Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 september 2005, 23:41   #21
neutron
Banneling
 
 
neutron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2005
Berichten: 2.022
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield
De antichrist zal volgens mijn interpretatie aan het hoofd van een landenbond staan die de wereld zal beheersen. Hij zal beweren vrede te brengen maar in werkelijkheid zal hij dood en verderf zaaien.



Dat is juist het dilemma,
volgens Michielszoon is het juist andersom,
en zijn argumeneten houden wel steek.
welk zijn uw argumenten op uw stelling?
neutron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2005, 08:55   #22
Kaal
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 november 2003
Berichten: 4.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neutron
Besten,

volgens Emmanuel Michielszoon zijn de VN het Rijk Gods
wat denken jullie daarvan?
"Mijn rijk is niet van deze wereld"

De VN *kan* het Rijk Gods dus niet zijn

Is het jullie opgevallen dat elke poging van de mens om de ideale samenleving te verwezenlijken altijd spectaculair faalt? De communisten hebben het geprobeerd. De nazi's hebben het geprobeerd. De hippies van de jaren 60. De puriteinen. Talloze sectes en godsdiensten. Al die pogingen zijn gefaald en vaak ging dat falen nog gepaard met veel leed. De meest successvolle semanlevingen zijn meestal pragmastiche samenlevingen. Van zodra men probeert om "het beste" te bereiken begint het verkeerd af te lopen.

Het Rijk Gods is iets dat God en God alleen kan verwezenlijken. Wij zijn daar op ons eentje niet toe in staat en hoe harder wij het toch proberen, hoe groter de puinhoop. In de christelijke logica is dat normaal : wij werden geschapen om met en door God te leven.

In die zin denk ik dat de VN gedoemd is te falen. Het wordt te vaak beschouwd als het instrument die ons zal verlossen van alle kwaad. Dat loopt altijd verkeerd af. Of het een instrument van de antichrist wordt weet ik niet. Maar de VN zou volgens mij wel eens veel leed kunnen veroorzaken indien wij er een sort (af?)god van maken. Niet omwille van de profeten, maar gewoon omdat het altijd verkeerd afloopt als de mens zoiets doet.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2005, 12:39   #23
duncan
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 juni 2005
Locatie: tijdenlijke plaats - weeral -
Berichten: 4.065
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal
"Mijn rijk is niet van deze wereld"

De VN *kan* het Rijk Gods dus niet zijn

Is het jullie opgevallen dat elke poging van de mens om de ideale samenleving te verwezenlijken altijd spectaculair faalt? De communisten hebben het geprobeerd. De nazi's hebben het geprobeerd. De hippies van de jaren 60. De puriteinen. Talloze sectes en godsdiensten. Al die pogingen zijn gefaald en vaak ging dat falen nog gepaard met veel leed. De meest successvolle semanlevingen zijn meestal pragmastiche samenlevingen. Van zodra men probeert om "het beste" te bereiken begint het verkeerd af te lopen.

Het Rijk Gods is iets dat God en God alleen kan verwezenlijken. Wij zijn daar op ons eentje niet toe in staat en hoe harder wij het toch proberen, hoe groter de puinhoop. In de christelijke logica is dat normaal : wij werden geschapen om met en door God te leven.

In die zin denk ik dat de VN gedoemd is te falen. Het wordt te vaak beschouwd als het instrument die ons zal verlossen van alle kwaad. Dat loopt altijd verkeerd af. Of het een instrument van de antichrist wordt weet ik niet. Maar de VN zou volgens mij wel eens veel leed kunnen veroorzaken indien wij er een sort (af?)god van maken. Niet omwille van de profeten, maar gewoon omdat het altijd verkeerd afloopt als de mens zoiets doet.




Mooi verwoord; zelf voeg ik hier aan toe dat dit element christenen doet twijfelen of ze wel in een sociale gemeenshap vertoeven, andere verkiezen dan andere vormen van geloof .

Volgens mijn spirituele syncretisch christelijk beeld zijn deze gegevens inderdaad een dillema in de menselijke ontwikkeling; corruptie werd immers door de mens gebracht en is mondiaal.

