Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 september 2005, 20:29   #121
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Op Wikipedia nog iets anders interessant gevonden wat ik niet eens wist:
Citaat:
het veelal gebruikte oplosmiddel ethyl-alcohol is op zichzelf geneeskrachtig: het werkt ontsmettend, vaatverwijdend en pijnstillend (voor zalven en pillen geldt dit overigens niet);
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2005, 14:43   #122
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lutifer
dus dit lijkt te bevestigen wat ik al eerder zei dat homeopathie een zeer goede oplossing kan zijn bij chronische problemen.
Dat is inderdaad zo.

Degenen die weigeren deze stelling aan te nemen, die volgens mij bewezen is moeten eens stilstaan bij het volgende:

Kent u iemand in uw omgeving die een chronische ziekte heeft en die genezen werd door de reguliere geneeskunde? Ik denk het niet hé.

Waarom? Dat kan ten eerste al niet, want een chronische ziekte wordt chronisch genoemd omdat ze niet te genezen is! En daar stopt het dan ... Jammer voor de mensen die er onder lijden.

Dat deze mensen niet bij de pakken willen blijven zitten en op zoek gaan naar meer lijkt me niet moeilijk denkbaar. Dat die mensen in hun ellenlange zoektocht naar genezing ooit op een kruid of een middel zullen stoten wat hun pijn zal verlichten zonder de 1001 bijwerkingen van morfine en dergelijke rotzooi is toch ook niet ondenkbaar? Zeker niet als je weet dat de westerse geneeskunde die hier als dè enige wordt gezien eigenlijk maar één van de vele manieren is om aan geneeskunde te doen op onze planeet.
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2005, 14:45   #123
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1
Ik denk dat wetenschappers in de homeopathiediscussie beter het standpunt van Dawkins in het evolutiedebat in nemen. Discussieer niet met pseudo-wetenschappers want dat op zich steunt hen al (daar ze toch wel in een confrontatie met een wetenschapper worden gevraagd en dus erkend.)
Maw: verruim uw visie vooral niet, u kan wel eens dingen tegenkomen die u niet wenst tegen te komen.
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2005, 14:47   #124
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1
C200 is dus een verdunning van (1/100)^200, de Google rekenmachine stelt dit gelijk aan 0, zie je.
Gaat het hier alleen om homeopathie of over de hele algmene geneeskunde eigenlijk?

Trouwens, homeopathie: het gaat ook vooral om de energie.

Een heel klein deel van één stof kan de samenstelling van de hele stof bovendien veranderen, dat weet ik met mijn nihilistische kennis chemie toch.
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2005, 17:39   #125
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Maw: verruim uw visie vooral niet, u kan wel eens dingen tegenkomen die u niet wenst tegen te komen.
Als er mogen één of andere dorpsgek komt beweren dat kabouters bestaan gaat daar toch ook nooit iemand serieus mee in discusie gaan?
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2005, 17:42   #126
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Gaat het hier alleen om homeopathie of over de hele algmene geneeskunde eigenlijk?
Wat denk je?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Trouwens, homeopathie: het gaat ook vooral om de energie.
Aleuh. Leg uit aub?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Een heel klein deel van één stof kan de samenstelling van de hele stof bovendien veranderen, dat weet ik met mijn nihilistische kennis chemie toch.
Je bedoelt waarschijnlijk een molecule. En wat dan als er nu zelfs geen één molecule meer in het brouwsel zit, energie zeker
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2005, 18:11   #127
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1
Als er mogen één of andere dorpsgek komt beweren dat kabouters bestaan gaat daar toch ook nooit iemand serieus mee in discusie gaan?
Vergelijk niet zomaar met alles aub, daar kan ik niet tegen.
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2005, 18:13   #128
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1
Wat denk je?
Weer alleen over homeopathie? Jammer.

Citaat:
Aleuh. Leg uit aub?
Is moeilijk uit te leggen, en als ik het doe zou je het quatsch vinden, wat natuurlijk je volste recht is.

