Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijfora > Vlaams Belang
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vlaams Belang Enkel sympathisanten van Vlaams Belang, die bovendien lid zijn van de gebruikersgroep 'Vlaams Belang' kunnen in dit onderdeel reageren. Je kan jezelf als groepslid voordragen via je control panel.

 
 
Discussietools
Oud 17 april 2005, 08:13   #1
Isegrim
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2004
Berichten: 325
Standaard Niet rond de pot draaien

Vrienden, de discussie moet uiteindelijk losbarsten :
- Alexandra Colen wordt naar het achterplan geduwd, nochtans is dat geen onnozel wicht, maar een vrouw met opvattingen die toch ernstig mogen genomen worden. Voor velen komt ze misschien wat extreem over, maar ze verwoordt toch dikwijls wat velen denken. Ze durft tegen de stroom in te roeien en dat is niet meer dan normaal, het is gewoon de wet van actie en reactie.
Volgens mij vertolkt zij standpunten die zeer breed onder de mensen leven en misschien was het wel een stommiteit haar niet in het partijbestuur op te nemen.
- MR Morel is een knappe vrouw die plots in de schijnwerpers geplaatst wordt, wat haar helemaal niet lijkt te storen. Als een dea ex machina wordt ze ten tonele gevoerd, maar de verpakking lijkt wel belangrijker dan de inhoud. Is zij dan de opportuniste, zoals velen beweren, of de gehaaide Vlaamsnationaliste, die door dik en dun de Vlaamse belangen zal verdedigen ?
- Jürgen Verstrepen is de vlotte, gladde kerel, die van alle markten thuis is. Een typische vertegenwoordiger van "hedonistisch" rechts, maw iemand die niet gehinderd wordt door morele of ethische obstakels, maar zich vooral laat leiden door ideeën genre nova civitas. Van Vlaamsnationalisme valt er niet veel te bekennen, tenzij het in zijn kraam past.

Ieder van die drie mensen vertegenwoordigt een bepaalde strekking binnen het VB. Zijn die strekkingen met elkaar te verzoenen of dragen ze de kiem van een schisma ?
Uw mening graag.
Isegrim is offline  
Oud 17 april 2005, 09:24   #2
la_Principessa
Banneling
 
 
la_Principessa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 januari 2005
Locatie: Antwerpen, België
Berichten: 2.331
Standaard

Ik denk dat jullie vooral aan morel veel hebben. Colen vind ik persoonlijk maar een conservatieve trut, verstrepen interesseert me niet.
Het is bij morelleke idd zo dat de verpakking belangrijker is dan de inhoud (al is ze zeer bekwaam ivm met met media-aandacht omgaan ed). Maar geef toe, de meeste vrouwen in het VB stellen inhoudelijk weinig of niets voor - zij heeft de verpakking dan toch nog.

Laatst gewijzigd door la_Principessa : 17 april 2005 om 09:51.
la_Principessa is offline  
Oud 4 augustus 2005, 23:43   #3
peetvangent
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 2 augustus 2005
Berichten: 58
Standaard

Aanpassing:

Jammer dat je al geband bent van het hele forum, nu kan ik je niet meer van het mijne keilen...

Tyr de Dietser

Laatst gewijzigd door Tyr de Dietser : 22 oktober 2005 om 15:35.
peetvangent is offline  
Oud 5 augustus 2005, 08:52   #4
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Aanpassing:

Reactie op zo'n onderontwikkelde individu is niet aan de orde...

Tyr de Dietser

Laatst gewijzigd door Tyr de Dietser : 22 oktober 2005 om 15:35.
jan hyoens is offline  
Oud 10 augustus 2005, 05:27   #5
Internaut
Banneling
 
 
Internaut's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Locatie: VL
Berichten: 2.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door la_Principessa
Ik denk dat jullie vooral aan morel veel hebben. Colen vind ik persoonlijk maar een conservatieve trut, verstrepen interesseert me niet.
Het is bij morelleke idd zo dat de verpakking belangrijker is dan de inhoud (al is ze zeer bekwaam ivm met met media-aandacht omgaan ed). Maar geef toe, de meeste vrouwen in het VB stellen inhoudelijk weinig of niets voor - zij heeft de verpakking dan toch nog.
sinds wanneer heeft deze VB basher toegang tot dit forum ?
Internaut is offline  
Oud 10 augustus 2005, 09:11   #6
Tyr de Dietser
Lokaal Raadslid
 
