Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 februari 2024, 12:22   #21
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
2.9 promille.....dat is stevig gezopen.
Dat noemt men niet zelden een levensgenieter.....of ook al eens een Bourgondier.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2024, 13:01   #22
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat noemt men niet zelden een levensgenieter.....of ook al eens een Bourgondier.
In uw kringen misschien. Bij ons is dat een drankorgel.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2024, 13:12   #23
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
In uw kringen misschien. Bij ons is dat een drankorgel.
Volgens zijn advocaat had hij gewoon een glaasje te veel op. (VRT 13U nieuws)

Maar ja Alcohol gebruik blijven we graag minimaliseren. De andere drugs graag dramatiseren

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 februari 2024 om 13:14.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2024, 13:46   #24
Pol Dolf
Minister-President
 
Pol Dolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2011
Locatie: Jezus 2
Berichten: 5.030
Standaard

__________________
was getekend : profeet Filippus
Pol Dolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2024, 14:30   #25
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Volgens zijn advocaat had hij gewoon een glaasje te veel op. (VRT 13U nieuws)

Maar ja Alcohol gebruik blijven we graag minimaliseren. De andere drugs graag dramatiseren
Lees jij ergens een goedkeuring om met 15 pinten op achter het stuur te kruipen? Waarom zouden we andere drugs toelaten als er al zoveel problemen zijn met alcohol? Om een veelvoud aan problemen te hebben?
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2024, 15:13   #26
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Volgens zijn advocaat had hij gewoon een glaasje te veel op. (VRT 13U nieuws)

Maar ja Alcohol gebruik blijven we graag minimaliseren. De andere drugs graag dramatiseren
om op ne zondagvoormiddag / middag al 3 promille in uw systeem te hebben, dan hebt ge al stevig lopen zuipen, of zijt ge gewoon van zaterdag op zondag gewoon blijven doorzuipen.

dan nog eens met een rijverbod, ... Dat ze die gast maar in den bak steken voor een paar weken, hem cold turkey laten afkicken en hem dan veroordelen tot een paar jaar bak.

Als ge een accident tegen komt, dan is dat een accident, maar als ge zo weinig bloed in uwen alcool hebt en er ook nog eens rijontzegging bovenop hebt, mogen ze u een paar jaar goede manieren leren in den bak.

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 26 februari 2024 om 15:14.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2024, 15:34   #27
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Lees jij ergens een goedkeuring om met 15 pinten op achter het stuur te kruipen? Waarom zouden we andere drugs toelaten als er al zoveel problemen zijn met alcohol? Om een veelvoud aan problemen te hebben?
In plaats van met een gans bataljon dagen achter wat tuiniers te lopen die wat wietplanten kweken en verkopen hadden ze dan op zijn tenminste die mannen kunnen inzetten om op dat moment alcohol en andere controles uit te voeren

Waarom doen ze niet eens wat meer controles bij iedereen die uit een café stapt ? Meer dan de helft die daar buiten wandelt stapt in zijn auto en heeft te veel op ? En dat constateer ik iedere week aan mijn stamcafé.

Ik blijf er bij het heeft geen zin achter mensen te lopen met een katapult als je op iedere hoek van de straat een riot gun mag en kan kopen. Dat is ronduit belachelijk tijdrovend zinloos en lost niks op.

Uw stelling gaat ook van geen kanten op want in de landen waar cannabis legaal is zijn helemaal niet meer problemen als hier integendeel die landen zijn een pak verkeersveiliger.

https://www.bruzz.be/actua/justitie/...sel-2024-02-21

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 februari 2024 om 15:38.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2024, 16:02   #28
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
In plaats van met een gans bataljon dagen achter wat tuiniers te lopen die wat wietplanten kweken en verkopen hadden ze dan op zijn tenminste die mannen kunnen inzetten om op dat moment alcohol en andere controles uit te voeren

Waarom doen ze niet eens wat meer controles bij iedereen die uit een café stapt ? Meer dan de helft die daar buiten wandelt stapt in zijn auto en heeft te veel op ? En dat constateer ik iedere week aan mijn stamcafé.

Ik blijf er bij het heeft geen zin achter mensen te lopen met een katapult als je op iedere hoek van de straat een riot gun mag en kan kopen. Dat is ronduit belachelijk tijdrovend zinloos en lost niks op.

Uw stelling gaat ook van geen kanten op want in de landen waar cannabis legaal is zijn helemaal niet meer problemen als hier integendeel die landen zijn een pak verkeersveiliger.

https://www.bruzz.be/actua/justitie/...sel-2024-02-21
Jaag u niet op de kast, iedereen begrijpt waarom jij en nog enkele anderen hier cannabis vrij op de markt wil hebben.
En vervolgens? Coke? Heroïne? Crack? ….
Allemaal vrij en blij verkrijgbaar omdat alcohol vandaag nu eenmaal wel legaal verkrijgbaar is?
Gfys man.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment

Laatst gewijzigd door Skobelev : 26 februari 2024 om 16:02.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2024, 17:11   #29
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.430
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat noemt men niet zelden een levensgenieter.....of ook al eens een Bourgondier.
Neen, dat noemen normale mensen een doorzopen alkolieker.

