Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 oktober 2005, 16:36   #1
Grellig
Minister
 
Grellig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2005
Berichten: 3.175
Standaard Leven zonder spiegel.

Iedere minuut dat ik wakker ben ben ik verwonderd over het leven.Gisteren was ik aan het denken of ik ergens een verklaring kan vinden waarom ik mijn eigen hoofd of ogen niet kan zien.
Ik zie enkel benen,romp,armen,benen,handen maw mijn eigen lichaam maar mijn eigen hoofd kan ik niet zien.Ik denk dat ik een hoofd heb omdat ik andere wezens zie die een harige bol met wat gaten op hun lichaam dragen,maar daarmee is het nog niet zeker dat ikzelf een eigen hoofd heb.

Wat is dat toch dat zich tussen mijn oren bevind en me deze kosmos laat zien?Eigenlijk zit alles wat we zien,de hele kosmos, tussen onze oren en kunnen we wat zich tussen onze oren bevind doorgeven aan onze kinderen.Het is er en het lichaam is een verzinsel van het proces dat zich tussen onze oren afspeelt zodat het kan overleven in hetgene dat proces maakt.

Heb je al eens gewoon gekeken,gewoon waarnemen zonder na te denken,en dan zachtjes met u ogen ronddraaien?Het zijn alleen gedachten van iemand anders die we kunnen waarnemen,nooit kunnen we ons eigen hoofd of ogen waarnemen.Het is alleen bewuste schepping en onbewuste schepping wat we kunnen zien,maar onzelf,ons zuivere zelf kunnen we nooit zien.

Hoe zouden de mensen het leven beleefd hebben toen ze nog geen bevestiging van zichzelf hadden met behulp van een spiegel?Stel u voor,dat u uzelf nog nooit had gezien in een spiegel,dit is toch gewoon verwonderlijk niet?Hoe zou je dan weten dat je leeft,dat jezelf leeft?Hoe kun je dan in hemelsnaam weten wie je bent?
Het is eigenlijk geen wonder dat oude godsdienstige teksten gewoon goddelijk waren.Deze mensen wisten echt wat het leven was,het pure zuivere leven zonder manipulatie van media en politiek.

Daarom,laat religie blijven,het is het enige pure,het enige zuivere ongemanipuleerde dat we nog hebben.We mogen onze kinderen dit niet afnemen,ze kunnen er een hoop wijsheid uithalen en zich hiermee sterken om zich te wapenen tegen huichelaars en addergebroed.Religie kan onze kinderen down to earth houden zodat ze niet gaan zweven en gekke dingen gaan doen.

Wou ik effe kwijt,

Grellig.
__________________
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare.

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2005, 20:51   #2
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Iedere minuut dat ik wakker ben ben ik verwonderd over het leven.Gisteren was ik aan het denken of ik ergens een verklaring kan vinden waarom ik mijn eigen hoofd of ogen niet kan zien.
Ik zie enkel benen,romp,armen,benen,handen maw mijn eigen lichaam maar mijn eigen hoofd kan ik niet zien.Ik denk dat ik een hoofd heb omdat ik andere wezens zie die een harige bol met wat gaten op hun lichaam dragen,maar daarmee is het nog niet zeker dat ikzelf een eigen hoofd heb.

Wat is dat toch dat zich tussen mijn oren bevind en me deze kosmos laat zien?
Antwoorden op deze vragen komen nooit, maar het schijnt dat het de vragen zelf zijn die verdwijnen als je ze lang genoeg durft stellen.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2005, 21:30   #3
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Iedere minuut dat ik wakker ben ben ik verwonderd over het leven.Gisteren was ik aan het denken of ik ergens een verklaring kan vinden waarom ik mijn eigen hoofd of ogen niet kan zien.
Ik zie enkel benen,romp,armen,benen,handen maw mijn eigen lichaam maar mijn eigen hoofd kan ik niet zien.Ik denk dat ik een hoofd heb omdat ik andere wezens zie die een harige bol met wat gaten op hun lichaam dragen,maar daarmee is het nog niet zeker dat ikzelf een eigen hoofd heb.

