Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

 
 
Discussietools
Oud 26 april 2006, 19:43   #221
Jampie
Minister
 
Geregistreerd: 25 oktober 2004
Berichten: 3.287
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Inderdaad.



Klopt niet helemaal: men zag waarschijnlijk jongeren met een lichtbruine teint en zwart haar, en men vergaloppeerde zich dan een beetje door daar direct de Noord-Afrikaanse afkomst op te plakken (wat weliswaar begrijpelijk is).



Dat lijkt me "nogal" naïef.
Maak u geen illusies hoor. Moest men zeggen dat het twee Turken waren, zou men het ook begrijpelijk vinden.
Jampie is offline  
Oud 26 april 2006, 19:44   #222
Manuel*
Staatssecretaris
 
Manuel*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2004
Berichten: 2.809
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie Bekijk bericht
Dus iedere plek waar al eens iemand werd vermoord is levensgevaarlijk? Oké, je hebt mij overtuigd. Ik zeg mijn werk op en blijf binnen. Eten en drinken bestel ik wel via het internet. Ik laat een sas bouwen aan de voordeur zodat de leverancier van mijn patatten mij niet kan vermoorden (het moest maar eens een Pool zijn)
Of erger nog: een Noord-Afrikaan...
__________________

Manuel* is offline  
Oud 26 april 2006, 19:45   #223
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
Vertaal dit eens in deftig Nederlands en ik zal er een antwoord op proberen te formuleren...
... misschien als je een groter stuk van die posting herneemt, zou het je duidelijker kunnen worden?
andev is offline  
Oud 26 april 2006, 19:46   #224
Knorretje
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 maart 2006
Berichten: 1.977
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
Of erger nog: een Noord-Afrikaan...
Of nog erger : een neuroot met knuffelfixatie die op de koop toe hallucineert ...
Knorretje is offline  
Oud 26 april 2006, 19:46   #225
Scarabaeida
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 oktober 2004
Locatie: Ekeren Donk
Berichten: 6.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie Bekijk bericht
Ik zie niet in waarom er excuses moeten komen van politie of parket. Zij hebben zich gebaseerd op getuigen. En wat graag zagen we wat we wilden zien, noord-afrikanen.
Je hebt gelijk, de politie of het parket moeten zich niet verexcuseren. Ze mogen het enkel als ze vinden dat het ermee de gemoederen bedaart. Ik zou er persoonlijk geen problemen mee hebben mijn excuses aan te bieden en dat hebben ze in Brussel gelukkig ook zo bezien.

Citaat:
Wie zich wel moet excuseren zijn degenen die hebben staan roepen dat het weeral en altijd de moslims, noord-afrikanen, Marokkanen zijn.
Hoewel die excuses er niet vlug zullen komen, vrees ik. Ik denk niet dat we daarop zullen moeten wachten. Toch merk ik dat ver niet de gehele Noord-Afrikaanse gemeenschap op verontschuldigingen wacht en slechts een extreme minderheid op het hypocriete pad staat.
Het eindresultaat is tenslotte ook nogal gênant voor die roepers die zich hiermee enorm belachelijk gemaakt hebben en dan spreek ik niet over zij die dachten dat het om Noord-Afrikanen ging, maar over de die hard-speurneuzen die er dusdanig op hamerden voor politieke doeleinden.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 26 april 2006 om 20:00.
Scarabaeida is offline  
Oud 26 april 2006, 19:47   #226
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie Bekijk bericht
Maak u geen illusies hoor. Moest men zeggen dat het twee Turken waren, zou men het ook begrijpelijk vinden.
Bwah, voor de goegemeente zijn Turken evengoed Noord-Afrikanen. Big deal...
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline  
Oud 26 april 2006, 19:48   #227
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.772
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie Bekijk bericht
In dat geval heb je gelijk. Brussel is een gevarrlijke stad. Ik ben vorige week nog uitgegleden op zo'n vettige hondenstront. Ik stel voor om voor de veiligheid van alle mensen, honden gewoon te verbieden.

Het in het belachelijke trekken is natuurlijk ook een manier om de kern van de zaak te ontwijken.
daiwa is offline  
Oud 26 april 2006, 19:49   #228
Manuel*
Staatssecretaris
 
Manuel*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2004
Berichten: 2.809
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
... misschien als je een groter stuk van die posting herneemt, zou het je duidelijker kunnen worden?
Ik zou wel willen hoor, maar dat was uw volledige post. Als u op het pijltje erboven klikt, zal u dat zelf kunnen zien...
__________________

