Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Deense cartoons
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Deense cartoons Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent de onstane commotie rond de Deense cartoons van de profeet Mohammed terecht.

 
 
Discussietools
Oud 8 februari 2006, 17:24   #41
Michken
Burger
 
Geregistreerd: 2 juli 2005
Locatie: Vlaanderland
Berichten: 162
Standaard

Citaat:
Zeker met fictieve figuren
Michken is offline  
Oud 8 februari 2006, 18:41   #42
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Droopy Bekijk bericht
Als je je zelfs maar een minimaal klein beetje in de huid van een ander kan verplaatsen, snap je mijn vergelijkingen wel hoor.

1. Als ik u op uw bakkes mot omdat ge mijn ma voor hoer uitmaakt kunt ge mij ook voor de rechtbank sleuren en uw mutualiteitsuitkeringen door mij laten betalen. Toch zou ik uwe neus krom kloppen hoor, ongeacht de gevolgen. Die zie je erna pas. Trouwens ik heb ook nergens in deze topic of elders geweld goedgekeurd, maar ik kan niet van mezelf zeggen dat ik een heilig sprietje ben dat iemand vriendelijk bedankt voor een ongepaste kwetsende grap over iemand die mij zeer nauw aan het hart ligt.

2. Heeft die kerel vooral niet met een grientje tactisch gevoel nagedacht. Hoe dom!

Ik vind dat wij 0.0 rekening moeten houden met die 'gevoelens' van de moslims. Ik hoor ze ook niet of zie ze niet betogen als er in naam van Mohammed bomaanslagen gepleegd worden. Dikke hypocrieten zijn het, net zoals jij

Nee je keurt geweld niet officieel goed, maar je bent wel goed bezig om de schuld bij de Denen proberen te leggen. Zeg dan tenminste openlijk wat je eigenlijk wil zeggen: i.e. respect voor de islam moet absoluut zijn, respect voor ons is niet nodig. Dan ben je tenminste nog eerlijk.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 8 februari 2006 om 18:43.
Rr00ttt is offline  
Oud 8 februari 2006, 19:13   #43
Droopy
Banneling
 
 
Droopy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 november 2003
Berichten: 761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Ik vind dat wij 0.0 rekening moeten houden met die 'gevoelens' van de moslims. Ik hoor ze ook niet of zie ze niet betogen als er in naam van Mohammed bomaanslagen gepleegd worden. Dikke hypocrieten zijn het, net zoals jij

Nee je keurt geweld niet officieel goed, maar je bent wel goed bezig om de schuld bij de Denen proberen te leggen. Zeg dan tenminste openlijk wat je eigenlijk wil zeggen: i.e. respect voor de islam moet absoluut zijn, respect voor ons is niet nodig. Dan ben je tenminste nog eerlijk.
Maar goed dat je veilig weggestoken bent achter uw PC schermpke.

Als je me niet eens wilt begrijpen ga ik nu ook niet de moeite doen om me te verklaren.
Schuif me eenderwat in mijn schoenen, veel wind vangt het toch niet.

Laat u vooral gaan!
Droopy is offline  
Oud 8 februari 2006, 19:16   #44
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Droopy Bekijk bericht
... persoon die respect verdient en daarom niet met onsmakelijke grappen moet bezijkt worden.
Zijt gij dat zeker?

Citaat:
Veel mensen zouden er ook niet mee kunnen lachen als je in hun gezicht hun moeder uitmaakt voor matras,...
Ik raad niemand aan om in het gezicht van de ander zijn moeder als hoer of zo te omschrijven.
Dat doe je niet, puur uit gezonde graad van onderling respect en omdat je weet dat die persoon er zelf niet mee kan lachen.
Voor deze mama's is het anders toch érg toepasselijk:

VErdient de waarheid dan geen respect?


Citaat:
Dat laatste is het belangrijkste. De persoon waarover gelachen wordt (of zij die hem in sterke spirituele band volgen) moet het zelf ook leuk vinden. Als dat niet is, is het simpelweg niet grappig.
Je kan niet van iedereen hetzelfde soort appreciatie voor dezelfde humor verwachten.

Citaat:
Hetzelfde om het nog eens te verduidelijken, is dat je ook geen grapjes maakt over andermans familielid dat net begraven is. Iedere situatie die emotioneel gevoelig ligt is niet geslaagd om mee te lachen, als de betrokkene er zelf niet mee opgezet is.
Moet er ene in mijn gezicht durven lachen over mijn familieleden die overleden zijn, heeft zelf zijn eigen graf gegraven.
Waarom prefereer je fysiek geweld als reactie op verbaal geweld?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 8 februari 2006, 19:17   #45
Michken
Burger
 
Geregistreerd: 2 juli 2005
Locatie: Vlaanderland
Berichten: 162
Standaard

De islam is een religie, al jarenlang word de draak gestoken met alle religies. Op de een of andere manier haten de moslims het westen alhoewel ze het er niet slecht hebben ...
Michken is offline  
Oud 8 februari 2006, 19:22   #46
Droopy
Banneling
 
 
Droopy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 november 2003
Berichten: 761
Standaard

Citaat:
Zijt gij dat zeker?



