Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 mei 2005, 13:00   #41
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Ik schrijf net dat de vrouwen zeker erkend werden in die pre-christelijke periode Lincoln. Zelfs de Romeinse geschiedschrijvers hebben het erover:





[font=Tahoma][/font]
Rijke vrouwen of vrouwen met onderscheid ( rijke vrouwen,vrouwen van beroemde komaf ,vrouwen met een schoonheids uiterlijk....) hebben altijd een voordeel tegenover de meeste simpele vrouwen , Maar dit wil niet zeggen dat vrouwen een erkening hadden , zelfs khadija die een rijke was , was te onderscheiden met andere vrouwen omwille van haar rijkheid ! Maar dat wil niet zeggen dat andere vrouwen ook voordeel van maken !Wie rijk is of een onderscheid had dan heeft zij/hij meer kans om te overleven in die samenleving .
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2005, 13:07   #42
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linda
Wat is dat nu weer 'op islamitische wijze'. Er bestaat maar één rechtvaardigheid en die is universeel en tijdloos.
Dat is niet waar. Er bestaat geen rechtvaardigheid voor de volkeren die het boek verwerpen. Islam is enkel rechtvaardig voor moslims, en in halve mate, voor joden & Christenen.


Citaat:
Ja, ja, eerst een verhaal verzinnen over de profeet en hem dan veroordelen op basis van verzinsels. Typisch Vlaamse dorpspraat.
Ik ken de geschiedenis van Mohammad. Het is niet omdat het niet past in uw beeld van de profeet, dat het daarom verzinsels zijn.


Citaat:
Ik weet niet wat hier van waar is, maar ik ben er zeker van dat de profeet voor de meest rechtvaardige oplossing in de gegeven omstandigheden zal gekozen hebben. Mensen hebben een persoonlijkheidsprofiel waar een bepaalde lijn in steekt. Voor Mohammed was het zo dat hij steeds rechtvaardigheid nastreefde zo veel hij kon. Hij was er zich van bewust dat er nog enorm veel werk was toen hij zijn einde voelde naderen, en heeft zijn verwanten en vrienden op het hart gedrukt te blijven studeren, te blijven zoeken naar beter. Dat wil zeggen dat hij moest hij hier en nu aanwezig zou kunnen zijn, dat hij andere keuzes zou maken dan destijds, omdat er andere mogelijkheden zijn. Ik denk dat hij vandaag tegen de oorlog in Irak zou zijn, maar als hij door omstandigheden toch als bevelhebber van een bataljon zou moeten fungeren, denk ik dat hij zijn mannen zou verbieden de plaatselijke bevolking te verkrachten, en in geval van nood, prostitués van thuis die zich daar vrijwillig voor aanmelden ter beschikking van de mannen zou stellen tegen de gepaste vergoeding.

Rechtvaardig in uw context, zou zijn dat de profeet de verkrachtingen zou verbieden, wat hij echter niet deed. Rechtvaardig in uw context zou zijn dat hij het uitmoorden van niet-moslims zou verbieden, wat hij niet deed.

Al moet Mohammad op een zeker punt, zeker bij de verovering van de 3de Joodse stam te Medina, z'n maag even gekeerd hebben bij de vreselijke taferelen die hij aanschouwde. Waarna hij openbaarde dat vrouwen niet mogen seksueel benaderd worden tijdens hun menstruaties. (over de taferelen dat ik het heb, kan je je dus wel iets mee voorstellen)


Mohammad was wel rechtvaardig voor moslims, en liet het moorden van elkaar, of verkrachten van moslimah's absoluut niet toe. Ik geloof dat het Mohammad's wens was een rechtvaardige wereld te maken, maar dan wel eentje bevolkt door Islamitische Arabieren.
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2005, 14:08   #43
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Dat is niet waar. Er bestaat geen rechtvaardigheid voor de volkeren die het boek verwerpen. Islam is enkel rechtvaardig voor moslims, en in halve mate, voor joden & Christenen.




Ik ken de geschiedenis van Mohammad. Het is niet omdat het niet past in uw beeld van de profeet, dat het daarom verzinsels zijn.





Rechtvaardig in uw context, zou zijn dat de profeet de verkrachtingen zou verbieden, wat hij echter niet deed. Rechtvaardig in uw context zou zijn dat hij het uitmoorden van niet-moslims zou verbieden, wat hij niet deed.

