Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Deense cartoons
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Deense cartoons Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent de onstane commotie rond de Deense cartoons van de profeet Mohammed terecht.

 
 
Discussietools
Oud 30 januari 2006, 15:42   #21
Brandaan
Minister
 
Brandaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2005
Locatie: Delft
Berichten: 3.739
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freethinker 69 Bekijk bericht
Niet serieus nemen??
Man, het gaat hierover één van de kernproblemen van de islam nl: de islam tolereert geen kritiek!!!!!!!!!!
Absoluut geen marginaal probleem.
Voor mijn part plaatst men die cartoons morgen in elke westerse krant.
Leer nu toch eens het verschil tussen "De" islam en extremisten binnen de islam. Ik ken ook genoeg Christenen en Joden die geen kritiek verdragen. Nu is die tolerantie bij moslims en Joden idd lager dan bij westerse Christenen.
__________________
--------------
Brandaan is offline  
Oud 30 januari 2006, 15:50   #22
tony46
Provinciaal Gedeputeerde
 
tony46's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2005
Locatie: antwerpen noord
Berichten: 953
Standaard

Deense spotprenten lokken Arabisch protest uit Uit protest tegen de publicatie van spotprenten over de profeet Mohammed in een Deense krant hebben gewapende Palestijnen maandag een EU-gebouw in Gaza bestormd. Volgens ooggetuigen drongen de mannen het gebouw binnen en dwongen ze de medewerkers de kantoren te verlaten. De radicaalislamitische Hamasbeweging riep in een in Gaza verspreide verklaring op Deense producten te boycotten. De protesten zijn gericht tegen de publicatie van spotprenten over de profeet Mohammed in de grootste en de voor de islam nadrukkelijk meest kritische Deense krant Jyllands-Posten eind september. Het blad wilde met de publicatie naar eigen zeggen voor de vrije meningsuiting en tegen de groeiende druk van fundamentalistische islamisten ijveren. Inmiddels hebben de Scandinavische landen, Denemarken op kop, maandag veiligheidsmaatregelen aangekondigd om hun landgenoten in het Midden-Oosten te beschermen tegen de dreigende situatie. Het Deense Rode Kruis trok twee van zijn medewerkers terug uit Gaza en Jemen na rechtstreekse bedreigingen. Het Deense ministerie van Buitenlandse Zaken maande zijn landgenoten aan tot verhoogde waakzaamheid in Algerije, Egypte, Jordanië, Libanon, Saoedi-Arabië, Syrië en Pakistan. In Noorwegen riep Buitenlandse Zaken twee medewerkers van een humanitaire organisatie in de Palestijnse gebieden op naar huis terug te keren. In Zweden raadde Buitenlandse Zaken zijn landgenoten aan zich niet naar de Gazastrook of de Westelijk Jordaanoever te begeven. Vooral Denemarken werd de afgelopen dagen geviseerd tijdens betogingen in verschillende moslimlanden nadat de publicatie van de spotprenten in de Jyllands-Posten was uitgekomen. Een Noors blad, Magazinet, publiceerde eveneens de twaalf satirische tekeningen getiteld "De gezichten van Mohammed" uit solidariteit en in naam van de vrije meningsuiting. In de islam is het verboden het gezicht van de Profeet af te beelden. De Zweedse kranten verdedigden hun Deense collega in hun editoriaal. De voormalige Amerikaanse president Bill Clinton verzette zich maandag in Doha, waar hij een seminarie opende over de economische toekomst van het Midden-Oosten, tegen de "grove belediging" van de moslims en zei dat Europa zich ervoor moet behoeden "de antisemitische vooroordelen te vervangen door anti-islamitische". De Europese Commissie dreigt met maatregelen als er inderdaad een handels boycot tegen Denemarken en Noorwegen komt. De commissie wil in dat geval een procedure starten bij de Wereldhandelsorganisatie. (Belga 14:52) Brone morgen Vogens mij is het nu wel wat uit de hand aan het lopen In ieder geval goed dat de E U een gezamelijke standpunt inneemt
tony46 is offline  
Oud 30 januari 2006, 15:55   #23
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freethinker 69 Bekijk bericht
Niet serieus nemen??
Man, het gaat hierover één van de kernproblemen van de islam nl: de islam tolereert geen kritiek!!!!!!!!!!
Absoluut geen marginaal probleem.
Voor mijn part plaatst men die cartoons morgen in elke westerse krant.
Zou dit ondertussen nog niet gebeurd zijn? Ik zie die cartoons in elk geval al dagelijks ergens online verschijnen!
Eigen schuld, dikke bult.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 30 januari 2006, 15:56   #24
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Leer nu toch eens het verschil tussen "De" islam en extremisten binnen de islam. Ik ken ook genoeg Christenen en Joden die geen kritiek verdragen. Nu is die tolerantie bij moslims en Joden idd lager dan bij westerse Christenen.
Ja, en omdat er hier een paar die-hard christenen protesteerden tegen de affiche van de "madonna met de big boobies" hebben we onze ambassadeur uit alle islamitische landen teruggetrokken zeker?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 30 januari 2006, 15:58   #25
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Ik ben mij ervan bewust dat dat gedeelte bij moslims een stuk groter is dan bij christenen, maar het is en blijft "slechts" een gedeelte.

