Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Deense cartoons
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Deense cartoons Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent de onstane commotie rond de Deense cartoons van de profeet Mohammed terecht.

 
 
Discussietools
Oud 30 januari 2006, 16:35   #41
Levertraan
Provinciaal Gedeputeerde
 
Levertraan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2005
Locatie: Antwerpen Stad ///// Ideologie: Neonihilisme
Berichten: 996
Standaard

Voor het betere, cynischere cartoonwerk verkies ik toch Gregorius Nekschot hoor..

__________________
Levertraan is offline  
Oud 30 januari 2006, 16:43   #42
Brandaan
Minister
 
Brandaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2005
Locatie: Delft
Berichten: 3.739
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Hela gij mijn script niet pieken hé, !

He laten we een vervolgverhaaltje starten ergens,

"The Life of Mo !"

Eens zien hoe lang het gaat duren voor we een Fatwha over onze kop gaan krijgen...
Niet lang waarschijnlijk, maar mag ik u erop wijzen dar "Life of Brian" door landen als Noorwegen en Ierland verboden was?
__________________
--------------
Brandaan is offline  
Oud 30 januari 2006, 16:48   #43
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik denk dat ik Uwe zin wel tien keer gelezen heb,had je het nu tegen mij of tegen de denen?
Daar straks was dat tegen de denen nu geldt dat ook voor u.
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline  
Oud 30 januari 2006, 16:49   #44
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Niet lang waarschijnlijk, maar mag ik u erop wijzen dar "Life of Brian" door landen als Noorwegen en Ierland verboden was?
Kan best zijn, maar dat is dan ook al ne film van 30 jaar oud, en ondanks het feit dat die film verboden is of was, zal er daar niemand voor in den bak gevlogen zijn, en hebben ze daar ook niemand de strot voor afgesneden.
Herr Flick is offline  
Oud 30 januari 2006, 16:51   #45
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Hela gij mijn script niet pieken hé, !

He laten we een vervolgverhaaltje starten ergens,

"The Life of Mo !"

Eens zien hoe lang het gaat duren voor we een Fatwha over onze kop gaan krijgen...
.....of een hoop bakstenen.
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"

Laatst gewijzigd door Lincoln : 30 januari 2006 om 16:53.
Lincoln is offline  
Oud 30 januari 2006, 16:53   #46
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard




.

Betekenis vlag:
Rood met een wit (Scandinavisch) liggend kruis. De "Danebrog" is vermoedelijk de oudste vlag die sinds de invoering onveranderd is gebleven. Het verhaal gaat dat deze vlag voor het eerst gebruikt werd door de Deense koning Waldemar II tijdens een veldslag in het jaar 1219.


Respect voor deze vlag A.U.B.
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline  
Oud 30 januari 2006, 17:01   #47
Brandaan
Minister
 
Brandaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2005
Locatie: Delft
Berichten: 3.739
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Kan best zijn, maar dat is dan ook al ne film van 30 jaar oud, en ondanks het feit dat die film verboden is of was, zal er daar niemand voor in den bak gevlogen zijn, en hebben ze daar ook niemand de strot voor afgesneden.
Klopt, maar het geeft wel mooi aan dat hier in Europa er ook nog een hoop mensen rondlopen die er niet tegen kunnen als je hun geloof bekritiseert.
__________________
--------------
Brandaan is offline  
Oud 30 januari 2006, 17:04   #48
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Klopt, maar het geeft wel mooi aan dat hier in Europa er ook nog een hoop mensen rondlopen die er niet tegen kunnen als je hun geloof bekritiseert.
Wel een beetje serieus blijven hé. Je kunt moeilijk de parlementaire discussie omtrent Black Venus even naast de fatwa en het jarenlange onderduiken van Rushdie zetten, en dan zeggen: "Zie je wel, onverdraagzaamheid heb je aan alle kanten !"...
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline  
Oud 30 januari 2006, 17:06   #49
Freethinker 69
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 48
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Leer nu toch eens het verschil tussen "De" islam en extremisten binnen de islam. Ik ken ook genoeg Christenen en Joden die geen kritiek verdragen. Nu is die tolerantie bij moslims en Joden idd lager dan bij westerse Christenen.
Tot een zeer gematigde moslim met wie ik al vrij lang samenwerkte me wist te vertellen dat hij niet graag zou hebben mocht zijn dochter een relatie aangaan met een Belg was ik net zo naïef als jij.
De samenwerking is gebleven tot hij elders aan de slag kon, de islam ben echter wel met andere ogen gaan bekijken.
De laatste druppel is voor mij gevallen met de klacht van de moslimexecutieve tegen Gaia.
Het spijt me Brandaan maar de islam is een religie van angst en onderdrukking en met verschrikkelijk lange tenen.
Door krampachtig de islam te willen verdedigen bewijzen we de gematigde moslim geen dienst, integendeel.
Zolang de islam geen revolutie doormaakt staat ze haaks op het beste wat onze westerse beschaving heeft voortgebracht.
Freethinker 69 is offline  
Oud 30 januari 2006, 17:11   #50
Brandaan
Minister
 
Brandaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2005
Locatie: Delft
Berichten: 3.739
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Wel een beetje serieus blijven hé. Je kunt moeilijk de parlementaire discussie omtrent Black Venus even naast de fatwa en het jarenlange onderduiken van Rushdie zetten, en dan zeggen: "Zie je wel, onverdraagzaamheid heb je aan alle kanten !"...
Het kan wel, met de kanttekening dat de islam momenteel stukken extremer is dan het christendom.
__________________
--------------
Brandaan is offline  
Oud 30 januari 2006, 17:17   #51
Brandaan
Minister
 
Brandaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2005
Locatie: Delft
Berichten: 3.739
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freethinker 69 Bekijk bericht
Tot een zeer gematigde moslim met wie ik al vrij lang samenwerkte me wist te vertellen dat hij niet graag zou hebben mocht zijn dochter een relatie aangaan met een Belg was ik net zo naïef als jij.
Is dat iets dat specifiek voor de islam is? Hoeveel Belgen hebben niet graag dat hun dochter een relatie met een Marokaan krijgt? En hoeveel van de Belgen zijn dan gematigd?
Citaat:
De samenwerking is gebleven tot hij elders aan de slag kon, de islam ben echter wel met andere ogen gaan bekijken.
De laatste druppel is voor mij gevallen met de klacht van de moslimexecutieve tegen Gaia.
Het spijt me Brandaan maar de islam is een religie van angst en onderdrukking en met verschrikkelijk lange tenen.
Door krampachtig de islam te willen verdedigen bewijzen we de gematigde moslim geen dienst, integendeel.
Zolang de islam geen revolutie doormaakt staat ze haaks op het beste wat onze westerse beschaving heeft voortgebracht.
Elk geloof heeft lange tenen, door onze "verlichting" en informatiemaatschappij hebben we het hier in het westen echter grotendeels weten te onderdrukken. Nu zal hetzelfde echter ook met de islam moeten gebeuren. In een land als Turkije is dit al aardig gelukt.
__________________
--------------
Brandaan is offline  
Oud 30 januari 2006, 17:23   #52
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Om een of andere reden behoort het tot onze 'cultuur' dat je met alles mag lachen en de spot drijven, ook met het meest eerbiedwaardige.
Ik persoonlijk vind dat niets om trots over te zijn. En ook niet dat we het recht hebben dat op te dringen aan anderen.
luc broes is offline  
Oud 30 januari 2006, 17:25   #53
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Het kan wel, met de kanttekening dat de islam momenteel stukken extremer is dan het christendom.
Het kan, met een kanttekening? Nou, met zo'n dooddoeners is natuurlijk elke discussie zinloos.

De doodstraf in Amerika? Dat is toch hetzelfde als bij ons: wij straffen moordenaars immers ook, met de kanttekening dat die in leven blijven.

De atoombom? Waarom niet: wij hebben ook bommen, met de kanttekening dat die niet zoveel slachtoffers in één keer maken.