Manuel* is offline  
Oud 26 april 2006, 19:54   #229
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
Wat heeft dat in vredesnaam met het racisme in België te maken?
We hadden het over de oorzaak van racisme. En volgens jou was dat het VB. In Nederland bestaat er zo geen partij maar wél mensen die gelijkaardige dingen beweerden als het VB. En die erom vermoord werden. Hier kan men er nog altijd op stemmen. Wie weet neutraliseert het VB dus wel geen hoop racisme inplaats van dat het tot extra racisme aanzet.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 26 april 2006, 19:55   #230
Jampie
Minister
 
Geregistreerd: 25 oktober 2004
Berichten: 3.287
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Het in het belachelijke trekken is natuurlijk ook een manier om de kern van de zaak te ontwijken.
Beweren dat Brussel een gevaarlijke stad is omdat in het zuid-station iedere dag 50 pogingen (en een deel effectief) tot diefstal worden gepleegd, dat is natuurlijk niet 'in het belachelijke trekken'.
Jampie is offline  
Oud 26 april 2006, 19:57   #231
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Het eindresultaat is tenslotte ook nogal gênant voor die roepers die zich hiermee enorm belachelijk gemaakt hebben en dan spreek ik niet over zij die dachten dat het om Noord-Afrikanen ging, maar over de die hard-speurneuzen die er dusdanig op hamerden voor politieke doeleinden.
Je bedoelt toch die hard-die speurneus die er zelfs een racistische moord van maakte?
Knuppel is offline  
Oud 26 april 2006, 19:57   #232
Jampie
Minister
 
Geregistreerd: 25 oktober 2004
Berichten: 3.287
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Bwah, voor de goegemeente zijn Turken evengoed Noord-Afrikanen. Big deal...
Of zoals een VB-er ergens in Limburg op een muur schilderde : 'Alle Turken terug naar Marokko'.
Jampie is offline  
Oud 26 april 2006, 19:57   #233
Manuel*
Staatssecretaris
 
Manuel*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2004
Berichten: 2.809
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
We hadden het over de oorzaak van racisme. En volgens jou was dat het VB. In Nederland bestaat er zo geen partij maar wél mensen die gelijkaardige dingen beweerden als het VB. En die erom vermoord werden. Hier kan men er nog altijd op stemmen. Wie weet neutraliseert het VB dus wel geen hoop racisme inplaats van dat het tot extra racisme aanzet.
Hoezo in Nederland bestaat er zo geen partij? Wat voor een organisatie denkt u dat de LPF is? Een borduurclub?
__________________

Manuel* is offline  
Oud 26 april 2006, 19:58   #234
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.772
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie Bekijk bericht
Beweren dat Brussel een gevaarlijke stad is omdat in het zuid-station iedere dag 50 pogingen (en een deel effectief) tot diefstal worden gepleegd, dat is natuurlijk niet 'in het belachelijke trekken'.


GvA vond die vijftig diefstallen of pogingen toch belangrijk genoeg om te vermelden.
daiwa is offline  
Oud 26 april 2006, 19:58   #235
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie Bekijk bericht
Beweren dat Brussel een gevaarlijke stad is omdat in het zuid-station iedere dag 50 pogingen (en een deel effectief) tot diefstal worden gepleegd, dat is natuurlijk niet 'in het belachelijke trekken'.
Hoeveel moeten het er dan voor jou zijn om als gevaarlijk bestempeld te mogen worden?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 26 april 2006, 19:59   #236
Jampie
Minister
 
Geregistreerd: 25 oktober 2004
Berichten: 3.287
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Hoeveel moeten het er dan voor jou zijn om als gevaarlijk bestempeld te mogen worden?
Voor jou is 50 blijkbaar genoeg om Brussel niet meer in te durven.
Jampie is offline  
Oud 26 april 2006, 19:59   #237
Knorretje
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 maart 2006
Berichten: 1.977
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie Bekijk bericht
Beweren dat Brussel een gevaarlijke stad is omdat in het zuid-station iedere dag 50 pogingen (en een deel effectief) tot diefstal worden gepleegd, dat is natuurlijk niet 'in het belachelijke trekken'.
Uiteraard niet.
Tel er de pogingen/effectieve geweldplegingen in andere publieke locaties bij.
Knorretje is offline  
Oud 26 april 2006, 20:00   #238
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.772
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
Oké, het is gebeurd... U bent nu helemaal de pedalen kwijtgeraakt.

En voorwat is Knuppel de pedalen helemaal kwijt?
daiwa is offline  
Oud 26 april 2006, 20:00   #239
Knorretje
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 maart 2006
Berichten: 1.977
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En voorwat is Knuppel de pedalen helemaal kwijt?
Omdat ze Manuel's hallucinaties niet meer kan volgen ...
Knorretje is offline  
Oud 26 april 2006, 20:02   #240
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
Hoezo in Nederland bestaat er zo geen partij? Wat voor een organisatie denkt u dat de LPF is? Een borduurclub?
Sinds Pim weg is wel, ja.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be