Wat is dat toch dat zich tussen mijn oren bevind en me deze kosmos laat zien?Eigenlijk zit alles wat we zien,de hele kosmos, tussen onze oren en kunnen we wat zich tussen onze oren bevind doorgeven aan onze kinderen.Het is er en het lichaam is een verzinsel van het proces dat zich tussen onze oren afspeelt zodat het kan overleven in hetgene dat proces maakt.
Deze thematiek wordt behandeld in Daniël Dennett's: De spiegel van de ziel.
Merkwaardige analogie met de titel van je posting.........[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Supe®Staaf on 07-10-2005 at 22:30
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Iedere minuut dat ik wakker ben ben ik verwonderd over het leven.Gisteren was ik aan het denken of ik ergens een verklaring kan vinden waarom ik mijn eigen hoofd of ogen niet kan zien.
Ik zie enkel benen,romp,armen,benen,handen maw mijn eigen lichaam maar mijn eigen hoofd kan ik niet zien.Ik denk dat ik een hoofd heb omdat ik andere wezens zie die een harige bol met wat gaten op hun lichaam dragen,maar daarmee is het nog niet zeker dat ikzelf een eigen hoofd heb.

Wat is dat toch dat zich tussen mijn oren bevind en me deze kosmos laat zien?Eigenlijk zit alles wat we zien,de hele kosmos, tussen onze oren en kunnen we wat zich tussen onze oren bevind doorgeven aan onze kinderen.Het is er en het lichaam is een verzinsel van het proces dat zich tussen onze oren afspeelt zodat het kan overleven in hetgene dat proces maakt.
Deze thematiek wordt behandeld in Daniël Dennett's: De spiegel van de ziel.
Merkwaardige analogie met de titel van je posting.........[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Iedere minuut dat ik wakker ben ben ik verwonderd over het leven.Gisteren was ik aan het denken of ik ergens een verklaring kan vinden waarom ik mijn eigen hoofd of ogen niet kan zien.
Ik zie enkel benen,romp,armen,benen,handen maw mijn eigen lichaam maar mijn eigen hoofd kan ik niet zien.Ik denk dat ik een hoofd heb omdat ik andere wezens zie die een harige bol met wat gaten op hun lichaam dragen,maar daarmee is het nog niet zeker dat ikzelf een eigen hoofd heb.

Wat is dat toch dat zich tussen mijn oren bevind en me deze kosmos laat zien?Eigenlijk zit alles wat we zien,de hele kosmos, tussen onze oren en kunnen we wat zich tussen onze oren bevind doorgeven aan onze kinderen.Het is er en het lichaam is een verzinsel van het proces dat zich tussen onze oren afspeelt zodat het kan overleven in hetgene dat proces maakt.

Heb je al eens gewoon gekeken,gewoon waarnemen zonder na te denken,en dan zachtjes met u ogen ronddraaien?Het zijn alleen gedachten van iemand anders die we kunnen waarnemen,nooit kunnen we ons eigen hoofd of ogen waarnemen.Het is alleen bewuste schepping en onbewuste schepping wat we kunnen zien,maar onzelf,ons zuivere zelf kunnen we nooit zien.

Hoe zouden de mensen het leven beleefd hebben toen ze nog geen bevestiging van zichzelf hadden met behulp van een spiegel?Stel u voor,dat u uzelf nog nooit had gezien in een spiegel,dit is toch gewoon verwonderlijk niet?Hoe zou je dan weten dat je leeft,dat jezelf leeft?Hoe kun je dan in hemelsnaam weten wie je bent?
Het is eigenlijk geen wonder dat oude godsdienstige teksten gewoon goddelijk waren.Deze mensen wisten echt wat het leven was,het pure zuivere leven zonder manipulatie van media en politiek.

Daarom,laat religie blijven,het is het enige pure,het enige zuivere ongemanipuleerde dat we nog hebben.We mogen onze kinderen dit niet afnemen,ze kunnen er een hoop wijsheid uithalen en zich hiermee sterken om zich te wapenen tegen huichelaars en addergebroed.Religie kan onze kinderen down to earth houden zodat ze niet gaan zweven en gekke dingen gaan doen.

Wou ik effe kwijt,

Grellig.
Deze thematiek wordt behandeld in Daniël Dennett's: De spiegel van de ziel.
Merkwaardige analogie met de titel van je posting.........[/size]
[/edit]
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 7 oktober 2005 om 21:30.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be