Dank u wel trouwens voor uw aanbod om uw buitenhuisje uit te lenen, maar ik ben al voorzien.8)

Beste Brandaan, een echte moslim, is verplicht hier aanstoot aan te nemen, en de tekenaar/bedenker een kopje kleiner te maken als de plaatselijke imaam of ayatolah een Jihad over de dader in kwestie uitspreekt.

Het staat letterlijk in de Koran, en aangezien er ook staat dat de Koran letterlijk moet genomen worden, en het woord van Allah en de profeet heilig zijn en dus niet anders mag geinterpreteerd worden op straffe van u weet wel wat, kunnen de echte goede moslims dus niet anders dan zo reageren.
Het is nu eenmaal het dogma van die idioote godsdienst...

Stel u eigen maar eens de vraag waarom Joden met hun eigen lachen Katholieken de draak steken met het geloof maar waarom er met de Islam niet gelachen mag worden...

Dante zijn goddelijke comedie bv, of Boccacio's Decamerone of The Canterbury Tales, waren middeleeuwse vertelselkes die zo tegen de wil van de paus indruisten, de draak stoken met de geestelijkheid, enz...

Die gasten zijn toch niet op de rooster beland, ja hun boeken verboden, maar dat was de beste reclame natuurlijk... Trouwens in het vaticaan vonden ze gretige lezers...

Een paar honderd jaar later heeft de kerk dan wel nen helen hoop ketters in brand gestoken, maar dat is wel al een paar honderd jaar geleden. (Behalve in Spanje daar bestond de Gheilige Inquisitie tot 1800 en nen bezekoek. ze verbranden dan al nie meer, maar ze gebruikten de wurgpaal, ... )

De doden die onder het uitroeien van ketterij gevallen zijn, ging meestal ook om het onderuit halen van essentiële geloofskwesties.

De aarde is nie plat maar rond, de zon draait niet rond de aarde, enz... of het openlijk bekriktiseren van de pope. Maar daar zijn we gelukkig van afgegaan, omdat er discussie mogelijk was en geloofaspecten konden worden aangepast.

En dat laatste ontbreekt dus volledig in de Islam, er is sinds 600 en een sjiek nog niks veranderd...
Herr Flick is offline  
Oud 30 januari 2006, 15:58   #26
oeps
Schepen
 
Geregistreerd: 15 december 2005
Berichten: 423
Standaard

Steun de Denen : KRUISTOCHT !!
oeps is offline  
Oud 30 januari 2006, 16:03   #27
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ja, en omdat er hier een paar die-hard christenen protesteerden tegen de affiche van de "madonna met de big boobies" hebben we onze ambassadeur uit alle islamitische landen teruggetrokken zeker?
Heb ik daar nu het origineel van of niet, ...