Al moet Mohammad op een zeker punt, zeker bij de verovering van de 3de Joodse stam te Medina, z'n maag even gekeerd hebben bij de vreselijke taferelen die hij aanschouwde. Waarna hij openbaarde dat vrouwen niet mogen seksueel benaderd worden tijdens hun menstruaties. (over de taferelen dat ik het heb, kan je je dus wel iets mee voorstellen)


Mohammad was wel rechtvaardig voor moslims, en liet het moorden van elkaar, of verkrachten van moslimah's absoluut niet toe. Ik geloof dat het Mohammad's wens was een rechtvaardige wereld te maken, maar dan wel eentje bevolkt door Islamitische Arabieren.
De vraag die je natuurlijk moet stellen is hoeveel mensen daarvan goed zijn geworden , hoeveel mensen zijn er bevrijd door jaren een eeuwen lang van uitbuiting een onderdrukking , Een ik denk dat u het woord "verkrachting" & "uitmoorden" op deze situatie te ruw benadrukt dan het in werkelijkheid is ! In die tijd wist men genoeg dat als men het risico neemt om veraad te plegen dat u gevangen genomen werdt of gekruisigd of geexecuteerd, ( als u meer geluk hebt wordt u uitgeleverd als slaaf ) Een u vrouwen een kinderen verkocht werden op de markt in die zin van de context ! Als vandaag een groep soldaten het risico nemen om verraad te plegen of te deserteren is de kans zeer klein dat ze verder een normaal leven kunnen leven ! Helaas is de wereld éénmaal een soort jungle waar je soms hard moet optreden een als je dat niet doet zal het een andere wel doen een dat is wat mo7amed deed! De islaam is rechtvaardig in die zin wie niet vijandig tegenover de islam stelt , stelt de islam ook niet vijandig tegenover , maar owee wie zijn tanden toont een vijandig tegenover de islam stelt er zal geen genade over blijven voor de vijand van de vrijheid een vrede! De islam is vredelievend een genadig voor wie vredelievend is een genadig , Maar de islam is ook hard een streng voor wie koppig een hard is.


P.S: De krijgsgevangenen die gevangen werden destijds van mo7amed hadden een keuze om 10 moslims kinderen te onderwijzen of een boete moeten betalen ( fidya ) als ze dat deden dan waren ze vrij ! In tegenstelling van verraders , verraders werden met zonder genade geexecuteerd !
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"

Laatst gewijzigd door Lincoln : 12 mei 2005 om 14:20.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2005, 15:51   #44
Big_daddy
Gouverneur
 
Big_daddy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 maart 2005
Locatie: Don't Look behind you ......
Berichten: 1.302
Standaard

Ik ken slechts een boodschap voor al het religiedom : buy this ...






http://www.boffensive.com/offensive_...s/religion.htm
__________________
Vl'ààààànderenvan slagveld tot reservaat . Watte?? Vloms nomdedom!I don't love it, I won't leave it. I hate it, and I shit on it. "Is dat cultureel genoeg voor u ...?"Vlaanderen ; 0 jaar ......http://www.verzet.org http://www.ffrf.org/quiz/
Big_daddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2005, 16:09   #45
Big_daddy
Gouverneur
 
Big_daddy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 maart 2005
Locatie: Don't Look behind you ......
Berichten: 1.302
Standaard

probably the same good thing again ...



Kent islam ook een Judas ? Of wordt er niet gekust in de Qu'raan ?
__________________
Vl'ààààànderenvan slagveld tot reservaat . Watte?? Vloms nomdedom!I don't love it, I won't leave it. I hate it, and I shit on it. "Is dat cultureel genoeg voor u ...?"Vlaanderen ; 0 jaar ......http://www.verzet.org http://www.ffrf.org/quiz/
Big_daddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2005, 20:56   #46
Wreker
Staatssecretaris
 
Wreker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 november 2004
Berichten: 2.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
P.S: De krijgsgevangenen die gevangen werden destijds van mo7amed hadden een keuze om 10 moslims kinderen te onderwijzen of een boete moeten betalen ( fidya ) als ze dat deden dan waren ze vrij ! In tegenstelling van verraders , verraders werden met zonder genade geexecuteerd !
Is dat nu ook iets dat we als iets "goeds" moeten beschouwen in de islam? Is dat een onderdeel van de boodschap van de islam? "Believe it or else..."?
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2005, 21:49   #47
Big_daddy
Gouverneur
 
