikt worden.

Wat ik echter vrees dat er zal gebeuren is dat dit alles politiek niet haalbaar is en we dus verder blijven slaapwandelen richting burgeroorlog.

Enkele groeperingen binnen de moegetergde veiligheidsdiensten van bijvoorbeeld de UK en Frankrijk zullen dan wellicht clandestien hier en daar moordaanslagen plegen op de zwaarste jihad-gevallen.

En dan is Europa officieel een derde wereld hellhole geworden.
vanderzapig is offline  
Oud 6 juni 2017, 10:15   #247
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.065
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Als Allah groot is waarom moet gij snotneus dan een andere religieuze waanzinnige aanvallen knul ?

En dat 's ochtends vroeg !
Sommigen hebben een moeilijk leven.

Ter informatie :
het gaat hier om een priester die een huwelijk inzegent.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016

Laatst gewijzigd door Anselmo : 6 juni 2017 om 10:17.
Anselmo is offline  
Oud 6 juni 2017, 10:47   #248
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.517
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Niet te geloven toch.

De ene zat alweer in de poule van 20.000 minst bedreigende geradicaliseerden, net als de daders van de vorige 2 aanslagen, de ander was niet eens gekend.

Een leger van 23.000 geradicaliseerden, en nog komen er uit het niets bij.

Gelukkig dat het om een piepkleine minderheid gaat die geradicaliseerd is.

Want nu wordt het vermoedelijk zelfs de grootste poco die in de Manchester-topic nog stelde dat die 20.000 heus niet zo gevaarlijk waren, duidelijk dat ze écht alle 23.000 gaan moeten in de gaten gehouden worden.
23.000 islamieten interneren en uitzetten zal beter werken. Het is oorlog.
Piero is offline  
Oud 6 juni 2017, 11:30   #249
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Ondertussen blijkt dat één van de daders tot voor kort nog toegang had tot gevoelige plaatsen en bij de veiligheidsdiensten gekend stond als "niet gevaarlijk..."

Het zoveelste bewijs dat schijnbaar gematigde moslims van het ene moment op het andere kunnen radicaliseren. Het borrelt blijkbaar bij zeer veel van die zogenaamd gematigde moslims.
Hypochonder is offline  
Oud 6 juni 2017, 11:43   #250
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.084
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBomb Bekijk bericht
Precies mijn punt. er is geen ons meer.
Vroeger wel. Mensen stonden op tegen onrecht. Er was een "wij".
Nu niet meer.

Het zou beter zijn als jij, ik en iedereen een gemeenschappelijk doel zouden dienen. De verdeeldheid doorbreken en streven naar ONS.
Probeer dan iets beter te vinden dan zieltjes te willen ronselen in een land dat quasi volledig seculier is.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline  
Oud 6 juni 2017, 11:46   #251
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.084
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBomb Bekijk bericht
Daar gaat het nu even niet over. Christelijke mensen blijven mensen en mensen maken fouten. Ik spreek over het christelijke geloof, niet de volgelingen.
Als we ons terug zouden verbinden door het christelijke geloof, zou er misschien terug meer eendracht komen.
Misschien heb jij een beter alternatief dan het christelijke geloof? Maar ik kan me zo niet meteen iets bedenken.
Het Woord is machtiger dan het zwaard, maar als mensen niet meer luisteren kan het Woord ook niet meer doordringen.
Atheïsme en de stem van de redelijkheid ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline  
Oud 6 juni 2017, 11:49   #252
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.084
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBomb Bekijk bericht
En waarmee zouden wij ons dan als gemeenschap verbinden?
Niet verbinden naar eenheid zal ertoe leiden dat de islam alleen maar meer invloed zal uitoefenen.
Een seculier land heeft geen geloofstoestanden nodig.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline  
Oud 6 juni 2017, 11:50   #253
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
23.000 islamieten interneren en uitzetten zal beter werken. Het is oorlog.
Dat weet ik ook wel.

Maar naar het schijnt is dat geen oplossing, geen realistische benadering, een polariserende maatregel (het gezwel wegsnijden zou het gezwel kunnen vergroten, maar er is geen probleem hoor binnen de islamitische gemeenschap).