Tyr de Dietser's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Locatie: Antwerpen; Vlaanderen; Dietsland!
Berichten: 341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door separatist
sinds wanneer heeft deze VB basher toegang tot dit forum ?
Zoals je ziet al sinds april... Terug naar het onderwerp nu.
__________________
[size=4]Voor Dietsland en Europa; voor het vrije Avondland![/size]
Tyr de Dietser is offline  
Oud 20 september 2005, 09:16   #7
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Isegrim
Vrienden, de discussie moet uiteindelijk losbarsten :
- Alexandra Colen wordt naar het achterplan geduwd, nochtans is dat geen onnozel wicht, maar een vrouw met opvattingen die toch ernstig mogen genomen worden. Voor velen komt ze misschien wat extreem over, maar ze verwoordt toch dikwijls wat velen denken. Ze durft tegen de stroom in te roeien en dat is niet meer dan normaal, het is gewoon de wet van actie en reactie.
Volgens mij vertolkt zij standpunten die zeer breed onder de mensen leven en misschien was het wel een stommiteit haar niet in het partijbestuur op te nemen.
- MR Morel is een knappe vrouw die plots in de schijnwerpers geplaatst wordt, wat haar helemaal niet lijkt te storen. Als een dea ex machina wordt ze ten tonele gevoerd, maar de verpakking lijkt wel belangrijker dan de inhoud. Is zij dan de opportuniste, zoals velen beweren, of de gehaaide Vlaamsnationaliste, die door dik en dun de Vlaamse belangen zal verdedigen ?
- Jürgen Verstrepen is de vlotte, gladde kerel, die van alle markten thuis is. Een typische vertegenwoordiger van "hedonistisch" rechts, maw iemand die niet gehinderd wordt door morele of ethische obstakels, maar zich vooral laat leiden door ideeën genre nova civitas. Van Vlaamsnationalisme valt er niet veel te bekennen, tenzij het in zijn kraam past.

Ieder van die drie mensen vertegenwoordigt een bepaalde strekking binnen het VB. Zijn die strekkingen met elkaar te verzoenen of dragen ze de kiem van een schisma ?
Uw mening graag.
Het zou idd verstandig zijn om Colen wat naar voren te schuiven om in te spelen op mss een ethische evolutie van meer behoudsgezindheid zoals in de usa en in te hakken op het cd&v kiezerspotentieel.
Trouwens, er mogen best meer vrouwen in de partijraad worden opgenomen om het imago van het Belang als een bij uitstek vrouwvriendelijke partij te benadrukken.
[size=2][size=3][size=2]Er zijn wel nog vrouwen die niet voor het Belang stemmen omwille vh zogenaamde of onterechte imago vh Belang als vrouwonvriendlelijke partij[/size].
Als je ziet dat van de 18 leden vh partij bestuur er slechts 4 vrouwen zijn.

[/size][/size][size=2]Ook ben ik voorstander van het idee van het [/size]idee van bestaansminimum (vivant) als aanvulling evtl vereenvoudiging van het sociale zekerheidssysteem.
Dit is eigenlijk een ganse discussie, maar ik denk dat dit wel mogelijk is als je
1) de SZ splitst: heb je gelijk meer geld voor VL
2) de SZ omvormt richting dit basisinkomen
Dit (minimaal) basisinkomen zou rekening houden met variabelen : leeftijd, kinderlast, invaliditeit etc.

[size=2]Tenslotte ben ik er voorstander van dat het Belang [/size]een prominente plaats zou geven aan Directe Democratie in het vb partijprogramma en er zelfs een strijdpunt van zou moeten maken.
Voorbeeld: hadden we een BROV gehad in verband met het vreemdelingenstemrecht, dan was dit er nooit doorgekomen.
Ik neem er vergift op dat een toetreding van Turkije door een referendum zou afgewezen worden.
Directe democratie zou in heel veel gevallen komaf maken met de politiek correcte , multicul afzeik.
Wil het Belang naar een 'verstandig rechtse' partij verruimen , dan mag ze dit principe niet links laten liggen.
In heel veel gevallen zou het resultaat van een referendum aansluiten bij de standpunten vh Belang.
DD zou een electorale vertaling geven vd programmapunten vh Belang.
IEDEREEN die voor het Belang stemt weet wel dat hij/zij stemt voor een separatistische partij. VB moet van DD een zodanig strijdpunt moeten maken dat "die iedereen" eveneens zou weten dat hij stemt voor een systeem van echte burger, volks democratie via het BROV.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
Oud 20 september 2005, 11:43   #8
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