Big_daddy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 maart 2005
Locatie: Don't Look behind you ......
Berichten: 1.302
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
[size=4]De vraag die je natuurlijk moet stellen is[/size] hoeveel mensen daarvan goed zijn geworden , hoeveel mensen zijn er bevrijd door jaren een eeuwen lang van uitbuiting een onderdrukking , Een ik denk dat u het woord "verkrachting" & "uitmoorden" op deze situatie te ruw benadrukt dan het in werkelijkheid is ! In die tijd wist men genoeg dat als men het risico neemt om veraad te plegen dat u gevangen genomen werdt of gekruisigd of geexecuteerd, ( als u meer geluk hebt wordt u uitgeleverd als slaaf ) Een u vrouwen een kinderen verkocht werden op de markt in die zin van de context ! Als vandaag een groep soldaten het risico nemen om verraad te plegen of te deserteren is de kans zeer klein dat ze verder een normaal leven kunnen leven ! Helaas is de wereld éénmaal een soort jungle waar je soms hard moet optreden een als je dat niet doet zal het een andere wel doen een dat is wat mo7amed deed! De islaam is rechtvaardig in die zin wie niet vijandig tegenover de islam stelt , stelt de islam ook niet vijandig tegenover , maar owee wie zijn tanden toont een vijandig tegenover de islam stelt er zal geen genade over blijven voor de vijand van de vrijheid een vrede! De islam is vredelievend een genadig voor wie vredelievend is een genadig , Maar de islam is ook hard een streng voor wie koppig een hard is.


P.S: De krijgsgevangenen die gevangen werden destijds van mo7amed hadden een keuze om 10 moslims kinderen te onderwijzen of een boete moeten betalen ( fidya ) als ze dat deden dan waren ze vrij ! In tegenstelling van verraders , verraders werden met zonder genade geexecuteerd !

Verraders en afvalligen worden geëxecuteerd maar gewone niet-moslims kunnen wel verder gaan dan afvalligheid; (terechte) misprijzen ....




[size=4]Ga je die mensen verkrachten, of wat ga je nu doen ... ?[/size]
__________________
Vl'ààààànderenvan slagveld tot reservaat . Watte?? Vloms nomdedom!I don't love it, I won't leave it. I hate it, and I shit on it. "Is dat cultureel genoeg voor u ...?"Vlaanderen ; 0 jaar ......http://www.verzet.org http://www.ffrf.org/quiz/

Laatst gewijzigd door Big_daddy : 12 mei 2005 om 21:56.
Big_daddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2005, 22:04   #48
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Is dat nu ook iets dat we als iets "goeds" moeten beschouwen in de islam? Is dat een onderdeel van de boodschap van de islam? "Believe it or else..."?
Ja maar ik spreek over die tijd een niet nu , Het concept van deze tijd is helemaal verrandert !


P.S: U hebt gevraagd een ik heb geantwoord , De islaam heeft zijn boodschap een het is ook duidelijk , Je hebt natuurlijk anderzijds meerdere aspecten die een rol gespeeld hebben in die tijd , Je hebt een portret maar je hebt ook een kader die het versiert en een mooi kamer of een rommelkamer waar het staat !
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"

Laatst gewijzigd door Lincoln : 12 mei 2005 om 22:17.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2005, 22:05   #49
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Big_daddy
Verraders en afvalligen worden geëxecuteerd maar gewone niet-moslims kunnen wel verder gaan dan afvalligheid; (terechte) misprijzen ....