Citaat:
Voor deze mama's is het anders toch érg toepasselijk:

Verdient de waarheid dan geen respect?
Ok, je haalt ze er wel uit. Hoe weet je trouwens dat deze ook mama zijn?

Anyway, dat is een leuke zijsprong naast mijn essentie die ik gepost heb.



Citaat:
Je kan niet van iedereen hetzelfde soort appreciatie voor dezelfde humor verwachten.
Je kan wel kijken over wie je het hebt en hoe zij het zien.
Nogmaals zoals in mijn openingspost: DIEGENE waarmee je lacht, moet het zelf ook ergens leuk vinden. Is dat niet, dan is dat niet grappig, maar simpelweg kwetsend!


Citaat:
Waarom prefereer je fysiek geweld als reactie op verbaal geweld?
Niet, jongen, niet, dat heb ik ook nergens gedaan.

Maar ook hier een nogmaals: Moest iemand bijvoorbeeld mijn moeder voor weet iik veel wat uitschelden, recht in mijn gezicht (en niet veilig achter een Pc schermpke) dan hou ik me ook niet in hoor!
Niet goed te keuren, maar ik ga me dan toch niet inhouden.

Laatst gewijzigd door Droopy : 8 februari 2006 om 19:23.
Droopy is offline  
Oud 8 februari 2006, 20:04   #47
Gargamel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 februari 2004
Berichten: 2.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
ik heb op 't internet al voldoende christenen tegengekomen die hun god "Papa" noemen. Ik denk dat het daar op slaat

Papa Kabila waarschijnlijk,je bent hun "papa" zolang je geeft.Ook die profiteurs kennen de stiel
Gargamel is offline  
Oud 8 februari 2006, 21:52   #48
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Droopy Bekijk bericht
Ok, je haalt ze er wel uit. Hoe weet je trouwens dat deze ook mama zijn?
Omdat ik de papa ben?

Citaat:
Anyway, dat is een leuke zijsprong naast mijn essentie die ik gepost heb.
Toch heeft mijn opmerking er meer mee te maken dan je denkt.
Je wil niet dat je moeder voor hoer uitgemaakt wordt, en je vermomd dat als een (overigens totaal onterechte) claim van respect.
Dat impliceert echter dat jijzelf de dames van lichte zeden niet respecteert, daar je het een onrespctues gegeven vindt, wanneer iemand je moeder alsdusdanig zou betitelen.
Onvermijdelijk bejegen jij dus een aantal andere moeders (behorende tot het gild der prostituées) zonder respect, op basis van hun beroepskeuze.
Net zoals jij je beledigd zou voelen kunnen de echte kinderen van de prostituées verongelijkt zijn: hun moeder IS nu eenmaal een beroeps, en jij vindt dat dus duidelijk maar minnetjes, want je wil het van jouw ma niet gezegd hebben.

Dit om u maar te tonen dat uw eis om respect totaal zinloos is. Je zondigt quasi direct tegen je eigen claim.
En dat is niet erg. We hoeven immers helemaal geen a priori respect te betonen voor om het even wie. Zou jij b.v. respect vragen voor dictators, massamoordenaars, corrupte politici, pedofielen, verkrachters e.v.a. gasten die m.i. geen respect verdienen?

Uiteraard moet behoor je steeds de mogelijkheid te hebben om dergelijke 'meningen' zoals die over je moeder te vermijden. Iedereen heeft het recht ze te uiten, maar iedereen behoort ook het recht te hebben dergelijke mogelijks kwetsende zaken te vermijden.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 8 februari 2006, 22:06   #49
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Omdat ik de papa ben?


Toch heeft mijn opmerking er meer mee te maken dan je denkt.
Je wil niet dat je moeder voor hoer uitgemaakt wordt, en je vermomd dat als een (overigens totaal onterechte) claim van respect.
Staaf toch... dt fouten ben ik echt niet van je gewoon
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 8 februari 2006, 22:13   #50
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®staaf
Je vermomd dat als
Staaf toch... dt fouten ben ik echt niet van je gewoon


Wedden dat ik er mij toch uitpraat?
't Is geen dt-fout, 't is een 'e' fout. Ik bedoelde de verleden tijd.
Minder erg?