Citaat:
Je bedoelt waarschijnlijk een molecule. En wat dan als er nu zelfs geen één molecule meer in het brouwsel zit, energie zeker
Er zal altijd iets inzitten. Hoe dat iets ook noemt.
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2005, 20:02   #129
myrdjinn
Burgemeester
 
myrdjinn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2005
Locatie: leuven
Berichten: 573
Standaard

Citaat:
Er zal altijd iets inzitten. Hoe dat iets ook noemt.
ja maar als er niet GENOEG van die actieve bestanddelen inzitten (nl. onder het minimum om een farmacologisch effect te verkrijgen), blijf je bij op z'n best placebo-effecten.

placebo-effecten kunnen helpen, daar niet van. (mss bedoel je dit met "energie") maar als iemand aan't creperen is van de kankerpijnen geef ik liever een morfine-analoog dan een zalf met zo goed als geen actieve bestanddelen.

acapunctuur ok, fytofarmaca ok, homeopathie -> nee dank u.

Citaat:
Kent u iemand in uw omgeving die een chronische ziekte heeft en die genezen werd door de reguliere geneeskunde? Ik denk het niet hé.

Waarom? Dat kan ten eerste al niet, want een chronische ziekte wordt chronisch genoemd omdat ze niet te genezen is! En daar stopt het dan ... Jammer voor de mensen die er onder lijden.
hier moet je mee opletten hoor, de westerse geneeskunde GENEEST NIET! althans niet absoluut, wel relatief. stel: je hebt een verkoudheid, door symptomatische behandeling kan een arts je terug "gezond" maken (slecht vb. eigenlijk maar soit), maar niemand kan je (nu) genezen van je aanleg om die verkoudheid op te lopen ed.

Citaat:
Dat deze mensen niet bij de pakken willen blijven zitten en op zoek gaan naar meer lijkt me niet moeilijk denkbaar. Dat die mensen in hun ellenlange zoektocht naar genezing ooit op een kruid of een middel zullen stoten wat hun pijn zal verlichten zonder de 1001 bijwerkingen van morfine en dergelijke rotzooi is toch ook niet ondenkbaar? Zeker niet als je weet dat de westerse geneeskunde die hier als dè enige wordt gezien eigenlijk maar één van de vele manieren is om aan geneeskunde te doen op onze planeet.
er zijn niet zoveel kruiden/planten als synthetische moleculen (leve de farmacie). met die moleculen heb je dan (in theorie; praktijk is jammer genoeg anders) ook nog eens controle, wat je NIET met die kruiden hebt (mensen proppen ze dan bij voeding en niet bij medicijnen -> compleet andere wetgeving).

hoeveel manieren ken je om iemands vet weg te halen, wat zou je gebruiken ipv antibiotica bij zwaar bacteriele infecties? geen aidscocktails, maar speciale kruidensoepen bij AIDS? ikzelf neem ook zoveel weinig medicatie hoor, maar ik aanvaard haar nut wel degelijk.

de westerse geneeskunde heeft haar nut al lang aangetoond en is en blijft de nummer 1.
myrdjinn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2005, 20:12   #130
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Vergelijk niet zomaar met alles aub, daar kan ik niet tegen.
Ochottekes.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2005, 20:13   #131
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Is moeilijk uit te leggen, en als ik het doe zou je het quatsch vinden
Misschien is afvragen waarom.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Er zal altijd iets inzitten. Hoe dat iets ook noemt.
Zie myrdjinn
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2005, 23:03   #132
Lutifer
Gouverneur
 
Lutifer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2005
Locatie: Poperinge
Berichten: 1.324
Stuur een bericht via MSN naar Lutifer
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1
Als er mogen één of andere dorpsgek komt beweren dat kabouters bestaan gaat daar toch ook nooit iemand serieus mee in discusie gaan?
maar kabouters bestaan wel degelijk !
Lutifer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2005, 12:38   #133
myrdjinn
Burgemeester
 
myrdjinn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2005
Locatie: leuven
Berichten: 573
Standaard

'k denk niet dat kleine mensen zo genoemd willen worden
myrdjinn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2005, 12:41   #134
Lutifer
Gouverneur
 
Lutifer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2005
Locatie: Poperinge
Berichten: 1.324
Stuur een bericht via MSN naar Lutifer
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door myrdjinn
'k denk niet dat kleine mensen zo genoemd willen worden
misschien bestaan er én kabouters en kleine mensen
Lutifer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2005, 12:42   #135
myrdjinn
Burgemeester
 
myrdjinn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2005
Locatie: leuven
Berichten: 573
Standaard

O K !
myrdjinn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2005, 11:37   #136
HerrUU
Gouverneur
 
HerrUU's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 1.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Dat is inderdaad zo.