Als ik schrijf dillema dan tracht ik dit weer te geven als een remming; soort van sociaal misbegrepen worden en of voelen.

In het spirituele en in de christelijke geest of een natuur religie zijn we allemaal 1 maar ook weer niets .

Mochten we allemaal samen anders over geloof en beleving of natuur gaan denken en voelen dan zal men spoedig wel merken dat het rijks god altijd daar was.

Waren er geen wijze geschriften die schreven zoekt en ge vindt; klop op de deur en ik doe open.....enz .

Mischien denk ik zelf wel te naief en ieder 1 rond mij dus ook; om maar 1 kort voorbeeldje weer te geven...god is alom vertegenwoordigd zo zegt men ....zowel zichtbaar en onzichtbaar.

De meeste onder ons zeggen dan ik hem die nog ni gezien en zo awel sé mochtge nu anders interpreteren en beleven dan zou het wel eens kunnen dat je bemerkt dat god in de natuur woont en erboven;rond en in de mens.....enz .

Kwestie van interpreteren op een kind vriendelijke sociale wijze die zo assertief mogenlijk zichzelf openbaart.

Als ik 1 kruid of plant zie ...voel ik eerst liever dan pas verkies ik te kijken en te betasten; wisten jullie dat een aura ook ander soort van uitstralingen bevat en zo ook mensen,dieren, de lucht... .
Van stof werden we gevormd en zullen we wederkeren; oké ni echt wetenschappelijk gegrond maar...het water en zuur stof in ons zijn ook nog niet volledig gegrond zo men weet

Pas als alles opgerookt en besmet is zal men mischien god vinden in zijn/haar naasten en de natuur denk ik zo hopenlijk een beetje vroeger dan te laat .

Is het nu rijks god of rijk van god ?!
Jezus ik krijg er zo een lazarus aanval van denk k lol

4spreekwoorden vond ik in het prisma woorden boek over gods rijk hetgeen in verband werd gebracht volgens dit boekje met arm & rijk.
blz16.

1 - Wijs en rijk is god gelijk.
2 - Geld is steeds den vrek tot straf, maar den arme tot een staf.
3 - Om gods wil geven verarmt niet; wat men den arme onthoudt, gaat toch verloren .
4 - waar de tuin ( = haag ) laagst is,(nl.bij de armen en hulpelozen)
wilt iederéén over .

http://www.freewebs.com/duncan-calanman
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2005, 09:20   #24
neutron
Banneling
 
 
neutron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2005
Berichten: 2.022
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal
"Mijn rijk is niet van deze wereld"

De VN *kan* het Rijk Gods dus niet zijn

.

dat zijn inderdaad de gekende theorieën maar volgens de filosoof Michielszoon is de VN het RG WEL !!!

kijk ook naar zijn interpretaties van het onze vader:

Van het Onze Vader zijn in het Nederlands verschillende vertalingen in gebruik. De Nieuwe Bijbelvertaling, een protestantse, een Nederlands-katholieke, een Vlaams-katholieke en een oecumenische variant staan hier onder.

De Nieuwe Bijbelvertaling

laat uw koninkrijk komen en uw wil gedaan worden op aarde zoals in de hemel.
Oecumenische variant: Uw koninkrijk kome. Uw wil geschiede, op aarde zoals in de hemel.

Katholieke Nederlandse vertaling:

Uw rijk kome. Uw wil geschiede op aarde zoals in de hemel.

Katholieke Vlaamse vertaling:

Uw rijk kome, Uw wil geschiede op aarde als in de hemel.

Protestantse vertaling:

Uw koninkrijk kome; Uw wil geschiede, gelijk in de hemel alzo ook op de aarde. .