geloof me , alexandra colen stoot met haar puriteinisme meer kiezers af dan dat ze aantrekt. Conservatisme JA Puriteinisme NEEN. En bovendien is ze communicatief helemaal niet goed. Al weet ik haar blad secessie uiteraard wel te smaken.
ilfalco is offline  
Oud 20 september 2005, 11:53   #9
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
geloof me , alexandra colen stoot met haar puriteinisme meer kiezers af dan dat ze aantrekt. Conservatisme JA Puriteinisme NEEN. En bovendien is ze communicatief helemaal niet goed. Al weet ik haar blad secessie uiteraard wel te smaken.
Ik zelf ben vrijzinnig , maar heb wel respect voor de beginselvaste Katholieke die AC is. O.a. haar actie 'moeders voor moeders' bewijst wel dat we te maken hebben met een grote dame. Puriteins? Wist je dat AC naturiste is?
Communicatief niet goed? Ze is behoorlijk. Trouwens niet elke VBelanger kan een Van Hecke of Dewinter zijn.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
Oud 20 september 2005, 12:13   #10
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Ik heb er ook respect voor. maar ik weet uit men omgeving dat veel Vb kiezers haar niet lusten. en vader komt van de n-va en oet ook niet weten van iemand als colen. En hij is nochtans centrum-rechts. Ze heeft haar eigen niche. maar ook niet meer dan dat. En de katholieke kerk is altijd een vijand geweest van de vlaamse zaak. of beter gezegd de leiding van de katholieke kerk.
ilfalco is offline  
Oud 20 september 2005, 12:25   #11
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
En de katholieke kerk is altijd een vijand geweest van de vlaamse zaak. of beter gezegd de leiding van de katholieke kerk.
AC is niet bepaald vriend aan (het bisschoppelijk) huis in Mechelen.
Maar zoals u zei, ze heeft haar niche en kan mss cd&v kiezers aantrekken.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump

Laatst gewijzigd door Tyr de Dietser : 22 oktober 2005 om 15:34.
stab is offline  
Oud 28 september 2005, 03:10   #12
Isegrim
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2004
Berichten: 325
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
Ik heb er ook respect voor. maar ik weet uit men omgeving dat veel Vb kiezers haar niet lusten. en vader komt van de n-va en oet ook niet weten van iemand als colen. En hij is nochtans centrum-rechts. Ze heeft haar eigen niche. maar ook niet meer dan dat. En de katholieke kerk is altijd een vijand geweest van de vlaamse zaak. of beter gezegd de leiding van de katholieke kerk.
Of Alexandra Colen fundamentalistisch katholiek is of wat dan ook speelt eigenlijk geen rol : zij durft het aan maskers af te rukken en de rood - linksliberale kliek met hun smoel in hun eigen stront te duwen. Zij durft het aan de "alles moet kunnen" - propagandisten een spiegel voor hun mottige smoel te houden. Men hoeft het met haar niet eens te zijn, zij dwingt wel tot nadenken. Wie zulk een factor elimineert, hengelt naar goedkoop succes. De idee dat haar visie op ethische kwesties een niche zou zijn, is gebaseerd op de mainstream en niet op de werkelijkheid.
Isegrim is offline  
Oud 28 september 2005, 20:06   #13
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Isegrim
Of Alexandra Colen fundamentalistisch katholiek is of wat dan ook speelt eigenlijk geen rol : zij durft het aan maskers af te rukken en de rood - linksliberale kliek met hun smoel in hun eigen stront te duwen. Zij durft het aan de "alles moet kunnen" - propagandisten een spiegel voor hun mottige smoel te houden. Men hoeft het met haar niet eens te zijn, zij dwingt wel tot nadenken. Wie zulk een factor elimineert, hengelt naar goedkoop succes. De idee dat haar visie op ethische kwesties een niche zou zijn, is gebaseerd op de mainstream en niet op de werkelijkheid.
Dus... niet erg verstandig van de VB top om haar niet (bijkomend) in het partijbestuur op te willen nemen. Ze zou de 5e vrouw geweest zijn in een bestuur van 19 leden ipv 18...
MRM is een echte nationaliste, ze verdient het om in het bestuur te zetelen, ondanks haar jeugdig lidmaatschap.
Voorwaar, des te meer , ook AC.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
Oud 28 september 2005, 20:42   #14
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

ik ben daar niet mee akkoord . maar ik weet wel dat A Colen het VB géén stem oplevert , integendeel. Ik ben er trouwens van overtuigd dat ze in géén enkele partij welkom zou zijn met haar oer-puriteinse en rabiaat anti-homo standpunten. Ik wil er géén polemiek rondvoeren. maar ieder heeft recht op z'n mening. Belieen mag dan door mij nog zeer veel respect krijgen omwille van z'n scherpe opiniestukjes. Een partij met het gedachtegoed van het koppel belieen en colen haalt in vlaanderen de kiesdrempel niet , 100% van overtuigd .