't Blijft wonderbaarlijk hoe dergelijke fouten op sommigen zo een slechte indruk maken. Ze zijn nochtans nooit essentiëel voor het begrijpen van een tekst. In spreektaal gebruiken we immers ook geen dt.
Over het foute komma-gebruik in relatiefzinnen, wordt daarentegen nooit geklaagd, terwijl dit een wereld van verschil kan maken qua inhoud.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 8 februari 2006, 22:30   #51
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht


Wedden dat ik er mij toch uitpraat?
't Is geen dt-fout, 't is een 'e' fout. Ik bedoelde de verleden tijd.
Minder erg?

't Blijft wonderbaarlijk hoe dergelijke fouten op sommigen zo een slechte indruk maken. Ze zijn nochtans nooit essentiëel voor het begrijpen van een tekst. In spreektaal gebruiken we immers ook geen dt.
Over het foute komma-gebruik in relatiefzinnen, wordt daarentegen nooit geklaagd, terwijl dit een wereld van verschil kan maken qua inhoud.
Sorry... het is inderdaad niet essentieel voor de inhoud, maar ik val daar gewoon over bij het lezen, ook al zal ik soms zelfs eens zo'n snelheidsfoutje maken. Ga gerust verder met uw discussie hoor. Ik ben hier niet
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 8 februari 2006, 23:00   #52
Droopy
Banneling
 
 
Droopy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 november 2003
Berichten: 761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Omdat ik de papa ben?


Toch heeft mijn opmerking er meer mee te maken dan je denkt.
Je wil niet dat je moeder voor hoer uitgemaakt wordt, en je vermomd dat als een (overigens totaal onterechte) claim van respect.
Dat impliceert echter dat jijzelf de dames van lichte zeden niet respecteert, daar je het een onrespctues gegeven vindt, wanneer iemand je moeder alsdusdanig zou betitelen.
Onvermijdelijk bejegen jij dus een aantal andere moeders (behorende tot het gild der prostituées) zonder respect, op basis van hun beroepskeuze.
Net zoals jij je beledigd zou voelen kunnen de echte kinderen van de prostituées verongelijkt zijn: hun moeder IS nu eenmaal een beroeps, en jij vindt dat dus duidelijk maar minnetjes, want je wil het van jouw ma niet gezegd hebben.

Dit om u maar te tonen dat uw eis om respect totaal zinloos is. Je zondigt quasi direct tegen je eigen claim.
En dat is niet erg. We hoeven immers helemaal geen a priori respect te betonen voor om het even wie. Zou jij b.v. respect vragen voor dictators, massamoordenaars, corrupte politici, pedofielen, verkrachters e.v.a. gasten die m.i. geen respect verdienen?

Uiteraard moet behoor je steeds de mogelijkheid te hebben om dergelijke 'meningen' zoals die over je moeder te vermijden. Iedereen heeft het recht ze te uiten, maar iedereen behoort ook het recht te hebben dergelijke mogelijks kwetsende zaken te vermijden.
Je zoekt het toch ver om proberen mijn logische vraag naar respect trachten te verzwakken.
Maar je legt wel snel vanalles in mijn mond die ik niet zeg. Het feit dat ik wil dat mijn moeder niet als hoer omschreven wordt (omdat ze er geen is!), daarom moet ik nog niet neerbuigend te zijn tegen mensen die dat wel zijn. Beetje zwart wit conclusie.

Ik heb ook niks tegen ganzen, maar zo moeten ze mijn ma ook niet noemen.

Het grote verschil in wat gij zegt en ik had gezegd, is dat je het woord 'hoer' of 'gans' in het ene geval gebruikt als scheldwoord, terwijl het in het ander geval een 'beroep' of een 'dier' omschrijft.
Je weet toch dat woorden in een andere context een andere betekenis krijgen? Dat is hier dus ook.
Droopy is offline  
Oud 8 februari 2006, 23:02   #53
Mahdi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 oktober 2005
Berichten: 562
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michken Bekijk bericht
De islam is een religie, al jarenlang word de draak gestoken met alle religies. Op de een of andere manier haten de moslims het westen alhoewel ze het er niet slecht hebben ...
De mohammedanen zijn verslaafd aan al waar ze een hekel aan hebben.
Mahdi is offline  
Oud 8 februari 2006, 23:05   #54
Mahdi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 oktober 2005
Berichten: 562
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Droopy Bekijk bericht
... persoon die respect verdient en daarom niet met onsmakelijke grappen moet bezijkt worden.

Veel mensen zouden er ook niet mee kunnen lachen als je in hun gezicht hun moeder uitmaakt voor matras,...
Ik raad niemand aan om in het gezicht van de ander zijn moeder als hoer of zo te omschrijven.