Herr Flick is offline  
Oud 30 januari 2006, 16:03   #28
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oeps Bekijk bericht
Steun de Denen : KRUISTOCHT !!
waar kan ik mij lid maken ...
Herr Flick is offline  
Oud 30 januari 2006, 16:13   #29
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Moslims verbranden Deense vlag om cartoon In het Midden-Oosten nemen de anti-Deense sentimenten elke dag toe. Zondag verbrandde een groep boze moslims op de Westelijke Jordaanoever een Deense vlag. Aanleiding voor de woede van de moslims is een reeks cartoons in de Deense krant Jyllands-Posten waarin de profeet Mohammed wordt afgebeeld, iets dat streng verboden is in de islam. Op één van de cartoons draagt de profeet een bom in plaats van een tulband. Anti-Deens protest neemt toe Anti-Deens protest op de Westelijke Jordaanoever De cartoon verscheen al in september in de krant, maar de onrust is weer aangewakkerd nu moslims Deense producten beginnen te boycotten. Afgelopen weekend plaatste de Deense levensmiddelenproducent Arla advertenties in een aantal kranten in het Midden-Oosten om moslims op te roepen hun boycot te staken (lees Deense industrie lijdt onder moslim-boycot). Moslims in Saudi-Arabië, Koeweit, de Verenigde Arabische Emiraten, Egypte, Bahrein, Sirië en Jemen doen mee aan de boycot. Saudi-Arabië en Libië hebben hun ambassade in Denemarken gesloten. Excuses Het moslimprotest werd verhevigd toen de Deense premier Anders Fogh Rasmussen in oktober vorig jaar weigerde te spreken met de ambassadeurs van 11 moslimlanden. De vertegenwoordigers wilden een officieel Deens excuus, maar dat weigerde Rasmussen met een beroep op de persvrijheid. 'De incidenten baren ons zorgen,' zegt de Deense minister van Buitenlandse Zaken Per Stig Moeller in een verklaring op de website van het ministerie. 'Normaal gesproken hebben we een goede relatie met de Arabische wereld. We werken aan de situatie in elk opzicht, diplomatiek, veiligheidstechnisch en economisch.' Delegatie Een Deense overkoepelende moslimorganisatie heeft een delegatie naar Egypte, Syrië en Libanon gestuurd om het protest te organiseren. De groep dringt er bij premier Rasmussen op aan om wettelijke stappen te ondernemen, maar die blijft weigeren. Ook de krant zelf denkt niet aan excuses. 'Excuses zouden betekenen dat we spijt hebben van wat we gedaan hebben, en dat is niet zo,' zei cultuurredacteur Flemming Rose tegen Bloomberg. 'We doen karikaturen van Jezus, de koninklijke familie en politici: als we geen karikaturen van moslims zouden doen zouden we bevooroordeeld zijn Bron:Elsevier nl Zo zie je maar he moslims zijn hier de racisten Om welke reden dan nog? Raar volkje
Zever ,mensen die met jan een alleman uitlacht heeft gewoon geen besef van moraliteit, tijd voor de denen om hun politiek gedrag in vraag te stellen een zich aan te passen.
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline  
Oud 30 januari 2006, 16:14   #30
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard


Eén van de gewraakte cartoons
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline  
Oud 30 januari 2006, 16:16   #31
Levertraan
Provinciaal Gedeputeerde
 
Levertraan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2005
Locatie: Antwerpen Stad ///// Ideologie: Neonihilisme
Berichten: 996
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Zever ,mensen die met jan een alleman uitlacht heeft gewoon geen besef van moraliteit, tijd voor de denen om hun politiek gedrag in vraag te stellen een zich aan te passen.
U spreekt over aanpassen.. ?
__________________
Levertraan is offline  
Oud 30 januari 2006, 16:21   #32
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Levertraan Bekijk bericht
U spreekt over aanpassen.. ?
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline  
Oud 30 januari 2006, 16:23   #33
Pascal L.
Gouverneur
 
Geregistreerd: 18 maart 2003
Berichten: 1.033
Standaard



Palestinians Storm EU Office in Gaza











Have a nice day !
Pascal L. is offline  
Oud 30 januari 2006, 16:24   #34
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht

Eén van de gewraakte cartoons

Wat is daar nu verkeerd aan, ? ... de Mo met zijn lief van 9 en zijn eerste vrouw... ?
Herr Flick is offline  
Oud 30 januari 2006, 16:26   #35
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Zever ,mensen die met jan een alleman uitgelacht heeft gewoon geen besef van moraliteit, tijd voor de denen om hun politiek gedrag in vraag te stellen een zich aan te passen.
Ik denk dat ik Uwe zin wel tien keer gelezen heb,had je het nu tegen mij of tegen de denen?
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline  
Oud 30 januari 2006, 16:26   #36
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht

Eén van de gewraakte cartoons
Ik hoop dat uw huis een moskee wordt
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline  
Oud 30 januari 2006, 16:28   #37
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Wat zou er gebeuren , mochten we het leven van Mohamed verfilmen, maar dan in samenwerking met John Cleese en de andere jongens van het Flying Circus...
Met The Ministry of Funny Suicide Bombings en de 72 maagden die allemaal 200 kg zware troela's met een snor van hier tot in Tokyo blijken te zijn 8)
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline  
Oud 30 januari 2006, 16:31   #38
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Ik hoop dat uw huis een moskee wordt
Even zonder lachen dan maar het huis waar ik van mijn geboorte tot mijn 21 jaar heb in gewoond is een moskee geworden
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline  
Oud 30 januari 2006, 16:32   #39
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Ik hoop dat uw huis een moskee wordt

Fijn, dan kan ik er lekkere kortlettekes in blijven bakken en mijnen hond ligt ook zowat overal, ...
Herr Flick is offline  
Oud 30 januari 2006, 16:35   #40
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Met The Ministry of Funny Suicide Bombings en de 72 maagden die allemaal 200 kg zware troela's met een snor van hier tot in Tokyo blijken te zijn 8)
Hela gij mijn script niet pieken hé, !

He laten we een vervolgverhaaltje starten ergens,

"The Life of Mo !"

Eens zien hoe lang het gaat duren voor we een Fatwha over onze kop gaan krijgen...
Herr Flick is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be