Dat u het levensgenieter of Bourgondier wil noemen, ga ervoor.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 26 februari 2024 om 17:11.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2024, 17:48   #30
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Aha !!! We zien al een "bijsturing": het is niet meer de auto, maar de chauffeur die de terrorist is.
Voor mij blijft de enige vraag: kan justitie vroeger ingrijpen bij meer dan vermoedelijk gevaar dat een automobilist zowel de verkeersveiligheid als de vonnissen ivm rijbewijs en sturen onder invloed van alcohol en drugs aan zijn laars zal blijven lappen?

Concreet: vanaf wanneer kan men een verkeersterrorist colloqueren? Elke andere maatregel is inefficiënt voor een man zoals deze die dat ongeval in de Gentse haven veroorzaakte?

Nog concreter: mag men iemand na een tweede zware inbreuk op tegelijk sturen onder invloed en sturen tijdens intrekking rijbewijs, opsluiten voor een duur die lang genoeg is tot een psychiater de verantwoordelijkheid wil nemen om te verklaren dat het risico gezakt is tot onder een aanvaardbare drempel?
Ik hoorde daarjuist een discussie op de radio over wat men er kan aan doen. En dan ging het over nultolerantie en alcoholslot.
Alsof zo’n gasten zich daar iets van gaan aantrekken.
Dat zijn mensen met gevaarlijke psychische problemen, die horen niet vrij rond te lopen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2024, 17:55   #31
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Neen, dat noemen normale mensen een doorzopen alkolieker.

Dat u het levensgenieter of Bourgondier wil noemen, ga ervoor.
Ach geef toe......vertel op een feest iets over de fratsen van een dronken nonkel en iedereen vindt dat hilarisch. Vertel op datzelfde feest dat je ooit een joint rookte en de meesten reageren vol onbegrip in die zin van Wat ! een druggebruiker in ons midden

Kan er iemand me trouwens eens uitleggen waarom men het altijd heeft over Drank en Drugs en niet gewoon over Drugs ? Waarom dat onderscheid maar blijven maken ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 februari 2024 om 17:58.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2024, 18:01   #32
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Jaag u niet op de kast, iedereen begrijpt waarom jij en nog enkele anderen hier cannabis vrij op de markt wil hebben.
En vervolgens? Coke? Heroïne? Crack? ….
Allemaal vrij en blij verkrijgbaar omdat alcohol vandaag nu eenmaal wel legaal verkrijgbaar is?
Gfys man.
Inderdaad de meeste begrijpen dat. Nu jij nog

Dat is zoals altijd uw persoonlijke interpretatie maar die totaal naast de kwestie is.
Maar bon uw redenering volgende misschien eens beginnen met de paters trappisten of alle gebruikers dan ook maar tegen de muur te zetten....t'ja ik zie niet goed in waarom we maar zouden moeten blijven handelen met twee maten en gewichten
Een dode alcohol boer kan geen slachtoffers meer maken.

Paters den bak in op water en brood ze hebben nu al miljoenen doden op hun geweten.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 februari 2024 om 18:08.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2024, 18:18   #33
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.430
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ach geef toe......vertel op een feest iets over de fratsen van een dronken nonkel en iedereen vindt dat hilarisch.
Dezelfde soort verhalen over een vreetkick of onbehoorlijke lachbuien zijn in mijn kennissenkring van hetzelfde caliber.
Citaat:
Vertel op datzelfde feest dat je ooit een joint rookte en de meesten reageren vol onbegrip in die zin van Wat ! een druggebruiker in ons midden
We begeven ons in niet dezelfde kringen. Niet vergeten, ik ben 2de generatie allochtoon.
Citaat:
Kan er iemand me trouwens eens uitleggen waarom men het altijd heeft over Drank en Drugs en niet gewoon over Drugs ? Waarom dat onderscheid maar blijven maken ?
Ik maak onderscheid in de gevolgen.
Een alcoholieker die blijft functioneren en geen geld problemen krijgt is een veel minder probleem voor maatschappij en omgeving dan een cokehead die door overmoed en idioterie in diep shit terecht komt.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2024, 19:47   #34
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht

Een alcoholieker die blijft functioneren en geen geld problemen krijgt is een veel minder probleem voor maatschappij en omgeving dan een cokehead die door overmoed en idioterie in diep shit terecht komt.
Inderdaad is dat zo zolang die Alcohol legaal is en bijgevolg betaalbaar en van (goede) kwaliteit.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 februari 2024 om 19:48.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2024, 19:54   #35
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.430
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Inderdaad is dat zo zolang die Alcohol legaal is en bijgevolg betaalbaar en van (goede) kwaliteit.
Je kan hetzelfde aanhalen voor alle andere drugs nietwaar.