Laatst gewijzigd door Tyr de Dietser : 22 oktober 2005 om 15:34.
ilfalco is offline  
Oud 30 september 2005, 06:19   #15
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
integendeel. Ik ben er trouwens van overtuigd dat ze in géén enkele partij welkom zou zijn met haar oer-puriteinse en rabiaat anti-homo standpunten.
Oer-puriteins en rabiaat anti-homo , daarvan moet ik toch wel overtuigd worden...
AC kan etisch-conservatieven aantrekken zonder dat andere vb kiezers zullen afhaken.
Wij wensen toch allen dat vb de verzameling van Vlaams rechts wordt, verstandig rechts, niet?
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
Oud 30 september 2005, 09:22   #16
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Ik durf sterk te betwijfelen of zij zowel fysiek als ideologisch de verzameling van verstandig rechts kan verpersoonlijken. Er zijn maar weinig rechtsen die haar taal over homo's goedkeuren.

En verstandig rechts wat is dat eigenlijk? laf rechts. De dewevers van deze wereld? neen bedankt dan. het VB van 1995 was een uiterst rechtse partij. het Vb van 2003 was al een verstandig rechtse partij.

En als je pakweg naar de n-va kijkt dan moet je vaststellen dat zowat alle iedeologen van Platel over defoort tot Storme daar uit het partijbestuur gestapt of gesjot zijn.
Zij zien samen met Grammens het VB als breekijzer voor belgie. En dat moet de hoofdtaak zijn. Als dat verwezenlijkt is kan Colen nog steeds haar puriteinse standpunten gaan verkopen. De vraag is in welke partij en in welk land...Blgie is de VS niet. Iemand dat met de puritiense standpunten van Colen en het neo-liberale gedachtegoed van belieen in Belgie naar de kiezer stapt tekent z'n eigen doodsvonnis. Zeker als je zoals het VB een grote volkspartij zijt. En verstandig rechts dat is praat van links en liberalen die rechts sowieso onverstandig vinden en die enkel rechts toeleren als ze de PS staat steunen. Wat wel moest gebeuren is dat de extremisten eruit moesten. Wel ik heb het gevoel dat die al van zelf zijn opgestapt...
ilfalco is offline  
Oud 3 oktober 2005, 05:02   #17
Isegrim
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2004
Berichten: 325
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
Ik durf sterk te betwijfelen of zij zowel fysiek als ideologisch de verzameling van verstandig rechts kan verpersoonlijken. Er zijn maar weinig rechtsen die haar taal over homo's goedkeuren.

En verstandig rechts wat is dat eigenlijk? laf rechts. De dewevers van deze wereld? neen bedankt dan. het VB van 1995 was een uiterst rechtse partij. het Vb van 2003 was al een verstandig rechtse partij.

En als je pakweg naar de n-va kijkt dan moet je vaststellen dat zowat alle iedeologen van Platel over defoort tot Storme daar uit het partijbestuur gestapt of gesjot zijn.
Zij zien samen met Grammens het VB als breekijzer voor belgie. En dat moet de hoofdtaak zijn. Als dat verwezenlijkt is kan Colen nog steeds haar puriteinse standpunten gaan verkopen. De vraag is in welke partij en in welk land...Blgie is de VS niet. Iemand dat met de puritiense standpunten van Colen en het neo-liberale gedachtegoed van belieen in Belgie naar de kiezer stapt tekent z'n eigen doodsvonnis. Zeker als je zoals het VB een grote volkspartij zijt. En verstandig rechts dat is praat van links en liberalen die rechts sowieso onverstandig vinden en die enkel rechts toeleren als ze de PS staat steunen. Wat wel moest gebeuren is dat de extremisten eruit moesten. Wel ik heb het gevoel dat die al van zelf zijn opgestapt...
Het gaat er helemaal niet om A. Colen haar standpunten tot partijstandpunten te promoveren, maar net zoals anderen ziet zij ook het VB als een breekijzer om de belgische leugen uit haar hengsels te lichten. In die grote leugen zit ook het flagrant negeren van oeroude tradities en ethische waarden door de rood - linksliberale kliek, die ons volk wil omvormen tot een gewillige kneedbare grijze massa, tot loyale "belgen". Naarmate het VB groeit en aanhang wint is het wel verplicht onderdak te bieden aan meerdere stromingen die de roep om verandering komen versterken. Des te breder dat draagvlak wordt, des te groter wordt de kans op slagen, maar dan moet wel de volgende stelregel gehandhaafd worden : de vijanden van mijn vijanden zijn mijn vrienden. Enkel die stellingname kan het VB doen uitgroeien tot een tsunami van proteststemmen waardoor de belgische leugen van de kaart gespoeld wordt. Het lijkt me een ongelukkig moment om nu mensen met ideeën, mensen van waarde overboord te gooien. De keuze was er : een kleinere extremistische zweeppartij, of trachten een grote, brede volksbeweging op touw te zetten. Nu die keuze gemaakt is, moet de daad bij het woord gevoegd worden.