Please...
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline  
Oud 30 januari 2006, 17:29   #54
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Boycot Denemarken

Nogal wat Arabische en moslimlanden – waaronder Libië, Koeweit, Saoudi-Arabië, Syrië en Iran - hebben een boycot georganiseerd tegen Deense producten. Aanleiding zijn een aantal pittige karikaturen die de Deense krant Jyllands-Posten vorig jaar in september publiceerde over Mohammed. Afbeeldingen van de profeet zijn volgens de islam streng verboden maar de bewuste spotprenten gaan ook het incasseringsvermogen en de zin voor humor bij moslims ver te boven. Een storm van protest stak op.

In Kopenhagen betoogden 3.500 woedende moslims tegen de ‘provocatie’. De redactie van de krant werd overstelpt met dreigtelefoontjes en haatberichten via internet. Twee cartoonisten moesten onderduiken. Saoudi-Arabië riep zijn ambassadeur terug uit Denemarken en tien ambassadeurs eisten dat de Deense premier Anders Fog Rasmussen de krant zou veroordelen. Maar Rasmussen weigerde “omdat Denemarken een vrije en onafhankelijke pers heeft”.

Intussen lijkt het er op dat Deense producten het mikpunt worden van een regelrechte boycot in het Midden-Oosten. Het levensmiddelenbedrijf Arla plaatst nu advertenties in de plaatselijke kranten om de boze moslims op andere gedachten te brengen. En het Verbond van Deense bedrijven heeft er bij de redactie van Jyllands-Posten op aangedrongen om excuses af te drukken, omdat de publicatie van de cartoons de zakelijke belangen van Denemarken zou schaden…

U ziet hoe ver het kan gaan, met de lange tenen van moslims en de haast ziekelijke neiging tot zelfcensuur in het vrije Westen. Aan die drang tot zelfcensuur wil de hoofdredacteur van de Deense krant (voorlopig) niet toegeven. “We laten het redactionele beleid van Jyllands-Posten niet bepalen door een dictatuur als Saoudi-Arabië”. Klare en moedige taal.
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 30 januari 2006 om 17:30.
duveltje382 is offline  
Oud 30 januari 2006, 17:30   #55
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Om een of andere reden behoort het tot onze 'cultuur' dat je met alles mag lachen en de spot drijven, ook met het meest eerbiedwaardige.
Ik persoonlijk vind dat niets om trots over te zijn. En ook niet dat we het recht hebben dat op te dringen aan anderen.
Ik vind het

a) net wèl iets op zeer trots op te zijn
b) iets waar we moeten voor ijveren om het zeker te behouden
c) ik vermoed dat de islamitische landen een gevaar bemerken voor hun geloofsbroeders die hier in deze duivelse streken zijn komen aangewaaid.
d) ik vind dat ze buiten hun ambassadeur ook al hun geloofsbroeders uit Denemarken hadden moeten terugtrekken.

Zoals Broers zegt: we mogen ONZE verworvenheden toch niet aan anderen opdringen? Maar in onze eigen landen zouden we toch nog wel mogen doen wat we willen zeker?