[size=4]Ga je die mensen verkrachten, of wat ga je nu doen ... ?[/size]
Ach hier beginnen we nu weer , Close out.....,.
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2005, 22:08   #50
Big_daddy
Gouverneur
 
Big_daddy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 maart 2005
Locatie: Don't Look behind you ......
Berichten: 1.302
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
Ach hier beginnen we nu weer , Close out.....,.
Wat is er goed aan de islam als mensen de islam verlaten , zijn dat geen goede mensen mischien ...
__________________
Vl'ààààànderenvan slagveld tot reservaat . Watte?? Vloms nomdedom!I don't love it, I won't leave it. I hate it, and I shit on it. "Is dat cultureel genoeg voor u ...?"Vlaanderen ; 0 jaar ......http://www.verzet.org http://www.ffrf.org/quiz/
Big_daddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2005, 22:10   #51
Musketo
Banneling
 
 
Musketo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2004
Locatie: Frankfurt
Berichten: 5.408
Standaard

Heeft de islam, in tegenstelling tot het christendom, wél bewijzen voor het bestaan van haar god?
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2005, 22:14   #52
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Big_daddy
Wat is er goed aan de islam als mensen de islam verlaten , zijn dat geen goede mensen mischien ...
De islaam is zeker niet goed voor soorten als u , als u naar genieten zoekt een ontspanning ,verleiding ! Een de mensen die de islaam verlaten daar laat ik hun god erover oordelen , Ik ben geen allah !
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"

Laatst gewijzigd door Lincoln : 12 mei 2005 om 22:21.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2005, 22:16   #53
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Heeft de islam, in tegenstelling tot het christendom, wél bewijzen voor het bestaan van haar god?
Een wat is het verschil tussen de god van de christenen een de god van de moslims ??
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2005, 22:17   #54
Musketo
Banneling
 
 
Musketo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2004
Locatie: Frankfurt
Berichten: 5.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
Een wat is het verschil tussen de god van de christenen een de god van de moslims ??
Hoe zou ik dat moeten weten? Ik hou me niet bezig met dergelijke nonsens.

Bewijs?
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2005, 22:20   #55
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Hoe zou ik dat moeten weten? Ik hou me niet bezig met dergelijke nonsens.

Bewijs?
Welke bewijs zoekt u ? Tastelijke bewijs ,Of een teken dat god bestaat ? Als u een tastelijke bewijs zoekt dan zijn die er niet , Als u een teken zoekt dat god bestaat dan is alles waar je omheen kijkt een teken dat god bestaat . Zelfs je lichaam is een teken dat god bestaat.
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2005, 22:33   #56
Musketo
Banneling
 
 
Musketo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2004
Locatie: Frankfurt
Berichten: 5.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
Welke bewijs zoekt u ? Tastelijke bewijs ,Of een teken dat god bestaat ? Als u een tastelijke bewijs zoekt dan zijn die er niet , Als u een teken zoekt dat god bestaat dan is alles waar je omheen kijkt een teken dat god bestaat . Zelfs je lichaam is een teken dat god bestaat.
Besluit: Er bestaat geen God.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2005, 22:34   #57
Linda
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Berichten: 1.509
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jjohanvdb
Meen je dat nu, of maak je een grapje? De inquisitie was ook ene boodschap om de ander te aanvaarden en lief te hebben zoals jezelf? En de kruistochten, waar werd gemoord, geplunderd en verkracht? Zelfs de Byzantijnse keizer huiverde van dat kruisvaarderskrapuul! En de uitmoording van de indianen in naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Idiotie?

Wat een haat schuilt zich in deze verschrikkelijke, christelijke liefde!
Da's geen christelijke liefde, maar de verkrachting ervan. Toch simpel.
Linda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2005, 22:38   #58
Linda
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Berichten: 1.509
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Heeft de islam, in tegenstelling tot het christendom, wél bewijzen voor het bestaan van haar god?
God bestaat,maar jij moet dat niet geloven, hé. Iedereen doet wat hij wil, ook als hij zichzelf wil vernietigen, doet hij maar.
Linda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2005, 22:39   #59
Linda
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Berichten: 1.509
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Besluit: Er bestaat geen God.
Allez, lage dunk van je eigen.
Linda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2005, 22:42   #60
Linda
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Berichten: 1.509
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
De islaam is zeker niet goed voor soorten als u , als u naar genieten zoekt een ontspanning ,verleiding ! Een de mensen die de islaam verlaten daar laat ik hun god erover oordelen , Ik ben geen allah !
Hier ben ik het toch niet mee eens. Er is in de islam wel genieten, ontspanning, en verleiding, maar van een hogere kwaliteit. Wat jij hier afkeurt is het zich laten gaan wat in onze decadente maatschappij de trend is.
De islam raadt dat af, omdat het niet goed is voor de mensen. Ik heb geen tijd om dat nu ten gronde te gaan uitleggen, maar ik denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel.
Linda is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be