Laatst gewijzigd door Tyr de Dietser : 22 oktober 2005 om 15:33.
Isegrim is offline  
Oud 3 oktober 2005, 05:41   #18
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Isegrim
Des te breder dat draagvlak wordt, des te groter wordt de kans op slagen, maar dan moet wel de volgende stelregel gehandhaafd worden : de vijanden van mijn vijanden zijn mijn vrienden. Enkel die stellingname kan het VB doen uitgroeien tot een tsunami van proteststemmen waardoor de belgische leugen van de kaart gespoeld wordt.
Zeer juist.
Het was dan ook onverstandig van FVH om AC niet in de partij raad op te nemen desnoods met uitbreiding van 18 naar 19 leden.
Bovendien vermoed ik dat zij toch wel stemmen zou aantrekken uit het ethisch meer conservatieve deel vh electoraat - indien op een verstandige manier aan haar profilering zou gewerkt worden.
Trouwens, spreekt onze hedonistische Jurgen Verstrepen niet steeds over een 'en-en verhaal'?
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
Oud 3 oktober 2005, 12:48   #19
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Citaat:
Oer-puriteins en rabiaat anti-homo
ooit al een een interview met haar gelezen. Ze maakt haar eigen broer verbaal af in een artikel ... om dat hij homo is; Ze wil er zelfs géén contact meer mee. FDW en Vanhecke voelen veel meer aan wat de vlaming denkt en ze zijn zelf ook niet puriteins of homofoob. A Colen heeft zich in het verleden ook niet meteen als teamplayer getoond. Deman zit toch ook niet in het partijbestuur en ligt die daar misschien constant over te zanniken. laeremans idem. Ze is volgens mij ook te veel een einzelganger en zou bij het minste via belien de pers inschakelen. Dat is volgens mij de echte reden. En gelijk heeft men. Het VB is als partij te kwetsbaar gezien de vijandige media , establishment om zulk risico te nemen. Pak dat iemand P-magazine( of moeder gods menzo( een blad dat nogal veel vb'ers aan het woord laat) zou bij hebben ... ze zou verdorie een scene maken en je zou het dag erna in De morgen lezen .

Ik las onlangs een artikel van belien dat hij hoopte dat de socialisten( spa) voor een puriteins revival zou zorgen en tegelijk haalde hij uit naar het VB omwille van de aanwezigheid van de blondines Anke en Marie -rose. Tja wat moet je daar dan van denken. Zielig als het mij vraagt. En voor de rest maak ik er géén woorden meer aan vuil. Dat hij naar de SPA gaat met z'n puriteins revival , ze zullen hem graag zien komen.

Laatst gewijzigd door Tyr de Dietser : 22 oktober 2005 om 15:33.
ilfalco is offline  
Oud 21 oktober 2005, 09:58   #20
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Wat gek om zichzelf te citeren..., maar , wat denken de - enkele -Vlaams Belangers die dit partijforum bezoeken over DD?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
[SIZE=2]Tenslotte ben ik er voorstander van dat het Belang [/SIZE]een prominente plaats zou geven aan Directe Democratie in het vb partijprogramma en er zelfs een strijdpunt van zou moeten maken.
Voorbeeld: hadden we een BROV gehad in verband met het vreemdelingenstemrecht, dan was dit er nooit doorgekomen.
Ik neem er vergift op dat een toetreding van Turkije door een referendum zou afgewezen worden.
Directe democratie zou in heel veel gevallen komaf maken met de politiek correcte , multicul afzeik.
Wil het Belang naar een 'verstandig rechtse' partij verruimen , dan mag ze dit principe niet links laten liggen.
In heel veel gevallen zou het resultaat van een referendum aansluiten bij de standpunten vh Belang.
DD zou een electorale vertaling geven vd programmapunten vh Belang.
IEDEREEN die voor het Belang stemt weet wel dat hij/zij stemt voor een separatistische partij. VB moet van DD een zodanig strijdpunt moeten maken dat "die iedereen" eveneens zou weten dat hij stemt voor een systeem van echte burger, volks democratie via het BROV.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be