Dat doe je niet, puur uit gezonde graad van onderling respect en omdat je weet dat die persoon er zelf niet mee kan lachen.

Dat laatste is het belangrijkste. De persoon waarover gelachen wordt (of zij die hem in sterke spirituele band volgen) moet het zelf ook leuk vinden. Als dat niet is, is het simpelweg niet grappig.

Hetzelfde om het nog eens te verduidelijken, is dat je ook geen grapjes maakt over andermans familielid dat net begraven is. Iedere situatie die emotioneel gevoelig ligt is niet geslaagd om mee te lachen, als de betrokkene er zelf niet mee opgezet is.
Moet er ene in mijn gezicht durven lachen over mijn familieleden die overleden zijn, heeft zelf zijn eigen graf gegraven.

Of het nu je moeder is, je overleden familielid of de voorbeeldfiguur van je geloof, al deze figuren hebben een emotionele betrokkenheid bij de personen waarover het gaat.

Denk dus na dat sommige dingen gevoelig liggen, zelfs in een ijzig koele wereld waar emoties van anderen het grootste taboe dreigen te worden.
Het is dan ook tactisch oerdom om hiermee te lachen.

Trouwens, de leukste grappen zijn nog altijd: de grappen over zichzelf!
Ik begrijp eigenlijk niet goed waarover die moslims zich zo druk maken. Mohammed was de vader van het terrorisme. Waarom mag hij dan niet als dusdanig afgebeeld worden?

Tyl Uylenspieghel heeft het weer gedaan zeker?
Mahdi is offline  
Oud 8 februari 2006, 23:14   #55
Michken
Burger
 
Geregistreerd: 2 juli 2005
Locatie: Vlaanderland
Berichten: 162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahdi Bekijk bericht
De mohammedanen zijn verslaafd aan al waar ze een hekel aan hebben.
Inderdaad en ze zijn van het principe: het doel heiligt de middelen
__________________
Michken is offline  
Oud 9 februari 2006, 00:41   #56
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Mogen wij wel nog lachen?
Natuurlijk, dat probeer ik net aan Droopy uit te leggen.
StevenNr1 is offline  
Oud 9 februari 2006, 02:24   #57
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Droopy Bekijk bericht
Als hoer of hoerenloper afgebeeld?
Dat mag wat mij betreft, het gaat immers hier om cartoons. En als daar reden toe is om satirisch te doen over die bepaalde persoon...
Dit kan je vergelijken met de cartoons rond Rik Daems: die moet dat ook maar kunnen verdragen.
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline  
Oud 9 februari 2006, 03:32   #58
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Dat mag wat mij betreft, het gaat immers hier om cartoons. En als daar reden toe is om satirisch te doen over die bepaalde persoon...
Dit kan je vergelijken met de cartoons rond Rik Daems: die moet dat ook maar kunnen verdragen.
Ik kijk uit naar de Dag Allemaal waar Rik Daems grijnzend staat bij een brandende ambassade en een cartoon in zijn hand van Dedecker die gekeeld wordt. Wat een fun.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 9 februari 2006, 10:23   #59
Droopy
Banneling
 
 
Droopy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 november 2003
Berichten: 761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahdi Bekijk bericht
Ik begrijp eigenlijk niet goed waarover die moslims zich zo druk maken. Mohammed was de vader van het terrorisme. Waarom mag hij dan niet als dusdanig afgebeeld worden?
En uw moeder is opperboer zeker?

Laatst gewijzigd door Droopy : 9 februari 2006 om 10:49.
Droopy is offline  
Oud 9 februari 2006, 10:28   #60
Droopy
Banneling
 
 
Droopy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 november 2003
Berichten: 761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Natuurlijk, dat probeer ik net aan Droopy uit te leggen.
Er mag gelachen worden, Stevenke.

Heb ik dan anders beweerd?

Ik zeg wel dat je een beetje tactisch mag blijven als je zogenaamd grappig wil zijn.
Als diegene waarover het gaat er niet mee kan lachen, dan is het simpelweg niet grappig maar wel kwetsend.
Is elkaar kwetsen dan zo goed dat het een maatschappelijk recht moet zijn?

Ik probeer je al lang duidelijk te maken dat je je eens moet verplaatsen in andermans schoenen vooralleer je meent grappig te zijn.


Trouwens vreemd dat nog niemand de laatste zin van mijn openingspost begrepen heeft.


Lachen kan gerust, maar met een minnimale graad van respect, en als dat niet lukt en je wil kwetsende humor, kan je nog altijd vuile moppen over je eigen maken.
Droopy is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be