Nu cannabis is een gemakkelijke op dat vlak.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2024, 22:11   #36
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.471
Standaard

Hoe zat die vent ook mag geweest zijn, er is toch nog een nadenkertje dat niet onbenoemd mag blijven. Blijkbaar heeft hij eerst rechts van de weg volgende hindernis geraakt:

Let eens op de verhoogde instapperrons voor de bussen van de lijn.
Net naast de rijbaan een schuin oplopend verhoog van wel 25 cm.
Als je even van uw rijbaan afwijkt en met uw rechter voorwiel die schans oprijdt lijkt het mij niet moeilijk om aan de andere kant van de weg terecht te komen, zeker bij regen en duisternis als die ondingen bijna niet zichtbaar zijn.
Ik raad de lijn dan ook ten stelligste aan die infrastructuur/hindernis zo snel mogelijk meer zichtbaar te maken. Verven, reflectoren whatever.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment

Laatst gewijzigd door Skobelev : 26 februari 2024 om 22:22.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2024, 06:43   #37
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.471
Standaard

Bon, dit had ik niet gelezen in een andere draad
https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=48

Blijkbaar ben ik niet de enige die er zo over denkt.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2024, 13:36   #38
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ach geef toe......vertel op een feest iets over de fratsen van een dronken nonkel en iedereen vindt dat hilarisch. Vertel op datzelfde feest dat je ooit een joint rookte en de meesten reageren vol onbegrip in die zin van Wat ! een druggebruiker in ons midden

Kan er iemand me trouwens eens uitleggen waarom men het altijd heeft over Drank en Drugs en niet gewoon over Drugs ? Waarom dat onderscheid maar blijven maken ?
Vraag dat een keer in een andere draad, een draad met het juiste onderwerp.
Hier gaat het over een man die zich zodanig gedroeg dat hij wist dat het een keer zo ging mislopen.
En wellicht was er meer aan de hand dat alleen een alcoholverslaving. Met zijn hoge snelheid ... wellicht agressieve psychopathie.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2024, 15:12   #39
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.655
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik hoorde daarjuist een discussie op de radio over wat men er kan aan doen. En dan ging het over nultolerantie en alcoholslot.
Waarom wordt telkens de hele gemeenschap en elke onschuldige burger gestraft met regelneverij, verbod hier en daar, en op kosten gejaagd door bijv alcoholslot omdat een individu zich zat zuipt, gaat rijden en mensen doodrijdt?
Niemand mag nog een druppel wijn bij het eten drinken omdat de zuipers maar niet afgeleerd kan worden om achter het stuur te kruipen?
Of zou een algemeen verbod voor iedereen voor wat 1 individu uitsteekt net het doel zijn? Controle?

En ze zijn dan nog hardleers maar das logisch want na een werkstrafke en een boete krijgen ze nog 50 kansen..
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Alsof zo’n gasten zich daar iets van gaan aantrekken.
Dat zijn mensen met gevaarlijke psychische problemen, die horen niet vrij rond te lopen.
Zulke overtreders (kunnen niet) en worden dus niet gestraft maar wel alle onschuldige burgers die niks misdaan hebben.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2024, 20:16   #40
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Hoe zat die vent ook mag geweest zijn, er is toch nog een nadenkertje dat niet onbenoemd mag blijven. Blijkbaar heeft hij eerst rechts van de weg volgende hindernis geraakt:

Let eens op de verhoogde instapperrons voor de bussen van de lijn.
Net naast de rijbaan een schuin oplopend verhoog van wel 25 cm.
Als je even van uw rijbaan afwijkt en met uw rechter voorwiel die schans oprijdt lijkt het mij niet moeilijk om aan de andere kant van de weg terecht te komen, zeker bij regen en duisternis als die ondingen bijna niet zichtbaar zijn.
Ik raad de lijn dan ook ten stelligste aan die infrastructuur/hindernis zo snel mogelijk meer zichtbaar te maken. Verven, reflectoren whatever.
Er is correlatie en causaliteit.
De dronkenschap is duidelijk een omstandigheidsbepalende verzwarende omstandigheid. Maar gezien maandelijks duizenden en duizenden mensen de plaats van het ongeval passeren zonder fietsers dood te rijden, kan de aanwezigheid van een verkeersgevaarlijk obstakel moeilijk als oorzaak aanzien worden.
Dat neemt evenwel niet weg dat de politiek, wegens compleet incompetent, van het belgische wegennet een erg gevaarlijke plaats heeft gemaakt.
En dat gaat heeeel veel geld en tijd kosten om op te lossen.
Dus wat doet men? Men steekt het op iets anders, verdient daar heel dik geld mee, en roept dan triomfantelijk dat ze het probleem aan het oplossen zijn.
4000 VASTE snelheidsmetingen. Meer dan waar dan ook per kilometer weg.

Go for zero! (Never gonna happen, zolang mensen met mekaar in contact komen)
Waarom krijg ik hier nu een erg hoog “daar zijn de vaxcisten weer” gevoel bij…
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be