Het Onze Vader is in zeer veel talen vertaald. De Nederlandse vertaling gaat terug tot de 8ste eeuw na Christus, met de eerste vertaling naar het Duits, die te vinden is in de Abrogans:

[bewerk]


Het Aramese Jezusgebed

Er is ook nog een Aramese versie van het Jezusgebed overgeleverd. Aramees was de taal die Jezus sprak. Sommigen menen dat deze Aramese versie van het Jezusgebed dichter bij het oorspronkelijk door Jezus uitgesproken gebed staat dan het ‘Onze Vader’, zoals dat overgeleverd is in de kerkelijke traditie. De historische wetenschap verwerpt deze theorie echter. Bovendien is het verschil met het oorspronkelijke Onze Vader te groot. De gnostische kenmerken van dit gebed wijzen ook naar een latere ontstaansperiode. De vertaling in het Nederlands volgt hier:

Vestig uw rijk van eenheid nu,

Volgens Michielszoon zijn er dus genoeg mogelijkheden dat de VN het RG inderdaad zijn
ik vind het wel een goed boek[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by neutron on 05-10-2005 at 10:23
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal
"Mijn rijk is niet van deze wereld"

De VN *kan* het Rijk Gods dus niet zijn

.

dat zijn inderdaad de gekende theorieën maar volgens de filosoof Michielszoon is de VN het RG WEL !!!

kijk ook naar zijn interpretaties van het onze vader:

Van het Onze Vader zijn in het Nederlands verschillende vertalingen in gebruik. De Nieuwe Bijbelvertaling, een protestantse, een Nederlands-katholieke, een Vlaams-katholieke en een oecumenische variant staan hier onder.

De Nieuwe Bijbelvertaling

laat uw koninkrijk komen en uw wil gedaan worden op aarde zoals in de hemel.
Oecumenische variant: Uw koninkrijk kome. Uw wil geschiede, op aarde zoals in de hemel.

Katholieke Nederlandse vertaling:

Uw rijk kome. Uw wil geschiede op aarde zoals in de hemel.

Katholieke Vlaamse vertaling:

Uw rijk kome, Uw wil geschiede op aarde als in de hemel.

Protestantse vertaling:

Uw koninkrijk kome; Uw wil geschiede, gelijk in de hemel alzo ook op de aarde. .

Het Onze Vader is in zeer veel talen vertaald. De Nederlandse vertaling gaat terug tot de 8ste eeuw na Christus, met de eerste vertaling naar het Duits, die te vinden is in de Abrogans:

[bewerk]


Het Aramese Jezusgebed

Er is ook nog een Aramese versie van het Jezusgebed overgeleverd. Aramees was de taal die Jezus sprak. Sommigen menen dat deze Aramese versie van het Jezusgebed dichter bij het oorspronkelijk door Jezus uitgesproken gebed staat dan het ‘Onze Vader’, zoals dat overgeleverd is in de kerkelijke traditie. De historische wetenschap verwerpt deze theorie echter. Bovendien is het verschil met het oorspronkelijke Onze Vader te groot. De gnostische kenmerken van dit gebed wijzen ook naar een latere ontstaansperiode. De vertaling in het Nederlands volgt hier:

Vestig uw rijk van eenheid nu,

Volgens Michielszoon zijn er dus genoeg mogelijkheden dat de VN het RG inderdaad zijn
ik vind het wel een goed boek[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal
"Mijn rijk is niet van deze wereld"

De VN *kan* het Rijk Gods dus niet zijn

.

dat zijn inderdaad de gekende theorieën maar volgens de filosoof Michielszoon is de VN het RG WEL !!!

kijk ook naar zijn interpretaties van het onze vader:

Van het Onze Vader zijn in het Nederlands verschillende vertalingen in gebruik. De Nieuwe Bijbelvertaling, een protestantse, een Nederlands-katholieke, een Vlaams-katholieke en een oecumenische variant staan hier onder.