ps. wat is er eerbiedwaardig aan een pedofiele karavanen rovende machtswellustige moordenaar?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 30 januari 2006 om 17:31.
circe is offline  
Oud 30 januari 2006, 17:35   #56
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
1) Is dat iets dat specifiek voor de islam is? Hoeveel Belgen hebben niet graag dat hun dochter een relatie met een Marokaan krijgt? En hoeveel van de Belgen zijn dan gematigd?
Elk geloof heeft lange tenen, door onze "verlichting" en informatiemaatschappij hebben we het hier in het westen echter grotendeels weten te onderdrukken.
2) Nu zal hetzelfde echter ook met de islam moeten gebeuren. In een land als Turkije is dit al aardig gelukt.
1) Dat is natuurlijk niet specifiek voor de islam. Dat is algemeen menselijk. Ouders wensen voor hun kinderen een stabiele relatie. Ervaring wijst uit dat bepaalde relaties meer problematisch zijn en dus minder gewenst.
Het gaat dus niet over 'gematigde' ouders, maar over bezorgde ouders.
2) Praat je over de beperkte groep ontwikkelde Turken over over de grote massa ongeschoolden? Over de Turken, of over de Koerden?
Die schrijver ivm de Armeense genocide was toch bijna in de problemen.
Ik zelf heb te weinig info om te oordelen.
luc broes is offline  
Oud 30 januari 2006, 17:36   #57
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Denemarken is doomd.... zo zie je het hoe een paar idioten het land sturen naar kloteland, en omwille van de perversiteit die ze willen toedienen aan de rest van de wereld gaat dat ook werkelijk gebeuren.
Lincoln is offline  
Oud 30 januari 2006, 17:37   #58
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
1) Dat is natuurlijk niet specifiek voor de islam. Dat is algemeen menselijk. Ouders wensen voor hun kinderen een stabiele relatie. Ervaring wijst uit dat bepaalde relaties meer problematisch zijn en dus minder gewenst.
Islam verbiedt specifiek huwelijken tussen moslima's en niet-moslims. Jongens mogen nog met christene of joodse meisjes huwen.
Is dat wat je bedoelt met: "Ouders wensen voor hun kinderen een stabiele relatie"
circe is offline  
Oud 30 januari 2006, 17:38   #59
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
1) Zoals Broes zegt: we mogen ONZE verworvenheden toch niet aan anderen opdringen? Maar in onze eigen landen zouden we toch nog wel mogen doen wat we willen zeker?
2) ps. wat is er eerbiedwaardig aan een pedofiele karavanen rovende machtswellustige moordenaar?
1) Zonder twijfel: Baas in eigen Huis!
2) Met dergelijke vulgariteiten los je niets op, wel integendeel

Laatst gewijzigd door luc broes : 30 januari 2006 om 17:39.
luc broes is offline  
Oud 30 januari 2006, 17:41   #60
Volksstormer
Minister-President
 
Volksstormer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: Dietsland-Europa
Berichten: 5.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Boycot Denemarken

Nogal wat Arabische en moslimlanden – waaronder Libië, Koeweit, Saoudi-Arabië, Syrië en Iran - hebben een boycot georganiseerd tegen Deense producten. Aanleiding zijn een aantal pittige karikaturen die de Deense krant Jyllands-Posten vorig jaar in september publiceerde over Mohammed. Afbeeldingen van de profeet zijn volgens de islam streng verboden maar de bewuste spotprenten gaan ook het incasseringsvermogen en de zin voor humor bij moslims ver te boven. Een storm van protest stak op.

In Kopenhagen betoogden 3.500 woedende moslims tegen de ‘provocatie’. De redactie van de krant werd overstelpt met dreigtelefoontjes en haatberichten via internet. Twee cartoonisten moesten onderduiken. Saoudi-Arabië riep zijn ambassadeur terug uit Denemarken en tien ambassadeurs eisten dat de Deense premier Anders Fog Rasmussen de krant zou veroordelen. Maar Rasmussen weigerde “omdat Denemarken een vrije en onafhankelijke pers heeft”.

Intussen lijkt het er op dat Deense producten het mikpunt worden van een regelrechte boycot in het Midden-Oosten. Het levensmiddelenbedrijf Arla plaatst nu advertenties in de plaatselijke kranten om de boze moslims op andere gedachten te brengen. En het Verbond van Deense bedrijven heeft er bij de redactie van Jyllands-Posten op aangedrongen om excuses af te drukken, omdat de publicatie van de cartoons de zakelijke belangen van Denemarken zou schaden…

U ziet hoe ver het kan gaan, met de lange tenen van moslims en de haast ziekelijke neiging tot zelfcensuur in het vrije Westen. Aan die drang tot zelfcensuur wil de hoofdredacteur van de Deense krant (voorlopig) niet toegeven. “We laten het redactionele beleid van Jyllands-Posten niet bepalen door een dictatuur als Saoudi-Arabië”. Klare en moedige taal.
Buitenlandse inmenging kan natuurlijk niet uitblijven als miljoenen vreemdelingen (islamieten) Europa komen koloniseren.

Het is niet de eerste keer dat zoiets gebeurt. Iran en Turkije waren er als de kippen bij om het Franse "hoofddoekenverbod" te bekritiseren naar aanleiding van de recentelijke rellen.

Laatst gewijzigd door Volksstormer : 30 januari 2006 om 17:41.
Volksstormer is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be