Dat deze mensen niet bij de pakken willen blijven zitten en op zoek gaan naar meer lijkt me niet moeilijk denkbaar. Dat die mensen in hun ellenlange zoektocht naar genezing ooit op een kruid of een middel zullen stoten wat hun pijn zal verlichten zonder de 1001 bijwerkingen van morfine en dergelijke rotzooi is toch ook niet ondenkbaar? Zeker niet als je weet dat de westerse geneeskunde die hier als dè enige wordt gezien eigenlijk maar één van de vele manieren is om aan geneeskunde te doen op onze planeet.
Groentje, verwar kruidengeneeskunde niet met homeopathie. Beide werken volgens geheel verschillende principes.
__________________
Om mani padme hum
HerrUU is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2005, 22:51   #137
myrdjinn
Burgemeester
 
myrdjinn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2005
Locatie: leuven
Berichten: 573
Standaard

Citaat:
Groentje, verwar kruidengeneeskunde niet met homeopathie. Beide werken volgens geheel verschillende principes.
dank U! als ik over fytofarmacie begin, staan ze er al vlug met: "ja maar, ge gelooft er zelf in!"
myrdjinn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2005, 22:55   #138
myrdjinn
Burgemeester
 
myrdjinn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2005
Locatie: leuven
Berichten: 573
Standaard

Citaat:
het veelal gebruikte oplosmiddel ethyl-alcohol is op zichzelf geneeskrachtig: het werkt ontsmettend, vaatverwijdend en pijnstillend (voor zalven en pillen geldt dit overigens niet);
waarom krijg je rode wangen als je aftershave (overduidelijk mét alcohol dus) gebruikt, denk je?
als je veel drinkt, wordt je dan gevoeliger voor pijn?
myrdjinn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2005, 17:38   #139
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lutifer
homeopathie en werken of niet dus:
toen mijn tweede dochtertje een peuter was sukkelde zij heel erg met steeds weerkerende sinusitis waarvoor de hiuisarts heel regelmatig antibiotica en neusdruppels voorschreef. na een zoveelste antibioticabahandeling stelde deze huisarts voor om haar homepathisch te behandelen.
Ze moest van die minuscuul kleine bolletjes opzuigen en zou waarschijnlijk reageren daarop met het ontwikkelen van koorts . Zij was nog geen twee en dus niet beinvloed door verhalen enz. en toch sloeg het middel onmiddellijk aan . Het resultaat was dat zij 7 jaar lang niet meer ziek was en ook geen geneesmiddelen meer nodig had ( een besparing dus voor de ziekteverzekering), na die zeven jaar begon ze terug te sukkelen en weer werd een homeopathische kuur gestart met weer hetzelfde resultaat nl. 7 jaar kerngezond.
Haar broer echter die erg allergisch is heeft nooit enige reactie vertoond op homeopathische geneesmiddelen, geen koorts, geen reactie, niets.
Hij is van zijn allergie en ziekelijk zijn afgeraakt door te gaan voetballen.
ik heb zelf ooit homeopathie geprobeerd ivm migraine , ik had wel onmiddellijk de verwachte reactie nl. extreem felle migraine maar wou deze belevenis niet nog eens meemaken en nog eens en nog eens tot de beterschap eventueel zou intreden maar misschien had ik dat beter wel gedaan.
Ik heb wel ooit zeer goede resultaten gehad met het volgen van een macrobiotische kuur.
over ziekte en geneeswijzen valt veel te vertellen , voor acute problemen lijkt de klassieke geneeskunde een goede oplossing te bieden, voor chronische problemen die vaak te wijten zijn aan een foute levenswijze zijn alternatieve geneeswijzen zeker het proberen waard.
Ik heb 5 kinderen en verzorg die allen met homeopathie sinds 20 jaar nu.Met succes dus, anders zou het zolang niet geduurd hebben.Wat niet wegneemt dat we ook reeds antibiotica gebruikt hebben, homeopathie heeft namelijk zijn grenzen en kan niet alles genezen, dat beweren de homeopathen ook niet."Klassieke" medikamenten en homeopathie kunnen beide nuttig zijn.Maar het gescheld op deze medikamenten komt van de grote labo's, hun "klassiek" medikamenten kosten duur en vertegenwoordigen heel veel geld.Homeopathie is niet duur, en geenswijze verslavend.Neem bvb. cortison, dat schrijft men tegenwoordig voor van alles en nog wat voor, alhoewel het zeer straf spul is, en eens dat je er mee begint moet je voortdoen want iets minder straf werkt dan niet meer.En al die kalmeermiddellen.De lijst is lang(en duur).
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be