De Nieuwe Bijbelvertaling

laat uw koninkrijk komen en uw wil gedaan worden op aarde zoals in de hemel. Oecumenische variant: Uw koninkrijk kome. Uw wil geschiede, op aarde zoals in de hemel. Katholieke Nederlandse vertaling:

Uw rijk kome. Uw wil geschiede op aarde zoals in de hemel. Katholieke Vlaamse vertaling:

Uw rijk kome, Uw wil geschiede op aarde als in de hemel. Protestantse vertaling:

Uw koninkrijk kome; Uw wil geschiede, gelijk in de hemel alzo ook op de aarde. . Het Onze Vader is in zeer veel talen vertaald. De Nederlandse vertaling gaat terug tot de 8ste eeuw na Christus, met de eerste vertaling naar het Duits, die te vinden is in de Abrogans:

[bewerk]


Het Aramese Jezusgebed

Er is ook nog een Aramese versie van het Jezusgebed overgeleverd. Aramees was de taal die Jezus sprak. Sommigen menen dat deze Aramese versie van het Jezusgebed dichter bij het oorspronkelijk door Jezus uitgesproken gebed staat dan het ‘Onze Vader’, zoals dat overgeleverd is in de kerkelijke traditie. De historische wetenschap verwerpt deze theorie echter. Bovendien is het verschil met het oorspronkelijke Onze Vader te groot. De gnostische kenmerken van dit gebed wijzen ook naar een latere ontstaansperiode. De vertaling in het Nederlands volgt hier:

Vestig uw rijk van eenheid nu, Volgens Michielszoon zijn er dus genoeg mogelijkheden dat de VN het RG inderdaad zijn
ik vind het wel een goed boek[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door neutron : 5 oktober 2005 om 09:23.
neutron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2005, 23:25   #25
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by filosoof on 08-10-2005 at 00:27
Reason:
--------------------------------

[/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by filosoof on 08-10-2005 at 00:26
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neutron
Besten,

volgens Emmanuel Michielszoon zijn de VN het Rijk Gods
wat denken jullie daarvan?
Niks van aan, dat zijn de USA, kijk maar:
Bush doet iets voor zijn favoriete kerk:


http://whitehouse.org/dof/index.asp
klik op Department of Faith, index links (blauw):
On January 20, 2001, George W. Bush signed an executive order establishing the United States Department of Faith (USDOF). Headed by the President's (and God's) favorite church, Landover Baptist Church, the USDOF is entrusted with overseeing disbursement of millions of taxpayer dollars to religious organizations. The USDOF does not discriminate against any faith, making funds available to both Baptist churches and other churches or organizations that recognize Jesus Christ as their Lord and Savior. (Read the USDOF Mission Statement)
Dat geeft ook dit:
http://whitehouse.org/dof/invitation.asp[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neutron
Besten,

volgens Emmanuel Michielszoon zijn de VN het Rijk Gods
wat denken jullie daarvan?
Niks van aan, dat zijn de USA, kijk maar:
Bush doet iets voor zijn favoriete kerk:


http://whitehouse.org/dof/index.asp
klik op Department of Faith, index links (blauw):
On January 20, 2001, George W. Bush signed an executive order establishing the United States Department of Faith (USDOF). Headed by the President's (and God's) favorite church, Landover Baptist Church, the USDOF is entrusted with overseeing disbursement of millions of taxpayer dollars to religious organizations. The USDOF does not discriminate against any faith, making funds available to both Baptist churches and other churches or organizations that recognize Jesus Christ as their Lord and Savior. (Read the USDOF Mission Statement)
Dat geeft ook dit:
http://whitehouse.org/dof/invitation.asp[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door filosoof : 7 oktober 2005 om 23:27.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2005, 12:05   #26
duncan
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 juni 2005
Locatie: tijdenlijke plaats - weeral -
Berichten: 4.065
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neutron
dat zijn inderdaad de gekende theorieën maar volgens de filosoof Michielszoon is de VN het RG WEL !!!

kijk ook naar zijn interpretaties van het onze vader:

Van het Onze Vader zijn in het Nederlands verschillende vertalingen in gebruik. De Nieuwe Bijbelvertaling, een protestantse, een Nederlands-katholieke, een Vlaams-katholieke en een oecumenische variant staan hier onder.