Aangezien nog meer kaarsjes branden ook niet bepaald schijnt te helpen (mag je in feite ook niet zeggen, want dan klinkt het dat kritiek geven zonder oplossingen aan te reiken makkelijk is), hoop ik dan ook dat de Britten 20.000 extra aanwervingen doen.

Het mag immers wat kosten, de multiculturele droom.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 6 juni 2017, 11:50   #254
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.084
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBomb Bekijk bericht
Mag ik U toch aan Christus voorstellen?
Misschien als jij Hem toelaat in je hart terug een "ons" kan zien?
Je bent echt misdienaar geweest hee ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline  
Oud 6 juni 2017, 11:54   #255
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.084
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBomb Bekijk bericht
Hoezo?
Ik leg je uit dat wij ook op onze hoede moeten zijn voor de "vijand" en deze niet in huis mogen nemen indien zij dwaalleren brengen die de Zoon loochenen.
Liefhebben wil niet zeggen voorover buigen en alles openhandig afgeven.
Leg het er niet te dik op, als je te autistisch begint op te gaan in je rol gaat het niet lukken.

__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline  
Oud 6 juni 2017, 12:03   #256
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.084
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBomb Bekijk bericht
Ik heb een "plan". Maar dat is nog niet concreet uitgewerkt. Daarom ga ik er dus ook niet veel over zeggen.
Wel wil ik je meegeven dat ik het continent wil de-islamiseren door het Woord.
De pen is machtiger dan het zwaard.
Ow my god...

de nieuwe messias is zonet aangekomen...

Heb je al Jezus-sandalen gekocht ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline  
Oud 6 juni 2017, 12:04   #257
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.084
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBomb Bekijk bericht
Zij eren de dood. Want zij zijn misleid door de valse profeet. De islam is de geest van de anti christ.

Wij eren het leven. Want ons is het eeuwige leven gegeven door onze verlosser Christus. Loochen dat niet, maar keer terug naar je authenticiteit.
De liefde overheerst het kwade.
Gaan we nu Kumbaya zingen ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline  
Oud 6 juni 2017, 12:06   #258
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.084
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Niet iedereen is vatbaar voor een religieus discours. Maar waarom laten we vb. schoolkinderen niet de Vlaamse Leeuw (en voor mijn part de Europese vlag) groeten voor de schooldag begint? Wanneer wordt de intellectuele verschraling in de media eindelijk eens aangepakt? Hoe komt het dat een prutser zoals Jan Fabre bekender is dan Paul Van Nevel en zijn Huelgas Ensemble? Om van de faecesproducerende machine nog maar te zwijgen. Wanneer gaan onze steden terug een architecturale identiteit krijgen? Enzovoort enzovoort.
De leraar die het in zijn hoofd zou halen om mijn kind voor een vlag te doen groeten kan een klap tegen zijn hoofd verwachten.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline  
Oud 6 juni 2017, 12:07   #259
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
23.000 islamieten interneren en uitzetten zal beter werken. Het is oorlog.
Dat,

en - naar analogie met Mekka (muslims only) -

het creëren van échte vrijplaatsen (non-muslims only) of zelfs (atheists only).

Wat mij betreft omvatten die vrijplaatsen het hele land (misschien met uitzondering van enkele zéér strikt bewaakte ambassades/consulaten).
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline  
Oud 6 juni 2017, 12:10   #260
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBomb Bekijk bericht
Hierbij heb ik de eerste trol van dit forum gevonden. Proficiat.

U zei dat het Woord niet zou werken in een seculiere maatschappij. Ik schreef daarop:

Ik kan mij zo niets bedenken, U wel?
Als wij ons terug zouden verbinden door het Woord, zouden wij bewust worden met de geest van de anti christ. Deze is uiteraard de islam.
Wie herboren wordt in Christus zal behoedzaam zijn en niet meer vatbaar zijn voor de misleiding.

De huidige generatie is misleid. Zij worden gehersenspoeld op de schoolbanken dat islam de religie van vrede is. Daarbij demoniseren ze eigen cultuur door halve waarheden te verkondigen over onze geschiedenis en alles te verdraaien.
slechte vertalingen, onzorgvuldige vertalers ...
net als die 72 maagden eigenlijk 72 druiven horen te zijn,
hoort 'islam is vrede' eigenlijk 'islam is wrede' te zijn.
Anna List is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be