De Nieuwe Bijbelvertaling

laat uw koninkrijk komen en uw wil gedaan worden op aarde zoals in de hemel.
Oecumenische variant: Uw koninkrijk kome. Uw wil geschiede, op aarde zoals in de hemel.

Katholieke Nederlandse vertaling:

Uw rijk kome. Uw wil geschiede op aarde zoals in de hemel.

Katholieke Vlaamse vertaling:

Uw rijk kome, Uw wil geschiede op aarde als in de hemel.

Protestantse vertaling:

Uw koninkrijk kome; Uw wil geschiede, gelijk in de hemel alzo ook op de aarde. .

Het Onze Vader is in zeer veel talen vertaald. De Nederlandse vertaling gaat terug tot de 8ste eeuw na Christus, met de eerste vertaling naar het Duits, die te vinden is in de Abrogans:

[bewerk]


Het Aramese Jezusgebed

Er is ook nog een Aramese versie van het Jezusgebed overgeleverd. Aramees was de taal die Jezus sprak. Sommigen menen dat deze Aramese versie van het Jezusgebed dichter bij het oorspronkelijk door Jezus uitgesproken gebed staat dan het ‘Onze Vader’, zoals dat overgeleverd is in de kerkelijke traditie. De historische wetenschap verwerpt deze theorie echter. Bovendien is het verschil met het oorspronkelijke Onze Vader te groot. De gnostische kenmerken van dit gebed wijzen ook naar een latere ontstaansperiode. De vertaling in het Nederlands volgt hier:

Vestig uw rijk van eenheid nu,

Volgens Michielszoon zijn er dus genoeg mogelijkheden dat de VN het RG inderdaad zijn
ik vind het wel een goed boek


ik spreek GRAAG die fillosoof tegen antropologisch gezien al spreekt men soms over de zoete heer of jezus zoet ...enz zelfs in oude bijbels voor zo ver ik kan zien is er niks zoet aan usa enkel de schijn.

Voor zo ver ik kan zien zijn het meer de indianen en dergelijke die meer relligieus zijn dan de burgers en stads mensen van VN met hun nep imago's en grote mond hetgeen hun ondergang zal zijn.

Antikristelijke VN is toepasselijker zekers NU er modder stromen in zuid amerika indianen meenam; zekers NU terwijl 300.000 mensen geen eten of werk hebben door rijke luis kindjes en yank gelijk den bush & zijnen opgezette administratie.

Het baptistisch geloof dat onze texaan verkondigd is GEHEEL ondoordacht en naief conservatief zoals in de MEESTE landen .

Over onze vader die in de hemelen zijt heb ik zo andere interpretaties net zoals landen met een korte lands geschiedenis & zekers NU .

Gij moogt gemiddelde cijfers en media en proffs en VN geloven zal ik dan wel de rest kiezen
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2005, 12:34   #27
myrdjinn
Burgemeester
 
myrdjinn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2005
Locatie: leuven
Berichten: 573
Standaard

maar o mijn god! het is duncan, de tovenaar die me een griep ging bezorgen in ... o jawel, in oktober!
myrdjinn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2005, 12:37   #28
duncan
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 juni 2005
Locatie: tijdenlijke plaats - weeral -
Berichten: 4.065
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door myrdjinn
maar o mijn god! het is duncan, de tovenaar die me een griep ging bezorgen in ... o jawel, in oktober!





in oktober!....had ik nooit gezegd....nep atheïst

Leert wa meer vrienden maken ipv op hun kap te zitten da heet sociaal zijn en ni gelijk de rest van België da rijk is & rijkenlijke mond heeft .
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2005, 12:46   #29
myrdjinn
Burgemeester
 
myrdjinn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2005
Locatie: leuven
Berichten: 573
Standaard

oh wat heb ik jou en jouw vervloekingen gemist. maar nee, serieus, wanneer had je die griep zo gepland, o grote Wijze? ik heb namelijk een druk schema.

ik kan best vrienden maken hoor, soms is het gewoonweg veel leuker om op het pietje te trappen van een boze tovenaar.
myrdjinn is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be